Keskustapolitiikan kiinnostamattomuus?

Johtuneeko Keskustan vajoamisesta gallupeissa, kun kepupolitiikka näkyy menettäneen kiinnostavuutensa tällä palstalla? Ainakin ahkerimmille täällä esiintyville paljon kiinnostavammiksi kiinnostavammaksi on tullut muu, etenkin toiset keskustelijat.

Ihmettelen, miksi nuo eräät ovat noin kiinnostuneita muista keskustelijoista, kun itse ovat melkoisia ”suuruuksia”. On ”kokonaisvaltaisesti hahmottava johtaja”, joka tosin hahmottaa täällä vain yhtä kohdetta - senkin aina pieleen - eikä hän ole voinut koskaan missään meritoitua edes harhaanjohtajana. On ”majuri”, joka ei lainkaan tunne majurien tehtävien sisältöjä ja joka on suorittanut sellaiseen virkaan vaadittavat korkeat opinnotkin äidinkielen taidolla, jolla kansakoulussakin selviämistä olisi pidettävä pienenä ihmeenä. On muitakin samanlaisissa mielikuvitusmaailmoissa eläviä maailmanrannan matkaajia.

Olkoot sellaisia kuin ovat, eivät he minua tätä enempää kiinnosta. Eikä tuo kepupolitiikkakaan juuri nyt minua kiinnosta. Itse ja oma tilanteeni kiinnostaa nyt minua paljon enemmän. Ja kun olen tuossa edellä tarkoittamilleni suurimpia kiinnostuksen kohteita, annan heille kohteestaan oikeaa tietoa, jottei heidän edes tässä asiassa tarvitsisi olla vain mielikuvituksensa varassa.

Lauantain olin Länsi-Uudellamaalla jälkikasvuani tapaamassa, eikä minulla koko päivänä ollut sydänvaivoja. Sunnuntaina ne kuitenkin alkoivat niin, että pari kertaa piti nitrosuihke ottaa. Maanantain vastaisena aamuyönä ne herättivät minut varsin rajusti. Soitin n. 5-6 km:n päässä asuvalle edesmenneen vaimoni veljelle, joka on lääkäri - eläkeläinen tosin, lähes ikäiseni - ja hän oli sitä mieltä, että nyt pitää lähteä heti päivystyksen kautta Malmin sairaalaan. Hän sitten minut sinne heitti.

Siellä se eilinen päivä meni. Otettiin sydänfilmit kahteenkin kertaan, verikokeet samoin ja keuhkoröntgen, ja lopulta sain lääkärinlausunnon. ”Häikkiä” siellä on niin, että laittoi lähetteen varjoainekuvaukseen Meilahden HUS:iin. Siellä on jonoa ja minulle tulee kutsu aikanaan. Minut olisi otettu yöksi tarkkailuun sinne Malmille, mutta en halunnut jäädä, vaan tulin illalla kotiin. Tullessani hain apteekista nyt lääkäriltä saamani reseptillä lisänitron, Ismox-nimeltään, jolla pitäisi olla ennalta ehkäisevää vaikutusta. Tänään vielä ei ole rintakipuja ollutkaan.

Poikani patistaa minua menemään heti Mehiläiseen tai muualla yksityiselle, mutta en ainakaan vielä lähde. Kyllä minulla siihen tietenkin olisi varaa, mutta odotan nyt ainakin muutamia päiviä kutsua HUS:iin. Jollei sitä piakkoin tule ja oireet jatkuvat, varmaan silloin on pakko turvautua yksityiseen.

Ei tuo kepupolitiikka siis minuakaan kiinnosta tässä tilanteessani. Ja vaikka kiinnostaisikin, enpä välitä siitä puhua, kun asialliset keskustelukumppanit ovat käyneet täällä kovin vähiin. Pystyyn_kuollut alkaa olla jo harvinaisuus siinä lajissa, kun Mielipidepankkikin lienee kesälaitumillaan. Joten ainakin lähiviikoiksi saa tämä hupi minulta tyystin jäädä.

Mutta jos tästä vielä ”tokenen”, varmaan vielä tänne palaan tuomaan keskustapoliittista puheenaihetta, vaikkei sellainen siis monia kiinnostakaan, kun heillä ovat muut, mielestään tärkeämmät mielenkiinnon kohteet. Jos tulevat hoidot ja mahdolliset operaatiot eivät auta, ei sekään minua pelota. Kun olen saanut elää jo näin pitkän, vaiherikkaan ja antoisan elämän, varmaan ihan tyytyväinen hymy huulillani voin poistua täältä sinne ”tuonpuoleiseen”. Valitettavasti silloin tällä palstalla muutamalta päättyy elämäntarkoitus ja yksi joutuu vaihtamaan nimimerkkinsäkin.

Siitä ”tuonpuoleisesta” vielä. Tähtitieteen professori Esko Valtaoja ja piispa Juha Pihkala keskustelivat tästäkin asiasta mielenkiintoisessa kirjassaan ”Nurkkaan ajettu Jumala?”. Olivat asiasta hieman erimielisiä, mutta ei Valtaojakaan sanonut Pihkalan olevan väärässä. Totesi vain lopuksi: ”kuolemamme jälkeen toinen meistä yllättyy”. Millainen sitten minun yllätykseni lieneekään, sitä en vielä pohdi.

42

585

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistä_kaikki_alkoi

Eipä näy sinuakaan kiinnostavan palstan aihe kun tämmöistä roskaa tänne työnnät:

Voi *********, en paremmin sano!

20.10.2010 23:05

Olen kuullut, että kirjoituksiani luetaan myös kepun puoluetoimistossa. Otettakoon hyväntahtoinen vinkkini siellä nyt vakavasti huomioon! Jospa myös nuo hurahtaneet heräisivät ajattelemaan!

Kyllä tuo savusaunakuvani on aiheuttanut eräissä kepulaisissa sellaisen trauman, että se ei voi syntyä terveessä päässä ainakaan sellaisella ihmisellä, joka on varma omasta seksuaalisesta identiteetistään!
      Ei todellakaan ole normaali ihminen, joka näki jotakin perverssiä siinä kuvassa.
      Tässä on se kuvanikin, tuijota sitä nyt silmäsi kipeiksi ja tiiraa oikein, onko niitä karvoja vai ei, ja kuvittele vaikka millaista ***** sinne häveliäästi ristissä pitämieni reisieni väliin ja kiihotu siitä niin, että pääset perille siinä hommassa, jota varten tuota kuvaa niin kiihkeästi jatkuvasti kaipaat.

• KapiRessukalle

Jaahas, sairaskertomus piti sitten tulla esittämään. Pakko on Kapi poloisen itselleen sääliäkin hakea täältä... Hohhoijaa...

• Otin tuossa lopuksi esille ”tuonpuoleisen” elämän mahdollisuuden. Kun kepun palstalla olemme, haluan vielä päättää tämän puoleltani pohdintaan, että uskookohan joku täällä kepun ”tuonpuoleiseen”? Eli siihen, että kepulla olisi elämää seuraavien vaalienkin jälkeisessä hallituksessa? Tai ainakin sille tulisi vielä joskus ”ylönousemus”?

Itse en oikein jaksa uskoa noihin kumpaankaan mahdollisuuteen kepun osalta. Eikä tarvitse ainakaan kysellä mielipidettä noilta, jotka ovat ensimmäisinä kiirehtineet avaukselleni. He ainakaan eivät sellaiseen usko, kun ovat noin lapsellisesti yrittäneet turhaan paeta sitä kauhistuttavaa näkyään tuolla tavalla!

Nyt ei enempää minulta tässä eikä muuallakaan ainakaan muutamiin viikkoihin. Toivottavasti kuitenkin vielä joskus!

• Uskon, että kepu on mukana seuraavien vaalienkin jälkeisessä hallituksessa, vaikka pääministeripuolue olisikin kokoomus tai SDP. Kepu on nimittäin molemmille toistaan mieluisampi kumppani toteutettaessa sote- ja maakuntauudistusta käytännön tasolla. Vihreiden nousu mukaan hallitukseen ei muuta tilannetta.

• NäinOnJombet

Kepun alasajoa on ennustettu ainakin 60-luvulta saakka, siis 1960 luvulta (tämä selvennyksenä historiaa harvinaisen heikosti ymmärtävälle Kapille).

Ei ole puolue vaan kovin pieneksi supistunut. Eikä sen tarina ole lopussa nytkään.

Hallitusvastuu painaa suosiota, mutta tulostakin tulee. Kunhan seuraava punavihreä hallitus pääsee tuhoamaan tämän kohtuullisen lupaavan talouden nousun, niin kansa ryhtyy taas kaipaamaan sitä asiallista politiikkaa jota Kepu ja Kokoomus Persujen (nyk. siniset) avulla ovat tehneet. Silloin taas nähdään päinvastaista hissiliikettä kepun kannatuksessa.

Poliittinen muisti on kovin lyhyt, niin poliitikoilla itsellään kuin kansalaisillakin. Monikaan ei enää muista, kuinka SDP syvensi neliraajajarrutuksellaan taantumaamme viime vaalikaudella. Vihreiden säestäessä ja vaatiessa omia idealistisia asioita toteutettavaksi. Olisimme jossain Ruotsin ja Tanskan vanavedessä vahvassa talouden myötäisessä, nyt demarien jarrutuksen vuosi pääsemme nousuun vasta tällä hallituskaudella.

• oikeinpohjamutiin

Se vituttaa.. Sipiläkelmin politiikka. Vie leivän suusta?

• Kapi.on.piilokepu

Ei tuo kepupolitiikka siis minuakaan kiinnosta ..
      -sanoo Kapi, ja silti kiinnostaa.

• JombeVaari

Ei kepupolitiikka kapia kiinnosta. Ainut syy hänen esiintymiselleen täällä on ääretön tarve tulla huomatuksi ja huomioiduksi. Siksi tuo säälinkerjäysavaus sydänvaivoista ja koht'sillään siirtymisestä tuonmpuoleiseen. Samalla tavallahan ressukka kerjäsi sääliä jo aikanaan vaimonsa sairaudella.

• KempeleenUkki

Kokeileppa jombe suhautta nitroa perärööriisi se saattaa auttaa, näyttää, että lähtölaskenta munakarva-au:n osalta on alkanut. Terve menoa manalaan. Näin on näreet???

• NäinSeMeneee

Auttaisikohan nitro saamaan munakarvat takaisin?

Muutama suhautus haaroväliin vaan, Kapi

• PerärMaisAUJompenJOHTO

HO HOO, HO HOO!

• juoppokepulainen2

meidän kepulipolitiikka ei kiinnosta kun kaikki eivät voi daada kepu-eläkettä
      jos kepu-eläke annettaisiin kaikille ja työttömille voisi kepulipolitiikkamme kiinnostaa kadun miestä ja naista

ME kepupellet olemme korkeamman kädestä maksettavan koreamman korvauksen takana

Kepulilainen Tuukka Puumala on 35-vuotiaana nuorin sopeutumiseläkkeen piirissä olevista kansanedustajista. Puumalan työttömyysturva ulottuu aina vuoteen 2047 saakka

myös kanki-kaikkonen jolla on viiden kuukauden linnatuomio, saa jatkaa puolueemme eduskuntaryhmän tärkeimpänä puheenjohtajajäsenenä

lisää meidän kepulien kummatouhuista

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14915769/terveisia-rautavaaralta---ja-muuta-mielenkiintoist#comment-90444797

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14920018/pystyyn_kuollut-heittaytyi-kapin-kaveriksi#comment-90522646

• Turmiola.Tommi

Keskustan palstalla kun katselee kommentointia, miten sellainen voisi kiinnostaa. Lähinnä vähä-älyisten "Sipilisten" harjausta armaan pääministerinsä roistomaisuudesta. Hänen ja hallituksensa omanedun tavoittelun selittelystä, hyvinkin lestadiolaisin sanakääntein . . . mm. hyvä Sipilä, hyvä hallitus . . .
      Taso on siis huimaava, ja kaikesta muusta Sipilistit ovatkin valmiita kommentoimaan, mm. demreista, vihreistä jne. mutta eivät omasta keisari Sipilän touhuista, jotka ovat vähintäänkin arveluttavia ja helvetin kalliiksi tulevia jippoja veronmaksajille.

• Sellaisia olettamuksia minusta on täällä esitetty poissaoloni aikana, että tämä viesti on tarpeellinen:

Kerron tässä viime tiistain avauksessani sydänvaivoistani ja edellisen päivän tutkimuksista Malmin sairaalassa, josta minulle laitettiin lähete HUS:iin, Helsingin yliopistolliseen keskussairaalaan. Päätin jäädä vuoroani odottamaan, vaikka poikani patisti minua menemään heti yksityiselle. Illalla minulle tuli hyvin kovat rintakivut, soitin edesmenneen vaimoni lääkäri-veljelle ja hän käski minun heti mennä lääkärikeskus Dextraan. Niinpä otin taksin ja menin. Sieltä minut passitettiin HUS:iin.

Siellä vielä tehtiin monia tutkimuksia ja lääkitystä saaden olin osastolla vuodelevossa, tippa ranteessa, toinen käsi verenpainemittarissa, vartalo täynnä tarra-antureita, joista johdot kaulallani olevaan laitteeseen, joka lähetti tietoa hoitajille. Torstai-iltana pääsin angiografiaan, verisuonten varjoainekuvaukseen. Puudutettiin nivunen ja siinä valtimoon puhkaisuta reiästä minut laitettiin tutkimusletkulla koneeseen.

Sain seurata sivulla olleesta suuresta näyttötaulusta varjoaineen etenemistä suonessa. Näin, että sepelvaltimossa oli n. 2 cm pitkä tukkeutuma, josta varjoaineen värjäämä veri meni läpi vain ohuena nauhana. Tukkeuma korjattiin pallolaajennuksella ja sen kohdalle laitettiin stentti, ja veri alkoi virrata sen läpi. Laitettiin taas osastolle, jossa olin tarkkailussa lauantai-aamuun asti. Kipuja ei enää ollut, joskin oli melko ”höntti” olo. Monet läheiseni kävivät luonani jo keskiviikkona ja vielä perjantainakin.

Lauantai-aamuna pääsin kotiin. Työmatkansa vuoksi sairaalakäyntiin estynyt poikani kävi poikansa kanssa eilen illalla kotonani. Nitroja en enää tarvitse ja yleiskunto on kohentunut niin, että jo eilen ja tänään olen käynyt päiväkävelyllä. Äkkirasituksia pitää vielä välttää. Niinpä naapurini leikkasi pihanurmikkoni. Autoa en saisi vielä ajaa enkä saunoakaan. Mutta still alive, ja se on tärkeintä, kyllä se tästä… Naisystäväni tulee huomenna luokseni, ja saunoakin jo aion hänen kanssansa.

Tämä huvi saa kuitenkin nyt jäädä. Palaan vielä joskus, jos siihen todellista aihetta tulee. Kepu tai politiikka yleisemminkään ei nyt ole kiinnostukseni pääkohteita. Eikä tänne pesiytynyt seura ja tuo yleistynyt parin lauseen ”twiittailu” minua mukaansa innosta. Vähiten nuo, joille olen suurimman mielenkiintonsa kohde. Tuo yksi on ”nähnyt” minut täällä myös sairaalavuoteessani ollessani. Nyt poistan häneltä elämäntarkoituksen, mutta so what - ei minun murheeni. No, eihän hänen ”näkynsä” täällä oloani tarvitse;))

Olen saanut jo elää niin pitkän ja vaiherikkaan elämän, että olisin ollut jo varsin valmis täältä lähtemään. Mutta kun nyt jatkoaikaa on annettu, koetan käyttää sen mahdollisimman hyvin ajatellen lähinnä vain itseäni ja läheisiäni. Toivottavasti voin taas jatkaa syyskuun alussa alkavissa viikoittaisissa jumpissani. Toivon, että voin vielä jatkaa jopa maailmanmatkailuani, mutta pitkät, fyysisesti rasittavat kiertomatkat täytynee jättää, niin mielenkiintoisia kuin ne ovatkin.

Tuotan nyt pettymyksen teille, jotka täällä jo toivoitte ja ennustittekin kuolemaani. Ernest Hemingway kirjoitti menestyskirjan Jäähyväiset aseille (A Farewell to Arms). Teitä ajatellen kirjan suomenkielinen nimi sopisi tämän viestini otsikoksi, kun kirjan nimessä olevan a-kirjaimella alkavan objektin nimen muuttaa kahdella a-kirjaimella alkavaksi;)) Kiitokset vielä tukijoilleni täällä, hauskat viestinne ovat lämmittäneet mieltäni! Kiitokset myös Pystyyn_kuolleelle ja Mielipidepankille, joiden kanssa erimielisyyksistämmekin huolimatta on ollut kiva keskustella asioista! Toivottavasti Te vielä viitsitte jatkaa samaan tapaan!

---------------------------------

Pitkä ja vaiherikas on elämäni ollut. Oli ollut jo silloin, kun ohitusleikkaustoipilaana v. 1998 kirjoitin muistelmani. Niillä voitin ammatillisen perinteen keräyskilpailun. YK:n rauhanturvapalveluksiani koskeva luku sittemmin julkaistiin kuusiosaisena Sinibaretti-lehdessä. Vain läheisilleni tarkoittamilleni muistelmilleni tuli lisäkysyntää niin, että jouduin ottamaan lisäpainoksia. Vaimoni jo sairastaessa parantumattomaksi tiedettyä syöpää v. 2001 kirjoitin viimeisen painoksen. Laitan tämän jatkoksi sen sisällysluettelon.

Sisällysluettelon sivunumerointi näkyy tässä hajaantuvan. Mutta riittänee tuo kertomaan noille 25 vuotta (varusmiesaika ml.) kestäneeseen sotilasuraani juuttuneille, että minulla oli elämää jo ennen sitäkin ja myös sen jälkeen. Lisääkin mielenkiintoista elämää voi vielä tulla, mutta tällä palstalla ei ole enää mitään mielenkiintoista.

• MUISTELMAT

Omistan nämä muistelmani jälkipolvilleni kiittäen hyvää elämäntoveriani, rakasta vaimoani Mailaa, hänen muistelujani kohtaan osoittamastaan hyväntahtoisesta ymmärtämyksestään.

SISÄLLYS Sivu
        SAATTEEKSI 1
        ALUKSI 3

I OSA: ISÄTÖN POIKA
        ENSIMMÄISEN OSAN JOHDANNOKSI 7

I LUKU: JUURET KARUSSA MAASSA
        1. Rautavaara 8
        2. Esivanhempani 12
        3. Tervamäki ja sen ihmiset 13
        4. Ukkini ja mummoni 19
        5. Mummola, lapsuudenkotini 22
        6. Äitini ja isäni 28

II LUKU: PALJAIN JALOIN TIENI ALOIN
        1. Syntymäni ja ensimmäiset elinvuoteni 30
        2. Varhaisin elämänpiirini ja ensimmäiset muistikuvani 31

III LUKU: LAPSUUDESTA NUORUUTEEN
        1. Jatkosodan syttyminen ja raskas alkuaika 37
        2. ”Tipukoulussa” sodan aikana 42
        3. Tervamäen pojat ja tytöt 43
        5. Elämää mummolassa sodan varjossa 48
        6. Äitini avioituminen ja muutto omaan kotiin 56
        7. Sodasta rauhaan 58
        8. Koulunkäyntiä - kivoja muistoja 61
        9. Elämänpiiri laajenee ja maailmankuva avartuu 66
        10. Jotain se opettaa elämäkin 71

IV LUKU: LYHYT NUORUUTENI RAUTAVAARALLA
        1. Hapuilua aikuisuuden kynnyksellä 79
        2. Elämänjano ja kaukokaipuu vetävät maailmalle 83

V LUKU: NUORUUTENI VAELLUSVUODET
        1. ”Oi sä sulo Helsinki” - maalaispojasta stadinkundiksi 87
        2. Lentojätkänä ja mittamiehenä Lapin kairoilla 104
        3. Herrantekeleenä Lapin suurilla savotoilla 111

VI LUKU: SOTAVÄESSÄ JÄÄKÄREISSÄ
        1. Alokkaana ja aliupseerikoulussa 121
        2. Ryhmänjohtajana - ja ”kapiaiseksi” 127

ENSIMMÄISEN OSAN YHTEENVEDOKSI 133

II OSA: MENEVÄ MIES
        TOISEN OSAN JOHDANNOKSI 137

VII LUKU: ETSIKKOAIKAA
        1. Poikamieskersantin elämää 138
        2. Naimisiin 143

VIII LUKU: VAKIINTUMISEN AIKAA - AINAKIN AMMATILLISESTI
        1. Ammattikoulutuksessa 145
        2. Kouluttajana 150
        3. Perhe kasvaa - elämä hakee uomaansa 156
        3. Elämä löytää uomansa - uoma alkaa polveilla 162

IX LUKU: SOTILASURALLA JA ELÄMÄNVIRRASSA
        1. Reserviupseerikoulussa 167
        2. Huollon tehtävissä 169
        3. ”Epäsotilaallisissa” sotilaslaitoksissa 173
        4. Ammattikunnan luottamustehtävissä 179
        5. Elämä kulkee kulkuaan 185
        6. Koti hajoaa 196

X LUKU: SOTILASURANI VIIMEVAIHEET
        1. Opettajana ja mestarikurssin johtajana 198
        2. Toimistoupseerina Pääesikunnassa 204
        3. Sotilaseläkkeelle ja siviilitöihin 208

XI LUKU: YK:N RAUHANTURVATEHTÄVISSÄ
        1. Yleistä 209
        2. Kyproksella 210
        3. Siinailla 223
        4. Golanilla 246
        5. Rauhanturvaajakokemuksieni jälkitarkastelua 265

XII LUKU: ELÄMÄN RIEPOTELTAVANA
        1. Kuohuissa, suvannoissa ja akanvirrassa 271
        2. Hölmöntölväys - onneksi lyhytaikainen 275

XIII LUKU: UUTTA ELÄMÄÄ
        1. Yksityiselämässä - täyttä ja antoisaa elämää 277
        2. Siviilityöuralla - monipuolista, vaativaa ja palkitsevaa 288
        3. Eläkeläiseksi ohitusleikkauksen kautta 298

TOISEN OSAN YHTEENVEDOKSI 300
        VIELÄ OMAISISTANI JA VÄHÄN MUISTAKIN 303

LOPUKSI 306

EPILOGI
        1. Katsaus lähimenneisyyteen 311
        2. Ajatuksia tulevaisuudesta 316
        3. Päätössanoiksi 324

LIITE
        Sukupolvia 327

• Onneksi olkoon. Kätevää tuo nykyinen pallolaajennushoito, eikö vain. Sitä vain ihmettelen, ettet päässyt julkisen sairaanhoidon kautta yhtä nopeasti siihen, kun operointipaikka on molempien kautta sama. Ensiavun kautta mentynä viivettä ei pitäisi julkisellakaan puolella olla.

Mitä sanoivat Valion voista? Eivätkö kieltäneet voinsyöntiä vieltäkään? ;-)

Terveydenhoidosta puheen ollen, tuosta mainitsemastasi "Jäähyväiset aseille" otsikosta käytetään sellaistakin väännöstä kuin "Jäähyväiset laseille". Sydänpotilaan kannattaa noudattaa sitäkin kehotusta ja tyytyä juomaan jatkossa suoraan pullon tai tölkin suusta.

• Konjamiinia.pumpulle
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

Onneksi olkoon. Kätevää tuo nykyinen pallolaajennushoito, eikö vain. Sitä vain ihmettelen, ettet päässyt julkisen sairaanhoidon kautta yhtä nopeasti siihen, kun operointipaikka on molempien kautta sama. Ensiavun kautta mentynä viivettä ei pitäisi julkisellakaan puolella olla.

Terveydenhoidosta puheen ollen, tuosta mainitsemastasi "Jäähyväiset aseille" otsikosta käytetään sellaistakin väännöstä kuin "Jäähyväiset laseille". Sydänpotilaan kannattaa noudattaa sitäkin kehotusta ja tyytyä juomaan jatkossa suoraan pullon tai tölkin suusta.

Ja kun ottaa niin muistaa ottaa kohtuudella. Korkeintaan pullo päivässä.

• Pystyyn_kuollut kirjoitti:

Onneksi olkoon. Kätevää tuo nykyinen pallolaajennushoito, eikö vain. Sitä vain ihmettelen, ettet päässyt julkisen sairaanhoidon kautta yhtä nopeasti siihen, kun operointipaikka on molempien kautta sama. Ensiavun kautta mentynä viivettä ei pitäisi julkisellakaan puolella olla.

Kiitos onnitteluista! Todella kätevää tuo hoitomuoto on. Hienoa, että hoidettava itsekin saa siinä tapahtumaa koko ajan seurata. Toisin kuin ohitusleikkauksessa, jollainen minulle tehtiin siis 19 vuotta sitten.

Kai minä olisin päässyt sinne HUS:iin myös suoraan sen päivystyksen kautta, mutta ehkä pääsin vähän nopeammin, kun sain sen pikapassituksen Dextrasta. Saihan sen antanut lääkäri n. 10 minuutin työstään kohtuullisen korvauksen, 74 euroa maksoin lähtiessäni kassalle, joka kutsui sitten taksin, jolla menin parin kilometrin päässä olevaan HUS:iin, itse tietenkin taksimaksun maksaen.

Voin käyttöä ei kielletty, mutta lähtiessäni kyllä ravitsemusohjeitakin annettiin. Voista en luovu paistoksissa ja eräissä ruoissa, levitteenä leivän päällä käytän enimmäkseen Beceliä. Täytyyhän minun vanhana valiolaisena ja maidontuottajien etua ajattelevana käyttää voitakin, ja muissa maitotuotteissa käytän tietysti vain Valion tuotteita.

Kohtuullisuuteen kehotettiin myös alkoholin käytössä, ja niinpä nyt tänä iltana otin vain pienen lasillisen punaviiniä iltapalani painikkeeksi ja sitten konjakkilasissa pari senttiä konjakkia. Nuo juomat eivät ole varsinaisia suosikkejani, mutta niitä ainakin pidetään hyvinä sydämelle.

Hauska väännös on myös tuo ”jäähyväiset laseille”, mutta käyttämäni oli sopivampi siinä tarkoituksessa.

Toistan edellisessä esittämäni toivomuksen, että toivottavasti viitsit vielä jatkaa täällä, sillä kyllä täällä vellovan typeryyden ja muun älyttömyyden ja idioottimaisten huumoriyritelmien joukossa pitäisi olla edes pilkahdus myös järjestä hyvästä huumorista.

Tätä enempää minulta ei tule nyt eikä aikoihin tälle palstalle. Enkä kehota menemään päälääkärille sitä, joka näkee minut puskassa, sillä paraskaan lääkäri ei pystyisi häntä auttamaan.

• UusiUkki
        kapi_ kirjoitti:

Kiitos onnitteluista! Todella kätevää tuo hoitomuoto on. Hienoa, että hoidettava itsekin saa siinä tapahtumaa koko ajan seurata. Toisin kuin ohitusleikkauksessa, jollainen minulle tehtiin siis 19 vuotta sitten.

Kai minä olisin päässyt sinne HUS:iin myös suoraan sen päivystyksen kautta, mutta ehkä pääsin vähän nopeammin, kun sain sen pikapassituksen Dextrasta. Saihan sen antanut lääkäri n. 10 minuutin työstään kohtuullisen korvauksen, 74 euroa maksoin lähtiessäni kassalle, joka kutsui sitten taksin, jolla menin parin kilometrin päässä olevaan HUS:iin, itse tietenkin taksimaksun maksaen.

Voin käyttöä ei kielletty, mutta lähtiessäni kyllä ravitsemusohjeitakin annettiin. Voista en luovu paistoksissa ja eräissä ruoissa, levitteenä leivän päällä käytän enimmäkseen Beceliä. Täytyyhän minun vanhana valiolaisena ja maidontuottajien etua ajattelevana käyttää voitakin, ja muissa maitotuotteissa käytän tietysti vain Valion tuotteita.

Kohtuullisuuteen kehotettiin myös alkoholin käytössä, ja niinpä nyt tänä iltana otin vain pienen lasillisen punaviiniä iltapalani painikkeeksi ja sitten konjakkilasissa pari senttiä konjakkia. Nuo juomat eivät ole varsinaisia suosikkejani, mutta niitä ainakin pidetään hyvinä sydämelle.

Hauska väännös on myös tuo ”jäähyväiset laseille”, mutta käyttämäni oli sopivampi siinä tarkoituksessa.

Toistan edellisessä esittämäni toivomuksen, että toivottavasti viitsit vielä jatkaa täällä, sillä kyllä täällä vellovan typeryyden ja muun älyttömyyden ja idioottimaisten huumoriyritelmien joukossa pitäisi olla edes pilkahdus myös järjestä hyvästä huumorista.

Tätä enempää minulta ei tule nyt eikä aikoihin tälle palstalle. Enkä kehota menemään päälääkärille sitä, joka näkee minut puskassa, sillä paraskaan lääkäri ei pystyisi häntä auttamaan.

Siis, ei vieläkään horsmaa ... Oletko pettynyt?

• PerärMaisAUJompenJOHTO
        kapi_ kirjoitti:

Häpeätkös kelvoton esikuntaluuseri (evp) tekosiasi täällä? Todennäköisesti et koska olet kyvytön tarkastelemaan itseäsi.
        Laita siihen "teokseesi": VIIMEISET VUODET ALASTONMALLINA HO HOO, HO HOO!

• tunnustus.paikallaan
        kapi_ kirjoitti:

"Täytyyhän minun vanhana valiolaisena ja maidontuottajien etua ajattelevana käyttää voitakin, ja muissa maitotuotteissa käytän tietysti vain Valion tuotteita "

Hienoa että vanhoilla päivilläsi tulit Keskustalaiseksi!!

• ettänäintäällä
        kapi_ kirjoitti:

Helpolla pääsit sisään. Minulla meni puolitoista vuotta, kolme ambulanssimatkaa Jorviin, yksi Meikkuun sekä lopuksi vajaa 15 000€ rahaa vastaavaan toimenpiteeseen yksityisellä (Mehiläisessä). Yrittäjänä laskeskelin lisäksi noin 75 000€ ansionmenetykset tuona 1,5 vuoden aikana, eli olisi pitänyt ensimmäisen kerran kertoa ambulanssille eri osoite... siis suoraan yksityiselle, silloin olisin myös maksanut 50 000€ veroja enemmän mikäli työkunto olisi tullut heti takaisin.

• Hyi.vittu.mikä.tyyppi

Täytyy todeta, kyllä on mielisairaalla ylimääräistä aikaa ja energiaa, teeskentelee nähtävästi sympatiaa kerätäkseen palstalla sydänsairasta.

• Rohkaisua

Tule vaan rohkeesti palstalle. Statin kunti ei saa arkailla. Ei sinua täällä hakata v..tuillaan vaan.

• PerärMaisAUJompenJOHTO

Tsadin kuntilla on pskat housuissa kun joku mies vähän ärähtää!

• EiyllätyEi

Valtaoja oli väärässä, kumpikaan ei heistä ylläty.

• Bror-Erikki

Vanhus on haluttava. Osaa kait paljon?

• juoppokepulainen2

miksi meidän savisaappaiden iltalypsy-siltarumpupolitiikka ei kiinnosta asutuskeskusten nuoria kun vaadimme enontekijölle sata työpaikkaa ja tuomme matua maahan Ruotsista

MIKSI ME KEPULAISET OLEMME SAVISAAPPAINEMME TÄYSIN KUUTAMOLLA
      MEIDÄN PITÄISI PÄÄSTÄÄ MATUJA MAAHAN JOTTA ENONTEKIJÖN KUNNANJOHTAJA KEPU-KÄRNÄ SAISI ÄÄNIÄ LAPISTA?

Matu maksaa miljoona euroa netto eli matun kulut miinus matun tuotot elinaikana

SATOJA TYÖPAIKKOJA SANOO MEIDÄN MIES KEPUSAVISAAPAS MIKKO KÄRNÄ

https://www.facebook.com/jussi.hallaaho/posts/1427917477328442

Kärnä on täysin kuutamolla. Vaikka rajavalvonnan palauttamisesta koituisi kymmenien miljoonien eurojen kustannukset, nämä ovat pikkurahoja verrattuna siihen satojen miljoonien eurojen kustannukseen, jonka Ruotsista tulleet turvapaikanhakijat Suomelle aiheuttavat.

Ei rajavalvonnan palauttaminen ole itseisarvo vaan väline laittoman maahantulon pysäyttämiseksi. Jotta Ruotsista tulevat turvapaikanhakijat voidaan pysäyttää ja pikakäännyttää, tarvitaan rajavalvonta.
      Mitä taas tulee siihen Huhtasaaren toteamukseen, että Suomi ei pystyisi pysäyttämään Venäjän invaasiota, olen vähän hämilläni syntyneestä kohusta. Mitä mieltä tästä asiasta sitten kuuluisi olla? Että jos vihollisuudet alkavat, Suomen joukot ovat viikossa Vladivostokissa?

• juoppokepulainen2

Samaa mieltä ja minuakin ottaa pattiin kun meidän kepulaisten savivarpaiden johtajat ovat näin alkeellisia kuin

Sipilä Lintilä ja 5 kuukautta linnaa saanut eduskuntaryhmämme johtaja kankikaikkonen linnankundi,
      että sipiläkin luulee että kempelöimällä ja pashaa puhumalla hän pääsee siitä että EI TEE töitään vaan makaa ja lorvii ja jälkeenpäin inisee ja valittaa että finnairin ukko saa kansanedustajan palkan PELKKÄNÄ LISÄELÄKKEENÄ

patti melkein pamahtaa sipilöinnin kempelöinnistä

sipilän lorviminen on vastoin kansaa
      https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/sipila-finnairin-vauramon-lisaelake-vastoin-valtion-kantaa/6528622#gs.lgzTLmA

että sipilöinti ottaa pattiin meitä kunnollisia kekrijuhlijoita ja siltarumpupoliitikkoja
      http://www.is.fi/kotimaa/art-2000001232082.html Sipilä junaili valtiosihteerinsä Lehtomäen Solidiumiin – 30 000 euron palkkio vuodessa

• juoppokepulainen2

miksi meidän johtaja kusII kaikkien taskuun kuten hallituksen ottamalla siniset sinne tukemaan joilta ei mitään tukea tule pelkkää sotkua
      JA NYT SIPILÄ KUSI VIELÄ PAKOLAISTEN TASKUUN

miksi me savivarpaat emme saa hoidettua asioita niin kuin juoppo-Ahti Karjalainen ja viralta poispotkittu Sukselainen MIKSI ME EMME OSAA ENÄÄ

http://beta.oikeamedia.com/o1-32528

Turvapaikanhakijat syyttävät Juha Sipilää

• Hallaahon.äänestäjä

Keskusta vie ulkoministerin salkun

Ei voida kuvitella että Simon Elo pääsisi Soinin jälkeen kesällä 2018 ulkoministeriksi vaan se paikka menee keskustalle

Simon Elosta tehdään ministeri kesällä 2018 nimellä lohdutusasiat ja laihdutussiat

Soini lähtee EU-pankkiin 24 000 euron kuukausipalkalla

http://artoluukkanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/241199-hillomeri-tiedossa-soini-lahtee-brysseliin-ensi-kesana
      ppps. Nyt rupeaa tietoa tulemaan - kyseessä on hyvin tuntevien - hallituspiirejä lähellä olevien eri lähteiden mukaan seuraava: TImon tuleva hillomeri on Euroopan jälleenrakennus ja kehityspankki. Paikka on nykyäään Johannes Koskisen. Ja lähteet ovat nyt todella luotettavat. Demokratialle on hyvä, että eliitti on valmis vuotamaan heti kun joku saa sen mielestä liikaa. Kuukausipalkka 24 000 euroa.

• juoppokepulainen2

Totta, mutta miksi meillä on lesta johdossa? Ei kai ennen ollut?

Yle levittää kreationismia alkaa 7:50
      kolme Helsinkiin ehdolla olevaa piispaa

voi olla että myös kreationsti lesta-Sipilältä pyydetään
      lausuntoa kempelöinnistä ja maalaisliitosta

Jatkuvat kreationistijuhla Yle-hörhölässä verorahoilla
      Näin nojaa maalaisliitto kreationismiin
      http://www.yksityisetkeskusarkistot.fi/kark/haku/images/003/view/kma2132.jpg

• juoppokepulainen2

TAISTELE KESKUSTALAINEN JA AJA LESTA-SIPILÄ ADJUTANTTEINEEN ULOS 2019 Vanhanen on rikkaiden sukujen veronvälttely-konsultti ja pyrkii presidentiksi, luoja varjele meitä tästä
      Hän on suunnitellut rikkaiden verovälttelymenetelmät kuten kapitaalisopimukset

joita Sipilä ja Lintilä käyttävät mm. hoitaakseen herroille veronvälttelyä
      Heliövaara HOITI VAURAMOLLE FINNAIRIIN VALTAISAN LISÄELÄKKEEN tietäen että tämä ei joudu maksamaan veroja muuta kuin
      vähän sitten joskus vuosien perästä

Muista kepulaiset VANHANEN, SIPILÄ, LINTILÄ KEPU ON PUHDISTETTAVA ELI VAIN VAALITAPPIO 2019 HOITAA HOMMAN

HERRAT EIVÄT MAKSA LISÄELÄKKEISTÄÄN VEROJA JUURI OLLENKAAN JA SENKIN VASTA SITTEN JOSKUS
      KÄYTTÄVÄT MATTI VANHANEN -VERONVÄLTTELYMENETELMÄÄ

http://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005324737.html
      Kaikilla kolmella valtion pörssiyhtiön johtajalla on lisäeläke-etu. Pekka Vauramon lisäeläke on järjestetty kapitalisaatiosopimuksella, Fortumin Pekka Lundmarkin ja Nesteen Matti Lievosen puolestaan ryhmäeläkkeenä

Finnairin toimitusjohtajan kohuttu lisäeläke on todellisuudessa veroedullinen kapitalisaatiosopimus. Toinen yritysten ja johtajien yleisesti käyttämä laillinen tapa eläkevakuutusten tiukan verotuksen välttämiseen on pienen joukon ryhmäeläke

• Hallaahon.äänestäjä

Sipilä on harvinaisen törkeä ja röyhkeä pääministeri, kirjoittelee höpöjään twiiteissä Barcelonan tapahtumista ja huijaavansa kansaa

http://keskustelu.mvlehti.net/index.php?topic=45847.msg228505#msg228505
      Cambrilsissa haavoittunut on kuollut

http://keskustelu.mvlehti.net/index.php?topic=45847.msg228467#msg228467
      Ainakin kolme terrorismiin liittyvää iskua Kataloniassa

http://keskustelu.mvlehti.net/index.php?topic=45847.msg228437#msg228437
      Marokkolainen terroristi

http://keskustelu.mvlehti.net/index.php?topic=45847.msg228435#msg228435
      Yksi oletettu terroristi pidätetty ja nimetty

• Hallaahon.äänestäjä
    • Hallaahon.äänestäjä

Kempele-Sipilä pyytää ettei vihata. Pelkää vaalitappiota. Voiko kansa olla inhoamatta lökäpöksyjä maahan turvallisesta Ruotsista matuja päästäneitä ilman papereita ja taustatietoja

Pääsyyllisiä ovat kempele-Sipilä, Urpo-Orpo, myöhemmin Rusakko ja tietenkin ryvettynyt hillotolppa

Uuvattien puuhia ryvettyneen hillotolpan
      ne eivät ota vastuuta ja niiden on pakko olla hiljaa

Surunvalittelut ja latteudet eivät riitä
      http://keskustelu.mvlehti.net/index.php?topic=45885.msg228904#msg228904

• juoppokepulainen2

Meidän maalaisliittolaisten on ulostettava johdostamme paitsi halvaantunut ankka lesta-Sipilä myös hänen hovinsa erityisesti

rikkaiden perheiden veronvälttelykonsultti Vanhanen

tekemästä jatkuvia tuhotöitä Suomessa. OI NIITÄ AIKOJA KUN AHTI DOKAILI JA SUKSELAINEN SUKSI KELASSA JA HOMMAT LUISTIVAT VAIKKA NÄMÄ SÖHLIVÄT JA NYT

MEILLÄ ON TÄLLAINEN LESTA-SIPILÄN ONNETON HOVI HALLITSEMASSA

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201708252200348182_pi.shtml

Keskustan siltarumpusuhmurointi kävi kalliiksi: Kymmeniä miljoonia veroeuroja hassattiin junarataan, jota ei enää koskaan käytetä
      Sunnuntai 27.8.2017

Yli 40 miljoonan euron ratainvestointi Etelä-Savossa on valunut täysin hukkaan. Kiskoja on jo purettu ja rata katkaistu. Lasku keskustahallituksen ratafarssista osoitetaan veronmaksajille.
      Keskustalaisten Matti Vanhasen pääministeri- ja Anu Vehviläisen liikenneministerikaudella päätettiin sijoittaa 42 miljoonaa euroa Etelä-Savossa sijaitsevan junaradan korjaukseen.

• Hallaahon.äänestäjä

YLEN RASISTINEN TOIMITUS PIMITTÄÄ SUOMALAISILTA INFORMAATIO JA SULKEE SUOMALAISTEN SUUT. Ja kaikki tämä verorahoilla

VAADI YLE MAKSUKANAVAKSI, HUIJAUS LOPETETTAVA, VERORAHOJEN TÄRVÄYS SENSUURIIN JA VALEHTELUUN LOPETETTAVA, USA-LAISTEN HBO-FILMIEN
      ESITTÄMINEN VERORAHOILLA LOPETETTAVA JNE.

Dosentti Luukkanen kertoo Ylen törkytoiminnasta:
      http://artoluukkanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/242259-kansan-ja-naisten-hata
      Kansaa on kuunneltu sen jälkeen niin surussa kuin ilossa. Mutta sitten ei oikein kuunneltu. Turun terrori-iskun jälkeen kansa soitti sinne hädissään ja kuten artikkeli kertoi ”sen huomasi Kansanradion automaattiin soitetuista puheluista”. Kansaradio ei kuitenkaan antanut näille ääntä sillä ”emme yllytä kansanryhmiä vastaan”. Tämä linja sopii nykyiseen poliittiseen ilmapiiriin. Asioista ei saa puhua.

Miljonääri Sipilä totaalisesti pihalla politiikasta VAIKKA SUOMALAISMEDIA RUMMUTTAA TRUMP-VIHAA, SE VAIKENEE MILJONÄÄRI SIPILÄN TEMPUISTA https://mvlehti.net/2017/09/05/jussi-halla-aho-osoittaa-etta-juha-sipila-on-kyvyton-toimimaan-suomen-paaministerina/

https://www.suomenuutiset.fi/perussuomalaisten-valtuustoryhma-irtisanoutuu-vapaavuoren-kaupunkistrategiasta-kestamattoman-helsinkilaisten-etujen-vastaisia-linjauksia/ Laittomasti Suomessa oleskelevien aiheuttamaan merkittävään turvallisuusuhkaan ei ole kiinnitetty mitään huomiota

Kultamunat Ruotsiin? Kempele-sipilöinti karahti karikolle?

SUORA LÄHETYS
      https://www.youtube.com/watch?v=9WJ4vhrNulI
      https://mvlehti.net/2017/09/05/suora-lahetys-kultamunat-karkaavat-ruotsiin/

• se_siitä_kepuloinnista

Jaa, miksiköhän? No ainakaan puolue ei enää edes edusta sitä aatetta, mihin puolue aikanaan perustettiin, alkiolaisuuteen. Toisekseen ei tunnu kepun hallituspolitiikka ikinä oikein toimivan. Aina tulee sanomista jonkinasteisesta suhmuroinnista.

Nyky-kepun voisi samantien liittää kokoomukseen, niin ovat kuin paita ja perse. Oma suu, paras suu.

Kepun kannatus ei taida näissä olosuhteissa nousta edes Viagralla.

• arvot.siinä

"Sdp on osa SAK:ta" sanoi Antti Rinne vasta.

• Anonyymi

Savonlinna Huutokoski radan korjaus maksoi noin 42 miljoonaa euroa, junia siellä ei kulje. Matti Vanhasen hallituksen liikenneministeri Vehviläinen korjautti ko rataosuuden, korjaus maksoi noin 42 miljoonaa euroa. Vanhanen ja Vehviläinen hoitavat Eduskunnassa suomalaisten asioita kuin eivät olisi raskaasti töpänneet. Onko poliitikon vastuu pahoittelu tai vaikeneminen? Oliko kysymyksessä Vehviläisen silloinen vaalipiiri?
      Iltalehden juttuja aiheesta löytyy googlaamalla Vehviläinen ja Savonlinna Huutokosken rautatie.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1881
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1748
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1176
    4. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      16
      966
    5. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      77
      948
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      930
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      825
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      84
      801
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      69
      772
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      764
    Aihe