MIllaista olisi elämä Jumalana?

Pohdiskelin tässä itsekseni, että millaista olisi elämäni, jos olisin Jumala. Ihan sama mikä niistä, mutta että minulla olisi maagisia taikavoimia ja minulta pyydettäisiin sitä sun tätä koko ajan, että mitä ihmettä siinä sitten tekisin.

Ajatellaanpa vaikka urheilua, eli urheilijat tunnetusti ovat taikauskoista väkeä ja jos on 100 metrin miesten olympiafinaali, niin joka ukko tekee ristinmerkkiä telineissä ja sohii sormellaan ylöspäin, että huomaa minut, huomaa minut ja anna minulle maagisilla taikavoimillasi apua, please.

Mitä tekisit, jos olisit Jumala?

Voisi auttaa yhtä, mutta sitten ne muut suuttuisivat. Vaan entäpä jos maagisilla taikavoimilla tekisi kerrankin niin, että jokainen voittaisi. Ei edes maalikamerakuvasta saisi tehtyä pienintäkään eroa voittajasta, vaan olisi pakko pistää jokaiselle kultamitali kaulaan, niin sittenhän ne vasta suuttuisivatkin, kun jaettu ilo ei taida tuollaisessa olla paras ilo.

Teetpä Jumalana niin tai näin, niin aina joku vetää herneen nenään.

Entäpä kun joku rukoilee syöpäsairaan lapsensa puolesta, niin pitäisikö heltyä?

Entäpä ne muut, jotka eivät joka välissä muista rukoilla, niin olisiko vain tylysti sitten annettava niiden lasten kuolla, vai pitäisikö auttaakin niitä ja jättää itsekäs oman edun tavoittelija ilman maagista taika-apua?

Tai jos pelastaisi vain sellaisten vanhempien syöpäsairaan lapsen, jotka rukoilevat toisten lapsille taika-apua, mutta eivät omalleen, eli palkitsisi epäitsekkään käytöksen sitten niin, että antaisi sen lapsen elää, mutta ei auttaisi niitä, joille apua pyydettiin?

Tätä Jumalan elämää kun hetken pähkäilee, niin kyllä tässä hulluksi tulee.

Kuitenkin olisi vdettävä raskaalla kädellä viivoja, että mihin jaksaa tai viitsii ryhtyä taikavoimilla, kun kaikkia ei voisi koskaan kuitenkaan miellyttää, niin jos liikaa tekisi, niin suututtaisi liikaa väkeä, mutta jos liian vähän, niin alkaisia suosio hiipua.

Ja juurikin se ongelma, että miten paljon kehtaisi antaa merkkejä siitä, että no nyt pistin taikavoimani sinun hyväksesi, vai auttaisiko vain hiljaa, että kukaan ei huomaisi mitään, niin siinäkin sitten piilee monta sudenkuoppaa oman suosion kanssa. Kansa voisi kohta olla uskomatta minuun, jos en välillä käyttäisi maagisia voimia niin, että tyhmempikin huomaisi niitä käytetyn.

Joten miettikääpä hetki näitä asioita omassa päässänne ja sitten kirjoittakaa että millainen Jumala te olisitte.

Kun syöpäsairaan lapsen äiti rukoilee, niin auttaisitko vai ajattelisitko niitä tuhansia muita syöpäsairaita, joiden puolesta kukaan ei rukoile, että onko maaginen apu jollekin sitten sydämetöntä, kun ainahan siinä joku jää ilman ja kuolo korjaa.

59

531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin ja toki vaikkapa sota, kun keskenään viholliset ja toisiaan tappavat kansat molemmat rukoilevat sinulta tarkempaa sihtiä ja toiselle huonompaa, että miten toimisit Jumalana.

      Vähän kuten Suomen ja Neuvostoliiton pieni ottelu, kun kummallakin puolella samalta Jumalalta rukoiltiin polvet verillä apua ja siunausta vihollisen parempaan tappamistulokseen, niin miten tuollaisessa tilanteessa auttaisit ja tekisit itseästi tärkeäksi, että suosio säilyisi ja joku kokisi sinusta jumalana hyötyä olevan.

      • Todisteiden valossa olematonta olisi jumalana eläminen.

        Toisaalta meillä on paljon suurempi valta kuin olemattomilla jumalilla, olemmehan jumalien luojia.


    • iloinen_naurajaa

      Saatan muistaa väärinkin, mutta käsittääkseni mormoneista tulee jossain vaiheessaa jumalia ja he hallitsevat sitten kukin eri planeetoilla. Vai oliko se skientologiassa.

      • iloinen_naurajaa

      • iloinen_naurajaa kirjoitti:

        https://askmormongirl.wordpress.com/2012/01/02/do-mormons-believe-people-can-become-gods/

        Muistin oikein. Mormonit uskovat eräänlaiseen evoluutioon hekin, mutta sen mukaan heistä tulee lopulta jumalia. Perusteet taitavat löytyä Mormonin Kirjoista eikä Raamatusta. Yhtä luotettavia molemmat.

        Tätähän esim mormonien kannattaa sitten mietiskellä.

        Ja toki adventistienkin, koska jos mormonit ovatkin oikeassa ja oikein hyvällä mäihällä pääseekin (tai joutuu) mormonien taivaaseen, niin asia voi olla ajankohtainen tulevaisuudessa.

        Jospa Jahve on todellakin mieltynyt USA-lahkoihin ja kaikki USA-lahkojen jäsenet pääsevät mormonien mukaiseen taivaaseen niin onhan se hyvä pohtia että millainen jumala itse olisi, että palvojat palvoisivat, eivätkä hylkäisi.


    • Erkkinimim

      Jumalana olossa minulle olisi pääasia, että poltettaisiin karjaa ja saisin orgastisesti nuuskia jumalaisella nenälläni. Salomotyyppistä vauhtia (2. Aik. 7:4-5) arvostaisin yli kaiken, eli seitsemän päivää putkeen 14 uhria minuutissa, siis noin 4,3 sekuntia per uhri.

      Toki pieniä taukoja nuuskimisessa tulisi olla, vaikka tappamisohjelmia malliin 2. Aik. 28:6. Nykyleffoissa ei päästä lähellekään Pekahin suoritusta joka oli 12 tuntia putkeen 0,36 sekkaa ja vainaa.

      Niin ja hulluja kotivideoitakin katselisin, esimerkiksi kun oli tarve saada myötäjäisiksi ämpärillinen esinahkoja, niin Daavid tappoi sen takia parisataa filistealaista.

      Muuten porukka saisi olla omissa oloissaan, ainoa asia on porukan päistä putoavat hiukset, niistä pitäisin tukkimiehen kirjanpitoa.

      • Kuulostaa .... hieman oudolta, mutta jumalaiselta, tottahan toki, kun jumalat ovat tällaista esimerkkiä antaneet.

        Yksi asia mikä pohditutti, on tietenkin alamaisten intiimielämän seuraaminen, että miten ne taikavoimat ja kaiken näkevä katse käytännössä toimii. Jos näkee vaikkapa surkeaa ja vastenmielistä seksiä, niin voiko sitä jotenkin olla näkemättä, vai näkeekö sitä pakosta kaiken koko ajan. Tai vaikka vessakäynnit, että kun kerran mikään asia ei jää minulta huomaamatta, niin onko sitä kusemista ja paskantamista tosiaan sitten seurattava ja senkinkö näen sitten kaiken, vai?

        Tai vaikka ajatusten seuraaminen, niin voiko Jumalana jotenkin suodattaa typeriä ajatuksia pois, eli en minä esim. Jumalana todellakaan haluaisi seurata yhtä onnetonta ajattelua kuin mitä itse koko ajan harrastan. Mielelläni ottaisin vastaan suodattimen, johon voisi laittaa henkilöitä, joiden ajatuksia en halua aistia mitenkään, vaikka joku toinen jumala maksaisi siitä.

        Tätä kun alkaa pohtia, niin ei ole jumalilla helppoa laisinkaan.

        Ja kun miettii sitä, että kun ensin seuraat jonkin tumpelon seksielämää, huonoja ideoita, vessakäyntejä sen n. 80 vuotta, niin jos se muuten täyttää palvomis- ja taivaskriteerit, niin sen saatanan tollon kanssa on sitten koko ikuisuus vietettävä, kun kerran tuli säännöt laadittua, että tyhmyys ei ole este viettää kanssani ikuisuutta kuoleman jälkeen.

        Että joku takaportti pitäisi olla siihenkin, että vaikka muuten on hyvä palvoja ja noudattaa ihan vaikkapa typerimmänkin ohjeen palvojanani, niin ei tarvitsisi päästää ikuisuudeksi taivaaseeni, jos on muuten tyhmä ja ikävät jutut.


      • Erkkinimim
        bushmanni kirjoitti:

        Kuulostaa .... hieman oudolta, mutta jumalaiselta, tottahan toki, kun jumalat ovat tällaista esimerkkiä antaneet.

        Yksi asia mikä pohditutti, on tietenkin alamaisten intiimielämän seuraaminen, että miten ne taikavoimat ja kaiken näkevä katse käytännössä toimii. Jos näkee vaikkapa surkeaa ja vastenmielistä seksiä, niin voiko sitä jotenkin olla näkemättä, vai näkeekö sitä pakosta kaiken koko ajan. Tai vaikka vessakäynnit, että kun kerran mikään asia ei jää minulta huomaamatta, niin onko sitä kusemista ja paskantamista tosiaan sitten seurattava ja senkinkö näen sitten kaiken, vai?

        Tai vaikka ajatusten seuraaminen, niin voiko Jumalana jotenkin suodattaa typeriä ajatuksia pois, eli en minä esim. Jumalana todellakaan haluaisi seurata yhtä onnetonta ajattelua kuin mitä itse koko ajan harrastan. Mielelläni ottaisin vastaan suodattimen, johon voisi laittaa henkilöitä, joiden ajatuksia en halua aistia mitenkään, vaikka joku toinen jumala maksaisi siitä.

        Tätä kun alkaa pohtia, niin ei ole jumalilla helppoa laisinkaan.

        Ja kun miettii sitä, että kun ensin seuraat jonkin tumpelon seksielämää, huonoja ideoita, vessakäyntejä sen n. 80 vuotta, niin jos se muuten täyttää palvomis- ja taivaskriteerit, niin sen saatanan tollon kanssa on sitten koko ikuisuus vietettävä, kun kerran tuli säännöt laadittua, että tyhmyys ei ole este viettää kanssani ikuisuutta kuoleman jälkeen.

        Että joku takaportti pitäisi olla siihenkin, että vaikka muuten on hyvä palvoja ja noudattaa ihan vaikkapa typerimmänkin ohjeen palvojanani, niin ei tarvitsisi päästää ikuisuudeksi taivaaseeni, jos on muuten tyhmä ja ikävät jutut.

        >>Kuulostaa .... hieman oudolta, mutta jumalaiselta, tottahan toki, kun jumalat ovat tällaista esimerkkiä antaneet.

        Ihminen ei ole kyennyt Raamattuunsa tuon kummallisempaa jumalaa luomaan ja tuo kelpaa monelle edelleen, ei kanna heittää hukkaan valmista asiakaskuntaa.

        >>Yksi asia mikä pohditutti, on tietenkin alamaisten intiimielämän seuraaminen, että miten ne taikavoimat ja kaiken näkevä katse käytännössä toimii.

        Taikavoima on taianomainen pelote taikauskoisille, ihmiset saavat tyydyttää uteliaisuuttaan jumalalta rauhassa.

        >>Tai vaikka ajatusten seuraaminen, niin voiko Jumalana jotenkin suodattaa typeriä ajatuksia pois, eli en minä esim. Jumalana todellakaan haluaisi seurata yhtä onnetonta ajattelua kuin mitä itse koko ajan harrastan.

        Jumalalla on muuta miettimistä, niinpä jumalan keksineet ihmiset saavat hoitaa tuollaiset asiat ja aivan loogisesti Vartiotorniseura opetti 1900-luvun alussa, että nk. suuri joukko on taivaassa ajatuspoliisin virassa, yksikin väärä sana ja kieli halvaantuu. Opetus on toki nyt suvantovaiheessa kun suuri joukko on uudelleensijoitettu maan kamaralle.

        >>Tätä kun alkaa pohtia, niin ei ole jumalilla helppoa laisinkaan.

        Vanhoilla jumalilla on kurjaa, uudemmilla on hauskaa, esimerkkinä vaikka Lentävä Spagettihirviö, jolla on taivaassa kylmää kaljaa ja naisia.


    • Exap

      No varmaan, jos olisi Jumala, kypsyttäisi Bushmannin kaltaiset sen verran pahasti, että laittaisi sellaiset varmaan soittelemaan pilven reunalle harppua, sen sijaan että päästäisi heitä ainakaan heti helppoon ja yksinkertaiseen annihilaatioon, tai välittömään kvarkkikierrätykseen.

      Joten ehkä olisikin oikea tapa laittaa hänenkaltaisensa juuri siihen positioon, johon he ovat julistaneet etteivät ikinä haluaisi. 1000 vuotta harpunsoittoa, sitten 1000 vuotta ylistyslaulua.

      Ähh, emmätiiä, parempi jättää nuo asiat sittenkin sellaiselle joka oikeasti ymmärtää.

      • Eli olisit ilkeä Jumala, vai mitä halusit sanoa?


      • Exap
        bushmanni kirjoitti:

        Eli olisit ilkeä Jumala, vai mitä halusit sanoa?

        Ei, vaan jokaiselle sitä mikä hänelle kuuluu. Mutta varmaan Jumala on armollisempi, kuin mikä oikeasti ihmiselle kuuluisi.


