Sinä jolla on parantamisen armolahja

Jeesusparantaa

Onko pääsääntöisesti kaikki parantuneet joitten puolesta olet rukoillut? Tunnetko esim kädessäsi voimaa tai jotakin kun laitat käden sairaan päälle?
Minä tunnen Pyhän Hengen voimaa, ja monesti on kipu lähtenyt kun olen rukoillut. Uskon että olisi parantamisen armolahja.
Nyt olen suunnitellut, että rukoilen yhden sairaan puolesta, häntä ei ole kukaan pystynyt parantamaan, ja uskon että Jeesus voisi auttaa häntä. Hän ei ole uskossa, mutta eikai tarvitsekkaan olla.

35

470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laukkuryssä

Vaikka uskovalle ei Isä Jumalan Pyhän Hengen kautta olisi laisinkaan annettu terveeksitekemisen armolahjaa, niin siltikin "uskovan rukous voi paljon, kun se on harras", on Kirjoitettu Raamattuun.

Ja jos siis Jeesukseen uskova saa sydämelleen kehoituksen rukoilla jonkun lähimmäisensä puolesta Herraa; ja vaikka rukoilija ei edes tietäisi, minkä vuoksi rukoilee; niin koska hän on uskollinen tehtävässä, johonka sai kehoituksen Herralta Jeesukselta, niin hänen kuuliaisuutensa vuoksi hänen rukouksensa tulee kuulluksi Isä Jumalan kasvojen edessä ja lähimmäinen saa avun asiassaan.

Armolahjoissa on myös voimalliset teot. Ajattelen, että ne voimalliset teot saattavat olla myös hartaan rukouksen seuraus ajanoloon. Ettei se aina ole julkinen ja näyttävä episodi.

• akupukki

Rukoilen joulupukkia ja aku ankkaa parantamaan.
        Parantavat yhtä hyvin kuin jumalatkin.
        Joskus parantuu ja joskus ei.

• Jumala.parantaa

Sinun ja muidenkin uskovien olisi hyvä ymmärtää yksi perus asia KAIKKIEN armolahjojen toiminnassa !

Siis Jumala parantaa, ei ihminen !

Vaikka sinulla olisi parantamisen armolahja, niin sinä itse et päätä sitä, kuka paranee ja kuka ei !!!

Monella on tälläinen harhaluulo armolahjojen toiminnasta, että ihminen itse parantaisi ja päättäisi ikäänkuin Jumalana sen kuka paranee ja kuka ei !

Jopa Jeesus itse, ihmisen kaltaisena, sanoi seuraavaa:

Joh. 5:19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

Eli vielä vähemmän uskova voi itsestänsä mitään tehdä, vaan parantamisen armolahjan omaava vain kertoo sen, mitä Jumala hänelle ilmoittaa, eli Jumala päättää ja kertoo kuka paranee !

Siis parantuminen on Jumalan teko, ei ihmisen !

Kaikessa uskovan toiminassa on pääsääntönä tämä:

Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

Siis emme uskovinakaan pysty itsestämme yhtään mihinkään, vaan Jumalan pitää ensin synnyttää meissä se tahtominen, ja kun sen Jumalan synnyttää, niin siitä seuraa sitten tekeminen, ja näin ollen se mitä tehdään, ei ole oma tekomme vaan Jumalan teko, eli vaellamme Jumalan ennelta valmistamissa teoissa, eli Jumalan teoissa ei omissamme !

Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

On hyvä huomioida se, että me emme usein tiedä itse sitä, että syntyykö tahtomisemme Jumalasta vai omasta sielullisuudestamme eli omasta halustamme.

Moni siis luulee omaa tahtoaan ja tahtomistaan Jumalan tahdoksi, vaikka se onkin vain oman sielun haluja !

Ja jos se tahtomisemme lähtee omasta sielustamme eikä Jumalasta, niin eipä mitään todellista tapahdu silloin.

• Jeesusparantaa

Ok, eli siis ensin Pyhä Henki ilmoittaa että parantaa kyseisen ihmisen? Kun olen sitä miettinyt, että mitäs jos ei paranekkaan...koska tiedän hyvin että kaikki eivät aina parane.

Nämä keiden puolesta olen rukoillut, on kipu lähtenyt. Pyhä Henki ei tosin ole ilmoittanut että ottaa kivun pois, vaan se on tullut yhtäkkiä ajatuksena että kokeilen rukousta.

Mutta nyt on rukouksissani ja ajatuksissani ollut yksi mulle tuntematon ihminen joka kärsii hirvittävistä kivuista, eikä kukaan pysty auttamaan. Haluaisin rukoilla hänen puolestaan..mutta toisaalta uskon että Jeesus on nyt ainoa joka häntä auttaa, toisaalta on pieni pelko että pettyykö kyseinen henkilö hirveästi jos kivut ei heti lähtisikään. Mutta toisaalta siinä ei mitään menetä jos kokeilee rukousta...

• Jumala.parantaa
        Jeesusparantaa kirjoitti:

Ok, eli siis ensin Pyhä Henki ilmoittaa että parantaa kyseisen ihmisen? Kun olen sitä miettinyt, että mitäs jos ei paranekkaan...koska tiedän hyvin että kaikki eivät aina parane.

Nämä keiden puolesta olen rukoillut, on kipu lähtenyt. Pyhä Henki ei tosin ole ilmoittanut että ottaa kivun pois, vaan se on tullut yhtäkkiä ajatuksena että kokeilen rukousta.

Mutta nyt on rukouksissani ja ajatuksissani ollut yksi mulle tuntematon ihminen joka kärsii hirvittävistä kivuista, eikä kukaan pysty auttamaan. Haluaisin rukoilla hänen puolestaan..mutta toisaalta uskon että Jeesus on nyt ainoa joka häntä auttaa, toisaalta on pieni pelko että pettyykö kyseinen henkilö hirveästi jos kivut ei heti lähtisikään. Mutta toisaalta siinä ei mitään menetä jos kokeilee rukousta...

Ongelmasi on nyt se, että et yhä tajua mekanismia !

Voit rukoilla ihmisen puolesta, mutta et voi luvata mitään omiin nimiin mitään varmaa parantumista.

Vain siinä tapauksessa, että Herra vahvistaa sinulle selvästi sen, että toinen paranee, voit sen hänelle sanoa.

Mutten kysy vain lupaa rukoilla hänen puolestaan, tuolta ihmiseltä, että jospa Jumala auttaisi ja parantaisi.

Katteeton lupaus on erittäin paha, ja siten ihminen vain pettyy sen ihmisen katteettoman lupauksen kauttaja vuoksi Jumalaan !

Eli jos et saa selvää varmuutta Herralta itsellesi, älä mene lupailemaan parantumisia, aiheutat vain pahaa siten toimien.

Siis itsestäsi et pysty parantumista synnyttämään tai aikaansaamaan, koska Jumala päättää kenet on aika parantaa ja milloin, mutta rukoilla voimme sairaitten puolesta kyllä, kunhan emme mene lupailemaan ohi Jumalan parantumisia.

• Jumalanhullu.nyt

# Onko pääsääntöisesti kaikki parantuneet joitten puolesta olet rukoillut? Tunnetko esim kädessäsi voimaa tai jotakin kun laitat käden sairaan päälle?
      Minä tunnen Pyhän Hengen voimaa, ja monesti on kipu lähtenyt kun olen rukoillut. Uskon että olisi parantamisen armolahja.
      Nyt olen suunnitellut, että rukoilen yhden sairaan puolesta, häntä ei ole kukaan pystynyt parantamaan, ja uskon että Jeesus voisi auttaa häntä. Hän ei ole uskossa, mutta eikai tarvitsekkaan olla. #

- ei se vielä ole parantamisen armolahja, jos muutamia sairaita paranee rukouksen kautta.

Itselläni en koe olevan parantamisen armolahjaa, vaikka kymmeniä on parantunut, syöpäsairaista lähtien.
      Ihmisiä vain paranee, kun rukoillaan, jopa kaikkien kautta. Tulee toimia Sanan lupausten mukaan lujassa uskossa. ja luottamuksessa Herraan Jeesukseen.

Jos on parantamisen lahja, sellaisen kautta, sanoisin rohkeasti, kaikki sairaat, jotka HALUAVAT PARANTUA, parantuu, ellei epäusko vaan jarruta.
      Jeesuksella oli tuo lahja, mutta Nasaretissa ei voinut tehdä paljon mitään kansan epäuskon vuoksi.

Jeesus antoi käskyn, kun opetuslapset lähtivät saarnaamaan evankeliumia:

" mihin paikkan tulette, parantakaa sairaat siellä ja sanokaa : Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle" . Ei siis joitakin sairaitaa, vaan SAIRAAT.

Oli mies, Elmer Ficher, jonka kokouksissa kaikki sairaat yleensä parantuivat, eikä sitä pidetty edes ihmeenä. Jos joku ei siinä hetkesä parantunut, se oli ihme. Kun sitten Jumalalta kysyttiin, mikä esti parantumisen, Jumala ilmoitti sen ja este poistettiin ja heti tuli terveeksi.

Ruotsalainen maallikkosaarnaaja, Bolzius oli kait samantyylinen, kuin Ficher. Bolziuksen vastaanottohuoneen tiloista löydettiin n. 500 erilaista apuvälinettä, jotka oli kerätty parantuneilta vammaisilta. Luepa häne elämänkertansa.

En tiedä, onko edes kellään nykyajassa varsinaista parantamisen armolahjaa?? Sairaita kyllä paranee, kun rukoillaann, sen Sana lupaa, mutta onko ko. lahjaa kellään, se on eri asia.

t. Jumalanhullu

• Jumala.parantaa

Tässä on nyt totaalisen ymmärtämätön ja järjetön kommentti !

" Jos on parantamisen lahja, sellaisen kautta, sanoisin rohkeasti, kaikki sairaat, jotka HALUAVAT PARANTUA, parantuu, ellei epäusko vaan jarruta.
        Jeesuksella oli tuo lahja, mutta Nasaretissa ei voinut tehdä paljon mitään kansan epäuskon vuoksi. "

Tällä ymmärtämättömällä kommentillasi syyllistät jo sairastavaa ja kärsivää uskovaa, eli lyöt lyötyä !

Olen sairastanut itse yli 10 vuotta sairautta, jonka vuoksi olen sairas eläkkeellä, koska lääkärit eivät minua voi auttaa !

Olen rukoillut Herralta apua ja vapautusta koko tämän ajan, mutta apua en ole saanut, ja se on minun tieni jossa Herra on minua riisunut omavoimaisuudestani ja harhakuvitelmistani omasta kyvykkyydestäni.

Tämän Tien kulkee käsitteääkseni jokainen uskova, jota Herra lopulta aikoo käyttää.

Joten ei ole kyse todellakaan minun halustani, ja lisäksi tietämällä tiedän senkin, että Jumalalle ei mikään ole mahdotonta, joten uskon Jumalan voimaan, mutta kyse ei olekkaan näistä vaan siitä, että milloin on Jumalan aika parantaa, ja milloin sairaus on tehnyt sen tehtävänsä minussa joka sillä on.

Monelle uskovalle sairaus on lisäksi "pistin" jonka avulla ja kautta Jumala pitää uskovan nöyränä, ettei tämä pääse ylpistymään ja lankeamaan sen kautta, eli Herra varjelee joitakin uskovia sairauden avulla ja kautta.

Tuo muuten on harhakuivitelmaa tuo KAIKKI parantuvat !

Lue enemmän Raamattua, niin ehkäpä tajuat jotakin enemmän:

25 Minä sanon teille totuudessa: monta leskeä oli Eliaan aikana Israelissa, kun taivas oli suljettuna kolme vuotta ja kuusi kuukautta ja suuri nälkä tuli kaikkeen maahan,
        26 eikä Eliasta lähetetty kenenkään tykö heistä, vaan ainoastaan leskivaimon tykö Siidonin-maan Sareptaan.

27 Ja monta pitalista miestä oli Israelissa profeetta Elisan aikana, eikä kukaan heistä tullut puhdistetuksi, vaan ainoastaan Naiman, syyrialainen."

Sinä siis puhut sellaisista asioista, joista et vielä kyllin ymmärrä, ja siten loukkaat ja satutat monia kärsiviä ja sairastavia uskovia sanoillasi.

Minä en yleensä vihastu mistään, mutta näistä sinun sanoistasi vihastuin muiden kärsivien puolesta, itse olen jo oppinut oloihini tyytymään, eikä sinun ymmärtämättömät sanasi minua satuta, koska näen ne valheiksi ja syväksi ymmärtämättömyydeksi.

Siis syytit sairastavaa uskovaa juuri epäuskoiseksi ja sitten väitit, että terveyttä etsivä uskova ei muka halua parantua !!!

Sairasta touhua, aivan käsittämätöntä sokeutta ja ymmärtämättömyyttä !!!

Herää jo harhoistasi !!!

• Jumalanhullu.nyt
        Jumala.parantaa kirjoitti:

Tässä on nyt totaalisen ymmärtämätön ja järjetön kommentti !

" Jos on parantamisen lahja, sellaisen kautta, sanoisin rohkeasti, kaikki sairaat, jotka HALUAVAT PARANTUA, parantuu, ellei epäusko vaan jarruta.
        Jeesuksella oli tuo lahja, mutta Nasaretissa ei voinut tehdä paljon mitään kansan epäuskon vuoksi. "

Tällä ymmärtämättömällä kommentillasi syyllistät jo sairastavaa ja kärsivää uskovaa, eli lyöt lyötyä !

Olen sairastanut itse yli 10 vuotta sairautta, jonka vuoksi olen sairas eläkkeellä, koska lääkärit eivät minua voi auttaa !

Olen rukoillut Herralta apua ja vapautusta koko tämän ajan, mutta apua en ole saanut, ja se on minun tieni jossa Herra on minua riisunut omavoimaisuudestani ja harhakuvitelmistani omasta kyvykkyydestäni.

Tämän Tien kulkee käsitteääkseni jokainen uskova, jota Herra lopulta aikoo käyttää.

Joten ei ole kyse todellakaan minun halustani, ja lisäksi tietämällä tiedän senkin, että Jumalalle ei mikään ole mahdotonta, joten uskon Jumalan voimaan, mutta kyse ei olekkaan näistä vaan siitä, että milloin on Jumalan aika parantaa, ja milloin sairaus on tehnyt sen tehtävänsä minussa joka sillä on.

Monelle uskovalle sairaus on lisäksi "pistin" jonka avulla ja kautta Jumala pitää uskovan nöyränä, ettei tämä pääse ylpistymään ja lankeamaan sen kautta, eli Herra varjelee joitakin uskovia sairauden avulla ja kautta.

Tuo muuten on harhakuivitelmaa tuo KAIKKI parantuvat !

Lue enemmän Raamattua, niin ehkäpä tajuat jotakin enemmän:

25 Minä sanon teille totuudessa: monta leskeä oli Eliaan aikana Israelissa, kun taivas oli suljettuna kolme vuotta ja kuusi kuukautta ja suuri nälkä tuli kaikkeen maahan,
        26 eikä Eliasta lähetetty kenenkään tykö heistä, vaan ainoastaan leskivaimon tykö Siidonin-maan Sareptaan.

27 Ja monta pitalista miestä oli Israelissa profeetta Elisan aikana, eikä kukaan heistä tullut puhdistetuksi, vaan ainoastaan Naiman, syyrialainen."

Sinä siis puhut sellaisista asioista, joista et vielä kyllin ymmärrä, ja siten loukkaat ja satutat monia kärsiviä ja sairastavia uskovia sanoillasi.

Minä en yleensä vihastu mistään, mutta näistä sinun sanoistasi vihastuin muiden kärsivien puolesta, itse olen jo oppinut oloihini tyytymään, eikä sinun ymmärtämättömät sanasi minua satuta, koska näen ne valheiksi ja syväksi ymmärtämättömyydeksi.

Siis syytit sairastavaa uskovaa juuri epäuskoiseksi ja sitten väitit, että terveyttä etsivä uskova ei muka halua parantua !!!

Sairasta touhua, aivan käsittämätöntä sokeutta ja ymmärtämättömyyttä !!!

Herää jo harhoistasi !!!

Kyllähän huomaan sen, että täysin väärin käsitit kirjoitukseni.

En rupea kohta kphdalta selittämään sulle asioita, sanon esimerkikis vain pari kohtaa.

Jeesus ei voinut Nasaretissa tehdä paljon mitään kansan epäuskon vuoksi. Lue se Raamatusta, äläkä väitä joutavia.

Olen myöskin tavannut pari sellaista henkijlöä, jotka olivat sairaita, rukoiluttivat useita kertoja ja sitten yks, kaks tunnustivat, etteivät haluakaan parantua, koska elämä muuttuisi niin paljon, sai sympätioita, sääliä sairaana, eläke menisi, yms.

Joten et paljokaan ymmärrä näistä asioista.

En syyllistä ketään sairasta epäuskoiseksi.

Tee parannus ja usko evankeiumi.

t. Jumalanhullu

• Viljonveli

Jeesuksen Kristuksen seuraaja joka on kastettu Pyhässä Hengessä , voi Jumalan tahdon mukaan palvella myös sairaiden puolesta rukoilemisella, kulkien rukoillen ja kuunnellen Jumalan ääntä. Ellei tunne Raamattua, ei kykene erottamaan Jumalan ääntä. Ensin tietysti tulee oppia eroittamaan Jumalan ääni , oman mielikuvituksen ,omien ajatusten , perkeleen kuiskeen, ja muiden ihmisten vaikuttamista äänistä. Terve Raamatun tuntemus on ehdottoman tärkeää, ja eläminen valkeudessa, Jumalan edessä.

Tähän ei tarvita mitään ”super evankelistoja” tms. Jumalan Henki on joka parantaa Jumalan tahdon mukaan. Ihminen ei voi käskeä Jumalaa, siksi on hyväksi pyytää ”tapahtukoon Sinun tahtosi Poikasi Jeesuksen Kristuksen Nimessä ”.

1.Joh.”..Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä…”
      On sitten Jumalan asia mikä on Hänen vastauksensa meidän pyyntöömme. Ja meidän asiamme kyetä kuulemaan Hänen vastauksensa mikä se sitten missäkin tapauksessa onkin.

Uudessa liiton aikana vetoaminen ja ”vaatiminen” Jumalaa parantamaan Vanhan liiton ”parantumis” lupauksiin vedoten ei kuulu ymmärtääkseni terveeseen Kristuksen oppiin?

Vanhassa liitossa oli ehto ”jos teet” tai ”jos et ..” Uuden liiton aikana Jumalan Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan , ei kenenkään vaatimusten, mukaan. Uuden liiton aikana ei tarvita ”erikoismiehiä tai naisia” kiertelemässä pitkin maata pitämässä ”parantumiskokouksia”.
      Jumala jakaa Henkeään ja lahjojaan jokaiselle lapsellensa tahtonsa mukaan aivan paikallis seurakunnassa.
      Tarvitaan tervettä Raamatun opetusta, ja Jumalan Hengen toiminnalle tilaa kokousrutiineissa. Jumala käyttää Jumalalle uskonkuuliaisia lapsiaan. Hän käyttää ketä käyttää, ilman meiltä lupaa kysymättä. Kaavat kuuluu kangaskauppaan, mutta toki kokouksissa tulee olla järjestys.Tulisi antaa srk:n kokoontumisessa jäsenille mahdollisuus harjaanuttaa lahjoja turvallisessa paikallis seurakunta yhteydessä. Usko vahvistuu lahjojen käytäntöön panon myötä.

Uuden liiton aikana Jumalan Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan, kaikille on terveys luvassa vasta uudessa maassa , jossa kaikki on uutta. Ilm.”..Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: ”Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt.” Ja valtaistuimella istuva sanoi: ”Katso, uudeksi minä teen kaikki.” Ja hän sanoi: ”Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet.”..”

• Viljonveli

1.Piet.2:24. joka ”itse kantoi meidän syntimme” ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen ”haavainsa kautta te olette paratut.” 25. Sillä te olitte ”eksyksissä niinkuin lampaat”, mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö…”

(RK-92 ”.. ”Hänen haavansa ovat teidät parantaneet.”) (JKR ”.. Hänen ”haavojensa kautta teidät on parannettu.”..) Huomaa myös mennyt aikamuoto asiayhteydessä ”olette paratut– ovat teidät parantaneet– teidät on parannettu..” Siis parannettu,mistä? synnin haavoista !

Jos ruumiilisesti sairas väittää olevansa terve ,vaikka fyysiset oireet näkyvät sairautena ,niin se on itsepetosta, eikä tervettä uskoa Kristukseen.
        Mikäli samalla kertaa kannettiin sekä synnit että sairaudet, niin jokainen syntinsä anteeksi saanut pitäisi olla myös terve. Ei silmälaseja ,ei kuulolaitteita ,eikä muutakaan ruumiilista vaivaa. Ja kuitenkin niistä uskovatkin kärsivät , vaikka sydän ei syytä synnistä?

Pietarin kirjeen 1.Piet.2:24, tekstin asiayhteydet: Minkä tähden Jeesus on kuollut? Syntiemme.Miksi? Jotta me kuolisimme pois synneistä,eläisimme vanhurskaudelle , ja palaisimme sielujemme paimenen ja kaitsijan luo.

Mikä on se asiayhteys, jossa nämä jakeet esiintyvät? Synti. Miten meidät on parannettu? Vapauttamalla synnin rangaistuksesta, jotta voisimme palata suhteeseen Jumalan kanssa. Missä kohtaa ruumiillinen parantuminen mainitaan näissä jakeissa? Ei missään.

On kyseenalaista vedota em. Pietarin kirjeen kohtaan ja ”vaatia parantumista ”. Jumalan Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan tässä ajassa, ei meidän käskemisten mukaan.

ENTÄ MATTEUS 8: 16.”.. Mutta illan tultua tuotiin hänen tykönsä monta riivattua. Ja hän ajoi henget ulos sanalla, ja kaikki sairaat hän paransi; 17. että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo: ”Hän otti päällensä meidän sairautemme ja kantoi meidän tautimme.”..” – Matteus evankeliumissaan vain osoittaa että ”Jeesus on Kristus ” luvattu,odotettu Messias josta profeetat ovat kirjoittaneet, ja asioista jotka tapahtuvat Messiaan päivinä profeettojen mukaan, ”…Että kävisi toteen.. Että kävisi toteen..”niin kuin on kirjoitettu ” Matteus ei julista että ”Jeesus kuoli sairauksiemme tähden ”, että siksi olisi oikeus ruumiilliseen parantumiseen ”automaattisesti”. Jeesus kuoli syntiemme tähden kirjoitusten mukaan..”

• Viljonveli

”LAKILIITON” EHDOISTA
      Vanhassa liitossa oli ehto ”jos kuulet” tai ”jos et kuule ..”
      LAKI LIITON EHDOT: Jumalan ja Israelin kansan kanssa tehty liitto.

”JOS KUULET”
      2.Moos.15:26. Hän sanoi: ”Jos sinä kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, tarkkaat hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea hänen lakiansa, niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtäkään niistä vaivoista, jotka olen pannut egyptiläisten kärsittäviksi, sillä minä olen Herra, sinun parantajasi.”

”JOS ET KUULE”
      5.Moos.28:15. Mutta jos sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut………….21. Herra antaa ruttotaudin tarttua sinuun, kunnes se sukupuuttoon hävittää sinut siitä maasta, jota menet ottamaan omaksesi. 22. Herra lyö sinua hivutustaudilla, kuumeella, poltteella ja tulehduksella, kuivuudella, nokitähkillä ja viljan ruosteella, ja ne vainoavat sinua, kunnes menehdyt………..58. Jos et tarkoin noudata kaikkia tämän lain sanoja, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan, niin että pelkäät tätä kunniallista ja peljättävää nimeä, Herraa, sinun Jumalaasi, 59. niin Herra panee sinun ja sinun jälkeläistesi kärsittäväksi erinomaisia vaivoja, suuria ja pitkällisiä vaivoja, pahoja ja pitkällisiä sairauksia. 60. Hän kääntää sinua vastaan kaikki Egyptin taudit, joita sinä pelkäät, ja ne tarttuvat sinuun. 61. Ja kaikkinaisia muita sairauksia ja vaivoja, joista ei ole kirjoitettu tässä lakikirjassa, Herra nostattaa sinua vastaan, kunnes sinä tuhoudut…”

”UUSI LIITTO”

Uusi liito tehtiin Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa, johon liittoon pakanat ovat (Room. 9-11 ) ”oksatettuja ” Jer.31:31.”.. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;..” Pakanat eivät korvaa Israelia vaan ovat päässeet osalliseksi lupauksesta uskon kautta. Gal.”..Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme – sillä kirjoitettu on: ”Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu” – että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen…”

Messiaan päivinä, ei sairaus ole lakiliittoon kuuluva, kuulunut synnin rangaistus, rangaistus oli Hänen päällänsä Jes.53. – Gal.”..Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme – sillä kirjoitettu on: ”Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu” – että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen…”
      Mutta kylläkin väärästä elämäntavasta johtuva seuraus joissakin tapauksissa. Korjattu väärä elämäntapa korjaa myös terveyttä.

Jeesuksen palvelutehtävässä sairaat parani vasta kun Hänen ylleen tuli Herran Henki. Sittenkään eivät kaikki parantuneet, vaan Jumalan tahdon mukaan Joh.5:19. Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee…”

Jes.61:1. Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta, ….”

Jumalan Pyhä Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan Matt.12:28. Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne…” Luuk.5:17. Ja eräänä päivänä, kun hän opetti, istui siinä fariseuksia ja lainopettajia, joita oli tullut kaikista Galilean ja Juudean kylistä ja Jerusalemista; ja Herran voima vaikutti, niin että hän paransi sairaat…” ( ”… Herran voima vaikutti, niin että hän paransi sairaat…”) Jumala antaa voimavaikutuksensa tahtonsa mukaan, ei käskemällä.

• panzer

Minulla on pieni matkamiehen ikoni jonka edessä keskustelen aamuin illoin sillä minä olen Siperiassa tässä maailmassa. Lukuisten terveysvaikutteisten ominaisuuksien lisäksi N.Maria on viisas! stalingrad hans...

• violaluna17

Kaikki eivät tässä elämässä koskaan parane,oli uskoa tai ei! Ei parane syntymästä asti vammaiset,ei dementia,harvoin paranee psyykkiset sairaudet,yleensä ei,ei parane diabetes,ei reuma.ei kulumaviat. Sillä Jeesuksen lupaus ei koske tätä elämää,vain tuonpuoleista. Osa sairauksista voi myös johtua henkivalloista,kuten Jeesuksen aikoinakin oli. Sitä vain ei saisi sanoa! Koska Suomessa ollaan liian järkiperäisiä,ei enää uskota pahoihin henkiin. Elämme Lopunaikaa ja Jeesus tulee pian.

• eianneta

Ei tällä hellaripalstalla hyväksytä paranemista,tai jos joku onneton paraneekin,niin nämä pyhät kumoavat sen tai sanovat sen olevan paholaisesta.Ollaan niin uskossa!!

• siksi.eksytte

Ihmeet ja merkit eivät sinäänsä kerro sitä, mistä lähteestä ne ovat !

Jos kuvittelet kaikkien ihmeiden olevan Jumalasta, voit eksyä tosi pahasti !

Lue edes tämä:

22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Siis on tehty ihmeitä ja ajettu ulos riivaajia, mutta Jeesus EI KOSAKAAN ole tuntenut näitä ihmeiden tekijöitä !!!

Moni uskova siis juoksee ihmeiden ja merkkien perässä ja tulee eksytetyksi !

Meidän ei tule etsiä ihmeitä ja merkkejä, vaan Jeesusta ITSEÄÄN yhä syvemmin !

Jos et ymmärrä tuosta, niin lue Mooseksen kirjasta, miten faaraon velhoit tekivät ihmeitä:

9 "Kun farao puhuu teille ja sanoo: 'Tehkää jokin ihmetyö', niin sano sinä Aaronille: 'Ota sauvasi ja heitä se faraon eteen, niin se muuttuu käärmeeksi'".
        10 Niin Mooses ja Aaron menivät faraon tykö ja tekivät, niinkuin Herra oli käskenyt. Aaron heitti sauvansa faraon ja hänen palvelijainsa eteen, ja se muuttui käärmeeksi.
        11 Ja faraokin kutsui maansa viisaat ja velhot; ja nämä Egyptin tietäjät tekivät samoin taioillansa:

20 Ja Mooses ja Aaron tekivät, niinkuin Herra oli käskenyt. Hän kohotti sauvan ja löi Niilivirran veteen faraon ja hänen palvelijainsa nähden; ja kaikki vesi, joka virrassa oli, muuttui vereksi.
        21 Ja kalat virrassa kuolivat, ja virta haisi, niin että egyptiläiset eivät saattaneet juoda vettä virrasta; ja verta oli kaikkialla Egyptin maassa.
        22 Mutta Egyptin tietäjät tekivät samoin taioillansa. Ja faraon sydän paatui, eikä hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin.

5 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano Aaronille: 'Ojenna kätesi sauvoinensa jokien, kanavien ja lammikkojen yli ja nostata sammakoita Egyptin maahan'".
        6 Niin Aaron ojensi kätensä Egyptin vetten yli, ja sammakoita nousi, ja ne peittivät Egyptin maan.
        7 Ja tietäjät tekivät samoin taioillansa ja nostattivat sammakoita Egyptin maahan.

Eli älä hyvä uskova kuvittele, etteikö saatanan lapset saisi aikaan ihmeitä ja merkkejä, se on selvästi kerrottu Raamatussa, että tekee !

12 Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.
        13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.

Siis ihmeiden ja ihmeiden tekijöiden perässä ei kannata juosta, siinä voi saada sielulleen vahingon !!!

Moni uskova siis eksyy näiden eksyttäjien ihmetekojen vuoksi ja kautta, joten varokaa hyvät uskovat.

Toki Jumala parantaa myös, mutta aina pitää ensin selvittää lähde, josta ihmeet kumpuavat, eikä tule väärin luottaa ihmeisiin, että ne aina olisivat Jumalasta !!!

• Jeesusparantaa

Pakko nyt kommentoida tähän, kun ruvettiin sitten pelottelemaan eksytyksellä.
      Niin, tiedostan että eksytystä on ja harhaoppia.
      Mutta ihminen, joka elää niin lähellä Jeesusta, rukoilee, viettää aikaa Hänen läsnäolossaan, lukee Raamattua, niin miksi pitäisi pelätä, että yhtäkkiä rukouksessa ei toimikkaan Pyhä Henki, vaan vihollinen?
      En saisi teidän mukaanne luottaa Jeesukseen?

Voin kertoa, että olen kokenut vaikeita asioita, mutta Jeesus pelasti mut. Olen saanut kokea ihania ihmeitä, ja ne todellakin sai Jeesus aikaan, ei paha henki!

Ja miksi joku sanoo että tänä päivänä ei enää olisi parantamisen armolahjaa?? Raamatussa ei sanota, että lopunaikana lakkaa armolahjat toimimasta.
      Oletan että olette uskovia, miksi yritätte masentaa uskonsisarta? Vähättelemällä ja pelottelemalla eksytyksellä?

Tietysti voitte aina vedota siihen eksytykseen, niin ei tarvi elää uskoa todeksi. Voi rauhassa olla vaan, ei tarvi lähteä liikkeelle.

Mutta mä en halua vaan olla, vaan mennä ja rukoilla ihmisten puolesta, saada nähdä miten Jeesus parantaa ja pelastaa ihmisiä!! Mä haluan nähdä, miten Jeesuksen rakkaus koskettaa ihmisiä, niinkuin Hän on minuakin koskettanut!!

En halua rukoilla parantumista vain siksi että saisin mainetta ja kunniaa, vaan koska tämänkin ihmisen tuskallinen kipu, se koskettaa minuakin. Haluaisin vain että hän saisi tuntea Jeesuksen ihanan kosketuksen, saisi päästä siitä tuskasta...
      Missä on teidän uskovien rakkaus muita ihmisiä kohtaan???

Pelätkää te sitä eksytystä, mutta muhun on turha yrittää istuttaa sitä pelkoa. Mä haluan palvella Jeesusta.
      Siunauksin ap

• Jumala.parantaa

Nyt lyöt yli pahasti !

Kuka ja missä tässä ketjussa on sanonut, että ei enää olisi parantamisen armolahja toiminnassa ?

Eikä se ole pelottelua, että kerrotaan Totuus siitä, että moni parantaa ns. kundaliini voimalla, eikä Jumalan voimalla.

Mikään ei ole pelottelua vaan näistä asioista pitää vaoimesti puhua ja varoittaa vaaroista, että ei käy huonosti.

Luin erään uskovan kertomuksen siitä, kuinka hän aloitti Jumalan voimassa ja Jumalan voima vaikutti hänen kauttaan.

Mutta hänellä oli niin kova hinku parantaa ja auttaa kaikkia, että hän ei enää kysellyt Herraa ja Hänen voimaansa, vaan alkoi käyttää ns. sielun piileviä voimia, eli pimeyden voimia.

Hän tajusi ylittäneensä jonkun rajan, siinä kohtaa ja menneensä pieleen ja väärän voiman alaisuuteen.

Eli minäkin vain varoitan vaaroista, joita moni on käytännössä kokenut ja mihin on sortunut, jotta sinä voisit varoa tekemästä samoja virheitä kuin osa uskovista on tehnyt ja tekee.

Ei siten sinun eikä kenenkään uskoa olla vähentämässä, tai sen ei pitäisi vähentää, sinulla itselläsi on ongelmia, jos varoituksen sanat vähentävät uskoasi.

Minä en pelkää eksytyksiä, koska olen niihin kunnolla perehtynyt, eli olen Herran kanssa asioita känyt pohjia myöten läpi, ja se oppiminen eli Tieto poistaa turhat pelot !

Mutta jos sinä haluat sulkea silmäsi kaikelta väärältä, etkä halua tietää ja oppia muiden uskovien omista kokemuksista edes, niin sinun puolestasi minä pelkään, että miten sinun käy.

Pelkkä into ei riitä Jumalan elopellolla tarvitaan myös taidollisuutta ja ymmärrystä ja tietoa ja viisautta, sillä muuten voi käydä hullusti.

Ole varovainen ja kysy Herralta sitä, että mikä on Hänen tahtonsa sinun kohdallasi juuri nyt ?

• Jeesusparantaa

Nyt lyöt yli pahasti !

Kuka ja missä tässä ketjussa on sanonut, että ei enää olisi parantamisen armolahja toiminnassa ?

Eikä se ole pelottelua, että kerrotaan Totuus siitä, että moni parantaa ns. kundaliini voimalla, eikä Jumalan voimalla.

Mikään ei ole pelottelua vaan näistä asioista pitää vaoimesti puhua ja varoittaa vaaroista, että ei käy huonosti.

Luin erään uskovan kertomuksen siitä, kuinka hän aloitti Jumalan voimassa ja Jumalan voima vaikutti hänen kauttaan.

Mutta hänellä oli niin kova hinku parantaa ja auttaa kaikkia, että hän ei enää kysellyt Herraa ja Hänen voimaansa, vaan alkoi käyttää ns. sielun piileviä voimia, eli pimeyden voimia.

Hän tajusi ylittäneensä jonkun rajan, siinä kohtaa ja menneensä pieleen ja väärän voiman alaisuuteen.

Eli minäkin vain varoitan vaaroista, joita moni on käytännössä kokenut ja mihin on sortunut, jotta sinä voisit varoa tekemästä samoja virheitä kuin osa uskovista on tehnyt ja tekee.

Ei siten sinun eikä kenenkään uskoa olla vähentämässä, tai sen ei pitäisi vähentää, sinulla itselläsi on ongelmia, jos varoituksen sanat vähentävät uskoasi.

Minä en pelkää eksytyksiä, koska olen niihin kunnolla perehtynyt, eli olen Herran kanssa asioita känyt pohjia myöten läpi, ja se oppiminen eli Tieto poistaa turhat pelot !

Mutta jos sinä haluat sulkea silmäsi kaikelta väärältä, etkä halua tietää ja oppia muiden uskovien omista kokemuksista edes, niin sinun puolestasi minä pelkään, että miten sinun käy.

Pelkkä into ei riitä Jumalan elopellolla tarvitaan myös taidollisuutta ja ymmärrystä ja tietoa ja viisautta, sillä muuten voi käydä hullusti.

Ole varovainen ja kysy Herralta sitä, että mikä on Hänen tahtonsa sinun kohdallasi juuri nyt ?

Olen minäkin perehtynyt näihin eksytyksiin, jopa olen yhtä pastoria henkilökohtaisesti varoittanut, koska heidän seurakunnassaan ei olla oikealla tiellä. Se meno olikin juuri sellaista mikä hirvitti. Ja siinäkin monta päivää olin Herran edessä kyselemässä, olenko väärässä vai pitääkö kehoittaa parannuksen tekoon.
        Mutta kyllä, kun henkilökohtaisesti tuntee Jeesuksen, ja Hänen edessään viipyy, niin ei tarvi pelätä että vihollinen yhtäkkiä olisikin se joka parantaa.
        Tuossa joku epäili ettei parantamisen armolahja enää edes toimisi tänäpäivänä.

• Jumala.parantaa

Olen minäkin perehtynyt näihin eksytyksiin, jopa olen yhtä pastoria henkilökohtaisesti varoittanut, koska heidän seurakunnassaan ei olla oikealla tiellä. Se meno olikin juuri sellaista mikä hirvitti. Ja siinäkin monta päivää olin Herran edessä kyselemässä, olenko väärässä vai pitääkö kehoittaa parannuksen tekoon.
        Mutta kyllä, kun henkilökohtaisesti tuntee Jeesuksen, ja Hänen edessään viipyy, niin ei tarvi pelätä että vihollinen yhtäkkiä olisikin se joka parantaa.
        Tuossa joku epäili ettei parantamisen armolahja enää edes toimisi tänäpäivänä.

Et näköjään lukenut kunnolla !

Eräskin uskova joka siis toimi ENSIN Jumalan voimassa, ajatui painostuksen ja oman väärän innon kautta toimimaan kundaliini voimassa.

Siis kova hinku parantaa muita kostautui hänelle, ja ulkoa tuleva paine on parantamisen armolahjan omaavalla todella kova.

Tämän asian kanssa kipuilevat monet joilla tuo lahja on !

Sama mekanismi näkyy paimen/opettajien kohdalla, eli opettajan ei tule opettaa kuin se, mitä Herra on hänelle itselleen avannut !

Mutta kun uskovat kyselevät kaikenlaista, ja opettaja ei kaikesta ole saanut Herralta itselleen opetusta vielä, niin sitten selitellään asioita omasta päästä, joita siis ei oikeasti tiedetä, ja siten eksytetään monia uskovia.

Opettajasta tulee siis vastaus automaatti ja samalla kuin Jumala itse, sillä Jumalahan osaa antaa vastauksen kaikkeen, joten opettaja ajatuu toimimaan Jumalana Jumalan paikalla.

Sama vaara piilee siis parantamisen kohdalla, eli ylitetään raja, eikä pysytä siinä mitä Jumala haluaa ja tekee, vaan oman kovan halun vuoksi tai ulkoisen paineen vuoksi aletaan parannella OHI Jumalan, eli taas samoin aletaan Jumalaksi, joka siis voi parantaa ihan kaikki.

Olen nyt varoitellut sinua nähdäkseni riittävästi, ikäväkseni näen sinussa liian kovan halun/himon parannella siellä ja täällä ja kaikkia, se ei ole hyväksi.

Vaikka sinulla olisi parantamisen armolahja, ei se tarkoita sitä, että koko elämäsi on yhtä parantamista, vaan sinun tulisi elää Uskovan normaalia elämää, ja jos ja kun sitten vastaan tulee tapaus, josta koet Herran sinua kehoittavan, niin toimi sitten.

Eivät apostolitkaan kaiken aikaa paranteneet vaan, vaan he touhusivat paljon muuta !

Siis uskonelämässäsi tulisi olla tasapaino, ja ei tule keskittyä yhteen lahjaan vain, se vääristää koko toiminnan, kuten edellä kerroin.

Helluntailaisuudessa ja herätysliikkeissä kaiken kaikkiaan lahjat ovat liian suuressa merkityksessä, eli niitä arvostetaan yli Herran, ja moni juoksee parantajien sun muiden profetoijien perässä.

Ei uskovan tule juosta ihmisten perässä eikä ihmeitten perässä eikä profetioiden perässä, vaan seurata Herraa, kyllä Herra voi vaikuttaa kaikkea, ilman noita parantajia ja profetoijia.

Nyt sen sijaan juostaan ihmisten ja lahjojen perässä, ja Herra jää sivuun:

Tässä kerrotaan tästä nyky touhusta hyvin:

20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
        21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
        22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
        !!!
        23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.
        !!!

Tuo ei tarkoita vain sitä, että juuri Herra itse olisi siellä ja täällä, vaan juuri sitä, että juostaan noiden ihmeiden ja merkkien perässä, ikäänkuin Herra ei olisi JO meissä ja voisi meissä vaikuttaa kaikkea sitä, minkä perässä juostaan.

Jakeessa 22 sanotaan se:

21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

Ja jos sinulla siis on parantamisen armolahja, niin nämä juoksijat juoksevat myös sinun perässäsi, kun asia tulee enemmän julki.

Olen nyt varoitellut ja rukoilen Herran apua ja varjellusta sinulle, Herra sinua siunatkoon !

• Jeesusparantaa

Et näköjään lukenut kunnolla !

Eräskin uskova joka siis toimi ENSIN Jumalan voimassa, ajatui painostuksen ja oman väärän innon kautta toimimaan kundaliini voimassa.

Siis kova hinku parantaa muita kostautui hänelle, ja ulkoa tuleva paine on parantamisen armolahjan omaavalla todella kova.

Tämän asian kanssa kipuilevat monet joilla tuo lahja on !

Sama mekanismi näkyy paimen/opettajien kohdalla, eli opettajan ei tule opettaa kuin se, mitä Herra on hänelle itselleen avannut !

Mutta kun uskovat kyselevät kaikenlaista, ja opettaja ei kaikesta ole saanut Herralta itselleen opetusta vielä, niin sitten selitellään asioita omasta päästä, joita siis ei oikeasti tiedetä, ja siten eksytetään monia uskovia.

Opettajasta tulee siis vastaus automaatti ja samalla kuin Jumala itse, sillä Jumalahan osaa antaa vastauksen kaikkeen, joten opettaja ajatuu toimimaan Jumalana Jumalan paikalla.

Sama vaara piilee siis parantamisen kohdalla, eli ylitetään raja, eikä pysytä siinä mitä Jumala haluaa ja tekee, vaan oman kovan halun vuoksi tai ulkoisen paineen vuoksi aletaan parannella OHI Jumalan, eli taas samoin aletaan Jumalaksi, joka siis voi parantaa ihan kaikki.

Olen nyt varoitellut sinua nähdäkseni riittävästi, ikäväkseni näen sinussa liian kovan halun/himon parannella siellä ja täällä ja kaikkia, se ei ole hyväksi.

Vaikka sinulla olisi parantamisen armolahja, ei se tarkoita sitä, että koko elämäsi on yhtä parantamista, vaan sinun tulisi elää Uskovan normaalia elämää, ja jos ja kun sitten vastaan tulee tapaus, josta koet Herran sinua kehoittavan, niin toimi sitten.

Eivät apostolitkaan kaiken aikaa paranteneet vaan, vaan he touhusivat paljon muuta !

Siis uskonelämässäsi tulisi olla tasapaino, ja ei tule keskittyä yhteen lahjaan vain, se vääristää koko toiminnan, kuten edellä kerroin.

Helluntailaisuudessa ja herätysliikkeissä kaiken kaikkiaan lahjat ovat liian suuressa merkityksessä, eli niitä arvostetaan yli Herran, ja moni juoksee parantajien sun muiden profetoijien perässä.

Ei uskovan tule juosta ihmisten perässä eikä ihmeitten perässä eikä profetioiden perässä, vaan seurata Herraa, kyllä Herra voi vaikuttaa kaikkea, ilman noita parantajia ja profetoijia.

Nyt sen sijaan juostaan ihmisten ja lahjojen perässä, ja Herra jää sivuun:

Tässä kerrotaan tästä nyky touhusta hyvin:

20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
        22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
        !!!
        23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.
        !!!

Tuo ei tarkoita vain sitä, että juuri Herra itse olisi siellä ja täällä, vaan juuri sitä, että juostaan noiden ihmeiden ja merkkien perässä, ikäänkuin Herra ei olisi JO meissä ja voisi meissä vaikuttaa kaikkea sitä, minkä perässä juostaan.

Jakeessa 22 sanotaan se:

Ja jos sinulla siis on parantamisen armolahja, niin nämä juoksijat juoksevat myös sinun perässäsi, kun asia tulee enemmän julki.

Olen nyt varoitellut ja rukoilen Herran apua ja varjellusta sinulle, Herra sinua siunatkoon !

Kiitos kovasti sulle :) tiedätkö miten ihanaa on, kun tälläinen entinen ihmispelkoinen ihminen huomaakin että on ihanaa rukoilla ihmisten puolesta ja uskaltaa rukoilla. Ettei enää pelkää.
        Vain Jeesus on voinut poistaa minusta niitä pelkoja mitkä on pitänyt kahleissa.

Parantumisten puolesta voi aina rukoilla, vaikka ihminen ei siinä hetkessä parantuisikaan.

Kaikessa tekemisessä tulee Jeesuksen olla keskipisteenä, en omissa voimin pysty mihinkään. Vain yksin Jeesus.
        Siksi en pelkää eksymistä.

Jeesus on minutkin parantanut kovasta selkäkivusta. Ja tiedätkö että se kipu ei lähtenyt ensimmäisessä rukouksessa, ei toisessakaan, vaan sanoin Herralle, että mä uskon että vielä joskus Hän ottaa sen kivun pois. Ja niin kävi, yhtenä yönä, olin vain siinä ihanassa Pyhän Hengen läsnäolossa, Jeesuksen läsnäolossa, ja seuraavana päivänä ihmettelin kun ei enää satu.

Mutta suurin parantuminen on tapahtunut mun sisimmässä, ne haavat mitä onjo nuorena tullut, Jeesus on hoitanut ja eheyttänyt.

Miten hyvä ja ihmeellinen Jeesus meillä on.

• Jumala.parantaa

Kiitos kovasti sulle :) tiedätkö miten ihanaa on, kun tälläinen entinen ihmispelkoinen ihminen huomaakin että on ihanaa rukoilla ihmisten puolesta ja uskaltaa rukoilla. Ettei enää pelkää.
        Vain Jeesus on voinut poistaa minusta niitä pelkoja mitkä on pitänyt kahleissa.

Parantumisten puolesta voi aina rukoilla, vaikka ihminen ei siinä hetkessä parantuisikaan.

Kaikessa tekemisessä tulee Jeesuksen olla keskipisteenä, en omissa voimin pysty mihinkään. Vain yksin Jeesus.
        Siksi en pelkää eksymistä.

Jeesus on minutkin parantanut kovasta selkäkivusta. Ja tiedätkö että se kipu ei lähtenyt ensimmäisessä rukouksessa, ei toisessakaan, vaan sanoin Herralle, että mä uskon että vielä joskus Hän ottaa sen kivun pois. Ja niin kävi, yhtenä yönä, olin vain siinä ihanassa Pyhän Hengen läsnäolossa, Jeesuksen läsnäolossa, ja seuraavana päivänä ihmettelin kun ei enää satu.

Mutta suurin parantuminen on tapahtunut mun sisimmässä, ne haavat mitä onjo nuorena tullut, Jeesus on hoitanut ja eheyttänyt.

Miten hyvä ja ihmeellinen Jeesus meillä on.

Kirjoitit:

" Kaikessa tekemisessä tulee Jeesuksen olla keskipisteenä, en omissa voimin pysty mihinkään. Vain yksin Jeesus.
        Siksi en pelkää eksymistä. "

Tuo on väärä asenne, sori vaan !

Herra on antanut auttamis tehtävän ihmisille eli uskoville:

11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
        16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

Siis Jumala on ITSE asettanut Seurakuntaan vanhimmat, ja juuri auttamaan nuorempia uskovia eli, "tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön" ja"Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;"

Sinulla on ollut nähdäkseni väärä asenne, kun sinua on yritetty auttaa kohti aikuisuutta ja täyttä miehuutta.

Olet selvästi itse päättänyt tavallaan ennalta, että haluat vain sellaisia kommentteja, jotka itse koet ennalta hyviksi ja oikeiksi, ja se estää selvasti sinun omaa kasvuasi, eli valikoit väärin sitä mitä otat vastaan ja käsittelyyn, sinä selvästi siis kieltäydyit osasta ihan rakentavia ja hyviä ohjeita ja neuvoja !

Aseenteesi on siis ollut nähdäkseni väärä ja se huolestuttaa minua, sinulla on tämä asenne osin:

1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?

Hyvä veli, nöyryyttä, nöyryyttä tarvitset, jotta voisit ottaa Sanaa ja ohjeita vastaan ja sen kautta kasvaa ja oppia kyllin, että sinua ei voisi eksyttää alaikäisenä, kuten tuossa Sanankohdassa sanotaan !

Meidän on siis Jumalan tahdon mukaan yhdessä rakennettava ja rakennuttava, ja sinun "minä ja Herra yksin" asenne, ei siis ole Herrankaan mielen mukainen !

Se kertoo ylpeydestä, eli sanot siinä, että "en tarvitse teitä enkä teidän ohjeitanne, jotka eivät minua miellytä" !

Kirjoitin tämän nyt Rakkaudesta, en mollatakseni, halu on siis auttaa eikä lytätä !!!!

• Jeesusparantaa

Kirjoitit:

" Kaikessa tekemisessä tulee Jeesuksen olla keskipisteenä, en omissa voimin pysty mihinkään. Vain yksin Jeesus.
        Siksi en pelkää eksymistä. "

Tuo on väärä asenne, sori vaan !

Herra on antanut auttamis tehtävän ihmisille eli uskoville:

11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
        16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

Siis Jumala on ITSE asettanut Seurakuntaan vanhimmat, ja juuri auttamaan nuorempia uskovia eli, "tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön" ja"Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;"

Sinulla on ollut nähdäkseni väärä asenne, kun sinua on yritetty auttaa kohti aikuisuutta ja täyttä miehuutta.

Olet selvästi itse päättänyt tavallaan ennalta, että haluat vain sellaisia kommentteja, jotka itse koet ennalta hyviksi ja oikeiksi, ja se estää selvasti sinun omaa kasvuasi, eli valikoit väärin sitä mitä otat vastaan ja käsittelyyn, sinä selvästi siis kieltäydyit osasta ihan rakentavia ja hyviä ohjeita ja neuvoja !

Aseenteesi on siis ollut nähdäkseni väärä ja se huolestuttaa minua, sinulla on tämä asenne osin:

1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?

Hyvä veli, nöyryyttä, nöyryyttä tarvitset, jotta voisit ottaa Sanaa ja ohjeita vastaan ja sen kautta kasvaa ja oppia kyllin, että sinua ei voisi eksyttää alaikäisenä, kuten tuossa Sanankohdassa sanotaan !

Meidän on siis Jumalan tahdon mukaan yhdessä rakennettava ja rakennuttava, ja sinun "minä ja Herra yksin" asenne, ei siis ole Herrankaan mielen mukainen !

Se kertoo ylpeydestä, eli sanot siinä, että "en tarvitse teitä enkä teidän ohjeitanne, jotka eivät minua miellytä" !

Kirjoitin tämän nyt Rakkaudesta, en mollatakseni, halu on siis auttaa eikä lytätä !!!!

Kiitos kovasti ja siunausta sulle :) tosin en ole miespuoleinen, vaikka se ei nyt olekkaan niin iso juttu.
        Herran edessä nöyränä, en mielestäni mitenkään yritä ylpeillä sinua tai muitakaan vastaan.

Joka Jeesuksessa pysyy ja sanassa, niin ei tarvitse pelätä. Jeesus itsee sanoo, että älkää peljätkö.

Mä haluan vain luottaa Jeesukseen, eikä se ole ylpeyttä.

Mutta rauhaa sullekin :)

• Jeesusparantaa

Kiitos kovasti ja siunausta sulle :) tosin en ole miespuoleinen, vaikka se ei nyt olekkaan niin iso juttu.
        Herran edessä nöyränä, en mielestäni mitenkään yritä ylpeillä sinua tai muitakaan vastaan.

Joka Jeesuksessa pysyy ja sanassa, niin ei tarvitse pelätä. Jeesus itsee sanoo, että älkää peljätkö.

Mä haluan vain luottaa Jeesukseen, eikä se ole ylpeyttä.

Mutta rauhaa sullekin :)

Ja kuten kerroin, olen näitä eksytys juttuja tutkinut, pyytänyt Herralta viisautta ja ymmärrystä, jotta voisin kulkea sitä Hänen viitoittamaa tietä.
        Hyvin tietoinen olen että eksytystä on ja tulee olemaan.

• Jeesusparantaa

Ja siitä olen varma, että mitä enemmän viettää aikaansa Jeesuksen seurassa, sitä vähemmän tarvii elää eksytyksen pelossa. Jeesus pitää minusta huolen, Hän ohjaa minut oikealle tielle, koska Hän rakastaa minua ja minä rakastan Häntä.

Eikä yksikään ihminen voi tulla minun ja Jeesuksen väliin.

Jos olen epävarma jostain asiasta, voin mennä Hänen eteensä ja odotan Hänen vastaustaan. Mutta jos sokeasti vain uskoisin mitä ihmiset puhuvat, niin eksyisin hyvin nopeasti.

Eihän sitä kannata sairaitten puolesta rukoilla, kun parantaja voikin olla itse perkele...parempi pysyä hiljaa?

• kylläparantaa

Kiitos,kiitos sinulle.Aivan samat ajatukset on minullakin.Itse olen parantunut sairaudesta ja TIEDÄN,että Jeesus paransi!!!!Juuri nämä eksytysten etsijät estävät Jeesusta toimimasta.

• kylläparantaa kirjoitti:

Kiitos,kiitos sinulle.Aivan samat ajatukset on minullakin.Itse olen parantunut sairaudesta ja TIEDÄN,että Jeesus paransi!!!!Juuri nämä eksytysten etsijät estävät Jeesusta toimimasta.

Varmaankin kerrot, mikä sairaus kyseessä oli ja myös sen, mitä hoitoa sait lääketieteen puolelta?

• Jeesusparantaa
        kylläparantaa kirjoitti:

Kiitos ja kunnia Jeesukselle, meidän ihmeelliselle parantajalle ja pelastajalle. Siunausta!

• Ei.yksikään

Yhtään todistettua rukouksen avulla tapahtuvaa ihmeparanemista ei koko maailmassa ole tapahtunut.

• Ymmyrkäisenä

Miten ihmeessä olet ehtinyt koluta koko maailman?
        Eikös tuossa jo ole ihmettä kerrakseen?

• vain.näyttö.puuttuu
        Ymmyrkäisenä kirjoitti:

Miten ihmeessä olet ehtinyt koluta koko maailman?
        Eikös tuossa jo ole ihmettä kerrakseen?

Ei tarvitse itse koluta yhtään mitään, riittää kun seuraa uutisia. Sitten kun se ensimmäinen ihmeparantuminen tapahtuu, ylittyy uutiskynnys välittömästi, ja tämä ihme on meidän kaikkien nähtävillä. Toistaiseksi näin ei ole tapahtunut.

Saatika "pääsääntöisesti" :-)

• uutisankkaa
        vain.näyttö.puuttuu kirjoitti:

Ei tarvitse itse koluta yhtään mitään, riittää kun seuraa uutisia. Sitten kun se ensimmäinen ihmeparantuminen tapahtuu, ylittyy uutiskynnys välittömästi, ja tämä ihme on meidän kaikkien nähtävillä. Toistaiseksi näin ei ole tapahtunut.

Saatika "pääsääntöisesti" :-)

Kyllä tarvitsee vai uskotko kaiken, mitä toimittajat veistelee tai tutkijat tai lääkärit tai jotkut, jotka eivät kykene vastaaviin ihmeisiin? Sana sanaa vastaan, sellaista se on nykyajan tiedonvälitys.

• Hämmästynytpalvelia

Herra on parantunut kauttani muutaman kerran. Mieleen painuvimmat ovat nämä kaksi tapausta. Ensimmäinen kerta tapahtui kun rukoilimme ystäviemme puolesta kädet heidän päällänsä . Ylhäältä tuli voima ikään kuin käteni lävitse ja henkilö jonka päällä käteni oli tunsi sen voiman ja hän parani.
      Toinen kerta oli näin. Vaimoni oli valittanut rintaansa ja kainaloa kipua, hän oli varma että siellä on kasvain kun kivut oli kovat. Rukoiltu oli kyllästymiseen asti ja mitään ei tapahtunut. Vielä ennen nukkumaan menoa vaimo pyyteli rukoilemaan hänen puolesta, seuraavana aamuna olis tutkimukset edessä. Huokasin vielä ennen nukahtamista " Paranna Herra Jeesus" Näin yöllä tälläisen näyn : Rukoilimme seurakunnan johtajan kanssa kolmistaan vaimon vaivan puolesta ja yhtä äkkiä vaimon kainalosta tipahti verinen löntti seurakunnan lattialle.
      Aamulla vaimo oli riemuissaan kainaloon ei satu enää yhtään, mutta hän menisi tutkittavaksi ja terve oli. Kerroin mitä näin ja ihmettelimme tapahtunutta.

Suuri voima on kätketty meihin saviastioihin ja me emme vaan hallitse sitä, vaan se meitä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      245
      7607
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      244
      4643
    3. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      171
      1805
    4. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      74
      1690
    5. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      71
      1184
    6. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      134
      1142
    7. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1087
    8. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      128
      976
    9. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      951
    10. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      104
      925
    Aihe