... johon Suomikin on sidottu (Fennovoima/Rosatom - ydinvoimalahanke):
https://pbs.twimg.com/media/DEprE40V0AARh7G.jpg
_____
Viesti on kirjoitettu 1. kerran 14.7.2017 11:41
Ydinimperialismi ...
5
422
Vastaukset
- Luki-laki
Suomi on sitoutunut moneen. EU.n, YK.n ja sen alajärjestöihin, laivatilausten takuisiin ym. ym . Niiden ansiosta kuulumme sivistyneeseen maailmaan ja ihmisille on työtä. Kun on työtä, kertyy verotuloja joista riittää yhteiskunnan tarpeisiin ja jopa avustuksia erilaisille järjestöilla. Ajattele sitä ja mieti nykyaikaisuutta.
Putinin ydinimpearilismi on jo niin näkyvä, ettei siltä voi sulkea silmiään.
Stuxnet-Vastaaja ainakin näkyy tehneen palstasta ihan ikioman ydinimperiuminsa saadakseen elintilaa kummallisille sekoiluviesteilleen.
Surullista on, että Putinin ydinimperiumin rakentamisessa näyttää Suomella olevan ratkaiseva rooli:
- Fennovoima/Rosatom/ -ydinvoimala jahanke
- Jukka Laaksonen, ent. Stuk-pomo, nykyisin Rosatomin neuvonantaja- K.Late
Suomi tunnetaan maailmalla hyvin toimivista ydinvoimaloista ja hyvästä ydinturvallisuuskulttuurista - näin ainakin Suomessa jaksetaan toitottaa. On kait luonnollista, että Rosatomille on tärkeä referenssi saada voimala rakennettua - siis ei enää suomettuneeseen Suomeen - teknisesti täysin länsimaistuneeseen Suomeen, käytännössä ensimmäiseen länsimaahan.
Suomelle tästä tulee paineita. EPR/Areva-sotku oli jo vähän liikaakin ja nyt tulee tarjokas, joka yrittää tosissaan hyväksyttää Suomen voimalaa Pietarin voimalan piirrustuksilla. Ei tästä voi tulla muuta kuin tragikomedia (minusta se on komedia, moni varmaan tulee kokemaan sen tragediaksi). Odotan mielenkiinnolla mitä kaikkea hauskaa tulee tapahtumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712973
- 462574
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322235- 792138
- 951956
- 321712
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil201222