Valamon talkoolaiset nuoret

KunhanPohdin

Pitääkö paikkansa, että polttavat siellä kannabista? Mikä on ortodoksien suhde kannabikseen? itse olen nähnyt talkoo-poikien kantavan kauppa-autolta kaljaa ja siideriä ja tupakkaa aina kun Tarmo-auto pihaan vain ajaa. Onko Valamossa oikein viljelys-paikka tälle kasville? Toisessa ketjussa puhuttiin.

Onko kannabiksen satunnainen polttaminen muuten synti ortodokseille? Vaikuttaako maallisen lain kanta siihen, onko synti vai ei?

9

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohtijakans

      Minäkin pohdin. Eikö tämäkin alotus ole jo ollut kauan sitten??? Jotkut polttaa kukkaa. Luonnontuote. Alkoholikin on periaatteessa mutta yleensä jalostettu. No munkit kyllä sitäkin tislaavat. Viinaa. Kukka on kukka, viina on viina..sitten nämä keinotekoiset joilla ihminen saatetaan koukkuun. Tosin alkoholi on yks maailman pahimmista koukuttajista myöskin tuhoisa. Tuhoaa järjen, sielun, sisuskalut ja sitten itketään maksakoomassa sairaalassa. mutta alkoholi on sallittu.

    • kullattu_mopo

      Valamon talkoolaiset ja sivarit eivät yleensä edes ole ortodokseja, joten ketjun aloittaja on aika sekaisin. Mitä lienee pössytellyt.

    • yrmyt

      ei siellä näy kun vanhoja mummoja ykskin kynttilänmyyjä ja yks lampukan myyjä niin nyrppynaamaisia mutta jos sergein näkevät niin kumartavat nenät lattiaan

    • yx-ex-talkoolainen

      Aurinkoisten kauniiden marjapuskapeltojen keskellä on helppo kasvattaa vähän muutakin. Joten pitkäaikaistalkoolaisten ja sivareitten on helppo pitää itsensä omavaraisina tai jopa tehdä bisnestä viljelyksillään. Vielä 20 vuotta sitten sitä kasvatettiin vain siinä rantasaunan nurkilla, nyt ovat huomattavasti suuremmat viljelykset luostarissa, kun jokaista marjapuskaa ei edes poliisi viitsis enää nuuskia. Eikös luostariki voisi kuitenkin tkea yksityisyrittelijäisyyttä, ja panna laput silmille. Ja Ottaen huomioon, mitä kaikkea tieetyjen veljenstön jäsenten IP-osoitteilta löytyy, niin turha nostaa esiin talkoolaisten cannabiksen viljelyä luostarin pelloilla.

      • bonomarid

        IP osoite on kylläkin vain osoite ei sieltä mitään muuta tietoa kyllä löydy.Taasko se yks pipipää on aloittanut viskinjuonnin ja hourailee täällä palstalla.Häpeäisit sika ja kiinnittäisit omaan netinkäyttöösi ja muuhunkin käytökseesi huomiota jos on pakko kirkon palvelutehtävissä ja luottamustoimissa roikkua itsetunnon kohottamiseksi ja sairastilan tyydyttämiseksi.


      • se-sama-pönöttäjä
        bonomarid kirjoitti:

        IP osoite on kylläkin vain osoite ei sieltä mitään muuta tietoa kyllä löydy.Taasko se yks pipipää on aloittanut viskinjuonnin ja hourailee täällä palstalla.Häpeäisit sika ja kiinnittäisit omaan netinkäyttöösi ja muuhunkin käytökseesi huomiota jos on pakko kirkon palvelutehtävissä ja luottamustoimissa roikkua itsetunnon kohottamiseksi ja sairastilan tyydyttämiseksi.

        Tämä herra ei kyllä whiskyä juo, joten olet tainnut erehtyä kohteessa.


    • Hipppi

      Itse olen ollut Valamossa talkoolaisena paljonkin, ja erottaisin 101% varmuudella, jos kukka siellä käryäisi. Kaljaa jotkut talkoolaiset kyllä juovat mutta ei siellä känniläisiä / rähinöitsijöitä katsella ja krapulaa ei hyvällä katsota.

      Sitten ulkokasvatus. En usko. Nimittäin kyllähän sen hampun voi saada kasvamaan mutta ei se kuki, paitsi ulkomailta tilattavat laatusiemenet, joita niitäkin pitää kasvattaa ensin sisällä ja koulia ja vasta sitten siirtää ulos, mieluiten kasvihuoneeseen. Sade tuhoaa nuput äkkiä. Lisäksi viinimarjapensaat ja hamppu eivät viihdy samassa paikassa. Mutta mitäpä sitä hyvää tarinaa Valamon kannabis-viljelyksistä faktoilla pilaamaan.
      Varsinkin tuo juttu, että ennen vanhaan olisi saunan nurkalla kasvatettu niin hohhoijaa. Pohjoiseen tarkoitettuja auto flower -lajikkeita ei oltu edes kehitetty. Onhan se hamppu voitu saada kasvina kasvamaan mutta kuka lehtiä haluaa polttaa.

      T. Vanha hippi

    • Wiskisieppo

      Yksi luostarin tärkeimistä kohtauspaikoista, on sen viihtyisä 260-paikkainen A-oikeuksin varustettu Kahvila-Ravintola Trapesa. Tervetuloa Valamon viinimyymälään ( Viiniherman).

    • Bbxxxcc

      Olin nuorempana Valamon luostarissa yöpymässä silloisen miesystäväni kanssa,ostettiin pullo viiniä ja join sen kaikki,varmaan meteli kuului vähän niinkuin kauemmaksikin,aamulla kun menimme aamiaispöytään niin vähän hävetti.Jokatapauksessa minulle jäi niin lämmin muisto näistä ihmisistä Valamossa,ystävällisiä ja iloisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe