Nyt muutaman päivän ajan palanut jatkuvasti ajaessa check engine valo. Kylmänä kun starttaa ei meinaa jaksaa pysyä käynnissä. Vedot tuntuvat kuitenkin olevan tallessa, eikä pätki tms. ajaessa. Kun kone on lämmin niin käynnistyy hyvin. Löysin täältä ohjeet vikakoodien lukuun, mutta en ole varma tulkitsinko ne oikein. Pitkän 1,2 s välähdyksen pitäisi tarkoittaa kymmeniä ja lyhyet 0.2s välähdykset ykkösiä. Jos oikein tulkitsin niin koodit ovat 21 ja 22, jotka siis tarkoittavat jäähdytysnesteen lämpötilan anturia, sekä nakutustunnistinta. Auton jouduin käyttämään moottorinpesussa pari kk sitten, joten häiriöt voivat olla pesun aiheuttamia.
http://www.troublecodes.net/subaru/
Otin videon: https://youtu.be/6cQrJNs37Ow
Osaako joku tulkita VM-95 Legacyn vikakoodit?
5
320
Vastaukset
- diaksoonia
Lukijalla saisi oikeat koodit tietoisuuteen? Motorin lämpötila anturi vaikuttaa tietysti kylymä käynnistykseen! Nakutuksen kyllä kuulee korvilla kun vedättää suurella vaihteella!
- qweqwewqeqweq
Voisiko juuri johtua rikkinäisestä lämpötila-anturista se, että kun starttaa kylmänä niin moottori ei meinaa jaksa pysyä käynnissä? Tänäänkin piti aika pitkään kievottaa konetta kunnes kävi tosi vaimean laiskasti hetken kierrokset junnaten jossain alle 500 rpm kunnes lopulta hörähti käyntiin. Kun moottori on lämmin niin starttaa heti, kuten pitääkin.
Puhdistin kummankin anturin liittimet ja otin akun pois kun senhän pitäisi toivon mukaan nollata koodit. Pitää mennä vielä uudelleen katsomaan mitä koodeja sieltä tulee. Katsoin noita videoita miten legacyn koodit luetaan niin kyllä se pitää paikkansa, että pitkä välähdys tarkoittaa kymmeniä ja lyhyet välähdykset numeroita. Eli koodit ovat hyvin todennäköisesti nuo 21 ja 22. Reilun puoli vuotta on joskus silloin tällöin etenkin kylmällä moottorilla ajaessa palanut hetkittäin tuo check engine valo. Nyt palaa koko ajan. Minusta vain outoa, että kaksi anturia menee rikki samalla kertaa? Auto kävi moottorinpesussa reilu kk sitten, mutta liittimet on nyt ainakin puhdistettu. Katsottava onko mitään vaikutusta. - qweqwewqeqweq
Tänäänkin tein reippaita kiihdytyksiä niin hyvin vetää, mutta kylmänä vaihdetta vaihtaessa tuntuu, että kone meinaa hyytyä sillä välin kun kytkin on pohjassa. Kierrokset siis putoavat tosi nopeasti.
- qweqwewqeqweq
Akku irti reilun tunnin ja pieni testilenkki niin check engine valo ei palanut kertaakaan. Tiedä sitten auttoiko noiden aturien liittimien rassaaminen vai ihan vaan boksin nollaus.
- 254twew
Nyt vika on uusiutunut. Eli edelleen välillä syttyy check engine valo kun yrittää kylmänä käynnistää. Lähtee käyntiin huonosti, mutta lämpimänä käynnistyy hyvin. Välillä valo ei syty ollenkaan. Vika tavallaan nollautuu 4 - 7 päiväksi kun irroittaa akun kengän tunniksi. Talven tulo huolestuttaa, koska välillä käynnistyy kylmänä todella heikosti. Pakkasella ei ole mitään mahdollisuuksia jos nämä häiriöt jatkuvat. Onkohan vika jossain tietokoneboksissa vai antureissa? Voiko vika olla vain jotain kosketushäikkää? Oireilu alkoi pari kk moottorinpesun jälkeen. Voisiko olla sattumaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152846
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1272736En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.781783Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371342Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va641324- 471108
- 991011
- 109866
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6833