Jos on niin onnellisesti, että kastamattomana menehtyneet lapset pääsevät taivaaseen, niin kuinka perheen asiat tuonpuoleisessa käytännössä järjestyvät?
Yhden lapsen abortoinnista tuskin on kerrottu kaikille perheenjäsenille, esim. lapsen sisaruksille. Ehkä he eivät antaisi tekoa äidille/vanhemmilleen anteeksi. Puhumattakaan abortoidusta vauvasta itsestään. Kuinka nämä asiat selviävät, mikäli koko perhe aikanaan pääsee taivaaseen?
Käydäänkö asiat läpi abortista vastuussa olevien perheenjäsenten ollessa kiirastulessa, vaikka he olisivat jo saaneet synninpäästön papilta? Onko se Jumalan ja syntisten välinen asia, vai myös muiden perheenjäsenten asia?
Entä pitäisikö tuollainen teko tunnustaa jo tämänpuoleisessa aikuisille lapsille?
Abortti, anteeksianto, taivas
3
186
Vastaukset
- 24724
Kasteetta kuoleva vauva ei ansaitse Helvettiä. Perisynti erottaa kuitenkin Taivaasta. Päämääränä on siis Limbo.
Vanhemmat ovat syyllistyneet murhaan, mutta Kristuksen veri voi pestä puhtaaksi kaikki synnit. Edellyttää tietysti syvää katumusta ja ymmärrystä siitä, miten kauhistavaan tekoon on syyllistynyt. - PasiToivonen
Onko siellä semmoinen seiväs jonka ali täytyy mennä ruumista taivuttaen?
Katolinen katekismus ei opeta että kastamattomana kuolleet lapset joutuisivat limboon. Näköjään järki on voittanut. - Miriam.lut
En tiedä katekismuksista, mutta Raamatun mukaan Taivasten valtakunta kuuluu lapsen kaltaisille. Lapsen kaltaisia ovat lapset ja lapsen kaltaiset aikuiset. Myös kuningas Daavid sanoi vastasyntyneenä kuolleesta lapsestaan, ettei tämä voi tulla takaisin kuoleman rajan takaa, mutta että jonain päivänä hän itse menee sinne, missä lapsi on.
Aborttiin kuollut lapsi pääsee taivaaseen. Eikä minkään limbon tai kiirastulen kautta edes (liekö sellaisia tiloja olemassakaan? Raamatulla niiden olemassaoloa ei voi perustella).
Kaste ei pelasta vauvaa. Kasteella ja kastamattomuudella ei ole tässä yhteydessä merkitystä. Raamatussa vauvoja ei edes kasteta eikä kasteen raamatullinen määritelmä sovellu vauvaan tai edes pikkulapseen.
Abortti on vakava synti, mutta kuten kaikki synnit, sen saa anteeksi, jos tulee totuuteen, eli tunnustaa synnin, katuu sitä sydämessään, pyytää syntiä Jumalalta anteeksi Jeesuksen ristinsovitukseen ja ylösnousemukseen vetoamalla sekä kääntyy pois syntielämästä eli tekee parannuksen. Jeesus on totuus.
En ymmärrä, aloittaja, mitä tarkoitat biologisten perheenjäsenten asemalla tässä kaikessa. Synnit saadaan anteeksi Jumalalta. Jokainen Taivaassa oleva maanpäällisestä taustastaan riippumatta on anteeksiantavainen sydämeltään, kuten Jumala itse – Jumala, joka Raamatun mukaan ei voi kieltää omaa armollisuuttaan.
Jeesuksen mukaan Taivaassa eletään kuin enkelit eikä mennä naimisiin tai eletä maanpäällisen perheen piirissä, joten "tilintekoa" maanpäällisistä synneistä perheenjäsenten väleillä ei siinäkään mielessä ole siellä.
Olen itse tehnyt nuorempana abortin synnin ja saanut sen Jumalalta anteeksi. Olen miettinyt asiaa Raamatun äärellä enemmänkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004446443- 262471
- 2142386
- 1141678
- 1291676
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu601093- 741093
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka31078Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.136995Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu60856