Ollaan polkasemassa opiskelijoiden taksifirma pystyyn, idea on että kuka vaan pääsee ajelee firman autoilla sillon kun haluaa jos ne on vapaana ja Uberin tyyppinen appsi kuskilla/asiakkaalla. Alkuun tulee 100 autoa helsinkiin. Opiskelijat ite pääsee puoleen hintaan.
Näppärä duuni opiskelijalle. Mitä mieltä?
Uusi taksifirma
21
618
Vastaukset
- Taksikeisari
Jenkkimalli toimii noin. Tuo autosysteemi on varmasti ihan jees toimintamalli Helsingissä. Jenkeissä toimitaan yleisesti niin, että kuljettaja vuokraa auton firmalta. Vuokra sisältää veron ja ajosta kuski saa kaiken mitä saa kasaan ja joskus tulee tappiotakin.
Mutta tuo appsiuskovaisuus kaataa koko homman. Autossa täytyy olla kaikki maksutavat ja sitä pitää pystyä tilaamaan muutenkin kuin älypuhelimella. Alle 20% asiakkaista käyttää luottokorttia ja siitä määrästä ei riitä tarpeeksi ajoa. Kännykkätilaus toimii kyllä kuten suorataksisysteemit nytkin, ihan hyvin ilman välittäjää ja sillä pystytään saamaan jo 60% asiakkaista peittoon.
Olennainen asia on, että matkan voi maksaa kaikilla tavoilla autoon. Jotta voi kilpailla hinnalla, pitää olla enemmän asiakkaita, eikä silloin voi valita, maksaako prostituoidun asiakas perillä vitosen seteleillä, vai Amexilla. Kaiken pitää kelvata. Aika usein käytetään käteistä.- aamuäreä
Joo, käteistä on vielä suurin osa , mitä kassaan tulee. Luottokortit tekee pikkuhiljaa tuloaan, pankkikortti kelpaa jo suurimmassa osassa takseja.
- Taksari.Stadista
aamuäreä kirjoitti:
Joo, käteistä on vielä suurin osa , mitä kassaan tulee. Luottokortit tekee pikkuhiljaa tuloaan, pankkikortti kelpaa jo suurimmassa osassa takseja.
Helsingissä taksimaksuihin käytetään ainoastaan alle 20% käteisrahaa taksien liikevaihdosta. Käteisen käyttö on edelleen vähenemään päin kaikenkaikkiaan yleiselläkin tasolla. En taksiautoilijana eläisi duunillani, jos en saisi muita maksuja, kuin käteisrahaa. Tätä ei moni alalle hinkuava ymmärrä...
- OlenMukanaVarmasti
Mellä täällä maalla kelpaa maksuksi myös oravan nahat, marjat, kävyt, kalat, riista, maito, heinä ja puut.
Kuinka pääsisin mukaan tähän hienoon innivaatioon. Mihin voin ottaa yhteyttä ja milloin voin aloittaa? Paljonko budjetoitu liikevaihtoni tulee olemaan? - TaxiAkatemia
OlenMukanaVarmasti kirjoitti:
Mellä täällä maalla kelpaa maksuksi myös oravan nahat, marjat, kävyt, kalat, riista, maito, heinä ja puut.
Kuinka pääsisin mukaan tähän hienoon innivaatioon. Mihin voin ottaa yhteyttä ja milloin voin aloittaa? Paljonko budjetoitu liikevaihtoni tulee olemaan?Sinulle on budjetoitu liikevaihdoksi 187 00,- alv 0 % vuodeksi, kiitos kysymästä.
Mukaan pääset täyttämällä Muumikerhon jäsenhakemuksen ja postittamalla sen meille tänne apukouluun. Tervetuloa tienaamaan.
- KäteistäTaksissaJustJoo
2 asiantuntijaa keskustelee keskenään. Kiitos, sain hyvät naurut. Lisää tälläistä, todella huvittavaa luettavaa. Jatkakaa pojat samaan malliin niin ei tule olemaan tylsää.
- A.U.Toilailija
Taas näitä taivaanrannan maalareita, hi hi. Pojat, ottakaa nyt asioista selvää, ennenkuin teette mitään. Aloittakaapa vaikka siitä, paljonko on taksin kiinteät kulut. Hyvähän teidän ideanne on, mutta....
Onko tilausvälitys olemassa?
Käykö kaikki maksutavat?
Kelpaako erilaiset maksukortit MUKAANLUKIEN erikoiskortit?
