Karkkilan status quo

tokoi

Karkkila on aivan mainio paikka asua ja kasvattaa lapsia. Karkkilan ongelma on lähinnä väestön ikärakenne sekä alhainen koulutustaso. Ikärakenteen tuomat ongelmat näkyvät kaikenlaisten yhdistysten toiminnassa jotka lähinnä vastustavat kaikkea muutosta. Tuon kaltainen toiminta liittyy lähinnä tulevan kuoleman pelkoon sekä kykyä vastaanottaa ja käsitellä uusia asioita. Eli pelkoon tulevaisuudesta kun ei riitä kykyä rakentaa itse omaa tulevaisuutta ja Karkkila tulevaisuutta. Tämä on myös suora heijaste Karkkilassa asuvien alhaisesta koulutustasosta joka määrittelee ihmisten kykyä hallita ja omaksua asioita. Nyt asioita käsitellään mutu - tuntumalla sekä puutteellisilla tiedoilla. Kyky hakea asioista tietoa puuttuu sekä suhteuttaa niitä oman maailman ymmärtämiseen. Tästä seuraa myös että omaa arvomaailmaa ei osata arvottaa.

Valitettavasti tämä näkyy myös Karkkilan poliittisessa elämässä ja päätöksenteossa. Eli ei kyetä näkemään oman sumuisen ajatusmaailman kautta Karkkilan tulevaisuutta. Tulevaisuus ei ole pelottava asia jos tehdään yhteiskunnallisia tavoitteita joiden eteen tehdään yhdessä töitä. Tämänkaltainen toiminta edellyttää oppia ja halua yhteisen yhteisen Karkkilan rakentamiseen.

Tehdään yhdessä Karkkilasta vielä parempi paikka asua sillä mahdollisuudet oavt erinomaiset.

2

1009

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tokoi1

Korkeasti koulutetuilla ei ole mitään syytä muuttaa Karkkilaan. Päättäjien perseily karkttaa viimesetkin kiinnostuneet. Naurettavaa kuvitella, että joku liikuntakenttä koulun vieressä olisi vetovoimatekijä. Hrutsevin aikana se ehkä olisi ollutkin. JOS päättäjillä olisi rohkeutta, nyt pantaisiin vauhtia Asemansuon liikuntapuistohankkeeseen. Se olisi vetovoimatekijä.
      Karkkilassa on rohkeita ja idearikkaita ihmisiä, mutta heidän apua ei ymmärretä edes kysyä.

• voiihmettä

Avaajalla on huvittava, katkera lähestymistapa omaan kyvyttömyyteensä ymmärtää sitä, että toisten ihmisten näkemykset ja arvot poikkeavat hänen omistaan, eikä hän kykene sitä käsittämään, koska hän pitää omia arvojaan ja näkemyksiään ainoina oikeina, tai ainakin paljon viisaampina kuin kanssaan eri mieltä olevien mielipiteet ja niiden perustelut.

" Nyt asioita käsitellään mutu - tuntumalla sekä puutteellisilla tiedoilla. Kyky hakea asioista tietoa puuttuu sekä suhteuttaa niitä oman maailman ymmärtämiseen. Tästä seuraa myös että omaa arvomaailmaa ei osata arvottaa."

"Tämä on myös suora heijaste Karkkilassa asuvien alhaisesta koulutustasosta joka määrittelee ihmisten kykyä hallita ja omaksua asioita."

"Tulevaisuus ei ole pelottava asia jos tehdään yhteiskunnallisia tavoitteita joiden eteen tehdään yhdessä töitä. Tämänkaltainen toiminta edellyttää oppia ja halua yhteisen yhteisen Karkkilan rakentamiseen."

Kahdessa ensimmäisessä kappaleessa kirjoittaja osoittaa oman kyvyttömyytensä ja edellytysten puuttumisen toimia itse kolmannessa kappaleessa antamansa neuvon mukaisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      89
      3366
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3097
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2594
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2383
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2343
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2046
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      21
      1679
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      36
      1590
    Aihe