Onko pyhpyhjapyh5616 jonkun luoma olkiukko jolla pyritään adventistit näyttämään huonossa valossa?
Onko pyhpyhjapyh5616 olkiukko
10
163
Vastaukset
- SDAnLuomus
SDA sylttytehtaan tuotos tämä adventismin uhri.
Adventtikirkon vastuunkantaja ja Flinkin vankka kannattaja joka ei kärsi uupumuksesta. - Cycl0ne
Olen vähän samoilla linjoilla arveluissani tuon kaverin suhteen. Ei kukaan adventisti voisi käyttäytyä noin huonosti kuten hän. Todennäköisesti kyseessä on joku yksinäinen fundamentalisti joka urheilemisen sijaan viihtyy koneen äärellä pullaa mussuttamassa ja typeryyksiä laukomassa.
- PyhpyhonihanOK
Pyhpyhillä on vankka kannattajakuntansa adventistipapiston ja adventistien piirissä.
Koskaan eivät ole tuominneet häntä vaan hyväksyneet hänen ajatuksensa. - siis.mitä.häh
PyhpyhonihanOK kirjoitti:
Pyhpyhillä on vankka kannattajakuntansa adventistipapiston ja adventistien piirissä.
Koskaan eivät ole tuominneet häntä vaan hyväksyneet hänen ajatuksensa.Eihän täällä adventistipastorit edes ole, joten mitä höpäjät?
Tämä "pyhpyhjapyh5616" voi hyvin olla adventtikirkon pastori. Hänellä tuntuu olevan sellaista tietoa lahkostaan, mitä tavallisella rivijäsenellä ei ole ja mitä netistä ei edes löydy.
Moni asia viittaa jopa siihen, että "pyhpyhjapyh5616" on itse T. Flinkin sivupersoona. Samanlaista jyrkän linjan fundamentalistista "huumoria" he viljelevät.Tuolla vedenpaisumusketjussa hän pyhisi jotain, että ateistit ja adventismin vastustajat joutavat helvetin tuleen. Eikös ole kuitenkin niin, että adventistien parissa varsinaiseen helvettiin uskominen on erityisen harvinaista? Ajattelin silloin vain, että taitaa olla trolli, joka nimenomaan EI tietäisi adventismista niin paljoa kuin haluaa antaa olettaa.
- Asia.on.näin
Kaaosnautti kirjoitti:
Tuolla vedenpaisumusketjussa hän pyhisi jotain, että ateistit ja adventismin vastustajat joutavat helvetin tuleen. Eikös ole kuitenkin niin, että adventistien parissa varsinaiseen helvettiin uskominen on erityisen harvinaista? Ajattelin silloin vain, että taitaa olla trolli, joka nimenomaan EI tietäisi adventismista niin paljoa kuin haluaa antaa olettaa.
Mistä sait päähästi, etteivät adventistit usko helvetin tuleen.
Useiden kymmenien vuosien adventistina olon aikana ei kertaakaan ole käynyt ilmi, että adventismissa ei puhuttaisi helvetistä. Helvetin tulimeri on yksi adventtikirkon perusopeista ja se tuolee esiin joka sapattijumalanpalveluksessa jossain muotoa. Asia.on.näin kirjoitti:
Mistä sait päähästi, etteivät adventistit usko helvetin tuleen.
Useiden kymmenien vuosien adventistina olon aikana ei kertaakaan ole käynyt ilmi, että adventismissa ei puhuttaisi helvetistä. Helvetin tulimeri on yksi adventtikirkon perusopeista ja se tuolee esiin joka sapattijumalanpalveluksessa jossain muotoa.Olen saanut sen päähäni niin, että olen lukenut jostakin adventismissa tyypillisistä käsityksistä. Näiden joukossa esitettiin muistaakseni niin, että mitään helvetillistä tulimerta ei olisi olemassa vaan, että sielut vain annihiloituvat kun sen aika kyseisen opin mukaan tulee.
Voin kyllä tähän samaan syssyyn todeta, että minulle on aivan yhdentekevää jos olen ollut jotenkin väärässä tässä asiassa. Toistan vain sitä mitä olen muistaakseni lukenut ja lukemani mukaan käsittänyt. Luonnollisesti en itse usko mihinkään uskonnollisten oppien mukaisen helvetin kaltaiseen satuun ollenkaan.
Voinet päätellä kuitenkin tuon adventistien tyypillisenä pitämääni helvettikäsitystä koskevasta virkkeestäni mm. sen, että olen esittänyt sen kysymyksen muodossa. Jos tämä ei ollut omiaan kertomaan, että en ole kovinkaan varma esittämästäni asiasta, niin sitten ei voi mitään.
PS. Itsehän et osannut kysymysmerkkiä käyttää, edes muutoin ilmeisen kysymyksen kohdalla kommentissasi.- Cycl0ne
Olet aivan oikeassa, ei adventismissa helvetistä puhuta juuri laisinkaan, Asia_on näin_nimimerkki ei vain ole oikeassa tässä. Eli tulikiven katkuiset pelottelusaarnat ovat tyystin poissa adventismikulttuurista, ja tässä kohdin suosittelisin helluntalais- tai vanhoillislestadioilais-seurakuntia ottamaan mallia. Meidän ymmärrys helvetistä on kovin erilainen perinteiseen malliin, johon monet ihan syystäkin ovat pettyneitä.
Vastakos pääsin toiselle palstalle linkkaamasta Poen laista kertovaa wikiartikkelia. Ettei menisi ainakaan linkkispammaamisen puolelle, niin en laita sitä tännekin, vaikka tähänkin se sopisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit585564KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1973607Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182428Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei222375Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro91258Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT651058- 1021048
- 851023
Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu181022Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79975