      • bushmanni
        Exap kirjoitti:

        Ei, vaan jokaiselle sitä mikä hänelle kuuluu. Mutta varmaan Jumala on armollisempi, kuin mikä oikeasti ihmiselle kuuluisi.

        Mutta kirjoitit, että jos esim minä en pidä harpunsoitosta, niin jumalana pistäisit minut kuuntelemaan harpunsoittoa 1000 vuodeksi yms, niin tuoko on sinun käsityksesi antaa mitä palvojalle kuuluu?

        Minusta tuo on ilkeyttä, mutta sinulla on toki omat käsityksesi oikeudenmukaisuudesta ja millaiseksi oman jumalasi kuvittelet tai itsesi jumalana.

        Jos minä olisin Jumala, niin en minä vaivautuisi alhaiseen ilkeilyyn, mutta sinä ilmeisesti olisit kuin kotonasi sellaista jumalana puuhatessa.


      • Exap
        bushmanni kirjoitti:

        Mutta kirjoitit, että jos esim minä en pidä harpunsoitosta, niin jumalana pistäisit minut kuuntelemaan harpunsoittoa 1000 vuodeksi yms, niin tuoko on sinun käsityksesi antaa mitä palvojalle kuuluu?

        Minusta tuo on ilkeyttä, mutta sinulla on toki omat käsityksesi oikeudenmukaisuudesta ja millaiseksi oman jumalasi kuvittelet tai itsesi jumalana.

        Jos minä olisin Jumala, niin en minä vaivautuisi alhaiseen ilkeilyyn, mutta sinä ilmeisesti olisit kuin kotonasi sellaista jumalana puuhatessa.

        Ei, vaan kuten kommentistani juuri voit lukea, parempi antaa valta sellaiselle joka osaa tuomita oikein.


      • Exap kirjoitti:

        Ei, vaan kuten kommentistani juuri voit lukea, parempi antaa valta sellaiselle joka osaa tuomita oikein.

        Ahaa. Mutta jokin freudilainen lipsahdus sinulta silti pääsi, joka kertoi joko sinusta tai siitä, että millaiseksi jumalasi kuvittelet heitä kohtaan, jotka eivät häntä osaa mielistellä yhtä maireasti kuin sinä.


      • Exap
        bushmanni kirjoitti:

        Ahaa. Mutta jokin freudilainen lipsahdus sinulta silti pääsi, joka kertoi joko sinusta tai siitä, että millaiseksi jumalasi kuvittelet heitä kohtaan, jotka eivät häntä osaa mielistellä yhtä maireasti kuin sinä.

        Niin, alkuperäinen kysymyksesi siitä millaista olisi elämä Jumalana, lieni kuitenkin ketjun aihe. Mutta kuten halusin tuoda ilmi, se miten näen sinun loukanneen Jumalaa, ansaitsisi mielestäni heiman erityisemmän kohtelun kuin vain niille, jotka ovat jättäneet Hänet huomiotta. Mutta mikäpä minä olen toista tuomitsemaan ?

        Jos nyt jotakin päättelisin siitä miten sinä olet minulle kirjoitellut, niin jos sinä saisit Jumalana olla, niin en otaksuisi kovin suvaitsevaista kohtelua sinulta ?


      • Exap kirjoitti:

        Niin, alkuperäinen kysymyksesi siitä millaista olisi elämä Jumalana, lieni kuitenkin ketjun aihe. Mutta kuten halusin tuoda ilmi, se miten näen sinun loukanneen Jumalaa, ansaitsisi mielestäni heiman erityisemmän kohtelun kuin vain niille, jotka ovat jättäneet Hänet huomiotta. Mutta mikäpä minä olen toista tuomitsemaan ?

        Jos nyt jotakin päättelisin siitä miten sinä olet minulle kirjoitellut, niin jos sinä saisit Jumalana olla, niin en otaksuisi kovin suvaitsevaista kohtelua sinulta ?

        <<<Mutta kuten halusin tuoda ilmi, se miten näen sinun loukanneen Jumalaa, ansaitsisi mielestäni heiman erityisemmän kohtelun kuin vain niille, jotka ovat jättäneet Hänet huomiotta. >>>

        Nyt taisi lirahtaa toinen freudilainen lipsahdus niin että jo lahkeesta kurkistaa.

        Mutta kommenttisi paljastaa sen että miten avuttoman inhimillinen on sinunkin mielikuvituksessa asuva jumala.

        Olet niin pahuksen huolissaan hänestä ja että se reppana ei itse ymmärrä parastaan ja että miten hänen tulisi olla tavattoman loukkaantunut vaikkapa siitä, että kutsun häntä maagiseksi poppaukoksi.

        Etkö ajattele jumalasi olevan tuollaisen yläpuolella?

        Että hän olisi edes hiukan sinua parempi?

        <<niin jos sinä saisit Jumalana olla, niin en otaksuisi kovin suvaitsevaista kohtelua sinulta>>

        Voi voi sentään. Minun mottoni olisi että pidä ystävät lähellä mutta viholliset vielä lähempänä.

        Se on toiminut täällä maallisissa asioissa paremmin kuin hyvin, niin toimisi taatusti jumalienkin pippaloissa.

        Se on kuitenkin harmi, että aika vähän tuli vastauksia siihen, että millaisia jumalia te olisitte tai että miten te ratkaisisitte noita pulmia, joita muutaman keksin avausviestiin.

        Toki ymmärrän syyn, koska jo ihan pieni pohtiminen saa ymmärtämään sen, että miten naurettava, tyhjänpäiväinen ja hölmö on ajatus jumalasta, joka voi puuttua kaikkeen, näkee kaiken, kuulee kaiken ja vieläpä joutuu pohtimaan kaikkea näkemäänsä ja kuulemaansa.

        Siksi uskovainen ei halua sitä miettiä.


      • Exap
        bushmanni kirjoitti:

        <<<Mutta kuten halusin tuoda ilmi, se miten näen sinun loukanneen Jumalaa, ansaitsisi mielestäni heiman erityisemmän kohtelun kuin vain niille, jotka ovat jättäneet Hänet huomiotta. >>>

        Nyt taisi lirahtaa toinen freudilainen lipsahdus niin että jo lahkeesta kurkistaa.

        Mutta kommenttisi paljastaa sen että miten avuttoman inhimillinen on sinunkin mielikuvituksessa asuva jumala.

        Olet niin pahuksen huolissaan hänestä ja että se reppana ei itse ymmärrä parastaan ja että miten hänen tulisi olla tavattoman loukkaantunut vaikkapa siitä, että kutsun häntä maagiseksi poppaukoksi.

        Etkö ajattele jumalasi olevan tuollaisen yläpuolella?

        Että hän olisi edes hiukan sinua parempi?

        <<niin jos sinä saisit Jumalana olla, niin en otaksuisi kovin suvaitsevaista kohtelua sinulta>>

        Voi voi sentään. Minun mottoni olisi että pidä ystävät lähellä mutta viholliset vielä lähempänä.

