Ostin keväällä 2017 uuden Kia Rion ja kyllä on alkanut hankinta harmittaa.
Auton tuhat kuutioinen turbomoottori kun on varsinainen bensasyöppö ja kiihdytettäessä todella laiskan oloinen. Eipä tuolla uskalla juuri isoja rekkoja edes ohittamaan lähteä, ellei näkyvyyttä ole todella paljon. Muu ei kiihdy, kuin kuski. Lisäksi auto on sisälle melko äänekäs ja kolmen pytyn käyntiääni muistuttaa värinöineen päivineen lähinnä vanhaa diiseliä.
Vaihtoon taitaa mennä vaikka takkiinhan noin uuden vaihtokaupassa aina tulee. Onneksi ei ollut tuon kallimpi lähtöhinnaltaan Rio, niin kaitpa se tappio vaan kärsittävä. Tyhmyydestä sakotetaan.
Uusi vm. 2017 Kia Rio ja en ole tyytyväinen.
33
1758
Vastaukset
- Rio_vm-16
Jos 1,2 nelisylinterinen moottori on sama kuin edellisessä Riossa jollainen itselläni on niin eipä mahda senkään suorituskyvyssä olla hurraamista vaikkakin nelisylinterisen käyntiääni on kyllä miellyttävämpi kuin kolmisylinterisen hurina. Ehkäpä 1,4 kone on asiallisin vaihtoehto Rioon.
- aasialainenHalpisRules
Tyhmyys tapahtui jo koeajovaiheessa jos et tajunnut kuinka auto ei kulje vaikka kuinka polkee, vai oliko ostokiima liian kova?
- pellepukupäällä
Ostajalla ei ole mitään ostokimaa vaan myyjällä on myyntikiima kun on pienestä leivästä kyse, Ostaja on lähes aina rikkaampi, automyyjä on naurettavin pelle mitä maailma päällään kantaa.
- myyntitykkii
Hyvä myyjä jos saa myytyä auton vaikka ostaja ei halua :D
- vaihasääki
Skodalla on vain tyytyväisiä omistajia!
- ddwww
Skodia on liikaa Suomen teillä. Ikävää kun joka toinen auto on Skoda. Skoda on samaa harmaata massaa. Samoinkuin joku harmaa Corolla.
- vainmopoihin
Mopokoneet mopokoneita!
- kyllälähteee
Rellun 1.2 turbo aiinakin vetää liiankin hyvin eikä kuluta edes paljoa
- vaihtohalliin
Vokki pannuissa ei luultavasti käytetä ELF tekniikkaa?
- vvvvvi
Uudesta vm.2017 Kia Riosta kelluva näyttö sanoi itsensä irti.Uusi näyttö pitäneen kuulemma tilata autotehtaalta,siis Koreasta.Ei ole varastokamaa.
- Samppakin.Koreasta
Tuskin Kia itse tekee niitä näyttöjä, joltain alihankkijalta ne on, ehkä jopa Samsungilta?
- vvvvvi
Samppakin.Koreasta kirjoitti:
Tuskin Kia itse tekee niitä näyttöjä, joltain alihankkijalta ne on, ehkä jopa Samsungilta?
Näin varmastikin,mutta takuuaikana kierrättävät varaosa hankinnat tehtaan kautta.
- lu78888
Ihme, että eivät Kian näyttöä tilaa Euroopan tehtaalta? Outoa, että Koreasta asti.
- Kestän.vielä.vähän
En ajanut koeajoa, koska ei ole niin nuukaa miten 1,4 Rio jaksaa. Ajoja on vähän eikä kiire minnekään. Mutta kyllä yllätyin Rion voimattomuutta verrattuna aikaisempaan Volkkariin. Ajan viikoittain yhden isohkon mäen ylös. Laitan kolmoselle, vaikka nopeusrajoituksen mukaan mittari näyttää, että pitäisi ajaa nelosella. Kun ei kerta kaikkiaan kulje ja tuntuu että hyytyy siihen.
Bensan kulutus on paljon enemmän kuin mitä esittelyssä kerrottiin, vaikka ajan todella taloudellisesti. Varmaan mitanneet tasaisella parketilla.
Kun vielä huollossa laskutetaan liikaa, eikä vastata reklamaatioon, niin johan on...
Näillä mennään nyt, mutta seuraavaa hankkiessa merkki vaihtuu.- Laatupelejä
Olisiko mahdollista, että nämä sadut olisi provoja, hehee? Nämä Kiiat on kaalikipoille paha vastus.
- Kestän.vielä.vähän
Sorry Laatupelejä, mitä tarkoittaa lause: Kiiat on kaalikipoille paha vastus. Että joku muun merkin ihailija haukkuu Kiiaa provona? Vai että Kiialla ajava ei ymmärrä, kun toteaa, että Kia on heikko tehoiltaan?
- 300hvjanelivetoperskeles
Autossa on myös vaihteisto, josta voi valita pienemmän pykälän, jos täällä Suomen vuoristoisessa maastossa yllämäki yllättää. Täällä kameratolppien luvatussa maassa pärjää millä tahansa kinnerillä, jos vain eco antaa myöden.
- pilipalinäyttö
Se vaihdenäyttö on käytännön ajoon täysin käyttökelvoton, kehoittaa vaihtamaan niin aikaisin niin isolle vaihteelle että sen mukaan ajamalla varmasti saisi rikottua vaihdelaatikon ennenaikaisesti. Saattaa toimia korkeintaan tyyppikatsastuksessa dynamometrillä päästökoetta suorittamassa.
- Onhansenytnähty
pilipalinäyttö kirjoitti:
Se vaihdenäyttö on käytännön ajoon täysin käyttökelvoton, kehoittaa vaihtamaan niin aikaisin niin isolle vaihteelle että sen mukaan ajamalla varmasti saisi rikottua vaihdelaatikon ennenaikaisesti. Saattaa toimia korkeintaan tyyppikatsastuksessa dynamometrillä päästökoetta suorittamassa.
Nuo vaihdenäytöt nyt on yhtä turhia, kun ennen muinoin autojen economiviisarit. Pienillä kierroksilla moottorin täristessä hajoaa ihan kaikki, moottorista vaihteistoon, mutta jos pitää viherpiipertää, niin siitä vain.
- tärinäätaikulutusta
Litran bensaturbot ovat täristimiä niin kuin pienet diesel turbotkin. Vapaasti hengittävää Pikkuautoa voi monesti ajaa suurimmalla vaihteella vaikka vähän alle viittä kymppiä ilman täristyksiä, ei ne tietysti siitä vauhdista raketin lailla kiihdy, mutta ilman tärinöitä taas päästään maantienopeuteen samalla vaihteella kun tietyö tai risteyksen mittainen taajama päättyy.
Voi olla että automaattivaihteisto pelastaisi paljon ajomukavuudessa, mutta pikkukottero yleensä ostetaan painottamalla edullista hintaa ja pientä kulutusta, automaatti kusee molemmat.
Pikkutuboissa on myös se ongelma, että esitteessä samaan paperiin saadaan painettua hyvä suorituskyky ja pieni kulutus, ongelma vaan on se, että niitä ei saada samalla koeajolenkillä esiin. Pieni kulutus löytyy täristysrajan tuntumasta siitä kohtaa jossa turbo ei vielä juurikaan tuota lisätehoa, kun haetaan paperilla olevia vääntöjä ja tehoja, ei niitä tietenkään saavuteta paperilla olevien kulutuslukemien vaatimalta kierroslukualueelta.- ulinaa_vapareista
> Vapaasti hengittävää Pikkuautoa voi monesti ajaa suurimmalla vaihteella vaikka vähän alle viittä kymppiä ilman täristyksiä
Sehän johtuu siitä, että vaparimopoihin on laitettu lyhyet välitykset. 4000 rpm taulussa moottoritiellä -> 2000 rpm kuudenkympin vauhdissa ja vähän reilu 1800 rpm viidessä kympissä. Ihan normaalilla käyttöalueella ollaan siis.
Turbovehkeillä voi moottoritiellä olla alta 3000 rpm taulussa ja sehän tarkoittaa, että 50 km/h suurimmalla vaihteella menee jo jonnekin 1300 rpm tienoille, siis turhan alas. - pöhpöhpöh
jos otat noista vapareiden kierroksista noin 500 kierrosta pois niin olet hehtaarilla. kyllä ne kiertävät vähän enemmän, mutta vetävät alakierroksilla huomattavasti paremmin.
- 56tyh657u
Näin teet.
Ei se kyllä ohituksia pitäisi ratkaista 5 sekunninkaan ero kiihtyvyyksissä joka olisi jo todella paljon.
Kaikki autot pääsee 12s 0-100km/h arvoihin, kuvastaa sitä suorituyskykyä. Jos saman auton haluaa pääsevän 7-8s 0-100km/h niin tiskiin saa latoa sitten 10-20-te lisää rahaa.
Kaikki pikkuautot on meluisia.
Mun auto teknistentietojen mukaan kiihtyy 0-100km/h 14s ja hyvin kerkiää ohi.- 80-luvun_tyyliä
> Kaikki autot pääsee 12s 0-100km/h arvoihin, kuvastaa sitä suorituyskykyä
Toyotan VHS hypetys lyö poltto- ja sähkömoottorien yhteisvoimin tätäkin komeamman lukeman tauluun: 13 s
- apuaKiakuskille
Ei tuossa pitäisi olla mitään ihmeellistä. Papat on ostaneet 1.0-1.33 yarista pilvin pimein eikä senkään tehottomuus ole aiheuttanut ongelmia kuskeille - lähinnä palsta provoille. Kialla on tehokkaampia moottoreita, joten ongelma täytyy olla ostajassa. Eikös Kia-liike vaihda tuonkin mielellään vaikkapa Stingeriin?
- PenaKotkasta
Pikkupoikien mielikuvituksissa vaihtuvat automerkit ja tapahtumat tiuhaan. Naapurini tyytyväinen kolmanteen Kiaansa ja minä toiseen Golfiini. Väleissä ollaan.
Aina pitää koeajaa uusi auto ja ottaa silloin kokemukset ks. autosta. Tyhmää valittaa myöhemmin kun ei ole ottanut selvää ostamastaan tuotteesta. Ja autotkaan eivät ole siitä halvemmasta päästä.
- nämä.leikkis.autoilla
Tämä ostas uuden Volkswagen Golfin ja se ostas 20 vuotta vanhan Tojota Korollan. Sitten nämä lähtis viivalle ja se voittas kun Golhvista hajois dsg vaihteisto viivalle.
- KaasujalkaX
Mun Rio 1,2 -17 liikkuu ihan asiallisesti ja lähtee kun vaihde on tarpeeks pieni . Moottoritielläkin ohitin kaikki 170 km / h taakse jäi paremmatkin pirssit . Ohituksetkin meneee tosi vauhdilla kun pistät kakkosen silmään kun lähet ohittamaan ja annat kierroksia sinne 6000 paikkeille .
- dsgusatakuuVWeiole
No onko ikävä VW autojen vikoja
tuhansien e jakoketjuremppaa,öljyremppaa 8000e jne
elämä on valintoja- eikestäkäyttöäVWskodaudi
https://www.is.fi/autot/art-2000000932272.html
ei ole kia takuuta niin elämä piloilla voi olla
- meluisaamatkaa
Koeajoin Kia Rion ja petyin rengasmeluun jota vaan ei jostain syystä Kia osaa vaimentaa. Luultavasti Kian vanhan aikainen alustarakenne johtaa melun auton sisälle. Uusi Seat Ibiza sitä vastoin teki vaikutuksen todella hiljaisena autona.
- ntyyyy
kuitenkin yleensä se suurin melu ajon aikana kuuluu sieltä auton sisältä, ihan ihmisten tuottamana.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851