Kun Jumala loi ihmisen, tiesikö hän, mitä tapahtumaan tulee?
Jos tiesi, miksi hän loi ihmiskunnan kärsimään ja kuolemaan? Vain siksikö, että ne "oikeat uskovaiset" löytyvät?
Jos taas Jumala EI tiennyt tulevia, mitä SE kertoo hänestä?
Ja Jumala loi ihmisen...?
15
138
Vastaukset
Nostanpa ylemmäksi, ettei heti katoa.
en tiedä mutta kirjoituksesi on jälleen kerran niin pahantahtoinen ja pilkkaava että se kertoo SINUSTA kyllä aika paljon , ja rauhattomasta olostasi.
Jos et kerran usko, mitä täällä ljankutat kuukaudesta toiseen? Miksi ne uskonasiat niin kovaa kiusaavat ettet saa niistä yöllä eikä päivälläkään rauhaa?
Eikö siinä edustamassasi ateismissa/naturalismissa tai mikälie olekaan olekaan rauhaa ja lepoa? Se että roikut täällä ja täytät koko palstan pilkkakirjoituksillasi kristinuskosta, kertoo että omaatuntoasi taitaa kuitenkin polttaa uskonasiat? Miksi muuten käyttää niin paljon aikaa näihin?
Mutta tervetuloa kotiin! Ovi on auki sinullekin, vielä on armonaika.Älä sössötä sivussa asiasta, vaan ota kantaa aloitukseeen.
Jos et siihen pysty, keskity vaikkapa askartelemaan niitä Tervetuloa!-mattoja.
Varmasti tiesi, luulisin, vaikka on sanottava, ettei minun käsityskykyni yllä Jumalan aivoituksiin.
Ihan ohi aiheen, mutta jos vastauksesi ovat tuota tasoa kuin EvLutille tuossa yllä, ei keskustelu juuri innosta.Teen avauksen ja EvLut ei saa käytännössä tehtyä mitään muuta kuin mussutettua täysin sivussa aiheesta. Hän keskittyy vain minun morkkaamiseeni. Siinä meillä taas yksi rehti ja reipas uskova?
Minua kyllästyttää joutava mussutus, jota täällä suurin osa keskustelusta on. Jos ei järkevää sanottavaa acauksesta ole, miksi pitää päätä aukoa?
Se, että vastaat "tiesi", johtaa tietenkin jatkokeskusteluun, joka joko huvittaa Sinua tai sitten ei. Minä lähden salille.InhottavaRealisti kirjoitti:
Teen avauksen ja EvLut ei saa käytännössä tehtyä mitään muuta kuin mussutettua täysin sivussa aiheesta. Hän keskittyy vain minun morkkaamiseeni. Siinä meillä taas yksi rehti ja reipas uskova?
Minua kyllästyttää joutava mussutus, jota täällä suurin osa keskustelusta on. Jos ei järkevää sanottavaa acauksesta ole, miksi pitää päätä aukoa?
Se, että vastaat "tiesi", johtaa tietenkin jatkokeskusteluun, joka joko huvittaa Sinua tai sitten ei. Minä lähden salille.Ja minä mattopyykille.
MInä ihmettelen sitä että miksi Jumala loi kristinuskon kiusaamaan juutalaisia, vaikka valitsi heidät. Halusiko hän todistaa jotakin, kuten uskollisuutta.
Ainakin Jobin kirjassa Jumala antoi saatanan kiusata Jobia, koska halusi todistaa että Job ei siltikään hylkää häntä.Kristinusko on ollut olemassa jo ennen juutalaisuutta tai juutalaisia. Se ilmoitettiin jo paratiisissa mm. kahdella eri tavalla:
1.) 1.Moos. 3:15 "Minä panen vainon sinun ja vaimon välille, ja sinun siemenes ja hänen siemenensä välille; sen pitää rikki polkemaan sinun pääs, ja sinä olet pistävä häntä kantapäähän."
2.) 1.Moos. 3:21 "Ja Herra Jumala teki Adamille ja hänen emännällensä nahoista hameet, ja puetti heidän yllensä."
Näistä alkaen oli ilmoitettu ettei mitään anteeksiantamusta tapahdu ilman verenvuodatusta. Näissä on ilmoitettu Kristuksen armotyö joka oli tiedetty Jumalalta jo ennen luomakunnan alkua:
" ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista." (Hebr. 9:22)
Mielenkiintoista on myös se voiko sellainen joka ei pidä Jeesusta herranaan pelastua.
Ei tietenkään voi!
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen." (Joh. 3:16-18)
Kuinka syvälle pimeyteen ja tietämättömyyteen tämä kansa oikein vajoaa?EvLut kirjoitti:
Ei tietenkään voi!
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen." (Joh. 3:16-18)
Kuinka syvälle pimeyteen ja tietämättömyyteen tämä kansa oikein vajoaa?Juutalaiset eivät siis pelastu.
YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Juutalaiset eivät siis pelastu.
Jos tarkoitat juutalaisuudella uskontoa niin eivät. Jos taas tarkoitat etnistä ryhmää, niin juutalaisista pelastuvat ne jotka ottavat Kristuksen Herranaan vastaan.
Ilman Jeesusta ei kukaan pelastu. Kaikki hukkuvat. Sinä ja minä.EvLut kirjoitti:
Jos tarkoitat juutalaisuudella uskontoa niin eivät. Jos taas tarkoitat etnistä ryhmää, niin juutalaisista pelastuvat ne jotka ottavat Kristuksen Herranaan vastaan.
Ilman Jeesusta ei kukaan pelastu. Kaikki hukkuvat. Sinä ja minä.Voiko juutalaiseksi kutsua henkilöä kenen uskonto ei ole juutalaisuus?
Ei tiennyt. Ja ihmisen takuukin loppui siinä vaiheessa kun Jumala meni hätäpäissään luomaan naisen. Läskiksi meni se savotta ja Jumalaa vitutti niin että yritti kaikki hukuttaa, paitsi tietysti hurskaan Nooan, mutta ei hänen jälkeläisensä ole sen kummemmiksi osoittautuneet. Eräänlaisen itsarin Jumala sitten joutui tekemään, mutta mikä sen tempun merkitys sitten on, sitä ei tiedä kukaan, ja eiköpähän J sitäkin tempaustansa jo kadu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448821
- 785352
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14780Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon383854Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543242Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme273115- 403060
- 412256
- 331808
- 2091737