Onko tää ns. kultabisnes huijausta?

Epätietoisita

15

2650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkp112

      On se hyvä kun vanhoja juttuja kaivetaan esille. Tuokin juttu on vuodelta 2014 että ihan uutta asiaa.

      • VainLMgsmToimi-ilmaseksi

        Tottakai on kusetusta kuten Rujan onecoinitkin.
        Kaikki verkostomarkkinointi on pyramidihuijausta.
        Poliisi suojelee Ponzirikollisia koska monet tyhmät konstaapelit mukana kustantamassa ylälinjan varkaita.


    • faktaakinvälillä

      Niin, tämähän meni Suomessa esitutkintaan, mutta ei johtanut edes syyteharkintaan, siis ei ole huijaus kuin tietenkin edelleen eräiden suolimurojen päiväunissa, mutta ihan aikuisten oikeesti, niin toimii globaalisti ja ihmiset saavat ansioita ja palkitaan.

      Kävi kuitenkin turhan esitutkintarulijanssin kuten Zinzinokin.
      OneCoinistahan ei ole tehty esitutkintaa edes Suomessa, vaikka näin on valheellisesti välillä väitetty.

    • Lupauksia_vai_harkkoja

      Ainakin vakavasti epäilyksenalaista. Miksi pitäisi olla verkosto tai muu välikäsi mukana hallinnoimassa kultasijoitusta, kun oikeaa kultaakin saa Suomesta vaivatta? Ja siinä on varallisuus niin tiiviissä muodossa, että säilyttäminenkin on suhteellisen vaivatonta.

    • Goldismoney

      "Ainakin vakavasti epäilyksenalaista."
      Kaikki on minulle ainakin vakavasti epäilyksenalaista, sinäkin.;)

      "Miksi pitäisi olla verkosto tai muu välikäsi mukana hallinnoimassa kultasijoitusta, kun oikeaa kultaakin saa Suomesta vaivatta?"

      Jos et todella tiedä MIKSI, niin olet äärimmäisen tyhmä.
      Mietipä miksi Suomestakin tiedän ainakin kaksi kultaseppää mukana?

      • Lupauksia_vai_harkkoja

        Kulta on kultaa. Maksullinen paperi, jossa verkosto lupaa omistusoikeuden jossakin ulkomailla olevaan kultaan ei ole sitä. Varsinkaan kun kultaa ei välttämättä ole sielläkään.

        Miksi muuten minua epäilet? Enhän edes ole pyytämässä sinulta rahaa kuten tämä verkostoväki.


    • Toimintaaon

      —//
      Yritystietohaku.fi – kusetusta ilmassa
      by Sami Seppänen
      YTH- Yritystietohaku- nimisestä firmasta soiteltiin minulle parisen viikkoa sitten kesken kiireisen työpäivän. Myyjä halusi kaupitella näkyvyyttä edustamalleni yhteisölle hakusanoihin perustuvaa näkyvyyttä Google mapseissa, siis Google Business- palvelussa joka aiemmin tunnettiin nimellä Google Places. Kiireen ja huolimattoman puhelun seurauksena puhelun aikana tapahtui ”tilaus”, jonka seurauksena tänään tuli lasku. Puhelu alkoi huijareille tuttuun tyyliin ”tarkistamme yhteystietonne ja osoitteenne”.
      YTH- Yritystietohaun myyjä kaupitteli siis tätä palvelua: Maksamalla 90€ tiedot hakusanoituksineen säilyvät Google mapseissa 12kk. Puhelun aikana yritin väittää vastaan, mutta kiireen vuoksi heräsin todellisuuteen vasta puhelun päätyttyä, eikä myyjä tietysti vastannut puhelimeen kun yritin myöhemmin soittaa takaisin.
      Tänään tulleeseen laskuun lähti samantien reklamaatio, jossa kieltäydytään maksamasta 90€ alv suuruinen lasku.
      Poimintoja reklamaatiosta
      1. Googlen karttapalveluun, eli Google Business (entinen Google Places) syötetyt tiedot eivät vanhene itsekseen, kyseessä on ilmainen palvelu kuten itse tiedätte
      2. Olen itse ylläpitänyt xxyy:n tietoja Google Business- palvelussa, ja minut on verifioitu palvelussa paikan omistajaksi jolla on lupa hallinnoida xxyy:n tietoja
      3.Puhelun jälkeen päivällä kävin tarkistamassa xxyy:n tiedot, ja totesin syöttämäni tietojen hävinneen, mukaan luettuna hakusanoituksen ja valokuvat. Tarkoittaa sitä että joku on varastanut paikan omistajuuden, ja tässä tilanteessa epäilen omistajuuden varastajaksi YTH- Yritystietohakua. Epäilyksiä vahvistaa se, että myyjä kertoi puhelinnumeroni löytyneen Google kartoista. Puhelinnumeroani siellä ei kuitenkaan tällä hetkellä ole koska aiemmin annetut tiedot on poistettu, joten myyjän on täytynyt saada numero sieltä ennen tietojen poistamista.
      4. Xxyy:n tietojen ylläpitäminen on YTH- Yritystietohaun, kuten kaikkien muidenkin yritysten toimesta kielletty. xxyy:n tietoja saa ylläpitää vain xxyy itse.
      5. Xxyy ei myöskään tilaa mitään muuta YTH- Yritystietohaun palveluita, joita tässä mahdollisesti yritätte samalla kaupitella.
      6. Harhaanjohtavan myynnin lisäksi lasku ei edes sisällä erittelyä siitä mitä olette myynneet.  (laskun erittelynä tosiaan nimike: Infopaketti-1 12kk)
      YHT- yritystietohaku on Apec yrityspalvelut Oy :n rinnakkaistoiminimi, eikä tämä yritys ole vasta kuin kolme kuukautta vanha.
      Mitä opin? Ainakin sen että ”asiantuntija”kin (allekirjoittanut) saattaa mennä vipuun heikkona ja kiireisenä hetkenä. Kuinka paljon tätä kusetusta menee läpi niiltä yrityksiltä ja yhdistyksiltä, jotka eivät tiedä mainituista palveluista ollenkaan. Kai olisi OK myydä rehellisesti että voimme tiedot laittaa ellette itse osaa, mutta ihan turhaa väittää että itse syöttämäni olemassa olevat tiedot häviää ellei maksa laskua. Noh, onneksi heräsin ja ehdin infosin heti rahuria että ei maksa laskua mikäli sellainen tulee.
      Aikaisemmin olen kertonut kuinka toinen yritys yritti samaa jekkua. Arvatkaa vaan tuoko kyseinen artikkeli hakusanaosumia tähän blogiin? Olisiko joku muu firma vielä halukas kauppaamaan karttapalveluita ja hakusanoitusta minulle?
      ps. Pistin Googlelle tukipyynnön omistajuuden palauttamiseksi minulle, jotta minun ei tarvitsisi syöttää tietoja ja valokuvia uudelleen. Jos muistan niin voin myöhemmin ilmoitella onnistuiko, vai täytyykö minun minun vahvistaa omistajuus uudelleen ja syöttää tiedotkin uudelleen.


      Aika hyvä kuvaus toiminnasta,

    • Ehdottoman rehellistä! Myisin kaiken (jos omistaisin jotain) ja ottaisin vielä velkaakin (jos olisin luottokelpoinen) ja SIOITTAISIN tähän kaiken!

    • päivänselväähäntämä

      Verkostomarkkinointi sanan synonyymi on huijaus. Eli aivan kaikki toiminta, johon liittyy verkostomarkkinointia, on huijausta. Poikkeuksetta verkoston huipulla olevat tietävät, että kyseessä on rikollinen toiminta, mutta valitettavan moni on niin tyhmä, ettei edes tajua harjoittavansa rikollisuutta toimiessaan verkostomarkkinoinnin parissa.

      • Ei ole rikollista. KRP on todennut että onecoin on laillista ja suosittelee lämpimästi laittamaan kaiken omaisuuden onecoiniin


      • puutteitatiedoissa

        "Verkostomarkkinointi sanan synonyymi on huijaus."

        Vastaus; Niin on vastustavien älämölöjen mielestä Suomessa.

        ". Eli aivan kaikki toiminta, johon liittyy verkostomarkkinointia, on huijausta."

        Vastaus; Valhe! Valheisiin joilla ei ole juridista taustaa on totuttu, siis verkostomarkkinointi on laillista toimintaa lähtökohtaisesti n. 190 maassa ja yksi maailman suurimmista business.

        " Poikkeuksetta verkoston huipulla olevat tietävät, että kyseessä on rikollinen toiminta, mutta valitettavan moni on niin tyhmä, ettei edes tajua harjoittavansa rikollisuutta toimiessaan verkostomarkkinoinnin parissa. "

        Ensinnäkin vanhoillinen käsityksesi, että vain verkoston yläpuolella tienataan on virheellinen!
        Toiseksi puhut paskaa kuin avotampio, että kaikki verkostomarkkinointi on huijausta?


      • puutteitatiedoissa kirjoitti:

        "Verkostomarkkinointi sanan synonyymi on huijaus."

        Vastaus; Niin on vastustavien älämölöjen mielestä Suomessa.

        ". Eli aivan kaikki toiminta, johon liittyy verkostomarkkinointia, on huijausta."

        Vastaus; Valhe! Valheisiin joilla ei ole juridista taustaa on totuttu, siis verkostomarkkinointi on laillista toimintaa lähtökohtaisesti n. 190 maassa ja yksi maailman suurimmista business.

        " Poikkeuksetta verkoston huipulla olevat tietävät, että kyseessä on rikollinen toiminta, mutta valitettavan moni on niin tyhmä, ettei edes tajua harjoittavansa rikollisuutta toimiessaan verkostomarkkinoinnin parissa. "

        Ensinnäkin vanhoillinen käsityksesi, että vain verkoston yläpuolella tienataan on virheellinen!
        Toiseksi puhut paskaa kuin avotampio, että kaikki verkostomarkkinointi on huijausta?

        >ja yksi maailman suurimmista business

        Verkostomarkkinointi ei todellakaan ole missään määrin merkittävää liiketoimintaa, kuten nimerkki väittää. Verkostomarkkinointi on todellisuudessa maailman TEHOTTOMIN markkinointimuoto! Vertaa esim. nykypäivän isoja kauppaketjuja ja verkkokauppoja: näiden markkinointikustannukset ovat olemattomat verrattuna volyymiin.

        Näin ei suinkaan ole verkostomarkkinoijalla. Verkostomarkkinoija joutuu kuluttamaan aikaa henkilökohtaisiin kontakteihin, jotka isot tekijät kuittaavat massamainonnalla.

        Avotampio ei suinkaan puhu paskaa, verkostomarkkinointi kaikissa muodoissaan on todellakin huijausta. Siinä ei pääasia ole kaupankäynti, vaan uusien uhrien värvääminen verkostoon. Ainoastaan tällä tavoin voi VM-jäsen saada tienestiä. Tavaroiden myynti on VM:ssä sivuseikka.

        Mutta lainsäädäntö ei ole katsonut parhaaksi puuttua tähän marginaali-ilmiöön: verkostomarkkinointiin. Olkoonkin että MAALAISJÄRKI tietää sen oevan huijausta, valtiokoneisto on katsonut että kyseessä kuitenkin on niin pienen porukan toilailut, ettei ole jaksanut asiaan puuttua.

        Olisikin mielenkiintoista kuulla nimimerkin mielipide edelliseen, pitäisikö tällaiseen epämoraaliseen toimintaan puuttua?

        MUAHAHAMUAHAHAMUAHAHAHAAAA

        Poijjaat!! Taasen!


      • päivänselväähäntämä
        puutteitatiedoissa kirjoitti:

        "Verkostomarkkinointi sanan synonyymi on huijaus."

        Vastaus; Niin on vastustavien älämölöjen mielestä Suomessa.

        ". Eli aivan kaikki toiminta, johon liittyy verkostomarkkinointia, on huijausta."

        Vastaus; Valhe! Valheisiin joilla ei ole juridista taustaa on totuttu, siis verkostomarkkinointi on laillista toimintaa lähtökohtaisesti n. 190 maassa ja yksi maailman suurimmista business.

        " Poikkeuksetta verkoston huipulla olevat tietävät, että kyseessä on rikollinen toiminta, mutta valitettavan moni on niin tyhmä, ettei edes tajua harjoittavansa rikollisuutta toimiessaan verkostomarkkinoinnin parissa. "

        Ensinnäkin vanhoillinen käsityksesi, että vain verkoston yläpuolella tienataan on virheellinen!
        Toiseksi puhut paskaa kuin avotampio, että kaikki verkostomarkkinointi on huijausta?

        Kerroppa miksi yksikään tunnettu/menestynyt brändi/tuote ole turvautunut verkostomarkkinointiin?

        Missä kohdin väitin, ettei myös verkoston huipun alapuolella voi tienata, toki todella paljon vähemmän kuin yläpään huijarit, todellisuudessa moni kaltaisesi uuno käyttää enemmän omaa rahaansa kuluihin kuin saa ns. "palkkaa". Huvittaa kun tolvanat suu vaahdossa kertoilee kuinka tienasi parisataa kuussa, tajuamatta että samaan aikaan on tilannut jotain (huonolaatuista) tuotetta viissatasella, kierrellyt ympäri kyliä häiriköimässä tuttuja ja sukulaisia, omalla ajallaan, omin kustannuksin...

        edelleen:

        " Poikkeuksetta verkoston huipulla olevat tietävät, että kyseessä on rikollinen toiminta, mutta valitettavan moni on niin tyhmä, ettei edes tajua harjoittavansa rikollisuutta toimiessaan verkostomarkkinoinnin parissa. "

        Ja tähän voi lisätä , että myös valitettavan moni on niin tyhmä, että hoitaa rikollisten työt ja vielä maksaa siitä. Verkostomarkkinointi on poikkeuksetta jonkin tasoinen sponzi huijaus, toimivaa, hyvää liikeideaa ei tarvitse verkostomarkkinoida, mikäli liikeidea on epämääräinen, huono, tai liiketoimintaa ei ole ollenkaan tällöin ainoa mahdollisuus myydä "tuotettaan" on verkostomarkkinointi.

        Ja loppuun toisen realistin sanoin:

        MUAHAHAMUAHAHAMUAHAHAHAAAA

        Poijjaat!! Taasen!


    • mmmgmmgktgktkt

      taisi verkostoveijariin osua täsmälaukaus... ruahahahahhaha.. meni noin ihon alle..

    • Anonyymi

      Kyllä me vielä näytetään närhen kultamunat !

      Odottakaa niin näette.

      🐣🦉

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2057
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      113
      1512
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1490
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1184
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1111
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      62
      1087
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      912
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe