Onkimassa olin ja kala söi kovasti. 8 kiloa tul mukaan. Pari päivää sitten sain kaksi kiloo ja aikaisemminkin olen saanut. Ahven on hyvää, fileerasin kaikki ja huomenna aion sitten syödä.
Sain tänään 8 kiloa ahvenia
9
137
Vastaukset
Ei voi muuta kun peukuttaa. Onko botski,silta, vai laituri? pilkki vai onki? Kalastuslupa maksaa paitsi jos on pilkki tai onki. Hitsi kun noi on kaikki aidattu. mut jostain hankin onkipaikan.
- gvftydghv
Hyi kamalaa, joku onkii vapaaehtoisesti , saa ilmiselvästi siitä jotain nautintoa ja vielä ilmaista syötävää.
Hyi hyi hyi . Tämän palstan perusperiaatteita ovat kaikkinainen elämän epäoikeudenmukaisuus, kauheus ja köyhyyden liioittelu. - tarviikolupia
Mahtavaa!
Kiva kuulla, että kalaonnea on ollut ja luojan antimia on siunaantunut.
Ihan mato-ongellako?
Kalastaminen on hieno juttu. Joskus vaikka ei kalaa tulisikaan, niin se on jollain tapaa rentouttavaa ja tervehenkistä puuhaamista.
Tarviiko mato-onki jonkun luvan?
Entä jos virveliin laittaa kohon-siiman-koukun, kuten mato-ongessa, niin kummaksi se luetaan?
Virveli-mato-onki on sillai parempi, että sen saa viskastua muutaman metrin kauemmaksi.- selvitystäkin
Jaahas, luinkin tuosta ja ymmärtäisin, että jos ongessa on " kela" niin se tarvii luvan.
Jos se on taas puhtaasti mato-onki ( ei kelaa) niin lupaa ei tarvita.
- kylläkelpaisssss
Juu kyllä kelpais valmiit ahvenfileet ja alkaa paistaan.
- Sossupummi-
On minulla on vene terhi ja 6 hv yamaha jonka ostin viime vuonna. Virvelissä on mato onki siis ja sillä kalastan kun on tullut isojakin ahvenia 500-700 grammaisia. Kova on perkaaminen mutta myin osan saaliista enolle kun en jaksa niin paljon syödä. Katselin etä kaupassa maksaa ahvenet yli 30 euroa kilo joten itse kun kalastaa niin ei maksa paljon mitään. Muutaman litran bensaa menee kalareissulla. Ahvenia kyllä tulee kesäisin aika paljon.
- työtönmies41
Onkimalla tulee välillä hyvin paljonkin ahvenia. Olen saanut 10 kiloa, viimeks sain lauantaina 6,6 kg kiloa. Kova perkaaminen siinä mutta säästää rahaa.
- Sossupummi-
Eilen sain myös isoja ahvenia 12 kpl.
- Kannattaa1
Joo, kyllä kalastaminen kannattaa.
Ahvenet esimerkiksi just maksaa useamman kympin kilolta fileinä kaupan kalatiskillä, joten aika arvokastakin tuo on, mitä nyt kuitenkin jokamiehen oikeuksilla saa hankkia ilmaiseksi.
Ja onhan vesissä paljon muutakin syömäkelpoista kalaa ongittavaksi.
Lahna esimerkiksi on savustettuna tosi hyvää ja siitä saa hyvän uunikalankin.
Ja jos viitsii/pystyy investoimaan lihamyllyn, niin saahan noista jauhettua hyvää massaa pihviin/murekkeeseen jne.
Mato-onginta sekä pilkkiminen ovat ilmaisia, kuuluvat jokamiehen oikeuksiin.
Virveli sekä pyydykset edellyttävät lupien hankinnan. Sekään nyt ei käsittääkseni ole kovin kallista, ainakin jos vertaa just kaupan kalatiskien hintoihin. Edullisimpia virveleitä saa jo 20€ hintaan, mitkä ovat ihan hyvälaatuisia jo. Verkkoja sekä katiskoita saa jo halvimmillaan 10-15€ hintaluokasta ja kyllä niilläkin nyt kalastaa ainakin sen verran, että varmasti saa niiden hinnan takaisin jo muutamalla kalakilolla. Ja esim. yksi katiskakin jo kalastaa aika isoja määriä, eikä se vaadi välttämättä venettä. Et sen voi laittaa rannaltakin käsin veteen.
Niin ja itse kalastamallahan saadun kalan tietää varmasti tuoreeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124320MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822171Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5551711Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991425Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671147Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331078Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3878- 171874