        Se on toiminut täällä maallisissa asioissa paremmin kuin hyvin, niin toimisi taatusti jumalienkin pippaloissa.

        Se on kuitenkin harmi, että aika vähän tuli vastauksia siihen, että millaisia jumalia te olisitte tai että miten te ratkaisisitte noita pulmia, joita muutaman keksin avausviestiin.

        Toki ymmärrän syyn, koska jo ihan pieni pohtiminen saa ymmärtämään sen, että miten naurettava, tyhjänpäiväinen ja hölmö on ajatus jumalasta, joka voi puuttua kaikkeen, näkee kaiken, kuulee kaiken ja vieläpä joutuu pohtimaan kaikkea näkemäänsä ja kuulemaansa.

        Siksi uskovainen ei halua sitä miettiä.

        "Nyt taisi lirahtaa toinen freudilainen lipsahdus niin että jo lahkeesta kurkistaa."

        No no, käytähän nyt edes joskus välillä hieman sitä yläpäänkin elintä - sitä jossa on sitä harmaata massaa. Sanoin jo heti alussa, että sinulle juuri sitä, mitä olet sanonut uskovien joutuvan harrastamaan ja josta olet väittänyt että et itse haluaisi harrastaa, eli
        " 1000 vuotta harpunsoittoa, sitten 1000 vuotta ylistyslaulua. "

        Sinähän saat nauttia silloin juuri parhaasta, mitä rahalla saa - eikun siis mitä rahalla EI saa...

        Eli et taida ollenkaan tajuta mitä ajoin takaa: saada sinut nauttimaan juuri siitä minkä itse olet väittänyt parhaaksi mitä Jumala voi tarjota. Onkos se nyt oikeesti sitten noin paha juttu että siitä pitää huuli mutrussa vääntää ?


      • Exap kirjoitti:

        "Nyt taisi lirahtaa toinen freudilainen lipsahdus niin että jo lahkeesta kurkistaa."

        No no, käytähän nyt edes joskus välillä hieman sitä yläpäänkin elintä - sitä jossa on sitä harmaata massaa. Sanoin jo heti alussa, että sinulle juuri sitä, mitä olet sanonut uskovien joutuvan harrastamaan ja josta olet väittänyt että et itse haluaisi harrastaa, eli
        " 1000 vuotta harpunsoittoa, sitten 1000 vuotta ylistyslaulua. "

        Sinähän saat nauttia silloin juuri parhaasta, mitä rahalla saa - eikun siis mitä rahalla EI saa...

        Eli et taida ollenkaan tajuta mitä ajoin takaa: saada sinut nauttimaan juuri siitä minkä itse olet väittänyt parhaaksi mitä Jumala voi tarjota. Onkos se nyt oikeesti sitten noin paha juttu että siitä pitää huuli mutrussa vääntää ?

        No se vähä mitä beduiinien satukirja paljastaa sinun ikuisuuselämästäsi on siis se, että te palvotte siellä lakkaamatta erästä vihanhallintaongelmaista kahjoa. Ihan 24/7, jokainen sekunti, pelkkää palvomista. Siksi päättelisin että sillä tyypillä on myös ongelmia itsetuntonsa kanssa.

        Siksi aiheena olikin että jos itse olisit vastaavilla maagisilla taikavoimilla varustettu taikaheppu, niin mitäpä tekisit vaikkapa syöpäsairaiden lasten vanhempien rukouksia kuullessasi.

        Millaisen taivaan suunnittelisit palvojillesi.

        Millaiset säännöt loisit pääsystä taivaaseesi jne.

        On se kumma että teillä riittää mielikuvitusta mielikuvitusystäviin, mutta ei riitä kuvittelemaan itseänne täksi mielikuvitusystäväksi.

        Vai pelkäättekö että se vetää herneen nenään siitäkin?

        Tai lyikynän ahteriin poikittain?


      • Exap
        bushmanni kirjoitti:

        No se vähä mitä beduiinien satukirja paljastaa sinun ikuisuuselämästäsi on siis se, että te palvotte siellä lakkaamatta erästä vihanhallintaongelmaista kahjoa. Ihan 24/7, jokainen sekunti, pelkkää palvomista. Siksi päättelisin että sillä tyypillä on myös ongelmia itsetuntonsa kanssa.

        Siksi aiheena olikin että jos itse olisit vastaavilla maagisilla taikavoimilla varustettu taikaheppu, niin mitäpä tekisit vaikkapa syöpäsairaiden lasten vanhempien rukouksia kuullessasi.

        Millaisen taivaan suunnittelisit palvojillesi.

        Millaiset säännöt loisit pääsystä taivaaseesi jne.

        On se kumma että teillä riittää mielikuvitusta mielikuvitusystäviin, mutta ei riitä kuvittelemaan itseänne täksi mielikuvitusystäväksi.

        Vai pelkäättekö että se vetää herneen nenään siitäkin?

        Tai lyikynän ahteriin poikittain?

        "Siksi aiheena olikin että jos itse olisit vastaavilla maagisilla taikavoimilla varustettu taikaheppu, niin mitäpä tekisit vaikkapa syöpäsairaiden lasten vanhempien rukouksia kuullessasi."

        No eikös se Jimi-setä antanut tähän jo mallia elokuvassa "Bruce Almighty" ?


    • Ierika

      Valta turmelee ja ehdoton valta ehdottomasti. Eli todennäköisesti sitä alkaisi käyttäytyä yhtä välinpitämättömästi ja sadistisesti kuin tamä nykyinenkin kaikkivaltias. Antaa luomakunnan kärsiä, lähettelee vitsauksia ja nauraa paskaisesti päälle.

      • Voisin olla kanssasi samaa mieltä. Kun jumalien toilailuihin tutustuu erilaisista satukirjoista, kuten raamatusta, niin ehdoton valta tuntuu tekevän jumalista aivan samanlaisia hirviöitä kuin ihmisistäkin.

        Mistä sitten johtuneekaan?


    • Kilpailu jumalien tantereella on kovaa, joten jumalana oleminen saattaa olla myös hyvin raastavaa? Mielikuvitusjumalilla on taipumus mitellä voimiaan keskenään ja Raamatun saduissa tulee esiin, kuinka jumalat olivat kilpasilla ja sitä jumalaa sitten palveltiin, kenen uskottiin päihittävän kaikki muut mielikuvitusjumalat.

      Jumalien miellyttäminen paskat housussa kuului muinaisten kansojen päivärutiiniin. Eläimiä ja ihmisiä tuli uhrata jumalien lepyttämiseksi ja Raamatussa kaikkien jumalien kohdalla tilanne oli lähes sama.

      Raamatun jumalista mielikuvitusjumala Jahve oli ylivertaisesti sadistisin. Jahvelle ei riittänyt eläinten ja ihmisten tappaminen, vaan hän vaati oman poikansakin uhraamista. Luonnollista tietysti oli, että niin sadistisen jumalan palvominen loppui siihen pisteeseen, kun tarinassa Jahven poika tapettiin.

      Jahven sijasta alettiinkin palvomaan Jahven siittämää poikaa, jolle on annettu nykyään suurempi rooli kuin Jahvelle. Kummastakaan satujumalasta ei ole kuulunut mitään, mutta mielikuvitusjumalat luonnollisesti ovatkin sellaisia, jotka elävät vain herkkäuskoisten ihmisten ajatusmaailmassa.

      • Erkkinimim

        >>Jumalien miellyttäminen paskat housussa kuului muinaisten kansojen päivärutiiniin.

        Skeidalla ne jumalatkin käyvät jos Raamattua lukee (1. Kun. 18:27),, eli jos pakki on sekaisin, niin jumalankin housuihin voi valahtaa.


    • >> Skeidalla ne jumalatkin käyvät jos Raamattua lukee (1. Kun. 18:27) >>

      Tässähän Elia pilkkasi kilpailijoittensa jumalia, että jospa ne ovat tarpeillaan kun eivät suostu temppuilemaan käskystä, kuten Eliaan jumala temppuilee.

      Mukava tarinahan tuo on ja etenkin tuo loppu, jossa Elia sitten paljain käsin tappoi Baalia palvovat papit.

      Hauska esimerkki muuten siitä, että millainen rauhan uskonto kristinusko on ja millaisia esimerkkejä raamattu antaa siitä, että miten vääräuskoisia on kohdeltava.

      >> 40 Elia sanoi heille: "Ottakaa kiinni Baalin profeetat, älkää päästäkö ainoatakaan pakoon!" Heidät otettiin kiinni, ja Elia vei heidät alas Kisoninpurolle ja surmasi heidät siellä. >>>

      Koko julma ja sadistinen tarina tästä verkkokalvoillenne:

      http://raamattu.fi/1992/1Kun.18.html

      Mutta voiko Jahve käydä kakalla, niin siitä sain erään kerran omakohtaisen todistuksen erään hartaan ja kristittyjen palvoman tv-kanavan ohjelmasta, nimittäin TV7:n mainiosta ohjelmasta.

      Siinä käsiteltiin Jahven kaikkivaltiutta ja yksi kysymys oli, että voiko Jahve kakkia ja pissiä. Nämä hartaat kristityt asiantuntijat olivat sitä mieltä, että tottahan toki, koska jos Jahve ei voisi kakkia ja pissiä, niin hän ei silloin olisi kaikkivaltias, jos häneltä tuollainen taito puuttuisi, niin kyllä Jahve halutessaan voi tortun peräpäästä pyöräyttää ja kusta vaikka hankeen, jos siltä tuntuu.

      TV7 osaa onneksi vastata kiperiinkin kristittyjen pulmiin, niin hyvä on tuollainen kanava!

      • Erkkinimim

        >>TV7 osaa onneksi vastata kiperiinkin kristittyjen pulmiin, niin hyvä on tuollainen kanava!

        Ellen väärin muista, niin kyse oli Voitto Virosta, jota koiransa kanssa haastateltiin televisiossa kauan sitten. Voitto siinä rapsutteli koiraansa ja ilmoitti, että he tapaavat kyllä sitten taivaassa. Ilman televisiota olisin tietämätön siitä, että taivaaseen ovat koiratkin ehdolla. Toivottavasti jonain päivänä televisio laajentaa käsitystäni ja kertoo sen eläinkirjon, jonka odotetaan tallustelevan taivaassa, olisko siellä jopa saddareitakin.


      • Jumalan ruoansulatus on ihan jännä asia kuviteltavaksi. Ainakin mormonit opettavat, että Jumalalla on aineellinen keho, joka on samankaltainen kuin ihmisellä. Kyllähän siihen sitten kuuluu myös vessahommat.

        Koska Jahvella on selvästi ilmoitettu sukupuoli, hänellä on luonnollisesti myös sukupuolielimet. Mitä virkaa niillä on, se on metka kysymys sekin.


      • v.aari kirjoitti:

        Jumalan ruoansulatus on ihan jännä asia kuviteltavaksi. Ainakin mormonit opettavat, että Jumalalla on aineellinen keho, joka on samankaltainen kuin ihmisellä. Kyllähän siihen sitten kuuluu myös vessahommat.

        Koska Jahvella on selvästi ilmoitettu sukupuoli, hänellä on luonnollisesti myös sukupuolielimet. Mitä virkaa niillä on, se on metka kysymys sekin.

        Ehkäpä kyseessä on Kakkivaltias!

        Noihin killuttimiin Jahven jalkojen välissä voisi tietenkin käyttää psykologista lähestymistapaa, eli koska niiden hiplailu yksikseen on Jahven mielenliikkeiden tulkintojen mukaan aivan hirvittävä synti ja kauhistus, niin voisikohan se johtua siitä, että Jahve ei muuta teekään kuin niitä itsekseen hiplailee?

        Koska jos kerran tappaa ja murhata ei saa ja Jahve ei oikein muuta ole tehnytkään, niin hän tuntuu muilta kieltävän sen kaiken, minkä kanssa hänellä itsellään on ongelmia.

        Masturbointi voisi olla yksi sellainen asia muiden muassa.


      • Erkkinimim
        bushmanni kirjoitti:

        Ehkäpä kyseessä on Kakkivaltias!

        Noihin killuttimiin Jahven jalkojen välissä voisi tietenkin käyttää psykologista lähestymistapaa, eli koska niiden hiplailu yksikseen on Jahven mielenliikkeiden tulkintojen mukaan aivan hirvittävä synti ja kauhistus, niin voisikohan se johtua siitä, että Jahve ei muuta teekään kuin niitä itsekseen hiplailee?

        Koska jos kerran tappaa ja murhata ei saa ja Jahve ei oikein muuta ole tehnytkään, niin hän tuntuu muilta kieltävän sen kaiken, minkä kanssa hänellä itsellään on ongelmia.

        Masturbointi voisi olla yksi sellainen asia muiden muassa.

        Tässähän kirkastuu kuva jumalasta, löytyi sisukalut (Jer. 31:20), kädet (Jes. 30:30) ja jalat (Jes. 37:25). Kekseliäshän tuo on kun valmisti ensimmäisen sota-aseenkin sen jälkeen kun oli hukannut ihmisparin paratiisiinsa.


      • bushmanni kirjoitti:

        Ehkäpä kyseessä on Kakkivaltias!

        Noihin killuttimiin Jahven jalkojen välissä voisi tietenkin käyttää psykologista lähestymistapaa, eli koska niiden hiplailu yksikseen on Jahven mielenliikkeiden tulkintojen mukaan aivan hirvittävä synti ja kauhistus, niin voisikohan se johtua siitä, että Jahve ei muuta teekään kuin niitä itsekseen hiplailee?

        Koska jos kerran tappaa ja murhata ei saa ja Jahve ei oikein muuta ole tehnytkään, niin hän tuntuu muilta kieltävän sen kaiken, minkä kanssa hänellä itsellään on ongelmia.

        Masturbointi voisi olla yksi sellainen asia muiden muassa.

        Tosin Raamatussa ei mainita masturbointia mitenkään, ei hyväksyvästi eikä tuomitsevasti.

        Paheeksi leimaaminen on myöhempää keksintöä.


      • v.aari kirjoitti:

        Tosin Raamatussa ei mainita masturbointia mitenkään, ei hyväksyvästi eikä tuomitsevasti.

        Paheeksi leimaaminen on myöhempää keksintöä.

        Näinhän se on, mutta ilmeistä on että joku erityisen harras uskova on päässyt Jahven mielipidettä tiedustelemaan, sillä ei kai tällainen asia voi olla kuin itseltään pääjohtajalta lähtöisin?

        Esim Ellen Whiten inspiroituneissa lausunnoissa itsetyydytys on aika kauheaa puuhaa, kuten muuten Jehovan todistajatkin ovat saaneet saman sisältöistä ohjeistusta, niin ei kai Jahve piloillaan näitä inspiroituneiden lausuntoja ja tarkennuksia paremman uskovan kriteereihinsä anna?

        Tosin harmittavasti tiede toteaa että itsetyydytys on terveydelle hyödyksi, niin sitten tietenkin ihmetyttää että miksi Jahve antaa ohjeita, joilla ihminen ei saavuta parempaa terveyttä, vaan huonomman terveyden.

        Minä antaisin Jumalana ihmisille järkeviä ohjeita ja jos olisin unohtanut jotain ja tiede saisi asian selville, niin toki antaisin lausunnon että myös yläkerta on samaa mieltä.

        En ymmärrä jumalia jotka antavat ihmisille vääriä ohjeita tai tiedon vastaisia ohjeita tai jopa haitallisia ohjeita, jos ei sitten ole kysymys sokean kuuliaisuuden ja sokean uskon testistä, jolla kahjot löytää fiksujen joukosta.


      • Cycl0ne

        Masturbointi ei suoraan joudu tuomittavaksi asiaksi Raamatussa mutta tarina Onaniasta kyllä opettaa tuon asian. Ongelmana ei varsinaisesti ole tyydytyksen saaminen - Laulujen laulu kannustaa iloihin - mutta tuhlaaminen: Onania tuhlasi siementä. Juutalaiset tunnetusti ovat visuja joten tämän kaverin temppu ajateltiin ei-hyväksi juuri tämän vuoksi.


      • Cycl0ne kirjoitti:

        Masturbointi ei suoraan joudu tuomittavaksi asiaksi Raamatussa mutta tarina Onaniasta kyllä opettaa tuon asian. Ongelmana ei varsinaisesti ole tyydytyksen saaminen - Laulujen laulu kannustaa iloihin - mutta tuhlaaminen: Onania tuhlasi siementä. Juutalaiset tunnetusti ovat visuja joten tämän kaverin temppu ajateltiin ei-hyväksi juuri tämän vuoksi.

        <<<Ongelmana ei varsinaisesti ole tyydytyksen saaminen - Laulujen laulu kannustaa iloihin - mutta tuhlaaminen: Onania tuhlasi siementä. >>>

        Tältä se taikauskoisista ja oppimattomista varmaan tuolloin tuntui kun biologia ja ihmisen fysiologia ei ollut hallinnassa, edes heidän jumalallaan.

        Nyt se tietenkin saa nuo jupinat ja toki heidän jumalansa outoon valoon, kun olemme saaneet selville ihmisen fysiologiasta asioita, joita jokin maaginen, kaikkitietävä kaikkivaltias ei tuolloin tietänyt.

        Toki uskovaiselle syyllisyyden tuottaminen keinolla millä hyvänsä on uskontojen elinehto, koska kun uskova saadaan tuntemaan syyllisyyttä, oikeaa tai keksittyä, hän on aina tiukemmin talutusnuorassa.

        Tämän toki tietävät myös jumalat, jotka koettavat epätoivoisesti pitää palvojistaan kiinni, koska jumala ilman palvojia on kuollut jumala.


      • Cycl0ne kirjoitti:

        Masturbointi ei suoraan joudu tuomittavaksi asiaksi Raamatussa mutta tarina Onaniasta kyllä opettaa tuon asian. Ongelmana ei varsinaisesti ole tyydytyksen saaminen - Laulujen laulu kannustaa iloihin - mutta tuhlaaminen: Onania tuhlasi siementä. Juutalaiset tunnetusti ovat visuja joten tämän kaverin temppu ajateltiin ei-hyväksi juuri tämän vuoksi.

        Sen "kaverin" nimi oli Onan eikä Onania. Jälkimmäinen tiettyä tekemistä tarkoittava sana on johdettu edellisestä erisnimestä.

        Ja mitä tässä Onanin tarinassa oikeasti kerrottiin, siitä on turha kinata. Kopioin sen tähän alle.

        **********
        Niihin aikoihin Juuda lähti pois veljiensä luota ja asettui erään Adullamissa asuvan miehen luo, joka oli nimeltään Hira. Siellä Juuda tapasi kanaanilaisen naisen, Sua-nimisen miehen tyttären, otti hänet vaimokseen ja yhtyi häneen.

        Nainen tuli raskaaksi ja synnytti pojan, joka sai nimekseen Er. Sitten nainen tuli jälleen raskaaksi, synnytti pojan ja antoi hänelle nimeksi Onan. Nainen synnytti vielä yhden pojan ja antoi hänelle nimeksi Sela. Juuda oli Selan syntymän aikoihin Kesibissä.

        Juuda otti esikoiselleen Erille vaimon nimeltä Tamar. Mutta Er, Juudan esikoinen, oli Herran silmissä kelvoton, ja Herra antoi hänen kuolla.

        Silloin Juuda sanoi Onanille: "Makaa veljesi lesken kanssa, täytä velvollisuutesi hänen lankonaan ja herätä eloon veljesi suku."

        Mutta Onan tiesi, ettei lasta pidettäisi hänen omanaan, ja aina kun hän makasi kälynsä kanssa, hän antoi siemenensä mennä maahan, ettei antaisi jälkeläisiä veljelleen. Herran silmissä hänen tekonsa oli paha, ja siksi Herra antoi hänenkin kuolla.
        **********

        Kysymys ei ollut ensinnäkään itsetyydytyksestä vaan ehkäisykeinosta nimeltä coitus interruptus.

        Ja paheksuttu asia ei ollut mikään "siemenen tuhlaaminen", vaan itsekkyys. Onan ei halunnut veljensä leskelle lasta jakamaan Juudan perintöä, varsinkaan kun tuota lasta ei Mooseksen lain mukaan pidettäisi hänen omanaan, vaikka hän olisi ollut biolginen isä.

        Onanin kertomuksen yhdistäminen itsetyydytykseen perustuu täysin väärinkäsitykseen, joko tahattomaan tai tahalliseen.


      • Cycl0ne

        Olet oikeassa. Argumenttini ei täysin väärä kuitenkaan ole yleisellä tasolla vaikka tarinan pääpointti onkin kuvaamissasi jutuissa, eli näin voisi myös samaa tarinaa ajatella.


    • pyhpyh25367

      Jumala kirotkoon teidät kaikki noista herjasanoistanne,.

      • Erkkinimim

        >>Jumala kirotkoon teidät kaikki noista herjasanoistanne,.

        Pyydä ihmeessä jumalaa laittamaan myös parit karhut (2. Kun. 2:24) matkaan, mutta mielellään ilman trikiiniä.


    • Mulkun.malli

      Kenellä siellä Raamatun mielikuvitustaivaassa mahtaa olla ne naisen värkit? Jostainhan se Jahve mallin oli ottanut kun sadussa ne ihmisen sukukalleudet loi?

      • Malli.omasta.takaa

        Omaksi kuvakseen se jahve ihmisen loi siellä sadussa?
        Mulkku se Jahve oli neitseelliset vitut mielessä.


      • Erkkinimim

        >>Kenellä siellä Raamatun mielikuvitustaivaassa mahtaa olla ne naisen värkit?

        Hyvin harvalla, jos kellään. Asian voisi päätellä nefiileistä ja etenkin niistä, jotka eivät kerrasta uskoneet, vaan sadun mukaan poukkoilivat lättymaassa naisten perässä vielä vedenpaisumuksen jälkeenkin (4. Moos. 13:33 ).


    • Raamatun saduissa on tähän Elisaan liittyen eräs toinenkin tapaus, jossa Elisa oli matkalla Beeteliin.

      Satukirjan mukaan Beetelissä oli profeettakoulu, Baalin pappien temppeli sekä kultainen vasikka.

      Elisa oli eräänä päivänä kipuamassa ylös Beeteliin ja auringonvalo heijasteli hänen kaljustaan. Tämä ei pikkupojilta jäänyt huomaamatta ja he huutelivatkin Elisalla: ”Mene ylös, kaljupää! Mene ylös, kaljupää!”

      Hetken kuluttua Elisan kalju ja kaula alkoivat punoittamaan ja hän raivostui pikkupoikien huuteluun. Hän kirosi pikkuvesselit Jehovan nimeen. Jehova kuuli Elisaa ja lähetti paikalle kaksi karhua, jotka raatelivat hengiltä 42 lasta. Paikka oli varmaan lasten ja karjujen mittelön jälkeen aika kuvotta? Suolenpätkiä, verta ja irtonaisia jäseniä oli ympäri tannerta?

      Elisa ja jatkoi matkaansa rauhassa, niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

      Jälleen oivallinen osoitus Raamatun satukirjassa esitetyn Jahven pikkumaisuudesta.

      • Cycl0ne

        Historia toistaa itseään. Pari tuhatta vuotta takaperin rikas laivanvarustaja Marcion käytti tätä vertausta pönkittämään omaa raamatun versiotaan (jossa oli vain Luukkaan evankeliumi ja 10 Paavalin kirjettä)...

        Raamattuhan ei kuvaa Jahvea kaikkivoipana eikä edes usko että jumalia olisi vain yksi (polylatria). Tuon karhutarinan opetus mielestäni on huonot vanhemmat - se jolla on tuollaiset lapset jotka eivät kunnioita ihmisiä millään tavalla ei omaa minkäänlaista toivoa heidän tulemista hyviksi ihmisiksi.


    • Parempi.jumala

      Ehdoton vaatimus jumalaksi olemiselleni on se, että kukaan ei saa kyseenalaistaa sanomisiani!

      Ensitöikseni täyttäisin planeetan maanpinnan kaikenlaisilla kasveilla ja puilla, myös ihmiselle myrkyllisillä hedelmillä ja kasveilla. Luonnollisesti istuttaisin paratiisiin keskipisteeksi puun, josta kuitenkaan luomani ihminen ei saisi syödä, koska sen puun hedelmät antaisivat tiedon hyvästä ja pahasta.
      Laittaisin siihen pratiisini keskellä olevan puun oksalle kaikkeuden kavalimman ja super kauniin puhuvan siivekkään käärmeen.
      Sitten vain jäisin mielenkiinnolla odottamaan, että löytääkö se viaton ihminen sen puun.
      Sanomattakin on selvää, että niin keskellä paratiisia oleva puu löytyy helposti.

      Jossain vaiheessa kuitenkin alan katumaan sitä, että ylipäätään loin koko paskan ja päätänkin siksi upottaa kaiken luomani veteen.

      No en tietenkään olisi noin sadistinen ja sekopää jumala. Joku raja sentään pitää olla.

    • Jahoviina-Jumala

      Millaista olisi elämä Jumalana?

      Helvetin kivaa. Voisi määrätä kaikkia vittumaisia sääntöjä ja sitten jos joku erehtyy, eikä noudata niitä keksimiäni sääntöjä, niin ei kun pää irti kirveellä tai pistän pari karhua raatelemaan sääntöjen rikkojan.
      Päivittäiset eläinuhrit kuuluvat myös kuvioon ihan varmuuden vuoksi ja sen vuoksi, että grillilihan tuoksu on jumalaista ja taivaallista.

      Muuten sitten pysyttelenkin etäämmällä ja annan ruoskani viuhua.

    • pyöreäänpöytään.viesti

      Näin pyöreä pöytä toimii. Voi kuinka se siunaa näitä puhujia. Kuinka kirkas on heidän otsansa, sädekehä pään päällä.
      Tuon pöydän siunauksen haluan heille iankaikkisesti, silloin kun aika päättyy.

      Se, ketä he syyttävät, saavat Häneltä vapauden, myös siten Hän vie omansa pois, se vapaus on käsinkosketeltavaa. Kaikki samanhenkiset huutaa hallelujaata - pyöreän pöydän ympärillä. Seuralaisinaan tämä langennut maailma, joiden hedelmät sitten on kaikenkattava.

      Mietin tuossa vankilaa - ei meidän hienostovankilaa, vaan ihan sellaista oikeaa, jossa tämä pahuus on käsinkosketeltava. Se pahuus sitten ottaa syleilyynsä Bushmannit, naurajat jne. pyöreän pöydän ritarit. He palvajastavat heidän häpynsä ja naurajakin saa, mitä pyytää.

      Mikään ei rajaa - sillä se ateismin lainhenki on täydellisen vapauden tuottava henki ja iankaikkinen. Busmannin jumaluus ei paljoakaan hetkauta, vaikka kuinka lakiaan lukisi.

      Miettikää sitten, minkä "lain" mukaan olisi hyvä elää.

      Me muut menemme minne menemme. Te menette myös, minne menette.

      Loppunäytelmän sanat jokainen valitsee tässä ja nyt, kuinka siitä voisi Jumalaa syyttää, sillä kätennehän on omassa hedelmävadissa. Sitähän se on. Ota- tai jätä.

      • USA.n.Ihmelahkot

        Miten joku ihminen voi olla noin sekaisin, kuin tämä eri nimimerkeillä aina operoiva pölvästi "pyöreäänpöytään.viesti"? Sama pövästi, joka on tehnyt tuon käsittämättömän idioottimaisen aloituksenkin. Onko todella noin idiootteja olemassa ihan oikeasti?


    • Eipä ollut taas Lontoon illassa helppoa Jumalalla, kun melkein kaikki satasen finaaliukot huiskivat sormi pystyssä taivaalle ja manasivat apua maagiselta taivaan poppaukolta.

      Mutta ne kovimmat rukoilijat sitten Jumala taas kerran petti, eli mitä opimme tästä?

      Miten kovemmin ja hartaammin rukoilet, niin sitä kovemmin petyt, kun maaginen poppaukko jättää sinut huomiotta.

      Ei ole helppoa taikauskoisella, jos ei Jumalallakaan.

    • katsopa.peili.jumalaa

      lukematta muuta kuin otsikon ja kirjoittajan, vastaan. Sinähän olet jumalasi. Sinä jaat sanaasi, omannäköisen siunauksesi ihmisille, ja lapsesi, sekä lapsenlapsesi siunaantuu sinusta ja sinun jumaluutesi jäljet kantavat elämässä. Siksi se maailma on sinun luomasi.

      Siis olet jumala - siinä merkityksessä, koska suusi luo elämää ja sennäköistä rakkautta.

      • Varoittava-esimerkki

        Sinä "katsopa.peili.jumalaa" olet varoittavana esimerkkinä siitä, mihin jumalharhaisuus ihmisen lopulta johtaa. Lahkon johtajat nauravat takahuoneissa sinunlaisillesi pölvästeille, joita on helppo kusettaa ja käyttää hyväksi.


    • Kiitos-jumalien

      Jumalana oleminen olisi kivaa. Saisi tappaa, tapattaa, kiduttaa, teurastaa eläimiä, viiltää kurkkuja auki jne. Ainakin Jahvelta saisi hyvät kidutusneuvot ja hänen kanssaan voitaisiin panna kaikki omilla aivoilla ajattelevat kylmäksi.

      • Jumala-kiivaana

        Ihan kivaa olla jumala.


      • Sairaus-jumala

        Jumala on vain nimi sairaudelle, joka kalvaa herkkäuskoisia.


      • Tässä.faktaa

        Jumalharhaisuus on kuin mato, joka tunkeutuu omenaan.


      • Näin.se.on

        Jumalharhaisen aivot ovat kuin madon syömä omena.


    • aloitukseen

      http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201709202200407626_ul.shtml

      Lehtikirjoituksessa näkyy ihmisen teot ja kun ihminen julistautuu jumalaksi.
      Aika sattuvaa kun vertaa bushmannin oman aivojen pohdintatulosta siitä, mikä olisi jumaluutta ja miten siinä toimisi - jos toimisi, tai olisiko toiminta oikein. Miten toiminta vaikuttaisi mihinkin.

      Eli kun tämä luotu yrittää miettiä hyvän ja pahantiedonpuun äärellä sen mittoja, ei siitä tule mitään. Ei Bushmannilaisittain pohtien, eikä tuon esimerkki linkin valtion johtotavalla eläen.
      Metsään menee ja lopputulos hirvittävä.

      Voisihan tässä pyöritellä asioita enemmänkin, mutta jätetään aloittajan kohdalta, koska hän ei sanojensa mukaan tahdo ymmärtää asioita, sillä hänellä ilmeisesti on enemmänkin rajapintoja, jota ajatusten rajapinnat ei pysty ylittämään.

      • Yhteistä.hyvinkin

        Pohjois-Korean johtaja ja uskon lahkon johtaja/pastori eivät eroa millään tavalla toisistaan.
        Täydellinen yhdenvertaisuus.

        Molemmat ovat käyneet ulkomailla kouluttamassa itseään "hyväksi johtajaksi/pääksi".

        Kansalle/jäsenistölle syötetään valheita aatteen nimissä.

        Johtaja/pastori on onnensa kukkuloilla kun hän saa osakseen ihailua ja rakkauden osoituksia vaikka sitten pitkin hampain.

        Kaikista niistä jotka uskaltautuvat kyseenalaistamaan johtajansa/pastorinsa mielipiteitä, tulee kuolleita johtajan/pastorin silmissä.

        Johtaja/pastori pitää usein myös nuorista tytöistä ja seksikään silloin ei ole poissuljettua.

        Johtaja/pastori toivoo "vääräuskoiselle" helvetin tuskia.

        jne.


      • Cycl0ne

        Yhteistä hyvinkin (YH) - Pohjois-Korean johtaja ja uskon lahkon johtaja/pastori eivät eroa millään tavalla toisistaan. Täydellinen yhdenvertaisuus."
        - Mielenkiintoista, kerro lisää miksi ajattelet näin?
        - YH: Molemmat ovat käyneet ulkomailla kouluttamassa itseään "hyväksi johtajaksi/pääksi".
        - Mutta onhan aika moni muukin ei-uskova käynyt ulkomailla koulussa?
        - YH: Kansalle/jäsenistölle syötetään valheita aatteen nimissä!
        - No eihän kukaan kuitenkin pakota ihmisiä tulemaan seurakuntaan? Sehän on vapaaehtoista.
        - YH: Johtaja/pastori on onnensa kukkuloilla kun hän saa osakseen ihailua ja rakkauden osoituksia vaikka sitten pitkin hampain.
        - Mahdollisesti mikäli kaverilla on huono itsetunto.

        - YH: Kaikista niistä jotka uskaltautuvat kyseenalaistamaan johtajansa/pastorinsa mielipiteitä, tulee kuolleita johtajan/pastorin silmissä.
        - Mahdollisesti, mutta aina voi vaihtaa eri seurakuntaa.
        - YH: Johtaja/pastori pitää usein myös nuorista tytöistä ja seksikään silloin ei ole poissuljettua.
        - Aika harvoin seksiä kukaan pastori harrastaa muun kuin vaimonsa kanssa, ja sitäkin aika harvoin.
        - YH: Johtaja/pastori toivoo "vääräuskoiselle" helvetin tuskia.
        - Voihan sitä toivoa, mutta tuskinpa ne toteutuu.


    • Yhteistä.hyvinkin

      "- Mielenkiintoista, kerro lisää miksi ajattelet näin? "

      Yhtäläisyys on selvä. Molemmat kusettavat kuulijoitaan.
      Pohjois-Korean johto ja adventtikirkon johtajat/pastorikunta.
      Tarvitseeko siinä vielä mielikuvitusta?

      • Tietävät.kusettavansa

        Molemmat myös tietävät kusettavansa.


      • Pastori.Turusta

        Me pastorit tiedämme valehtelevamme, mutta rahan ja helpon elämän eteen kannattaa uhrautua.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1583
    2. 44
      953
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      921
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      899
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      849
    6. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      54
      807
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      798
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      765
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      692
    Aihe