Autosi Oy, tampere - kokemuksia?

RRTuristus

Onko kellään kokemuksia kyseisestä liikkeestä?
Harkitsen auton ostamista sieltä.

http://www.autosi.fi/

22

5870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liikettävaiautoa

      Ihan ok liike.
      Siinä harkitsemassasi autossa tosin on jakopään ketjuvikaa ja vaihteisto huollon tarpeessa...

      Eli oliko merkitystä sillä, millainen kokemus minulla tuli itse liikkeestä mieleen?

    • Anonyymi

      Itselläni todella huonot kokemukset. Ostamani auton akku oli aivan loppu, auto ei käynnistynyt ostosta seuraavana päivänä lainkaan. Myös ilmastointilaite oli huoltamatta ja ei sekään toiminut. Liike oli sitä mieltä, että ovat kuluvia osia ja eivät kuulu heille. Totta sekin, mutta olisi ollut hyvien tapojen mukaista sanoa, että auto vaatii heti uuden akun ja ilmastoinnin huollon.
      Mitähän muuta on jäänyt kertomatta?

      • Anonyymi

        Kokemus se on tuokin, mutta opitko mitään?

        "Ostamani auton akku oli aivan loppu, auto ei käynnistynyt ostosta seuraavana päivänä lainkaan."
        Koeajoit auton? Silloin käynnistyi normaalisti? Ja akku, kun sen joutuu uusimaan, maksaa... 50euroa? Kaatuuko budjettisi jo siihen?

        "Myös ilmastointilaite oli huoltamatta ja ei sekään toiminut."
        Koeajoit ja testasit laitteiden toimivuuden? Tutkit auton asiapaperit, myös huoltokirjan? Ilmastointi siis toimi koeajollasi, kun et sen toimimattomuuteen koeajolla reagoinut mitenkään? Ilmastointeja tosiaan on hyvä huolto-täyttää vaikka vuosittain, täysin öljynvaihtoihin verrattavissa oleva huoltotoimenpide kustannukseltaa 50-80euroa. Ei liene edes valittamisen arvoinen ongelma, vai onko budjetti autonpitoon todellakin noin tiukilla?

        "Liike oli sitä mieltä, että ovat kuluvia osia ja eivät kuulu heille."
        Liike siis tietää mikä kuuluu heidän vastuulleen myyjänä ja mikä ei kuulu. Takuuta eivät varmastikaan autolle ole antaneet?

        "Mitähän muuta on jäänyt kertomatta? "
        Tai paremminkin: Mitähän muuta on jäänyt ostajalle kuuluvista tarkastuksista suorittamatta?
        Kilpailu- ja kuluttajaviraston KKV:n linjaus näihin ostajan omiin kömmähdyksiin;
        "Et voi vikana tai virheenä vaatia sellaista vikaa/ominaisuutta liikkeen korvattavaksi, joka olisi sinun pitänyt normaalissa tarkastuksessa/koeajolla huomata/huomioida."


    • Anonyymi

      Oletko monta vuotta harkinnut auton ostoa? Oletko niinä vuosina tarkistellut tilisi saldoa? Jatka ihmeessä harkintaa..

    • Anonyymi

      Harkitse rauhassa, muut ostavat aina herkut sillävälin nokkasi edestä!
      Bussilla ja polkien matkasi menee ilman tämän palstan itkuja , ei tosiostajat täällä seurustele.

    • Anonyymi

      Oikein hyvä kokemus. Tyttäremme on pari vuotta ajanut ostamallaan auton. Normi huollot tehty. Ei ongelmia. Sivusta seuraajina olimme ostotilanteessa. Asiallista oli kaupankäynti molemmin puolin. Joten ei moittimista. Kympin kokemus.

      • Anonyymi

        Kyseisen liikkeen edustaja kirjoittelee omiaan ... :-))))


    • Anonyymi

      Syyskuussa 2022 olin sopinut kaupat ja lähdössä hakemaan autoa. Yllättäen myyjä soitti saman päivän aamuna että joku toinen oli maksanut 500e varausmaksun ja että auto olisi tälle ostajalle varattu. Siis mitä ihmettä? Olin hyväksynyt tarjouksen, minulta ei oltu kysytty käsirahaa, olin lähdössä hakemaan autoa ja se myydään toiselle nenäni edestä. Myyjä kiemurteli asiassa, syytti pomoaan. Soitin pomolle, pomo syytti kokematonta myyjäänsä. Todella surkeaa palvelua! Jos kauppa peruuntuisi, ottaisivat kuulemma yhetyttä.

      Nyt yli kaksi kuukautta tapahtuman jälkeen 29.11.22 tuo Volvo S90 vm 2017 on edelleen myymättä! Ja kukaan liikkeestä ei ole palannut asiaan. Erittäin outoa ja hämärää touhua.

    • Käytettyjen autojen myyjät ovat pääsääntöisesti laiskoja!
      Muistan takavuosilta vain yhden automyyjän, joka uskollisesti soitteli minulle puolen vuoden välein ja kyseli kuulumisia.
      En tiedä, kuinka monta soitettavaa hänen soittolistassaan oli.
      Myönnän, että annoin hänen aina puhua, enkä edes vedonnut kiireeseeni, t.m.s.
      vaikka kerran puhelun tullessa olin ulkomailla!
      Näiden soittojen perusteella - ei siis ensimmäisen - päädyimme lopulta kauppaan, kun hänellä oli tarjota sopiva - ns. "esittely- tai muussa liikkeen omassa käytössä ollut saman vuoden auto.
      Tämä myyjä uskalsi lisäksi olla vähän "hyökkäävä", sanoessaan minulle myymälässä päin pläsiä, "että mitenkä Te voitte ajaa näin huonolla autolla!"
      En kumma kyllä ymmärtänyt loukkaantua.
      Se "huono auto" hänen mielestään oli alle kaksi vuotta vanha vajaa 50.000 km ajettu Vectra C-farkku 2.2.!
      En tiedä, montako puhelua myyjä joutuu soittamaan, mutta voi toki mennä vaikka 100, mutta tämä asiakkaan sanoma EI, on vain kerta toisensa jälkeen jaksettava niellä.
      Myynti on kovaa työtä.
      Yhtä paljon aikaa kuluu, mikäli myyjä kulkee ympäri autoliikettä, tai joka pelaa luppoajan tietokoneella.

    • Anonyymi

      Taas vinkuu ja itkee Pirkanmaalainen totuuden torvi,
      aina sieltä tulee kovimmat ämmämäiset rutisijat,
      siis ihan aina.

      Kato mustanmakkaran purija peiliin ,
      ja mene äitis helmoihin poraan.

    • Anonyymi

      Sunbiili oy tampere...kävin 1 autoa katsomassa ei saa koe ajaa, ostaa pitäisi,, seuraava vaihdokki tuli...huoltokirja on.mutta ei olekkaan...melkoiset pojat jobbari liike takuuta ei mitään

    • Anonyymi

      Vältän kyseistä autokauppaa. Yhden auton sieltä ostin, jonka moottorin ym. korjaamiseen meni kaupan jälkeen yli 4000e. Sanoivat etteivät ole auton kunnosta kovin tietoisia, vaikka jälkeenpäin selvisi, että olivat imusarjaa ym korjauttaneet.

    • Anonyymi

      Otin auton ko. liikkeestä. Suhteellisen vähän ajettu. n . 165tkm/ uudehko. Auto oli "hyväkuntoinen" Suomi- auto täydellä huoltohistorialla. Kaupan yhteydessä myyjäliike erikseen ilmoitti, että ei syö öljyä.
      Omistaja itse on autolla ajanut ja todennut sen olevan kunnossa.
      Itse annoin vaihdossa erittäin hyväkuntoisen auton.
      Heti kaupanteon jälkeen kuitenkin kävi ilmi, että auto syö öljyä n. 1.6 litraa / 100 km.
      Ilmoitin autoliikkeelle ja he lupasivat asian hoitaa. Heidän hoitamistaan on asian osalta nyt kestänyt 9kk. Viimeksi olin yli 1kk sitten yhteydessä ja taas luvattiin hoitaa ja olla yhteydessä. Mitään ei tapahdu.
      No laitan asian lakimiehelleni eteenpäin ja kuluttajariitalautakunnalle.
      VÄLTTÄKÄÄ KYSEISTÄ AUTOKAUPPAA - ASIAT EI HOIDU JA ASIAKASTA EI KUNNIOITETA. ON OLEMASSA SELLAISIA LIIKKEITÄ MISSÄ ASIAT TEHDÄÄN ASIALLISESTI JA VASTATAAN TUOTTEESTA MITÄ MYYDÄÄN. - TÄÄLLÄ EI !!!

    • Anonyymi

      Kävin koeajamassa opelin pikkupakua joka oli aika tuore mutta kilometrejä oli reilusti. Ja käytetty auto on aina käytetty auto eli aina on jotain pientä. Tässä oli tuulilasi ja konepelti täynnä kiveniskeymiä ja sivupeili ivan naarmuilla jne. Pientä elämisen merkkiä.

      Käytiin sitten koeajamassa oma auto joka on 8 vuotta vanha 160tkm erittäin hyvin varusteltu 1.6tdi octavia mm avautuvalla kattoikkunalla. Lisäksi kytkinrempat ja iso huolto tehty katsastuksineen alle puolen vuoden sisään. Myyntipäällikkö joka kanssani tätä homma hoiti lähti sitten koeajolle kanssani. Jokaisesta auton ilmoituksesta kysyi epämukavaan sävyyn "mikä tää on". Syitä oli se että oli laittanut vaihteen silmään kun ovi oli vielä auki josta auto valitti näyttö punaisena ja se että ajoi sporttiasetuksella ja auto vinkkasi eco-juttuja. Myyjä todellakin runttasi autoani säälimättä läheisellä pikkukadulla. Ei edes normaalia reilua kiihdytystä vaan todellakin antoi autolle kyytiä. Lisäksi löysi autosta pientä sieltä täältä jota voi jo olettaa 8 vuotta vanhassa autossa olevan. Kuten yhden tuuletusräppänän kääntönupikan puute ja haljennut tuulilasi jonka halkeaminen on pysähtynyt ja mennyt sellaisenaan katsastuksesta läpi eikä vaikuta lämmitykseen. Myyjän kommentti "tuo on heti yli 500€ euron kulu" kun todellisuudessa lasiliikkeen tarjous on alle 400€. Ja muidenkin asioiden kohdalla puhui lisäkuluista reiluilla hinnoilla mutta eivät olleet 4 vuotta uudempaan autoon kumminkaan korjaillut samoja asioita eli lyttäsi ainoastaan autoa.

      Pöydän ääressä kertoi vielä löytäneensä "samanlaisen" myynnissä jossakin 9900€ ja koitin hakemalla etsiä niin en löytänyt vastaavilla spekseillä alle 12500€ myyntihinnalla olevaa autoa.

      Olisin muuten harkinnut kauppoja mutta käytös oli sen verran suorastaan epämukavaa että saivat pitää tunkkinsa.

      • Anonyymi

        Samanlaisia persereikiä on asiakkaatkin. Jos on lasissa naarmu niin se on 650e, kivenisku pellissä 1360e maalaus, nasta puuttuu 1000e kierros ,ym ja paistopäivä porukka vielä päälle ne , ne ovat sitten päävikasia . Kuten muutkin .


    • Anonyymi

      Täyttä .... Jos kyseisiä/kyseistä firmaa ei voi kommentoida mitenkään. Aivan ala arvoiset tarjoukset auton osto hinnoista.

    • Anonyymi

      Autoliike Tmi blomerus Orimattila Minä ainakin kierrän kaukaa tuollaiset Blomerukset !Minäkin olin aluksi samaa mieltä, kuin useimmat tässä ketjussa, että todella ystävällistä ja hyvää palvelua. Mutta... kun tuli reklamaation aika niin sähköpostilla keskusteltiin asiallisesti, mutta puhelimessa käytös oli kaikkea muuta kuin asiallista. Todennäköisesti tämä johtui siitä, että ajateltiin jos olisi pitänyt mennä oikeuteen asti, olisi sähköpostit olleet todisteena. En tiedä luuleeko joku ettei nykypäivänä puheluita voi nauhoittaa? Suosittelen siis liikettä vain niissä tapauksissa kun kaikki sujuu hyvin. Itse asioin jatkossa muualla.

      • Anonyymi

        Blomerukselta ostettiin aika uusi auto, muutaman päivän jälkeen alkoi paljastua asioita joita ei myyntitilanteessa kertonut. Nyt tilanne se että vaihteisto uusittava ja tulisi maksamaan liikkeessä ainakin 5000€, mutta blomerus ehtottaa "hänen suhteiden" kautta korjaamista joka maksaisi 1000€ ja me jouduttaisiin maksamaan 50% tästä.


      • Anonyymi

        Myi minulle rikkinäisen auton hintaan 9800€, ajoimme 200km kotiin ja vietiin suoraan kuntotarkastukseen varmuuden vuoksi, sieltä kävi ilmi että automaattilaatikko menossa rikki ja on vaihdettava heti. Blomerukselle tästä kun kerroin, koska myyjällähän olisi vastuu kun kyseessä puolet auton hinnasta oleva remontti, mutta blomerus jätti nuolemaan näppejä ja ei vastaa enää viesteihinkään. !!EN SUOSITTELE!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myi minulle rikkinäisen auton hintaan 9800€, ajoimme 200km kotiin ja vietiin suoraan kuntotarkastukseen varmuuden vuoksi, sieltä kävi ilmi että automaattilaatikko menossa rikki ja on vaihdettava heti. Blomerukselle tästä kun kerroin, koska myyjällähän olisi vastuu kun kyseessä puolet auton hinnasta oleva remontti, mutta blomerus jätti nuolemaan näppejä ja ei vastaa enää viesteihinkään. !!EN SUOSITTELE!!

        Kummia paikkoja noi autoliikkeet kun kaikki autot hajoaa niillä ollessa. Totuudessa edellinen on painanut vaihdossa askivikasen liikkeeseen puhumatta siitä mitään. Ei kellään liikkeellä ole vara palkata ketään ajelemaan vaihtureilla päivä tolkulla vaan edellisen sanaan luotetaan ja kappas paskan toivat taas vaihdossa ja liike on taas kusettaja kaikkien silmissä.


    • Edelliselle:
      Eikö vika automaattilaatikossa tosiaankaan ilmennyt ennen kauppaa tekemäsi koeajon aikana?

    • Anonyymi

      Tuntuu oikeasti ,
      että karma iskee näille ihmisille, ( maailmankaikkeus antaa sitä mitä tilaa., tätä et muuten käsitä , sori)
      mikä johtuu heistä itsestään,
      ja kun aina samoille käy huonosti, olkaa hyvä ja katsokaa peiliin, no et ymmärrä, ettet ymmärrä.'
      Ja se on ymmärrettävää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe