Palsta mennyt todella heikoksi

Sauli.N

Pari säälittävää eläkkeellä olevaa kapiukkoa parin aatetoverinsa kanssa höperehtii täällä isänmaataan vastaisilla propagandallaan..... ym vastaavaa.....
Kirjoitukset ovat kuin hullujenhuoneelta. Jos ei taso pian parane, niin minä ainakin sitten teen ne omat johtopäätökseni kyseisen asian suhteen..

108

1004

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OlisihanSeIlosanoma

      Älä viitsi! Tarkkispoika itse vastaa matalasta tasosta eikä poistu kulumallakan niin kauan kun sossun maksut juoksee ja aikaa on!

      • Juhani.Putkinen

        Mitä pahaa tämä mainitsemasi tarkkispoika on nyt tehnyt sinulle kun tunnut vihaavan sitä noin paljon?


      • TurhaLuulo

        Miten niin? Keskustelupalstalla on aina vastaväittäjiä eikä kunnon väittely mitään vihaa edellytä. Tuntemuksesi on väärä!


      • Juhani.Putkinen
        TurhaLuulo kirjoitti:

        Miten niin? Keskustelupalstalla on aina vastaväittäjiä eikä kunnon väittely mitään vihaa edellytä. Tuntemuksesi on väärä!

        Eihän missään keskustelupalstoilla tarvitse nyt koskaan mitenkään väitellä yhtään mistään.

        Pelkkä asiallinen keskustelutaito riittää siihen että syntyy hyviä keskusteluja. Oli keskusteluaihe sitten mikä tahansa

        Sinulla vaikuttaisi nyt kumminkin olevan vielä todella paljon oppimista noihin asiallisiin ja hyviin keskusteluihin.

        Mutta tsemppiä nyt sinulle. Kyllä sinäkin nyt jonain päivän pystyt aivan varmasti keskustelemaan ja myös käyttäytymään fiksusti ja asiallisesti.


      • TurhaLuulo

        Aivan! Onneksi kaikki vastaväittäjäni ovat fiksumpia kuin minä! Olet aivan oikeassa:-D

        Onnea valitsemallasi tiellä...


      • juuri_noin
        TurhaLuulo kirjoitti:

        Aivan! Onneksi kaikki vastaväittäjäni ovat fiksumpia kuin minä! Olet aivan oikeassa:-D

        Onnea valitsemallasi tiellä...

        Minä ainakin olen ylpeä isänmaallinen suomalainen joka tarvittaessa on valmis puolustamaan isänmaataan.

        Sinusta en nyt ole lainkaan varma.


      • NiinJaNäin

        Etkö? Vaikka olen mukana reserviläistoiminnassa ja res. ltn? Ikävä,ä, että et usko:-D


      • hernesoppaako_vain
        NiinJaNäin kirjoitti:

        Etkö? Vaikka olen mukana reserviläistoiminnassa ja res. ltn? Ikävä,ä, että et usko:-D

        Soppatykin lämmittäjänäkö sinä olet nyt mukana reserviläistoiminnassa?:-)))


      • Oli miten oli ... koittakaa nyt olla sen verran suoraselkäisiä miehiä, että pysytte edes yhden nikkarin takana. Ei tää mikään pöytätenniksen sekanelinpeli ole, jossa swingeroidaan mielin määrin. ;-)

        IMHO.


      • UskoMitäLystäät
        hernesoppaako_vain kirjoitti:

        Soppatykin lämmittäjänäkö sinä olet nyt mukana reserviläistoiminnassa?:-)))

        Käsityksesi toiminnasta on perin lapsellinen.


      • napa_kymppi
        UskoMitäLystäät kirjoitti:

        Käsityksesi toiminnasta on perin lapsellinen.

        Taisi arvaukseni nyt osua nyt oikeaan, kun noin kovasti siitä hermostuit.


      • KKTN29

        Hernesoppaa, nam. Stallaria harmittaa, kun punakaartissa ei saa hernesoppaa.


      • TiltujenEväät
        napa_kymppi kirjoitti:

        Taisi arvaukseni nyt osua nyt oikeaan, kun noin kovasti siitä hermostuit.

        Ei kukaan hermostu Tarkkispojan jutuista! On ne sen verran lapsellista tasoa!


      • 44.Div kirjoitti:

        Oli miten oli ... koittakaa nyt olla sen verran suoraselkäisiä miehiä, että pysytte edes yhden nikkarin takana. Ei tää mikään pöytätenniksen sekanelinpeli ole, jossa swingeroidaan mielin määrin. ;-)

        IMHO.

        Otahan pahvi minusta mallia, eli yli 10- vuotta voitosta voittoon ja aina omalla nikillä. Jokainen vastustaja on kyykytetty ja nöyrytytetty, sinä muiden mukana. Heheherh!


      • ironmikess kirjoitti:

        Otahan pahvi minusta mallia, eli yli 10- vuotta voitosta voittoon ja aina omalla nikillä. Jokainen vastustaja on kyykytetty ja nöyrytytetty, sinä muiden mukana. Heheherh!

        Hah ... Lopen Yönritaria on viety, kuin litran mittaa, palstalaisten toimesta joka ainoa kerta., niin että viitan helmat vain lepattaa.

        - Presidentti Rydin TV puhe ......
        - Nitsan, vai olikos se Nitzan matka, vaiko Pizza .... silee eteerisesti.
        - Marskin Aatulle antama synttärilahja auto ...
        - Vihkitilaisuus Ritarihuoneella ...
        - Ulvatti (Uuvatti, niinku silleen oikeesti, Turkkusen murteel)
        - Sotinharjun P-paikka, 25.2 2017 klo 06:00 ??????
        - Jne,
        - Jne.

        Joko on Julermi Cp 3 litran LASOL puoiivälissä?????. Onko hyvä ränni päällä?.

        Älä menetä toivorikkauttas ... millää lail. ... onneton rautakaupan tsuppari. ;-)

        IMHO.


      • 44.Div kirjoitti:

        Hah ... Lopen Yönritaria on viety, kuin litran mittaa, palstalaisten toimesta joka ainoa kerta., niin että viitan helmat vain lepattaa.

        - Presidentti Rydin TV puhe ......
        - Nitsan, vai olikos se Nitzan matka, vaiko Pizza .... silee eteerisesti.
        - Marskin Aatulle antama synttärilahja auto ...
        - Vihkitilaisuus Ritarihuoneella ...
        - Ulvatti (Uuvatti, niinku silleen oikeesti, Turkkusen murteel)
        - Sotinharjun P-paikka, 25.2 2017 klo 06:00 ??????
        - Jne,
        - Jne.

        Joko on Julermi Cp 3 litran LASOL puoiivälissä?????. Onko hyvä ränni päällä?.

        Älä menetä toivorikkauttas ... millää lail. ... onneton rautakaupan tsuppari. ;-)

        IMHO.

        Ylläpito auttoi sinua poistamalla viestini, sillä jokainen kohta meni väärin mm. että Rydin puhe tuli TV:stä äänitteenä, eli olit väärässä. Vaati liikaa järkeä tajuta se. Minua ei ole vihitty Ritarihuoneella , enkä niin ole koskaan sanonutkaan jne....... Heheh!


      • KatsoKatsosta
        ironmikess kirjoitti:

        Ylläpito auttoi sinua poistamalla viestini, sillä jokainen kohta meni väärin mm. että Rydin puhe tuli TV:stä äänitteenä, eli olit väärässä. Vaati liikaa järkeä tajuta se. Minua ei ole vihitty Ritarihuoneella , enkä niin ole koskaan sanonutkaan jne....... Heheh!

        Rydin puhe tuli TV:stä äänitteenä.

        Milloin tuli, miltä kanavalta ja missä ohjelmassa, vai taasko valehtelet?


      • KatsoKatsosta

        Aika hyvin sinuun pätee se ettei päivääkään ilman valheita, tai ehkä sulla on ihan omat tv-äänitteet siellä pään sisällä?
        Onko joku tuhkamuna-kanava?


    • samaa-mieltä

      Suomen Nato-jäsenyyshän ei ole nyt Suomelle mitenkään ajankohtainen asia.
      Ja siltikin vain jostain kumman syystä täällä "pakkonatotetaan" Suomen Naton jäseneksi.

      • Eri..Mieltä

        Miten niin? Suomi on vapaa maa, missä kaikista asíoista saa olla mitä mieltä hyvänsä! Jos jotkut kannattaa liittymistä ja sinä taas et niin ei se mitään "pakottamista" ole. Sen sijaan mielipiteen esittämisen estely on pakottamista.


      • välillä_faktaakin
        Eri..Mieltä kirjoitti:

        Miten niin? Suomi on vapaa maa, missä kaikista asíoista saa olla mitä mieltä hyvänsä! Jos jotkut kannattaa liittymistä ja sinä taas et niin ei se mitään "pakottamista" ole. Sen sijaan mielipiteen esittämisen estely on pakottamista.

        Enemmistö suomalaisista ihmisistä nyt kumminkin vastustaa Suomen natojäsenyyttä.


      • Eri..Mieltä

        Niin trkee. Suhteet ovat n. 25 %, 50 % ja 25 % ei osaa sanoa. Entä sitten! Suhteet elää ja Suomessa voi ja saa olla asiasta mitä mieltä vaan!


    • OlisihanSeIlosanoma

      Naurattaa Nato trollin perustelut, siksihän se niitä nimittää?

      • KunEiOsaaEiOsaa

        Aivan.Minuakin naurattaa etenkin se, että et itse osaa edes niitä!


    • KERTOKAAHAN

      paljonko itsekunkin älykkyysosamäärä oikein on! Vai onko koskaan mitattu?

    • AinoastaanNaurattaa

      Heikoksi on mennyt joo, kuten tämäkin avaus puhtaalla lapsellisuudellaan todistaa.

      • ite_oot_heikko

        Kun sinä itse nyt muutaman aatetoverisi kanssa ymmärtäisitte häipyä palstalta.
        Niin palstan taso silloin ihan heti nousisi todella huomattavasti.


      • AinoastaanNaurattaa
        ite_oot_heikko kirjoitti:

        Kun sinä itse nyt muutaman aatetoverisi kanssa ymmärtäisitte häipyä palstalta.
        Niin palstan taso silloin ihan heti nousisi todella huomattavasti.

        Ja aatetovereilla tarkoitat ilmeisesti kaikkia jotka pitävät tuollaista lässytystä lapsellisuutena?


      • otahan_opiksi
        AinoastaanNaurattaa kirjoitti:

        Ja aatetovereilla tarkoitat ilmeisesti kaikkia jotka pitävät tuollaista lässytystä lapsellisuutena?

        Nimenomaan tuo sinun itsesi käyttämä lässytys pilaa ja pudottaa nyt todella paljon tämän keskustelupalstan tasoa.


      • morjens_pedo

        vai hiekkalaatikolla sinä nykyään nyt päivystät.


      • AinoastaanNaurattaa
        morjens_pedo kirjoitti:

        vai hiekkalaatikolla sinä nykyään nyt päivystät.

        No ainoastaan siellä saa kuulla tuota sinun älykkyyttäsi ihan ''livenä'' kas kun noin tyhmiä on nykyään aika harvassa, suurin osa ihmisistä kun on suht-koht sivistyneitä.
        Katoavaa kansanperinnettä, tuollaiset lapselliset lässyttäjät.


      • viranomaiset_kyselee
        AinoastaanNaurattaa kirjoitti:

        No ainoastaan siellä saa kuulla tuota sinun älykkyyttäsi ihan ''livenä'' kas kun noin tyhmiä on nykyään aika harvassa, suurin osa ihmisistä kun on suht-koht sivistyneitä.
        Katoavaa kansanperinnettä, tuollaiset lapselliset lässyttäjät.

        Että mikä ihme sinua nyt niissä alaikäisissä pikku pojissa oikein kiinnostaa?


      • viranomainen
        viranomaiset_kyselee kirjoitti:

        Että mikä ihme sinua nyt niissä alaikäisissä pikku pojissa oikein kiinnostaa?

        Aika monta kommenttia asiasta jo, oletko ehkä kiihottunut?
        Tuohon sinun tilaasi kannattaisi kysellä lääkäriltä apuja, josko noita himojasi saisi kemiallisesti hillittyä?


      • niskalaukaus_auttaa
        viranomainen kirjoitti:

        Aika monta kommenttia asiasta jo, oletko ehkä kiihottunut?
        Tuohon sinun tilaasi kannattaisi kysellä lääkäriltä apuja, josko noita himojasi saisi kemiallisesti hillittyä?

        Minulla on silulle nyt erittäin nopea, helppo ja hyvä ratkaisu tuohon vakavaan sairauteesi.

        Nimittäin niskalaukaus.


      • miksi.silu
        niskalaukaus_auttaa kirjoitti:

        Minulla on silulle nyt erittäin nopea, helppo ja hyvä ratkaisu tuohon vakavaan sairauteesi.

        Nimittäin niskalaukaus.

        No mitä se elukan uloste nyt lässyttää, sano vaan jos haluat tulla kokeilemaan, jos kerrankin riittäisi paskasakin kantti muuhunkin kuin lässytykseen......


      • kerro_osoitteesi
        miksi.silu kirjoitti:

        No mitä se elukan uloste nyt lässyttää, sano vaan jos haluat tulla kokeilemaan, jos kerrankin riittäisi paskasakin kantti muuhunkin kuin lässytykseen......

        Pistähän nyt sitten vain yhteystietosi palstalle näkyville.

        Niin tulen poikkeamaan teillä ja opettamaan sinulle hiukan käytöstapoja.


      • OleRohkeaEdesKerran
        kerro_osoitteesi kirjoitti:

        Pistähän nyt sitten vain yhteystietosi palstalle näkyville.

        Niin tulen poikkeamaan teillä ja opettamaan sinulle hiukan käytöstapoja.

        Tottahan toki jokainenhan tänne laittaa osoitteensa paitsi minä, mutta laita sinä edes puhelinnumerosi niin sovitaan siitä opetuksesta vähän tarkemmin.
        Edellisellä kerralla et uskaltanut, esitätkö tällä kertaa miestä vai jatkuuko rommelina aloittamasi pienen paskahousun kusipäinen lässytys?


      • soittele_sitten
        OleRohkeaEdesKerran kirjoitti:

        Tottahan toki jokainenhan tänne laittaa osoitteensa paitsi minä, mutta laita sinä edes puhelinnumerosi niin sovitaan siitä opetuksesta vähän tarkemmin.
        Edellisellä kerralla et uskaltanut, esitätkö tällä kertaa miestä vai jatkuuko rommelina aloittamasi pienen paskahousun kusipäinen lässytys?

        "mutta laita sinä edes puhelinnumerosi niin sovitaan siitä opetuksesta vähän tarkemmin"

        Soittele sitten, niin sovitaan vaan!

        Numero on 3589-8168319


      • EtSittenOllut
        soittele_sitten kirjoitti:

        "mutta laita sinä edes puhelinnumerosi niin sovitaan siitä opetuksesta vähän tarkemmin"

        Soittele sitten, niin sovitaan vaan!

        Numero on 3589-8168319

        Saavutus se kai tuokin että osaa keksiä lonkalta ''puhelinnumeron'' jota ei ole olemassakaan, vai eikö sinulle ole kerrottu edes omaa numeroasi?
        Kai edes jotenkin ymmärrät mitä tuollainen ''hiekkalaatikko sankaruus'' sinusta itsestäsi kertoo tällaisella palstalla missä kuitenkin on aika paljon aikuisiakin?

        Pelkkä huono vitsihän sinä täällä olet ja olet sitä aina ollutkin, joten eihän tuo historiasi huomioiden mikään yllätys ollut.


      • RoiskisSanoRommeli
        soittele_sitten kirjoitti:

        "mutta laita sinä edes puhelinnumerosi niin sovitaan siitä opetuksesta vähän tarkemmin"

        Soittele sitten, niin sovitaan vaan!

        Numero on 3589-8168319

        Ja näin se ex-rommeli esittää miehen mallia, ensin uho ja sitten huonot housuihin, kuinka se oikein ehtiikin jatkuvan häiriköinnin ja valehtelun ohella?


    • TurhaTarjotaSensuuria

      Keskustelupalstalle voi jokainen vapaasti kirjoittaa!

      Suomen demokratia on sen verran vahva, että sulattaa äärihörhöt joka lähtöön!

    • valintakysymys

      Jos tälle palstalle pitäisi kirjautua ja vaikka voisi kirjoitella sitten nimimerkilläkin niin olisi satavarma juttu että palsta muuttuisi paljonkin asiallisemmaksi! Mutta se lienee valintakysymys palstan ylläpitäjältä että kaikenmailman hörhöt saa purkautua täällä. Vaihtoehtona saattaisi tapahtua ikävämpiäkin asioita kuin joidenkin herkkähipiäisten vitutus!

    • Sekopalsta

      Oudoksi on mennyt, jep. Ei voi kuin ihmetellä, kun kirjoitukset ovat lähinnä haukkumista, vihapuhetta, jopa tappouhkauksia. Puolin ja toisin.

      Lisäksi huomattava osa palstan kirjoituksista näyttää sarjatyönä tehtäviltä trollauksilta. Aiemmin niitä kirjoittivat venäläismieliset, nyt eräs suomen kieltä osaamaton natomielinen.

      Asiallista keskustelua näillä palstoilla on vain nimeksi. Kaikeksi onneksi kukaan tämän palstan höyrypäistä ei pääse päättämään Suomen politiikasta.

    • NBox

      Enpä tiedä, mutta erittäin hyvä uutinen on se, että Paavo 'pate' Väyrynen lähtee haastamaan Niinistöä.
      Ainakin teoriassa on mahdollisuus pelastaa maa, nyt ollaan menty kohti turmiota ja suunta pitäisi muuttaa?

      • NoBoxItkeeKohta

        Millä lailla se on hyvä? Patella ei ole minkäänlaista mahdollisuutta päästä toiselle kierrokselle (jos sitäkään tarvitaan!) ja vain muutaman stallarin ääniprosentti on valtaisa nöyryytys pitkän linjan lakeijalle!


      • demokratia_toimii
        NoBoxItkeeKohta kirjoitti:

        Millä lailla se on hyvä? Patella ei ole minkäänlaista mahdollisuutta päästä toiselle kierrokselle (jos sitäkään tarvitaan!) ja vain muutaman stallarin ääniprosentti on valtaisa nöyryytys pitkän linjan lakeijalle!

        Onhan se nyt todellakin aina todella hyvä asia että demokraattisissa presidentin vaaleissa on enemmän kuin pelkkä yksi ehdokas.

        Venäjän malliako sinä nyt vain haikailet myös tänne Suomeen?


      • Ookkonääpöljä

        Muita ehdokkaita on jo TÄSSÄ VAIHEESSA AINAKIN VIISI! Etkö lue lehtiä? Ja hyvä niin! Kyllä Pate sekaan mahtuu, mutta hän on JO tukevasti eilispäivän mies!


      • juuri_noin
        Ookkonääpöljä kirjoitti:

        Muita ehdokkaita on jo TÄSSÄ VAIHEESSA AINAKIN VIISI! Etkö lue lehtiä? Ja hyvä niin! Kyllä Pate sekaan mahtuu, mutta hän on JO tukevasti eilispäivän mies!

        Pate tosiaankin on jo täysin menneen talven lumia.
        Aivan kuten sinä itsekin olet.


      • Ookkonääpöljä

        Tietenkin niin:-D Mutta minä tiedän sen ja Pate ei.


      • Vaalit2018

        "Muita ehdokkaita on jo TÄSSÄ VAIHEESSA AINAKIN VIISI!"

        Itse asiassa vain neljä (Niinistö on se viides), eikä yksikään heistä ei ole uskottava vastustaja.

        Pekka Haavisto hävisi jo kerran Niinistölle, ja nyt asenteet homoja kohtaan ovat kovemmat kuin kuusi vuotta sitten. Maksimitulos 15 % äänistä.

        Matti Vanhasella ei ole agendaa. Vain puolet keskustalaistakaan äänestää, eli 10 % äänistä.

        Nils Torsvaldsia eivät edes tunne kuin ruotsinkieliset, joten maksimitulos on 5 % äänistä.

        Merja Kyllönen on pelkkä vitsi. Enintään 2 % äänistä.

        Ilman Väyrysen mukaatuloa Niinistö olisi siis saanut jo 1. kierroksella 68 % äänistä ja toista kierrosta ei olisi tullut lainkaan. Väyrynen saattaa sekoittaa pakkaa kummasti.

        Lisäksi Väyrynen on sosiaali-liberaalille ehdokaskaartille selkeä vastakohta. Hän ajaa Suomen itsenäistymistä EU:sta, vastustaa maahanmuuttoa ja haluaa edistää nationalistisia ja konservatiivisia arvoja.

        Väyryselle on kuviteltavissa ääniä niin Keskustasta, Perussuomalaisista kuin Kristillisdemokraateistakin, ja lisäksi niitä, jotka ovat yksinkertaisesti pettyneitä nykyiseen politiikkaan.


      • YYAmeniJo

        Pate on tyhmä kuin saapas ja kokee yhtä nöyryyttävän (alle 6 %) kannatuksen kuin Lipponen edellisissä vaaleissa! Ei mitään mahdollisuuksia iltaruskon äijällä!


    • SeAvarakatseinen

      Paavon kaltaista tarvitaan ja ihan hyvillä perusteluilla se toteutuu.
      Niinistö on viemässä Suomea Natoon, se lienee selvä?
      Tälle ajatukselle ja suunnitelmalle pitää olla uskottava vastavoima, oman kansan turvallisuuden takeena on Paavo Väyrynen.

      • PateOnStallarinToivo

        "Paavon kaltaista tarvitaan ja ihan hyvillä perusteluilla se toteutuu."

        Paten viimeinen tehtävä on tehdä itsensä naurunalaiseksi kisassa. Kannatusprosentti huvittaa!

        "Niinistö on viemässä Suomea Natoon, se lienee selvä?"

        Se on 'selvä' vain NoBoxin kaltaiselle kesto-stallarille! Tuopa suora siteeraus edes yhdestä Niinistön puheesta, jossa hän ajaa Natoa? Et löydä!

        "Tälle ajatukselle ja suunnitelmalle pitää olla uskottava vastavoima, oman kansan turvallisuuden takeena on Paavo Väyrynen."

        MUTTA kun Pate ei sellainen ole. Vaalit voivat mennä läpi jo ensimmäisellä kierroksella. Jos menee toiselle niin Pate on toivottoman kaukana (taas!) kakkossijasta! Sano minun sanoneen! Vuodenvaihteen jälkeen asia nähdään!


    • eiteiltäepuasaa

      Valitseppa tässä puolesi, USA Nato -Venäjä.
      On muuten ylevää olla puolueeton ja ajatella sivistyneen ihmisen tavoin, omalla päällään.

    • DesanttiOnFasisti

      "Minä olen pitänyt palstan tasoa yllä.Olen saavuttanut suuria voittoja taistelussa"

      Taitaa olla desantin Stolisnajapullo vajennut runsaasi!?

      Sinähän häviät palstalla kaikki ottelusi ja on suoranainen ilo se, että noin avuton ukko rähjää stallaripuolella!

      • olet_tosi_outo

        Vai jaottelet sinä nyt täällä jo ihmisiä poliittisen aatteen mukaan.

        Hitlerin aatu se olisi nyt aivan varmasti pitänyt sinua luopiona ja heittänyt sinut polttouuniin.


      • OutoaJaIhmeellistä

        Kuten sinäkin mielelläsi arvaan?

        Mutta ollaan tyytyväisiä siitä, että elämme vapaassa Suomessa, missä on mielipiteenvapaus ja vapaa media!

        Ihmisiä on maailmansivu luokitelut poliittisen aatteen mukaan ja ammattipolitiikot tekevät sen itse ensinnä! Mitä kummallista siinä on?


      • eroja_löytyy
        OutoaJaIhmeellistä kirjoitti:

        Kuten sinäkin mielelläsi arvaan?

        Mutta ollaan tyytyväisiä siitä, että elämme vapaassa Suomessa, missä on mielipiteenvapaus ja vapaa media!

        Ihmisiä on maailmansivu luokitelut poliittisen aatteen mukaan ja ammattipolitiikot tekevät sen itse ensinnä! Mitä kummallista siinä on?

        Minä olen nyt täysin virallisesti poliittisesti täysin sitoutumaton ihminen. Eli en maksa vapaaehtoisesti yhtään mitään millekkään suomalaiselle poliittiselle puolueelle.

        Mutta työelämässä minä itse toki olen nyt se ns. järjestäytynyt työntekijä. Eli ihan itse vieläpä täysin vapaaehtoisesti maksan ylpeänä ihan kaikki minulle osoitetut täysin lailliset maksut ammattiyhdistysliikkeelle.


      • MistäOikeinPuhut

        Oliko tuo vastaus johonkin kysymykseen (jota ei esitetty?).


      • no_voi_voi
        MistäOikeinPuhut kirjoitti:

        Oliko tuo vastaus johonkin kysymykseen (jota ei esitetty?).

        Tuo luetun tekstin ymmärätäminen näyttää jostain kumman syystä sinulla olevan nyt todella alhaisella tasolla.

        Olisit nyt aikoinasi käynyt vain sen apukoulusi loppuun. Niin siitä olisi aivan varmasti sinulle apua.


      • voi_voi_Tarkkis

        Ei ihme, ettet pärjännyt tiskijukkana? Juttusi (vai vitsisi?) ovt luokattoman huonoja!

        Parempi, kun huutelet yleisölle älykkääsit Berliinissä, että nazi, nazi, nazi...


      • Ei-sosialisti

        "Mutta työelämässä minä itse toki olen nyt se ns. järjestäytynyt työntekijä. Eli ihan itse vieläpä täysin vapaaehtoisesti maksan ylpeänä ihan kaikki minulle osoitetut täysin lailliset maksut ammattiyhdistysliikkeelle."

        = sosialisti


      • Ei-sosialisti kirjoitti:

        "Mutta työelämässä minä itse toki olen nyt se ns. järjestäytynyt työntekijä. Eli ihan itse vieläpä täysin vapaaehtoisesti maksan ylpeänä ihan kaikki minulle osoitetut täysin lailliset maksut ammattiyhdistysliikkeelle."

        = sosialisti

        "= sosialisti "
        No juu ei ... ei enää näinä aikoina. Ammattiliittoon ei liitytä pelkästään aatteen, tai työpaikan muun henkilökunnan "painostuksen" takia, vaan taloudellisen turvan takia, koska suhdanteet vaihtelevat ja "kuplat" puhkeavat ... kuten olemme mennä vuosina saaneet todeta. ;-)

        IMHO.


      • JBäckman
        44.Div kirjoitti:

        "= sosialisti "
        No juu ei ... ei enää näinä aikoina. Ammattiliittoon ei liitytä pelkästään aatteen, tai työpaikan muun henkilökunnan "painostuksen" takia, vaan taloudellisen turvan takia, koska suhdanteet vaihtelevat ja "kuplat" puhkeavat ... kuten olemme mennä vuosina saaneet todeta. ;-)

        IMHO.

        No jaa kerrankin yhtä mieltä 44.div kanssa kapitalitisten suhdanteiden vaikutuksesta ihmisten turvattomuuteen,myönnät siis Ammattiliiton takaavan jonkinlaisen taloudellisen turvan hyvä!


      • Trumpisti

        "No juu ei ... ei enää näinä aikoina. Ammattiliittoon ei liitytä pelkästään aatteen, tai työpaikan muun henkilökunnan "painostuksen" takia, vaan taloudellisen turvan takia, koska suhdanteet vaihtelevat ja "kuplat" puhkeavat ... kuten olemme mennä vuosina saaneet todeta. ;-)"

        Vain jos on niin kyvytön, ettei saa itselleen työpaikkaa.

        Ammattiliitot ovat sosialistisen ajan jäänne, joka ei kuulu nyky-yhteiskuntaan. Työttömäksi jäävät ammattiliiton jäsenet elelevät työssä käyvien jäsenten kustannuksella. Tämä estää vapaan markkinatalouden toteutumisen ja jarruttaa ihmisten työllistymistä.


      • miksi_valehtelet
        Trumpisti kirjoitti:

        "No juu ei ... ei enää näinä aikoina. Ammattiliittoon ei liitytä pelkästään aatteen, tai työpaikan muun henkilökunnan "painostuksen" takia, vaan taloudellisen turvan takia, koska suhdanteet vaihtelevat ja "kuplat" puhkeavat ... kuten olemme mennä vuosina saaneet todeta. ;-)"

        Vain jos on niin kyvytön, ettei saa itselleen työpaikkaa.

        Ammattiliitot ovat sosialistisen ajan jäänne, joka ei kuulu nyky-yhteiskuntaan. Työttömäksi jäävät ammattiliiton jäsenet elelevät työssä käyvien jäsenten kustannuksella. Tämä estää vapaan markkinatalouden toteutumisen ja jarruttaa ihmisten työllistymistä.

        "Ammattiliitot ovat sosialistisen ajan jäänne, joka ei kuulu nyky-yhteiskuntaan. "

        Jauhat taas ihan pelkkää skeidaa.

        Kukas sinunkin tyoehtosopimuksen neuvottelisi jos ay-liikettä ei nyt olisi lainkaan olemassa?


      • Trumpisti kirjoitti:

        "No juu ei ... ei enää näinä aikoina. Ammattiliittoon ei liitytä pelkästään aatteen, tai työpaikan muun henkilökunnan "painostuksen" takia, vaan taloudellisen turvan takia, koska suhdanteet vaihtelevat ja "kuplat" puhkeavat ... kuten olemme mennä vuosina saaneet todeta. ;-)"

        Vain jos on niin kyvytön, ettei saa itselleen työpaikkaa.

        Ammattiliitot ovat sosialistisen ajan jäänne, joka ei kuulu nyky-yhteiskuntaan. Työttömäksi jäävät ammattiliiton jäsenet elelevät työssä käyvien jäsenten kustannuksella. Tämä estää vapaan markkinatalouden toteutumisen ja jarruttaa ihmisten työllistymistä.

        Niinpä niin ... soittaako ITC-kuplan puhkeaminen yhtään kelloja l. tapaus NOKIA ... kaikki tuhannet irtisanotut eivät saaneet töitä, koska tarjonta ylitti kysynnän. Siinä vaiheessa ammattiliitto tuki irtisanottuja "siirtymäkaudella". Onko sellainen huono asia?. Saanen muistuttaa,että ansiosidonnainen on edellenkin "omaa rahaa" l. ansaittua.

        Tämä meni kyllä totaalisen OffTopic ... langan aiheesta, joten EOD.

        IMHO.


      • pääluottamusmies
        Trumpisti kirjoitti:

        "No juu ei ... ei enää näinä aikoina. Ammattiliittoon ei liitytä pelkästään aatteen, tai työpaikan muun henkilökunnan "painostuksen" takia, vaan taloudellisen turvan takia, koska suhdanteet vaihtelevat ja "kuplat" puhkeavat ... kuten olemme mennä vuosina saaneet todeta. ;-)"

        Vain jos on niin kyvytön, ettei saa itselleen työpaikkaa.

        Ammattiliitot ovat sosialistisen ajan jäänne, joka ei kuulu nyky-yhteiskuntaan. Työttömäksi jäävät ammattiliiton jäsenet elelevät työssä käyvien jäsenten kustannuksella. Tämä estää vapaan markkinatalouden toteutumisen ja jarruttaa ihmisten työllistymistä.

        Kyllä sitä nyt vaan edelleenkin duunareiden kannattaa järjestäytyä.

        https://yle.fi/uutiset/3-5524244


      • Trumpisti

        "Niinpä niin ... soittaako ITC-kuplan puhkeaminen yhtään kelloja l. tapaus NOKIA ... kaikki tuhannet irtisanotut eivät saaneet töitä, koska tarjonta ylitti kysynnän. Siinä vaiheessa ammattiliitto tuki irtisanottuja "siirtymäkaudella". Onko sellainen huono asia?"

        On, todella huono asia. Monikohan näistä Nokian irtisanotuista on viitsinyt mennä sen jälkeen töihin? Suurta osaa on tainnut houkuttaa ay-liikkeen, valtion jne. rahoilla elely.

        "Kukas sinunkin tyoehtosopimuksen neuvottelisi jos ay-liikettä ei nyt olisi lainkaan olemassa?"

        Minä itse tietenkin. Ja näin myös teen.

        En ole koskaan harkinnut ammattiliittoon liittymistä. Olen saanut haluamani edut suoraan työnantajalta.

        Markkinataloudessa kysyntä ja tarjonta kohtaavat. Jos minulla on tarpeeksi osaamista, saan haluamani työsuhde-edut työnantajalta. Jos osaamista ei ole, en niitä saa.

        Sosialistisessa järjestelmässä ay-liikkeet ja muut punalipun liehuttajat antavat rahaa ja tarpeettomia etuuksia yhdelle sun toiselle osaamattomalle.


      • pääluottamusmies
        Trumpisti kirjoitti:

        "Niinpä niin ... soittaako ITC-kuplan puhkeaminen yhtään kelloja l. tapaus NOKIA ... kaikki tuhannet irtisanotut eivät saaneet töitä, koska tarjonta ylitti kysynnän. Siinä vaiheessa ammattiliitto tuki irtisanottuja "siirtymäkaudella". Onko sellainen huono asia?"

        On, todella huono asia. Monikohan näistä Nokian irtisanotuista on viitsinyt mennä sen jälkeen töihin? Suurta osaa on tainnut houkuttaa ay-liikkeen, valtion jne. rahoilla elely.

        "Kukas sinunkin tyoehtosopimuksen neuvottelisi jos ay-liikettä ei nyt olisi lainkaan olemassa?"

        Minä itse tietenkin. Ja näin myös teen.

        En ole koskaan harkinnut ammattiliittoon liittymistä. Olen saanut haluamani edut suoraan työnantajalta.

        Markkinataloudessa kysyntä ja tarjonta kohtaavat. Jos minulla on tarpeeksi osaamista, saan haluamani työsuhde-edut työnantajalta. Jos osaamista ei ole, en niitä saa.

        Sosialistisessa järjestelmässä ay-liikkeet ja muut punalipun liehuttajat antavat rahaa ja tarpeettomia etuuksia yhdelle sun toiselle osaamattomalle.

        "Minä itse tietenkin. Ja näin myös teen."

        Sinä puhut nyt ilmeisesti ihan eri asiasta kuin työehtosopimus.

        Käsittääkseni sinä nyt itse pystyt vain neuvottelemaan ja vaikuttamaan sen sinun oman työsopimuksesi työnantajasi kanssa.

        Sen sijaan nämä valtakunnalliset työehtosopimukset ovat aina niitä työnantajan keskusjärjestöjen ja työtekijöiden keskusjärjestöjen välisiä neuvotteluja.

        Joissa siten aina neuvotellaan muun muassa vaikkapa niistä yleisistä palkankorotuksista kaikille työntekijöille, vuosilomien pituudesta, sairausloman korvauksista ja kaikista muistakin työntekijöiden eduista ja oikeuksista työelämässä.

        Ja työnantajathan ainakin juuri joutuvat ihan lakisääteisesti aina ottamaan nämä TES:it huomioon neuvotellessaan jonkin työntekijän kanssa uutta työsopimusta.


      • JBäckman
        Trumpisti kirjoitti:

        "Niinpä niin ... soittaako ITC-kuplan puhkeaminen yhtään kelloja l. tapaus NOKIA ... kaikki tuhannet irtisanotut eivät saaneet töitä, koska tarjonta ylitti kysynnän. Siinä vaiheessa ammattiliitto tuki irtisanottuja "siirtymäkaudella". Onko sellainen huono asia?"

        On, todella huono asia. Monikohan näistä Nokian irtisanotuista on viitsinyt mennä sen jälkeen töihin? Suurta osaa on tainnut houkuttaa ay-liikkeen, valtion jne. rahoilla elely.

        "Kukas sinunkin tyoehtosopimuksen neuvottelisi jos ay-liikettä ei nyt olisi lainkaan olemassa?"

        Minä itse tietenkin. Ja näin myös teen.

        En ole koskaan harkinnut ammattiliittoon liittymistä. Olen saanut haluamani edut suoraan työnantajalta.

        Markkinataloudessa kysyntä ja tarjonta kohtaavat. Jos minulla on tarpeeksi osaamista, saan haluamani työsuhde-edut työnantajalta. Jos osaamista ei ole, en niitä saa.

        Sosialistisessa järjestelmässä ay-liikkeet ja muut punalipun liehuttajat antavat rahaa ja tarpeettomia etuuksia yhdelle sun toiselle osaamattomalle.

        Katohan kapitalistia vedät todella oikealta.Hyvin toimivia ay-liikkeitä on Ruotsissa ja Saksassa jossa on hyvin toimivat työelämän pelisäännöt.Tietenkin on hyvä jos "osaamisesi" tuo rahaa työnantajalle.Haluatko palata jonnekin 1800-luvulle jolloin näitä työn vähimmäisehtoja ei ollut,ei minimipalkaa,ei työaikoja ,työturvallisuudesta jne?


      • DesantinTyhmyysLoistaa

        "Haluatko palata jonnekin 1800-luvulle jolloin näitä työn vähimmäisehtoja ei ollut,ei minimipalkaa,ei työaikoja ,työturvallisuudesta jne? "

        Uskotko sinä aikuisen oikeasti, että tuollaiseen aikaan edes olisi paluuta? Suomessa ainoana Pohjoismaana? Älä viitsi! Nuo asiat on tulleet jo yksin lainsäädännön kautta eikä niitä heikennetä!


      • Trumpisti

        "Sinä puhut nyt ilmeisesti ihan eri asiasta kuin työehtosopimus. Käsittääkseni sinä nyt itse pystyt vain neuvottelemaan ja vaikuttamaan sen sinun oman työsopimuksesi työnantajasi kanssa."

        Toden totta, tuo "ehto" jäi välistä huomaamatta.

        Työehtosopimukset ovat minusta turhia. Ne on tarkoitettu työntekijöille, jotka eivät kykene itse huolehtimaan asioistaan.

        Minä olen aina huolehtinut työsopimukseeni haluamani tekstit palkasta ja sen sitomisesta elinkustannusindeksiin (eli liittojen palkankorotukset eivät voisi vähempää kiinnostaa), lomapäivien määrästä, työajasta, tauoista, työnkuvasta ja menettelyistä sairauden tai onnettomuuden sattuessa.

        Työnantajan ei tarvitse ottaa TES-sopimusta huomioon, jos työntekijä ei kuulu mihinkään liittoon. Ainoastaan (ay-liikkeestä riippumattomat) lait ja asetukset on huomioitava.

        Sivumennen sanoen olen työnantajan kanssa neuvottelemalla saanut selkeästi paremmat työehdot kuin alani liiton TES-sopimuksessa olisi lukenut. Ja säästän rahaa entisestään, kun en maksa ay-liiton jäsenmaksuja.

        Ruotsi ja Saksa ovat vasemmistolaisia maita muutenkin. Eikä niillä nyt niin hyvin mene: molemmat ovat velkaisia maita, joiden talouskasvu laahaa.


      • pääluottamusmies
        Trumpisti kirjoitti:

        "Sinä puhut nyt ilmeisesti ihan eri asiasta kuin työehtosopimus. Käsittääkseni sinä nyt itse pystyt vain neuvottelemaan ja vaikuttamaan sen sinun oman työsopimuksesi työnantajasi kanssa."

        Toden totta, tuo "ehto" jäi välistä huomaamatta.

        Työehtosopimukset ovat minusta turhia. Ne on tarkoitettu työntekijöille, jotka eivät kykene itse huolehtimaan asioistaan.

        Minä olen aina huolehtinut työsopimukseeni haluamani tekstit palkasta ja sen sitomisesta elinkustannusindeksiin (eli liittojen palkankorotukset eivät voisi vähempää kiinnostaa), lomapäivien määrästä, työajasta, tauoista, työnkuvasta ja menettelyistä sairauden tai onnettomuuden sattuessa.

        Työnantajan ei tarvitse ottaa TES-sopimusta huomioon, jos työntekijä ei kuulu mihinkään liittoon. Ainoastaan (ay-liikkeestä riippumattomat) lait ja asetukset on huomioitava.

        Sivumennen sanoen olen työnantajan kanssa neuvottelemalla saanut selkeästi paremmat työehdot kuin alani liiton TES-sopimuksessa olisi lukenut. Ja säästän rahaa entisestään, kun en maksa ay-liiton jäsenmaksuja.

        Ruotsi ja Saksa ovat vasemmistolaisia maita muutenkin. Eikä niillä nyt niin hyvin mene: molemmat ovat velkaisia maita, joiden talouskasvu laahaa.

        "Työehtosopimukset ovat minusta turhia. Ne on tarkoitettu työntekijöille, jotka eivät kykene itse huolehtimaan asioistaan."

        Ihanko tosi.

        Mistä sinä nyt sitten esimerkiksi vaikkapa itse tiedät sen ansaittusi vuosilomasi maksimimäärän jollet nyt ole koskaan nähnyt tai tarvinnut minkäänlaista työehtosopimusta yhtään mihinkään?


      • Trumpisti

        "Mistä sinä nyt sitten esimerkiksi vaikkapa itse tiedät sen ansaittusi vuosilomasi maksimimäärän jollet nyt ole koskaan nähnyt tai tarvinnut minkäänlaista työehtosopimusta yhtään mihinkään?"

        Olen kyllä katsonut aikanaan TES-sopimuksen, mutta todennut sen tarpeettomaksi.

        Tällä hetkellä olen neuvotellut itselleni vapaat viikonloput, vapaat juhlapyhät (uv-päivä, loppiainen, pitkäperjantai, pääsiäismaanantai, vappu, helatorstai, juhannusaatto, itsenäisyyspäivä, jouluaatto, joulupäivä, tapaninpäivä ja uv-aatto). Lisäksi olen neuvotellut kymmenen työviikkoa vuosittaista lomaa.

        Huomaa, että olen saanut uudenvuodenaaton vapaaksi ilman, että se kuluttaa lomia. Myös lomien määrä on suurempi kuin kollegoilla.

        Tästä päästään laskemaan, että minun on oltava vuosittain töissä enintään
        365-52*2-6-5*10=205 päivää
        ja viikonpäivistä riippuen vähintään 198 päivää.

        Olen ollut tyytyväinen, ja olen saanut tämän tarvitsematta minkäänlaisia TES-sopimuksia.


      • huomioitsija
        Trumpisti kirjoitti:

        "Mistä sinä nyt sitten esimerkiksi vaikkapa itse tiedät sen ansaittusi vuosilomasi maksimimäärän jollet nyt ole koskaan nähnyt tai tarvinnut minkäänlaista työehtosopimusta yhtään mihinkään?"

        Olen kyllä katsonut aikanaan TES-sopimuksen, mutta todennut sen tarpeettomaksi.

        Tällä hetkellä olen neuvotellut itselleni vapaat viikonloput, vapaat juhlapyhät (uv-päivä, loppiainen, pitkäperjantai, pääsiäismaanantai, vappu, helatorstai, juhannusaatto, itsenäisyyspäivä, jouluaatto, joulupäivä, tapaninpäivä ja uv-aatto). Lisäksi olen neuvotellut kymmenen työviikkoa vuosittaista lomaa.

        Huomaa, että olen saanut uudenvuodenaaton vapaaksi ilman, että se kuluttaa lomia. Myös lomien määrä on suurempi kuin kollegoilla.

        Tästä päästään laskemaan, että minun on oltava vuosittain töissä enintään
        365-52*2-6-5*10=205 päivää
        ja viikonpäivistä riippuen vähintään 198 päivää.

        Olen ollut tyytyväinen, ja olen saanut tämän tarvitsematta minkäänlaisia TES-sopimuksia.

        Koska sinua ei tarvita tuon enempää työpaikalla, et taida olla työnantajasi toiminnan kannalta keskeinen työntekijä.


      • ihanko_tosi
        Trumpisti kirjoitti:

        "Mistä sinä nyt sitten esimerkiksi vaikkapa itse tiedät sen ansaittusi vuosilomasi maksimimäärän jollet nyt ole koskaan nähnyt tai tarvinnut minkäänlaista työehtosopimusta yhtään mihinkään?"

        Olen kyllä katsonut aikanaan TES-sopimuksen, mutta todennut sen tarpeettomaksi.

        Tällä hetkellä olen neuvotellut itselleni vapaat viikonloput, vapaat juhlapyhät (uv-päivä, loppiainen, pitkäperjantai, pääsiäismaanantai, vappu, helatorstai, juhannusaatto, itsenäisyyspäivä, jouluaatto, joulupäivä, tapaninpäivä ja uv-aatto). Lisäksi olen neuvotellut kymmenen työviikkoa vuosittaista lomaa.

        Huomaa, että olen saanut uudenvuodenaaton vapaaksi ilman, että se kuluttaa lomia. Myös lomien määrä on suurempi kuin kollegoilla.

        Tästä päästään laskemaan, että minun on oltava vuosittain töissä enintään
        365-52*2-6-5*10=205 päivää
        ja viikonpäivistä riippuen vähintään 198 päivää.

        Olen ollut tyytyväinen, ja olen saanut tämän tarvitsematta minkäänlaisia TES-sopimuksia.

        Saanko nyt kysyä kenen kanssa olet nyt neuvotellut nuo mainitsemasi edut itsellesi?

        Sillä mikään työnantajahan ei ainakaan nyt koskaan pysty moisia etuja antamaan yhtään missään kenellekkään.


      • huomioitsija
        ihanko_tosi kirjoitti:

        Saanko nyt kysyä kenen kanssa olet nyt neuvotellut nuo mainitsemasi edut itsellesi?

        Sillä mikään työnantajahan ei ainakaan nyt koskaan pysty moisia etuja antamaan yhtään missään kenellekkään.

        Juuri näin, eikä hommiinsa sitoutunut ja korvaamaton asiantuntija edes sellaisia kaipaa. Huipputyyppi on myös työhönsä sitoutunut, eikä työtä vieroksuva.


      • Trumpisti

        Näinkö nopeasti se takki kääntyy? Äsken kuulutettiin TES-sopimuksen takaavan hyvät työedut, ja oman neuvottelun osoittauduttua TES:iä paremmaksi etuudet ovatkin merkki työn vieroksumisesta!

        "Koska sinua ei tarvita tuon enempää työpaikalla, et taida olla työnantajasi toiminnan kannalta keskeinen työntekijä."

        Jos näin on, se lienee lähinnä työnantajan ongelma.

        "Saanko nyt kysyä kenen kanssa olet nyt neuvotellut nuo mainitsemasi edut itsellesi?"

        Olen toimistotehtävissä keskisuuressa yrityksessä, ja olen sitoutunut työhöni - työaikana. Edut olen neuvotellut yksikköni johtajan kanssa.

        "Sillä mikään työnantajahan ei ainakaan nyt koskaan pysty moisia etuja antamaan yhtään missään kenellekkään."

        Ei varmaankaan silloin, kun työntekijälle kelpaa se kuuluisa TES-sopimus. Kunhan osaamista (ja ehkä neuvottelutaitoa) on riittävästi, töihin otetaan kyllä laajemmillakin eduilla.

        Oletko koskaan kokeillut itse neuvotella työeduistasi?


      • huomioitsija
        Trumpisti kirjoitti:

        Näinkö nopeasti se takki kääntyy? Äsken kuulutettiin TES-sopimuksen takaavan hyvät työedut, ja oman neuvottelun osoittauduttua TES:iä paremmaksi etuudet ovatkin merkki työn vieroksumisesta!

        "Koska sinua ei tarvita tuon enempää työpaikalla, et taida olla työnantajasi toiminnan kannalta keskeinen työntekijä."

        Jos näin on, se lienee lähinnä työnantajan ongelma.

        "Saanko nyt kysyä kenen kanssa olet nyt neuvotellut nuo mainitsemasi edut itsellesi?"

        Olen toimistotehtävissä keskisuuressa yrityksessä, ja olen sitoutunut työhöni - työaikana. Edut olen neuvotellut yksikköni johtajan kanssa.

        "Sillä mikään työnantajahan ei ainakaan nyt koskaan pysty moisia etuja antamaan yhtään missään kenellekkään."

        Ei varmaankaan silloin, kun työntekijälle kelpaa se kuuluisa TES-sopimus. Kunhan osaamista (ja ehkä neuvottelutaitoa) on riittävästi, töihin otetaan kyllä laajemmillakin eduilla.

        Oletko koskaan kokeillut itse neuvotella työeduistasi?

        Eli teet lyhennettyä työaikaa tai käytät lomarahanvaihtovapaata. Ei niissä mitään uutta ole.

        Toiminnan kannalta keskeisessä tehtävässä et ole.


      • enpä_usko_sinua
        Trumpisti kirjoitti:

        Näinkö nopeasti se takki kääntyy? Äsken kuulutettiin TES-sopimuksen takaavan hyvät työedut, ja oman neuvottelun osoittauduttua TES:iä paremmaksi etuudet ovatkin merkki työn vieroksumisesta!

        "Koska sinua ei tarvita tuon enempää työpaikalla, et taida olla työnantajasi toiminnan kannalta keskeinen työntekijä."

        Jos näin on, se lienee lähinnä työnantajan ongelma.

        "Saanko nyt kysyä kenen kanssa olet nyt neuvotellut nuo mainitsemasi edut itsellesi?"

        Olen toimistotehtävissä keskisuuressa yrityksessä, ja olen sitoutunut työhöni - työaikana. Edut olen neuvotellut yksikköni johtajan kanssa.

        "Sillä mikään työnantajahan ei ainakaan nyt koskaan pysty moisia etuja antamaan yhtään missään kenellekkään."

        Ei varmaankaan silloin, kun työntekijälle kelpaa se kuuluisa TES-sopimus. Kunhan osaamista (ja ehkä neuvottelutaitoa) on riittävästi, töihin otetaan kyllä laajemmillakin eduilla.

        Oletko koskaan kokeillut itse neuvotella työeduistasi?

        "Edut olen neuvotellut yksikköni johtajan kanssa."

        Ei kenelläkään palkatulla yksikön johtajalla riitä minkäänlaiset valtuudet kertomiisi asioihin ainakaan yksityisellä sektorilla.

        Minä itsekin olen työssäni joutunut tekemään juuri näitä työhaastatteluja yrityksemme rektyroidessa uusia työntekijöitä yritykseemme. Niin siinä on silloin meillä työnantajan edustajillakin aina todella tiukat raamit ja ohjeet olemassa siitä, että mitä ja kuinka paljon pystyytään tarjoamaan työntekijälle edes jotain.
        Ja kyllä ainakin meidän yrityksessä mennää aika tarkasti juuri TES:n mukaan näissä uusissa rekrytoinneissa yrityksellemme.

        Joten kyllä nyt nuo sinun kertomasi jutut taitavat olla sitä ihan pelkkää valetta.


      • Trumpisti

        Nimenomaan yksityisellä sektorilla työehtoja voi neuvotella vapaammin. Valtiolla ja kunnilla työhönotto on tarkemmin säänneltyä, mutta yritykset voivat palkata työntekijöitä hyvinkin erilaisten sopimusten mukaan.

        Työehdot riippuvat kuitenkin voimakkaasti yrityksestä. Erityisesti suuryritykset ja matalapalkkaiset alat keräävät sopimuksettomia työntekijöitä huonoilla työehdoilla, koska näitä töitä pystyy tekemään lähes kuka tahansa. Työehtoni eivät olisi yhtä hyvät, jos työskentelisin vaikkapa vaatetehtaassa.

        Tämä onkin markkinatalouden perusperiaate: kouluttamattomille pitäisi tarjota huonot työehdot ja koulutetuille hyvät. Siten koulutus on kannattavaa ja motivoivaa. Valitettavasti Suomessa ay-liike yrittää murentaa markkinataloutta minkä ehtii.

        Joten kyllä nuo sinun epäilyksesi taitavat olla sitä ihan pelkkää kateutta.


      • tarkennatko_hiukan
        Trumpisti kirjoitti:

        Nimenomaan yksityisellä sektorilla työehtoja voi neuvotella vapaammin. Valtiolla ja kunnilla työhönotto on tarkemmin säänneltyä, mutta yritykset voivat palkata työntekijöitä hyvinkin erilaisten sopimusten mukaan.

        Työehdot riippuvat kuitenkin voimakkaasti yrityksestä. Erityisesti suuryritykset ja matalapalkkaiset alat keräävät sopimuksettomia työntekijöitä huonoilla työehdoilla, koska näitä töitä pystyy tekemään lähes kuka tahansa. Työehtoni eivät olisi yhtä hyvät, jos työskentelisin vaikkapa vaatetehtaassa.

        Tämä onkin markkinatalouden perusperiaate: kouluttamattomille pitäisi tarjota huonot työehdot ja koulutetuille hyvät. Siten koulutus on kannattavaa ja motivoivaa. Valitettavasti Suomessa ay-liike yrittää murentaa markkinataloutta minkä ehtii.

        Joten kyllä nuo sinun epäilyksesi taitavat olla sitä ihan pelkkää kateutta.

        Mitä sinä nyt oikein tarkoitat noilla mainitsemillaasi huonoilla tai hyvillä työehdoilla.

        Käytännössähän oikeassa työelämässä toimitaan aina niin , että täysin ammattitaitoiset kokeneet ehkä hiukan kouluttamatomatkin työntekijät ovat aina niillä ns. paremmilla työehdoilla töissä, kuin esim. vaikkapa juuri koulusta valmistunut täysin koulutetettu mutta kumminkin täysin kokematon, eli vailla työkokemusta oleva työntekijä.

        Näin minä itse ainakin olen nyt tämän kyseisen asian käsittänyt reilun 43 vuoden työurani aikana.


      • JBäckman
        Trumpisti kirjoitti:

        Nimenomaan yksityisellä sektorilla työehtoja voi neuvotella vapaammin. Valtiolla ja kunnilla työhönotto on tarkemmin säänneltyä, mutta yritykset voivat palkata työntekijöitä hyvinkin erilaisten sopimusten mukaan.

        Työehdot riippuvat kuitenkin voimakkaasti yrityksestä. Erityisesti suuryritykset ja matalapalkkaiset alat keräävät sopimuksettomia työntekijöitä huonoilla työehdoilla, koska näitä töitä pystyy tekemään lähes kuka tahansa. Työehtoni eivät olisi yhtä hyvät, jos työskentelisin vaikkapa vaatetehtaassa.

        Tämä onkin markkinatalouden perusperiaate: kouluttamattomille pitäisi tarjota huonot työehdot ja koulutetuille hyvät. Siten koulutus on kannattavaa ja motivoivaa. Valitettavasti Suomessa ay-liike yrittää murentaa markkinataloutta minkä ehtii.

        Joten kyllä nuo sinun epäilyksesi taitavat olla sitä ihan pelkkää kateutta.

        "Kouluttamattomille pitäisi tarjota huonot työehdot ja koulutetuille hyvät"Todellista tasa-arvoa.Ay-llike on juuri alkuaan perustettu tasa-arvon lisäämiseksi ja heikoimpien toimeentulon turvaamiseksi.Trumpisti on todella kapitalismin ja markkinatalouden lumoissa.


      • Trumpisti

        "Mitä sinä nyt oikein tarkoitat noilla mainitsemillaasi huonoilla tai hyvillä työehdoilla."

        Juurikin sitä, mitä sanoin. Kouluttamattomien ihmisten pitäisi työskennellä pidempiä päiviä, saada vähemmän palkkaa ja viettää vähemmän lomia kuin koulutettujen. Muuten koko kouluttautumisessa ei ole mieltä.

        Jos esimerkiksi työkokemuksen perusteella saa parempia etuja, niin jokaisen lukiolaisenhan kannattaisi mennä opiskelun sijaan töihin, jotta sitä työkokemusta kertyy.

        "Ay-llike on juuri alkuaan perustettu tasa-arvon lisäämiseksi ja heikoimpien toimeentulon turvaamiseksi. Trumpisti on todella kapitalismin ja markkinatalouden lumoissa."

        Markkinatalous on osoittautunut ylivoimaisesti parhaaksi talousjärjestelmäksi, joka on tuonut korkeaa elintasoa monille maille (USA, Britannia, Venäjä jne.) Sosialistiset maat, kuten Suomi, ovat aina romahtaneet kansalaisten huonoon motivaatioon ja ylisuuriin julkisiin menoihin ja velkoihin.


    • arskatehtaalta

      Kyllä täytyy olla täydellinen idiootti joka luulee että AY-liikettä ei tarvita. Nykyaikana entistä enemmän tarvitaan kun maa on menossa orjatyövoiman käyttöön. Tällaiseksi se uussaamattomuus ja aivopesu saa nuo entistäkin tyhmemmät luuserit! Kepuloijiilla ja kokkareilla on aivan liikaa mediavaltaa! Hallitovallasta maakuntia myöten puhumatttakaan!

      • ArskaJauhaaSkeidaa

        "Nykyaikana entistä enemmän tarvitaan kun maa on menossa orjatyövoiman käyttöön. "

        Ja mikä on se n"orjatyö"? Missä ja miten se ilmenee?

        "Kepuloijiilla ja kokkareilla on aivan liikaa mediavaltaa! Hallitovallasta maakuntia myöten puhumatttakaan! "

        Oletko kuullut, että edustuksellisessa demokratiassa valta jaetaan äänestyksen tuloksena! Mene uurnille mies!


    • arskatehtaalta

      Voi vidu, mitä muuta tuo työttömien työkokeilu on muuta kuin orjatyövoiman käyttöä. Jos ei lähde ilmaiseksi töihin menee se vähäkin toimeentulo eli päivärähat. Kokeilun jälkeen tulee uusi duunari ilmaiseksi töihin jne. Mamut tekee jo ruokapalkalla hommia!
      Jotkut ääliöt toitottavat että TESsit ja muut sopimukset pitäis lopettaa. Kyllä siinä ääliöllä menee sormi suuhun kun työnantaja sanoo että nyt et saakaan kuin kolmanneksen palkkaa ja kesälomaa on viikko jos olet kiltisti. Ja jos väkätät niin et saa palkkaa ollenkaan, kyllä niitä tekijöitä löytyy.
      Eihän tämä ole orjatyövoiman käyttöä, eihän?!

      Edustuksellisessa demokratiassa pitää olla myös demokratiaa, se vaaleilla saatu valta muuttuu liian helposti diktatuuriksi jossa hiljennetään oppositio todella oppositioon!
      Mediamyllytys ei toteuda minkään demokratian sääntöjä, paremminkin hyvin toteutettua propagandaa joka lähentelee osaamisessaan Natsi-Saksaa tai Neuvostoliittoa.
      Miten on muuten selitettävissä että duunarit, työttömät, eläkeläisetkin ovat niin porvareita kuin olla saattaa ja alistuvat nykyhallituksen kusetettaviksi ja huutavat että vassarit ovat syypää kaikkeen. Jopa edellisen Paavin kuolemaankin.
      Loistavaa aivopesua tyhmäle ja työttömälle kansalle. Kuten sanottu - suoraan Natsi-Saksasta!

    • ArskaJauhaaSkeidaa

      "Jotkut ääliöt toitottavat että TESsit ja muut sopimukset pitäis lopettaa."

      Voi toitottaa, mutta ei niitä lopeteta!

      "Edustuksellisessa demokratiassa pitää olla myös demokratiaa, se vaaleilla saatu valta muuttuu liian helposti diktatuuriksi jossa hiljennetään oppositio todella oppositioon!"

      Ei oppositiota mikään hilhennä vaan se arvostelee kaiken aikaa. Seuraa istuntoja TV:stä. Hallituksen takana on yleensä Eduskunnan enemmistö!

      "Mediamyllytys ei toteuda minkään demokratian sääntöjä, paremminkin hyvin toteutettua propagandaa joka lähentelee osaamisessaan Natsi-Saksaa tai Neuvostoliittoa."

      TÄYSIN perätön ja lisäksi lapsellinen väite! Meillä on lehdistöä ja medioita laidasta laitaan ja ulkomaan mediat päälle!

      "Miten on muuten selitettävissä että duunarit, työttömät, eläkeläisetkin ovat niin porvareita kuin olla saattaa ja alistuvat nykyhallituksen kusetettaviksi ja huutavat että vassarit ovat syypää kaikkeen. "

      SITEN, että he ovat eri mieltä kuin sinä ja näkevät ja kokevat ympäröivän todellisuuden sinusta poiketen! Sinun tapaasi ei ajattele muut kuin komut ja hehän saivat Eduskuntavaaleissa 0,3 %:n kannatuksen! Pulmasi on se, ettei aatteesi vedä ja syytät siitä keksimiäsi epäkohtia!

      "Loistavaa aivopesua tyhmäle ja työttömälle kansalle. Kuten sanottu - suoraan Natsi-Saksasta!"

      Sanoit sen jo ja yhtä vähän pitää paikkansa toisellakin kerralla!

      • sitä_saat_mitä_tilaat

        Onko Suomessa nyt sinun mielestäsi vallan kahvassa kiinni täysin ammattitaitoinen hyvä hallitus?


      • sitä_saat_mitä_tilaat kirjoitti:

        Onko Suomessa nyt sinun mielestäsi vallan kahvassa kiinni täysin ammattitaitoinen hyvä hallitus?

        Mielestäni ei ole ... paljon olisi paranettavaa, mutta koska olemme demokraattinen tasavalta ja kansalaiset ovat äänensä antaneet, niin noilla mennään ... toistaiseksi.

        IMHO.


    • arskatehtaalta

      Siinähän on tutkimista miksi se köyhä kansa niin ajattelee ja kannattaa porvareita - niitä ketkä heidän vertaan imevät! Osaako herrat viisaat vastata? Ei taida löytyä kunnollista vastausta!
      Media ja aivopesu on oikea vastaus. Suurimmaksi osaksi n. 90% valtakunnan media on täysin porvarien - kepulaisten ja kokoomuksen hallussa, valtakunnalliset lehdet, maakuntalehdet ja muut paikakalliset pikkulehdet omistamisen kautta sekä kaikki aikakauslehdet!
      Ei siinä jää paljon kansalle omaan mielipiteen muodostukseen kun YLE ja Maikkari on täysin porvareiden hallussa, pääministeri jopa määrää mitä ja miten saa uutisoida!
      Edelleen - Neuvostoliiton ja Natsi-Saksan mediailmapiirissä eletään!

      • ArskaJauhaaSkeidaa

        "Siinähän on tutkimista miksi se köyhä kansa niin ajattelee ja kannattaa porvareita - niitä ketkä heidän vertaan imevät! Osaako herrat viisaat vastata? Ei taida löytyä kunnollista vastausta!"

        Ilam muuta löytyy! Ja vastaus on se, että olet väärässä! Suomessa ei ole sinun tapaasi ajattelevaa "köyhää kansaa" kovin montaa ja suuri enemmistö on kohtalaisesti toimeentulevaa keskiluokkaa! Jo tuo nimimerkkisi on huvittava. Ei Suomessa enää kovinkaan moni tee tehdastyötä! Jos vaikkapa Kokoomusta äänestää säännöllisesti yli 20 % äänestäjistä niin sen verran on väkeä, joka näkee asiat täysin toisin kuin sinä!

        "Media ja aivopesu on oikea vastaus. Suurimmaksi osaksi n. 90% valtakunnan media on täysin porvarien - kepulaisten ja kokoomuksen hallussa, valtakunnalliset lehdet, maakuntalehdet ja muut paikakalliset pikkulehdet omistamisen kautta sekä kaikki aikakauslehdet!"

        Ei ole! Meillä on valtaosa mediasta riippumatonta ja kertoo objektiivisen näkemyksensä asioista! Se taas on väärä näkökulma Arskalle Tehtaasta!

        "Ei siinä jää paljon kansalle omaan mielipiteen muodostukseen kun YLE ja Maikkari on täysin porvareiden hallussa, pääministeri jopa määrää mitä ja miten saa uutisoida!"

        Eivät ole ja PM hävisi heti kun yritti uhitella medialle!

        "Edelleen - Neuvostoliiton ja Natsi-Saksan mediailmapiirissä eletään!"

        EI! SINÄ haluaisit, että sellaisessa eletään ja aatteesi olisi enemmän esillä, mutta kun me elämme vapaassa demokratiassa niin ei sinun vasemmistoskeidasi saa juuri tuulta purjeisiinsa!

        Peruspulmasi on juuri se, että AATTEESI EI VEDÄ!


      • Oikeistolainen

        Suomen ongelma lienee juuri se, että tuollaiset "Arskat tehtaalta" saavat valtiolta rahaa.

        Sosiaalitukijärjestelmä pitäisi suurelta osin lopettaa, niin vasureiden räyhäys hiljenisi.

        Mutta sellaista ei tietenkään nykyisessä Suomen sosialistisessa tasavallassa tehdä.


    • arskatehtaalta

      Missä ihmeen tynnyrissä sinäkin olet kasvanut? Tätä tuo nykyaikainen populismi saa aikaan!
      Ei taida olla paljon sinullakaan koulutusta, onko edes peruskoulu saatu läpi? Tai sitten kultalusikka suussa kasvanut pullamössön syöjä jonka ei ole tarvinnut huolehtia muusta ettei tule paskat kadulla housuun!
      Ota nyt edes oppitunti nro 1 - Ei tässä ole aatteesta kyse vaan nykysuomen elämänmenosta!
      Jatketaan jos tarve vaatii mutta tuntuu että ei ole älliä ottaa vastaan!

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1843
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1406
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1307
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe