JEESUS ON TIE

JeesusOnTie

20

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jessenkaamatkalle

Missä se Jeesus on jotta voin lähteä seuraamaan sitä?

• JeesusOnTie

Jos sinä ja naapurisi omistaisitte yhteisen pellon ja sinä tiputtaisit toisen korvaamattomista piilolinsseistäsi kyseiselle pellolle, niin kysyisitkö naapuriltasi, joka oli nukkumassa tiputtamis hetkellä, että missä se on, vai etsisitkö itse?

• jessenkaamatkalle

En. Jos sanot että jeesus on tie niin tällä maapallolla on niin paljon lääniä, maita ja peltoja että tässä tapauksessa en kyllä lähde etsimään missä jeesus on. Et vissiin kykene itsekään kertomaan?

• JeesusOnTie

Evankeliumi Johanneksen mukaan 14 luku

Tie, totuus ja elämä

"Älköön sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen."

Tuomas sanoi hänelle: "Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?"

Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet."

• mwkrkwmm

Jeesus on/oli henkinen opettaja. Hän on ikäänkuin peilikuva ihmisille jonka mukaisesti rakentaa itseään. Tulevaisuudessa Jeesuksella ei ole enää virkaa sillä ihmiset rakentavat itseään sen mukaan mitä itse haluaa ja päättää olla. Hän ei ole tulossa takaisin.

• JeesusOnTie
        mwkrkwmm kirjoitti:

Jeesus on/oli henkinen opettaja. Hän on ikäänkuin peilikuva ihmisille jonka mukaisesti rakentaa itseään. Tulevaisuudessa Jeesuksella ei ole enää virkaa sillä ihmiset rakentavat itseään sen mukaan mitä itse haluaa ja päättää olla. Hän ei ole tulossa takaisin.

Voit uskoa mitä haluat. Itse en ole täällä ketään tuomtsemassa.

• JeesusOnTie
        mwkrkwmm kirjoitti:

Oletetusti maapallo pyörii n. 220-465m/s, eikö? Miten siis lentokone, joka lentää pyörimisen vastakkaiseen suuntaan pystyisi ikinä laskeutumaan ongelmitta noin nopeasti eri suuntaan liikkuvalle kiitoradalle?

Vesi hakeutuu aina vaakatasoon, eikö? Jos kerran 75-80% maan pinta-alasta on vaakatasossa olevaa vettä, niin miten voimme elää pallolla?

Voit kyllä uskoa, että maa on pallo, mutta en suosittele toimimaan näin.

• drgfgfgfgg
        JeesusOnTie kirjoitti:

Oletetusti maapallo pyörii n. 220-465m/s, eikö? Miten siis lentokone, joka lentää pyörimisen vastakkaiseen suuntaan pystyisi ikinä laskeutumaan ongelmitta noin nopeasti eri suuntaan liikkuvalle kiitoradalle?

Vesi hakeutuu aina vaakatasoon, eikö? Jos kerran 75-80% maan pinta-alasta on vaakatasossa olevaa vettä, niin miten voimme elää pallolla?

Maapallo ei ole mikään uskon asia. Voisit edes ottaa selvää faktoista.

• mwkrkwmm
        JeesusOnTie kirjoitti:

Ei maapallo ole pallo. Se on porkkanan muotoinen. Suomi on porkkanan alapäässä. Jos et usko niin et usko.

• JeesusOnTie kirjoitti:

"Oletetusti maapallo pyörii n. 220-465m/s, eikö? Miten siis lentokone, joka lentää pyörimisen vastakkaiseen suuntaan pystyisi ikinä laskeutumaan ongelmitta noin nopeasti eri suuntaan liikkuvalle kiitoradalle?"

Ilmakehä pyörii pallon mukana. Eron ilmamassan ja maan välisestä nopeuserosta voit tarkistaa vaikkapa täältä:

http://ilmatieteenlaitos.fi/

"Vesi hakeutuu aina vaakatasoon, eikö? Jos kerran 75-80% maan pinta-alasta on vaakatasossa olevaa vettä, niin miten voimme elää pallolla?"

Oletko kuullut asiasta nimeltä painovoima? Painovoima vetää esineitä kohti maapallon ydintä, riippumatta siitä missä päin pallon pintaa esine on.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Geoidi

Noista prosenteista puheenollen, eikö ole hieman erikoista että Jumala loi ihmiselle planeetan, jonka pinta-alasta vain 17% asumiskelpoista, ja vain 4% on viljelykäytössä? Perin vittumainen Jumala olisi sellainen joka loisi makeasta vedestä riipppuvaiselle mielitietylleen planeetan, josta yli 2/3 on meriveden peitossa.

"Voit kyllä uskoa, että maa on pallo, mutta en suosittele toimimaan näin."

Maapallon muoto ei ole uskon asia vaan luonnontieteellinen fakta.

Mutta kerro toki, jos tuota "suositustasi" ei kuunnella, vaan todetaan ettei maapallo ole litteä. Joutuuko ihminen moisesta "synnistä" helvettiin?

Taas kerran, kyseenalaistan tuollaisesta rikkeestä ihmisiä helvettiin tuomitsevat ihmiset ja Jumalat. Vaikea uskoa että tuollaisia perseilijöitä on oikeasti olemassa. Sinäkin todennäköisesti näyttelet uskovaista vammailijaa vain uskovaisia nolataksesi. Vai väitätkö sieltä parodiahorisontin tuntumasta että olet ihan oikeasti noin pihalla?

• On kyllä kamala kohtalo Jeesuksella. Ristiinnaulitsemisen lisäksi roomalaiset tekivät Jeesuksesta tietä. Jauhoivatko ruumiin tien täytteeksi vai tien pinnaksi mukulakivien lomaan laittoivat?

• JeesusOnTie

Omasta mielestäni historiamme tutkiminen on mielekkäämpää kuin kampeloiden tutkiminen.. kukin tyylillään. :)

• No älä sitten aloita ketjuja Jeesuksesta. Hän ei ole historiallinen henkilö.

• "Omasta mielestäni historiamme tutkiminen on mielekkäämpää kuin kampeloiden tutkiminen.. kukin tyylillään. :)"

Ok. Tutkipa sieltä "historiasta" millaisen roolin Jeesus / Jumala on sinulle uskovaisena varannut. Millaiseen tehtävään sinut on Raamatun mukaan Jumalan suhteen luotu.

Kerro sitten mitä löysit.

• No se, että Jeesus on tie, niin selittääkin miksi uskovaiset ratsastavat hänellä.

• Harhaanjohdettu

Seurasin Jeesusta. Olin menossa Lieksaan mutta päädyin Kälviälle. Miten tässä näin kävi?

• Jeesusvie

Luovuit uskosta matkalla. Sinulla ei ollut sydämen uskoa vaan pilkkaavaa uskoa. Oikealla uskolla olisit päässyt Lieksaan.

• Ierika

Jeesus on tie, oikeastaan surkea kinttupolku ja lopulta umpikuja.
      Kannatta seurata jotain muuta.

• jeesusonkuollut

Älä missään tapauksessa kulje Jeesuksen tietä vaan sitä omaa tietäsi. Et sinä ole Jeesus vaan se kuka haluat itse olla. Kulje omaa polkuasi äläkä seuraa muita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      27
      3391
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      28
      2141
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1670
    4. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1418
    5. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1359
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1236
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1056
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      974
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      931
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      912
    Aihe