Jäken legendaariset maikat

Pajala/Kartano

Muistaako joku nämä maikat? Mahtavatko olla kaikki enää edes hengissä?

Könä (helvetin isonenäinen, oli vanha patu jo 80-luvulla, oisko ollu nimeltään Martti Kuusela)

Putte (läski ja saatanan kiukkuinen tekn. työn maikka)

Puupponen ("persoonallinen" erityisopettaja)

Irwinin näköinen tarkkiksen maikka Keskustasta (rättisitikkafetissi)

Homokela a.k.a John Wayne (tekn. työn opettaja Timo Kurkela, heitti kerran yhtä oppilasta rukarilla selkään)

Unto Siekkinen (tämäkin oikea basso-pasanen, saatana, demarikin vielä, hommasi Kalevi Sorsan koululle puhumaan ennen pressanvaaleja)

Seppo "Sepi" Niemi, Kartanon Bill Gates

Tena (tarkkiksen maikka)

Aika eläintarha oli kyllä Kartanon maikkojen huone... mitäköhän mahtaa noille persoonille nykyisin kuulua?

47

8414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • krimppis

      Unohtamatta köksän maikkaa...Merinen tai joku semmonen.ja bilsan maikka cavani jota talvisin lumipalloilla heiteltiin.Ja Taipaleen make kun sen musaa kehu niin enkun numero nousi ainakin kahel pykälällä.

      • Pajala/Kartano

        Helmi Merinen?

        Cavania en kyllä muista. Minkä näköinen mies/nainen, mikä vuosi?

        Taipale piti kaikki tuntinsa kielistudiossa. Se oli kanssa sellainen pikahiivalla käyvä mies, pariin otteeseen oli lähellä vetäistä lättyyn. Puolet tunneista meni siihen, kun 'pale puhui Vermon raveista. Jos oli keskiviikkoraveissa mennyt hyvin, toinen tunti kuunneltiin jotain Pink Floydia. Paljon katseltiin myös leffoja, mm. sellaiset merkkiteokset kuin Bad Taste ja Kellopeli Appelsiini tuli nähtyä Taipaleen tunneilla.


    • ex-kartano86

      puupponen on vielä kartanossa erityisopettajana..
      taipalekkin siellä vielä opettaa...
      kurkela jäi eläkkeelle noin kolme-neljä vuotta sitten...

      • Anonyymi

        Eikös Kurkelalla ollut se vanha sitikka jota rassattin siellä?


    • saman koulun käynnyt

      metsä vastaa kun sinne huudetaan!omasta käytöksestähän kaikki on kiinni,ja mikä on kukaan arvostelemaan toisiaan ,kukaan ei ole täydellinen,katsokoot jokainen sen peilistään!!!!!!!!!

      • Pajala/Kartano

        Ei minulla ole noista opettajista mitään huonoja kokemuksia. Hienoa, että on noin värikkäitä PERSOONIA niinkin harmaassa ja tasapäistävässä laitoksessa kuin peruskoulu.

        Kielitaitosi perusteella ei tainnut tulla kovin paljoa koulun penkillä istuttua...?


      • saman koulun käynnyt
        Pajala/Kartano kirjoitti:

        Ei minulla ole noista opettajista mitään huonoja kokemuksia. Hienoa, että on noin värikkäitä PERSOONIA niinkin harmaassa ja tasapäistävässä laitoksessa kuin peruskoulu.

        Kielitaitosi perusteella ei tainnut tulla kovin paljoa koulun penkillä istuttua...?

        ARVOSTELEE OLET KYLLÄ KANSSA HYVÄ ,MUUTA EN VOIKKAA KEHUA SUSTA MUUTA


      • god
        saman koulun käynnyt kirjoitti:

        ARVOSTELEE OLET KYLLÄ KANSSA HYVÄ ,MUUTA EN VOIKKAA KEHUA SUSTA MUUTA

        Sinä caps lock:in raiskaaja, välimerkkien vajaakäyttäjä et kyllä ole yhdelläkään yläasteen äidinkielen tunnilla istunut. Huomaa kirjoitustyylistä, että ala-asteella vielä ollaan. Kielioppi vallan poskellaan ja jutut imbesillin tasoisia


      • Pajala/Kartano
        saman koulun käynnyt kirjoitti:

        ARVOSTELEE OLET KYLLÄ KANSSA HYVÄ ,MUUTA EN VOIKKAA KEHUA SUSTA MUUTA

        Olet käynyt "Urheilukadun yliopiston"? ;)


    • ämmä

      Kuuselan Masaa en muista, mutta joku Riitta Kuusela oli/on Kartanossa.

      Puupponen tuli tutuksi. "Ensitapaaminen" ysi-luokalla kun käytävällä odoteltiin opettajaa ja Puupponen tuli räyhää, etten ole sen koulun oppilas. Yritä siinä sitten selittää, et ollaanhan täällä jo kolmatta vuotta...

      Kurkela jäi pikkuveljen onneks eläkkeelle. Kuka lie tullu tilalle.

      Unskikin eläkkeellä ollu jo monta vuotta. Sulonen ukko. Mielummin se kuin Seppo Niemi.

      Muistaakos kukaan pikku pinqviiniä, Kepaa, Kerttu Ahti?

      Tai "lurkkia", historian opettaja Raija Luukkainen? Varsin omalaatunen. Ajan saatossa jopa luopunut pullonpohja-rilleistäänkin. ;)

      • tere

        Kyllä Kepa ja Lurkki muistetaan.. :)
        "Laulaja" oli kyl just paras maikka Kartanos..
        (timo laulaja)


      • kartano
        tere kirjoitti:

        Kyllä Kepa ja Lurkki muistetaan.. :)
        "Laulaja" oli kyl just paras maikka Kartanos..
        (timo laulaja)

        samaa mieltä noista opettajista. :)


      • Minä vaan
        tere kirjoitti:

        Kyllä Kepa ja Lurkki muistetaan.. :)
        "Laulaja" oli kyl just paras maikka Kartanos..
        (timo laulaja)

        Juu olen kyllä ihan samaa mieltä, vähän kyllä vanha viesti johon tässä nyt vastaan mut silti. Laulaja on NIIN paras maikka kartanossa et ei kukaan sitä voita(on siis vieläkin kartanos) :D Tosi söde :)


      • Anonyymi

        Kerttu oli mun luokanvalvoja 2 vuotta
        Hurmaava persoona.


    • hauskaa aikaa

      Martti Kuivila oli mies paikallaan.

    • mä vaa

      ja muistaako ketään kotitalouden opettajaa, naista, jota kutsuttiin nenäksi? seki vielä kartanossa majaileee..

      tai kuviksen maikkaa, murmelia? mahtava täti, ei koskaa raipannu.. vaikka kaikki sille tekiki kepposii..

      tais olla toi kartanon koulun opettajienhuone täynnä kummallisia otuksii... kuten nenää, pingviiniä, sitruunaa, murmelii...ym..

      • ruusuntuoksu

        Mutta eikö kukaan muista stalinistikommunisti Ossi Kamista Kartanosta. Joka puhui nuorekkaasti lässyttämällä.


      • Anonyymi

        Ah mua aina kävi sääliks sitä murmelii ku kaikki ain käytti sitä nimitysta,eka sanotaan murm ja siit sit vaihdettiin nopeesti sen oikee nimi. Siit huomas vaik porukka jotku kohteli sitä huonosti ni se oli silti aina kiltti ja ihanan auttavainen. Matikan maikka oliks marjaana/marjukka oli mein luokan ope ja ain miettiny mitä sille käyny ja vielkö töis siel? Oli sillo jo ikääki myös .. entäs kuka muistaaTUOMO 😅 se mukamas väliaikainen sijainen mihi kaikki muijat kävi kuumana ja ain piti verkkaria et huomas ku etuosa aina pullotti ja housut korosti varsin hyvin sillo😅😅 oikee ui pikkutyttöjen hihitykselle ja nyt jälkikäteen ku miettii ni tais oikee tykätä siit huomiosta minkä sai,jätkät oli ain vittuuntuneet siihe ja teki pilkkaa ku muna ojos tulee aina ja bittu sitä ja vittu tätä😅😅


    • Yks seiska

      Sepille kuuluu ainkin meidän nähdäksemme ihan hyvää :D ja kyllä noista suurin osa on lähtenyt kartanosta pois. En ainkaan minä noista ketään tiedä. Laulaja on ainakin vielä messissä :D

      • Yks seiska

        Voi vitsi näistä opeista on kyllä kiva keskustella, hahahahaa :D Laulaja on kyllä Ihan paras maikka, ymmärtää oppilaitaan :)


    • Nykyisinkyttä

      Vanha viestiketju.. puupponen oli kyllä väkivaltainen oppilaita kohtaan,siitä miinusta. Kurkela aka scatman oli hupaisa ukko,nuoli liidut märiksi ettei vikisi.. ja heitti somalipoikaa kondensaattoreilla afroon,sinne jäivät.. puttea kun sanoi puteksi niin se sekosi. Kaveri väisti vasaran senteillä,vasara upposi puiseen oveen pystyyn.. ja vain koska sanoi puteksi.. kepa oli loistava maikka! Samoin tytti tynkkynen. Laulaja teki mitä oppilaat halusi,ei siellä mitään oppinut.. karseeta,mäki pääsin sieltä jo 16 vuotta sitten :D

    • Jalaa

      Kyllä tuossa aika monta tuttua nimeä vilisi joukossa. Ite olin Kartanossa 94-97. Kepa oli hyvä maikka, oli luokanvalvojana muistaakseni koko yläasteen ajan. Kauhutarinat Putesta, ja sen tulisesta luonteesta tuli kuultua heti yläasteen alussa. Siekkinen oli tuolloin rehtorina, sen muistan et iso mies oli, ja oli aika harmaantanut. Seppo Niemestä ei ole jäänyt mitään selkeää mielikuvaa, kun ei ollut opettajana itselleni yhdessäkään aineessa. ATK:ta taisi opettaa ainakin jollekkin luokalle. Puupponen hätisteli aina porukkaa aulasta välitunnille. Murmelin muistan hyvin, todella rento täti. En muista, että ois koskaan ottanut kierroksia. Laulaja tais olla mulle ussanmaikkana.

    • Nath16

      Hassua selata Kartanon koulun maikkoja nyt kun ei tunne ketään tai on jotain luokkakaverin isosiskoja yms. sen lisäksi, ettei ole enää vaan 7-9 luokat. Itse lähdin pois 2006.. Silloin meni eläkkeelle ovela Puupponen, raivohullu Taipale ja aivan paras matikan maikka Nevala. Koskaan ei ole kukaan enää osannut matikkaa paremmin opettaa kuin hän. Antoi myös rahaa niille, jotka löysi virheen hänen laskuistaan. Sitruunakin taisi eläköityä about samoihin aikoihin. Ehkä vuosi aikaisemmin.

      Kepa, Koskela, Laulaja, Murmeli ja tiukka tyttöjen liikunnanohjaaja jäi. Laulaja oli kehittynyt sen verran, että osasi saada jo meluisan luokan huomion erikoisilla puheilla puolellensa. Kepa oli aina paras. Vietin usein vapaa-aikanikin sen luokassa.

      Turha Seppo Niemi oli minun aikana rehtorina eikä tuntunut tekevän mitään. Oletan, että aika pian minun lähdön jälkeen Niemi, Koskela, Kepa ja Murmeli päätyivät kanssa eläkeelle.. Ja veikka, että Laulaja sekä biologian mies maikka Arto (?)jonka kanssa hänellä oli "broromanssi" päätyivät paremmille työapajille. Laulaja joutui kumminkin käymään Helsingistä asti töissä Kartanossa. Kutsuttiin muuten sitä suomen Conan O'brianiksi.

      Kuulin huhuja, että Koskela olisi kuollut, mutta muista en tiedä mitään varmaa. Karistelin Järvenpään ja koko Uudenmaan tomut mahdollisimman äkkiä jaloistani.

      • Nath16

        Lisään: Tai sitten Laulaja meni kokonaan kritillisen musiikin pariin. En tiedä jos sai jonkun unelmatilaisuuden.


    • suppeakeskilaajakurssi

      Paljon on hyviä muistoja vuosilta 78,79,80
      Opettajista mieleen tulee Desantti,luupiippu,Pallari,Könä,Putte.Merinen,Otto Koponen,Sepe tuli silloin taloon ja meidän luokanvalvojaksi 7-luokalle

    • Jäkestä

      Liikunnanopettaja Robert Szwdczkzkcststszky eli Polska.

      • Kartanonruhtinas

        Haha, tämän veijarin muistan itsekkin.

        *Ma nain teidat eilen siellä puskassa ~ Robert Swedychk''


    • Kiitos1994-1997

      94-97 kartano, mikäs se fysiikka kemian maikka oli, punanen naama ja nenä varsinkin, vähä kun darras tai pienes hönös tais olla jopa, hauska mies.
      Timo Laulajan näin just yhdessä lotto lähetyksessä, sehän vaikuttaa jossain futisjutuissa oli kyllä jännä nähdä hänet niinkin monen vuoden jälkeen, löytyy tuolt
      ( http://www.hnmky.fi/helsingin-nmky/yhteystiedot/ )

      Opo, Jyrki "voima" Loima, vähä skrode ilmeisesti punttas, ehkä.

      Ja joo Putte, Kurkela, matikan maikka Nevalainen, Puupponen joo selvitti myös kiusaamistapauksia nosti yhtä räkistä korvasta ja otti lupauksen kiusaamisen lopettamiseksi.

      Paljon varmasti syövereistä pystyis kaiveleen mielenkiintoista ollu muistella aikoja maailmamme oli erilainen silloin olin tyytyväinen :)

    • rda63

      Entäs ammattikoulun maikat?

    • 73vmiess

      Aikoinaan 50 luvulla --- 70 luvulla oli useita kokkosia , mua mandi ja ilmari opetti . Ilmari Kokkonen oli pelottava mies,,huusi ja kilju ku teurassika ,,,oppilaat pelkäs sitä , käytti fyysistäkin väkivaltaakin. Opettajan asema oli silloin vahva, kukaan ei puuttunnu opettajien harjottamaan väkivaltaan. Tää Ilmari Kokkonen löi muaki ainaki 2 kertaa takaraivoon ja heitti luokasta keskuskansakoulun kivilattialle,,,että semmosta kohteluu sain.
      Ikävii muistoja vaa koko eliniäks....
      Kai tääl ollu mukaviiki opettajii ,,,kertokaa toiset niistä.

    • Faktaatkehiin

      Yhteiskoulun urheilumaikka Rekola oli mestari huomaamaan, kenestä oli pärjäämään ja missäkin lajissa.

    • Papparainen78

      Kaverini Terholan Olli heitti pesäpalloa yli 110 metriä. Pallokin hävisi, sillä Rekola oli noin puolta lähempänä, eli suurinpiirtein siellä minne muut pojat heittivät.
      Rekola ihmetteli kovasti heiton pituutta ja tuumi, että Ollista taitaapi tulla keihääheittäjä. Rekola oli oikeassa, sillä Olli voitti pari kertaa kaupungin mestaruuden keihääheitossa. Nakkasi kylmiltään ja treenamalla yli 60 m. Ainesta olisi ollut vaikka mihin keihääheitossa, mutta oman "kepin" heittely oli Ollile tärkempää.

    • Anonyymi

      Muistan nämä kaikki vielä ihme ja kumma. Tänään just muistelin, että mikähän uskonnon opettajani nimi oli. Niin olikohan hän Seija Aarto?

      • Anonyymi

        Seija Aarto oli joo uskonnon opettaja, ja oli muistaakseni musta tai ruskea vyö karatessa tai judossa. Mukavia opettajia kaikki Kartanossa. Miehänsä oli pappina ja kirkkoherrana järvenpäässä.

        Ja Kuivila eli ”könä” piti jöötä reksinä.
        Ei edes pahimmat suunsoittajat aukoneet päätään Könän tunnilla.
        Tais olla painin tai nyrkkeilyn sm- mitalisti nuorempana.

        Vaimonsa oli myös opettajana , Terttu?

        Elgin Markku antoi kaikille pojille 10 liikunnasta jos harrasti karatea tai uintia. Tosi mukava tyyppi. Oli jossain mainoksessakin vaimonsa kanssa. Ja vimosen päälle oli La Costea jne.

        Siekkinen, Raejärvi, putte ja moni muu.


        Oli muuten siihen aikaan vielä melkein kaikilla opettajilla auktoriteettia, jos kettuili tarpeeksi niin joko opettaja hoiti tilanteen tai Könän juttusille...



        Ei tarvi ihmetellä että meno taitaa olla aika villiä nykyään kouluissa kun opettaja saa syytteen jos vähänkin pahasti sanoo oppilaalle, saati ottaa niskasta kiinni- aiheesta.

        Naureskeltiin silloin aikoinaan kun laki muuttui että tukkapöllystä pystyi haastamaan jopa vanhempansa oikeuteen.
        (En kannata missään nimessä hakkaamista mutta pieni tukkapölly ainakin minua ja muita rasavillejä kovasti rauhoitti kunsitä yhden kerran koulussa sain ja takuulla aiheesta)

        Valta on siirtynyt oppilaille ja vanhemmille nykyisin?

        Voi niitä aikoja!


    • Anonyymi

      Hyi v...

    • Anonyymi

      Onko se kuiva kokoomusakka vielä Kartanon rehtorina?

    • Anonyymi

      Ystäväni J. Tena nukkui pois huhtikuussa 2015.

    • Anonyymi

      Ystäväni J. Tena nukkui pois huhtikuussa 2015.

    • Anonyymi

      Liikan maikkana oli Markku Elg, muistan Könän, Siekkisen, Puten, Puupposen partoineen ja aina puukkarit jalassa. Koposen oli silloin. Mun maikkana oli jonkun aikaa Kerttu Ahti. Ja kemian maikka oli juoppo Veijo Vasenius ajoi fillarilla joka päivä alkon kautta himaan. 🤣🤣

      • Anonyymi

        Vasenius ei ollut itelle opettajana. Monet kylläkin puhuivat siitä, että kaverin nenä punoitti päivisin. Eli en pitäisi ihmeenä vaikka olisi ollut päivisinkin pienissä.


    • Anonyymi

      Kinnarin puukoulu josku -70 tai -71 idylinen pienkoulu ja mun mielestä se ope asu siellä yläkerrassa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nämä ko. opettajat olivat PERSOONIA, toisin kuin nykypäivän merkonomit ja nakkivarkaat. Hyviä muistoja useista näistä on ja " tautien" kirjo oli hyvin näkyvillä ko. opettajilla. Yksi naisopettaja joka ei sietänyt rehtori Kuivilaa, teki sen jatkuvasti oppilailleen selväksi tunnilla. ( Käsitykseni mukaan luuli olevansa sivistyneempi kuin rehtori Kuivila mutta ei ymmärtänyt mitä sivistys on!)
      Puupponen oli mies eikä hiiri. Taipale nukkui äsken pois RIP. Seija Aarto ( uskonnon ope) oli miellyttävä ihminen, hänen poikansa oli samalla luokalla vähän aikaa. Voi mitä aikoja, oli hyviä hetkiä. Aineita ( douppeja) ei ollut niinkuin nykyään ja elämä oli paljon hidastempoisempaa. Taidanpa kirjoittaa uudestaan useammasta kun jaksan.

    • Anonyymi

      Muistan kyllä Könän oli rehtori jonka toimistossa piippu paloi, vaimo matikkaa opetti. Putte oli mielestäni se rauhallinen ja sovitteleva ope.. No soiteteltiin hänen järjestämiin juhliin. :)=

    • Anonyymi

      Olen itsekin ko ajan Kartonlapsi. Könä on tuttu ja vaimonsa oli ope kanssa. Olitko samaan aikaa ko koulussa? :) Arto Haataja

    • Anonyymi

      Kossu (Koskela) - ihanan sympaattinen äikän ope, Pertti Mäkinen - hyvä matikan opettaja, Kaasinen - biologia ja maantieto, Mervi Lundmark - loistava enkun ja ruotsin opettaja. Nämä jäänyt erityisesti mieleen. Saksan opettajan nimeä en muista..vuosilta 94-97 nämä nimet.

    • Anonyymi

      Onko Putte ja Könä vielä hengissä, sekä Könän vaimo joka oli matikanmaikka?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      326
      3672
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1679
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1435
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      56
      1243
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      192
      1198
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe