Minulla on kaksi Windows 7 Pro 64b ISO-levykuvaa. Dell:in levykuva on 6 026 126 kB (ei SP1) ja ilmeisesti retail-versio 3 116 582 kB (sisältää SP1). Miten noin iso ero?
OEM/Retail DVD:n koko
6
139
Vastaukset
Dellin levy ilmeisesti sisältää järjestelmäpalautuksen kaikkine Dellin omine ajureineen, hiluineen ja muine hömpötyksineen.
Järjestelmän asennuksessa kannattaa käyttää sitä Retail -levyä. Selviää paljon vähäisemmällä siivouksella, vaikka ajurit joutuisikin asentamaan osin käsin.- ihmetteleehän
Kiitoksia tiedoista, tuo selvittääkin valtavaa kokoa. Muistelen, ettei joskus Retail-levyllä aloittamani asennus hyväksynyt tarrassa olevaa OEM-lisenssiavainta. Dellin omalla levyllä tehtynä asennus ei kysellyt lisenssiavaimen eikä aktivoinnin perään.
ihmetteleehän kirjoitti:
Kiitoksia tiedoista, tuo selvittääkin valtavaa kokoa. Muistelen, ettei joskus Retail-levyllä aloittamani asennus hyväksynyt tarrassa olevaa OEM-lisenssiavainta. Dellin omalla levyllä tehtynä asennus ei kysellyt lisenssiavaimen eikä aktivoinnin perään.
Näin on, että OEM -levyllä asennettua Windowsia ei yleensä tarvitse aktivoida ja ko. levy asentuu vain tietyn merkin tiettyyn mallisarjaan.
Aktivoinnin kanssa on vähän sekä että: jotkut Retailit ja merkittömät OEM -asennuslevyt aktivoituvat sillä koneen kyljessä tai pohjassa olevalla aktivointikoodilla, toiset eivät, vaan vaativat sen levyn mukana toimitetun koodin (tai minkä tahansa validin koodin, joka ei ole valmistajan).
Toisaalta on minulla ollut HP:n Windows 7 Pro -asennuslevykin, joka asentui mihin koneeseen tahansa ja aktivoitui tarran koodilla, oli sitten vaikka Acer.
Tähän ei näköjään oikein ole mitään sääntöä. ; )- ihmetteleehän
Dell Optiplex 780 -levyllä onnistui kivutta myös Optiplex 380:n asennus. Kokeillaanpa mitä Latitude E6230 tykkää yrityksestä. Latitudea varten pitäisi tehdä käynnistyvä muistitikku. Mikä olisi sopiva ohjelma tuohon tarkoitukseen? Linux Mintin olen vain joskus tikulta asentanut.
ihmetteleehän kirjoitti:
Dell Optiplex 780 -levyllä onnistui kivutta myös Optiplex 380:n asennus. Kokeillaanpa mitä Latitude E6230 tykkää yrityksestä. Latitudea varten pitäisi tehdä käynnistyvä muistitikku. Mikä olisi sopiva ohjelma tuohon tarkoitukseen? Linux Mintin olen vain joskus tikulta asentanut.
Windowseissa voisit kokeilla ImageUSB:tä:
https://urly.fi/Nn6
En sovellusta tunne sen kummemmin, kun teen itse tuollaiset tehtävät Linux-pohjaisessa käyttöjärjestelmässä.- ihmetteleehän
Kiitoksia neuvoista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2172889
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1292831En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791816Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va731428Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371352- 471108
- 991011
- 110896
- 46843
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6843