Saatteko kela-ajoja?
Onko rahaa ostaa ne 100 autoa, halvimmillaan taksikäyttöön saa auton a. 20.000€/kpl? 100 autoa maksaa siis 2.000.000,00€.
Muistakaa myös, että taksiauton liikenne/kasko/keskeytys maksaa väh. 3000€/v.
Ajatelkaa myös, että jo kauan alalla olleet, joilla on kalustot, tilausvälitykset ja kaikki asiat hoidettuna, aikovat lopettaa. Nykyisillekkään ei riitä riittävästi ajoja, mistäs te ajattelitte ne ajonne otta nii, että selviätte velvotteista. Ja jotkut jopa puoleen hintaan.....
No, polkaskaapa nyt sitten ja kattokaa kuinka käy.
Onnea!
(Vaikka ilmiselvä provohan tuo oli)- TaxiAkatemia
Meillä on 5mEUR term sheet, yks iso lontoolainen VC leadaa. Tarkotus on mennä Tukholmaan heti perään. Helsinki on sellanen kokeilu- ja kehitysalusta.
Kela-ajot ym ei kiinnosta. Ne kilpaillaan kuoliaaksi muutenkin. Keskitytään meidän segmenttiin eli hyvin toimeentuleviin nuoriin. Opiskelijat saa tätä puoleen hintaan koska se on halpaa markkinointia. Velvoitteet on 2018 paljon kevyemmät.
- TrolliIdeoi
Opiskelet ilmeisesti apukoulussa.. Sen verran hieno on ideasi. Toimii varmasti.
- talbotti
Aika koville ottaa vissiin lupien vapautus.
- TaxiAkatemia
Kiitti palautteesta. Vaikuttaa siis siltä, että idea on hyvä. Positiivinen palaute ja vastustus alalta auttaa aina jaksamaan!
Maksaminen kortilla ja käteisellä on mennyttä, miksi ihmeessä haluaisin maksaa taksissa kun sen voi hoitaa automaattisesti?
Ehkä joku seniili mummo haluaa maksaa käteisellä mut ne kuolee 5v sisään joten ihan sama? Korttimaksu on vielä mietinnässä, sen saisi ehkä appsiin iZettlellä.- Taksikeisari
Mietipä tilannetta, että juna tulee asemalle, tai laiva satamaan. Ei asiakkaat ala tilailemaan mitään älypuhelintakseja mistä sattuu, vaan kävelevät siihen tolpalle ja ovat kotonaan, kun äppitaksi suvaitsee tulla.
Pankkikortti on yleisin maksuväline. Reilusti yi puolet asiakkaista maksaa debitillä ja vain 20% luotolla. Iso osa asiakkaista ei halua luottokorttia käyttää ja iso osa ei sitä edes saa. Taksin tehtävä ei ole moralisoida, eikä opettaa maksukäyttäytymistä, vaan ajaa kaikki asiakkaat.
Sitten on harmaan rahan käyttäjät, jotka eivät edes ajattele maksaa tililtä. Yöelämässä tämä asiakaskunta on vielä korostunut, koska sillä on ostovoimaa. Ei kannata karsastaa ollenkaan.
Tuollainen systeemi, että valitaan kohderyhmä toimii käytännössä niin, että autolla ajetaan kohdeasiakas baariin klo 24 ja viedään kotiin 04 ja loppuaikana ei tehdä mitään, eli asiakkaat ei riitä. Pitää kyetä ajamaan ennen sitä ja siinä välissä asiakkaita junilta, laivoilta, lentokoneista, sairaaloista ja kaikkialta mistä ikinä niitä tulee. Hyvätuloiset opiskelijat ajavat taksilla vkl-öisin ja päivisin kulkevat julkisilla. - TaxiAkatemia
Taksikeisari kirjoitti:
Mietipä tilannetta, että juna tulee asemalle, tai laiva satamaan. Ei asiakkaat ala tilailemaan mitään älypuhelintakseja mistä sattuu, vaan kävelevät siihen tolpalle ja ovat kotonaan, kun äppitaksi suvaitsee tulla.
Pankkikortti on yleisin maksuväline. Reilusti yi puolet asiakkaista maksaa debitillä ja vain 20% luotolla. Iso osa asiakkaista ei halua luottokorttia käyttää ja iso osa ei sitä edes saa. Taksin tehtävä ei ole moralisoida, eikä opettaa maksukäyttäytymistä, vaan ajaa kaikki asiakkaat.
Sitten on harmaan rahan käyttäjät, jotka eivät edes ajattele maksaa tililtä. Yöelämässä tämä asiakaskunta on vielä korostunut, koska sillä on ostovoimaa. Ei kannata karsastaa ollenkaan.
Tuollainen systeemi, että valitaan kohderyhmä toimii käytännössä niin, että autolla ajetaan kohdeasiakas baariin klo 24 ja viedään kotiin 04 ja loppuaikana ei tehdä mitään, eli asiakkaat ei riitä. Pitää kyetä ajamaan ennen sitä ja siinä välissä asiakkaita junilta, laivoilta, lentokoneista, sairaaloista ja kaikkialta mistä ikinä niitä tulee. Hyvätuloiset opiskelijat ajavat taksilla vkl-öisin ja päivisin kulkevat julkisilla.Hah ei meidän autot tolpalla seiso. Kannattamatonta ajanhukkaa sellainen. Muut saa tehä sitä. Terminaalit ovat hyviä mutta vaativat sopparin (josei vielä niin 18 varmasti). Ei siis kiinnosta. Ei oo meidän asiakas jos maksaa käteisellä.
- Taksikeisari
TaxiAkatemia kirjoitti:
Hah ei meidän autot tolpalla seiso. Kannattamatonta ajanhukkaa sellainen. Muut saa tehä sitä. Terminaalit ovat hyviä mutta vaativat sopparin (josei vielä niin 18 varmasti). Ei siis kiinnosta. Ei oo meidän asiakas jos maksaa käteisellä.
Minkä sopparin asemalle ja satamiin ajaminen vaatii?
Tuo on taksialalla turmiollista, ettei raha ja asiakkaat kelpaa. Saahan sitä toki yrittää. - TaxiAkatemia
Taksikeisari kirjoitti:
Minkä sopparin asemalle ja satamiin ajaminen vaatii?
Tuo on taksialalla turmiollista, ettei raha ja asiakkaat kelpaa. Saahan sitä toki yrittää.Turmiollista ois yrittää kaikkia asiakkaita kaikkialta. Se vasta tyhmää ois.
Ens vuonna täällä on monta isoa firmaa jotka haluaa nuo terminaalit. Ne maksaa omistajille rahaa yksinoikeudesta niihin tolppiin. - Taksikeisari
TaxiAkatemia kirjoitti:
Turmiollista ois yrittää kaikkia asiakkaita kaikkialta. Se vasta tyhmää ois.
Ens vuonna täällä on monta isoa firmaa jotka haluaa nuo terminaalit. Ne maksaa omistajille rahaa yksinoikeudesta niihin tolppiin.Mitenkähän laki sallii kuntien ja valtion tuollaisia monopoleja ja kartelleja rakentaa? Lähes kaikki taksitolpat ovat katualueilla. Tolpat ovat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta nytkin avoimia kaikille takseille. Hankolainen taksi voi ihan hyvin ottaa nytkin Helsingin tolpilta kyytejä, jos ei paikkakunnan omia autoja ole siellä ja jatkossa se saa jopa jäädä sinne odottamaan asiakasta.
Jos joku, vaikkapa yksityinen jäähalli tekisi tuollaisen diilin, niin muiden taksien ei tarvitsisi sitä sopimusta kunnioittaa yhtään mitenkään, vaan kyytejä otettaisiin lennosta tolpan vierestä. Tolppasääntöhän koskee vain tolpan autoja ja jos se ei ole sinun taksisi tolppa, niin siinä ei ole tolppaa. Tontin omistaja ei voi taksia myöskään kieltää ajamasta tontille, koska alueelle voidaan tilata auto, tai sitten perille ei myöskään voi viedä asiakkaita, jolloin jäähalli joutuisi huonoon valoon jengi jättäisi menemättä.
Toisaalta Helsingissä on vain yksi niin iso firma, joka voisi jonkun massatilaisuuspaikan tarjouksen edes tehdä niin, että se voisi homman ylipäätään hoitaa. Ensimmäisen tilaisuuden jälkeen pienemmät firmat riitauttaisivat tilanteen ja HTD joutuisi avaamaan alueen, koska olisi syyllistynyt määräävän markkina-aseman väärinkäyttöön. - MeneHoitoon
Taksikeisari kirjoitti:
Mitenkähän laki sallii kuntien ja valtion tuollaisia monopoleja ja kartelleja rakentaa? Lähes kaikki taksitolpat ovat katualueilla. Tolpat ovat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta nytkin avoimia kaikille takseille. Hankolainen taksi voi ihan hyvin ottaa nytkin Helsingin tolpilta kyytejä, jos ei paikkakunnan omia autoja ole siellä ja jatkossa se saa jopa jäädä sinne odottamaan asiakasta.
Jos joku, vaikkapa yksityinen jäähalli tekisi tuollaisen diilin, niin muiden taksien ei tarvitsisi sitä sopimusta kunnioittaa yhtään mitenkään, vaan kyytejä otettaisiin lennosta tolpan vierestä. Tolppasääntöhän koskee vain tolpan autoja ja jos se ei ole sinun taksisi tolppa, niin siinä ei ole tolppaa. Tontin omistaja ei voi taksia myöskään kieltää ajamasta tontille, koska alueelle voidaan tilata auto, tai sitten perille ei myöskään voi viedä asiakkaita, jolloin jäähalli joutuisi huonoon valoon jengi jättäisi menemättä.
Toisaalta Helsingissä on vain yksi niin iso firma, joka voisi jonkun massatilaisuuspaikan tarjouksen edes tehdä niin, että se voisi homman ylipäätään hoitaa. Ensimmäisen tilaisuuden jälkeen pienemmät firmat riitauttaisivat tilanteen ja HTD joutuisi avaamaan alueen, koska olisi syyllistynyt määräävän markkina-aseman väärinkäyttöön.Sä olet sekaisin. Lopeta jo toi potaskan jauhaminen.
- ruattinmalliin
Täällä ihan oikeesti uskotaan että joku muuttuu 2018 :)
Veikkaan että Lähitaksi &Taksihelsinki pyörittää vielä pitkään taksiliikennettä pk seudulla ,poislukien ehkä yöliikenteen ruuhka-ajat, jolloin karvaranteet Huyndaillaan saapuu sankoin joukoin pitämään basaaria, suomipoika hodari kädessä astuu miinaan kerran jos toisenkin, ja jossain vaiheessa alkaa se valitus, miten "ennenvanhaan oli niin hyvä taksijärjestelmä". - Siitävaan
Opiskelijat puoleen hintaan, toisinsanoen kukaan ei ajaisi opiskelijoita... Miksi helkkarissa ajaisin kyydin puoleen hintaan, jos vieressä on täyden hinnan maksava asiakas? Vai tuleeko se toinen puolikas teidän firman pussista? Hohhoijjaa.....
- vanhojaideoita
Mistå ihmeestä saatte nuo "tutkimus" tietonne? Ei kukaan ole tutkinut kuinka monta prosenttia käytetään käteistä tai erilaisia kortteja tai appsiä. Vuorot ovat erilaisia. On vuoroja, jolloin lähes kaikki käytti käteistä ja on vuoroja jolloin kukaan ei maksanut käteisellä. Mutta itse asiaan eli opiskelijat vuokraavat valmiita takseja. Kuulostaa muuten hyvältä mutta kuulostaa samalta siltä, että joku maksaa tonneja laskuttaakseen satasia. Sitten joku opiskelija siinä välissä vain yhden viikonlopun ajelee. Luulen, että liikennekaaren voimaantulon jälkeen tällainenkin on mahdollista.
Yhtä hyvin voi vuokrata myös kampaaja-parturituolin viikoksi tai hierojan sängyn. Aika liikemiehiä
tämän päivän opiskelijat. Ideat suoraan aku ankasta. - jooooi
Jollain tapaa kuulostaa hyvältä mutta ei sitten kuitenkaan. Todennäköisesti ainakin alkuun kuitenkin alalla on paljon vapaita työpaikkoja niin mielummin ne opiskelijatkin menee jonkun isomman firman työlistalle jossa ei tarvitse itse autosta maksaa ja hyvällä tuurilla vielä maksavat luvat. Joku porkkana siinä pitäsi olla jos aikoisi saada auton vuokrattua, ei kuitenkaan jokaisella opiskelijalla ole varmasti varaa jatkossakaan tuota lupaa hakea vaikka hinnat tippuisikin. Lisäksi olisi aika viikonloppu painotteista se vuokraaminen kun opiskelijat kuitenkin opiskelee viikolla suurin osa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.525778Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652723Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️181844- 1461785
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1341662Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181620- 1021447
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?281430Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411186Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141163