Pikaista apua finneihin/akneen?!

132456

Hei! Täs kirjoittelee 15v. tyttö, ja tarttisin apua akneen/finneihin. Ittelläni on lievä/keskivaikea akne ollu reilun vuoden ajan enkä oo vieläkään löytäny hyvää hoitokeinoa tähän. Monia puhdistusaineita on tullu kokeiltua, mutta mikään ei oo kokonaa mun aknea pois vieny. Nykyään mun iho on ihan ok vaikkakin arpia on paljon. Mun arvet ei oo syviä vaa ihan sileitä tummia pilkkuja. Mun iho tekee tälläästä että se on 1-2 viikkoa tosi hyväs kunnos eikä finnejä ole yhtää mutta sitte sen jälkee niitä tuloo aika paljon ja tää sama kierre jatkuu kokoajan. Ihotautilääkärille menoa olin täs suunnitellu mutta lääkitystä lääkäri tuskin antaa, noin on sanonu pari peruslääkäriä ku oon asiasta pikaasesti maininnu. Finnejä mulla tulee yleensä ainoostaan T-alueelle eli leukaan, nenän läheisyyteen ja alle, otsaan ja suun viereen. Nenään mulla tulee tosi harvoin ja poskiin joskus. Mun ihotyyppi on poskilta ihan normaali mutta T-alueelta hieman öljyinen. Joten jos teillä ois jotai neuvoja tai vinkkejä nii oisin hyvin kiitolline jos kertoisitte!

4

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vesivanhin

      Oletko havainnut, että finnit tulevat hieman ennen kuukautisia?
      E-pillerit voisivat tasoittaa hormonitasapainoasi niin, että finnit vähenisivät.. Toinen asia on, kannattaako e-pillereitä käyttää pelkästään ihon vuoksi?

      Oletko kokeillut kasvojen pesua pelkällä vedellä aamuin illoin? Jotkut pesuaineet kuivattavat ja tukkivat ihohuokosia.

      • 132456

        No siis mulla on ollu täs muutaman kuukauden tauko menkoista (en todellakaan ole raskaana ja se on varmaa) eikä oletettavasti ole mitään huolestuttavaa kerran tässä iässä muutenkin kuukautiskierto ei ole välttämättä säännöllinen. Mutta silloin ku mulla tuli parin kk ajan säännölliset niin iho meni huomattavasti huonommaksi pari päivää ennen kuukautisten alkua.

        Ja joo olen! Löysin netistä pari artikkelia tuosta aiheesta että kannattaa kokeilla pelkällä vedellä puhdistamista ja mun iho ei todellakaan menny huonommaksi mutta ei se myöskään erityisesti parantunut. Koitin sitä n. 2kk mutta yhdeksi ongelmaksi osoittautui meikkien poisto ihosta päivän päätteeksi. Pelkällä vedellä nimittäin sai todella huonosti loppujen lopuksi esim. meikkivoiteen pois ihosta.


    • pääsineroonaknesta

      Jos oot kokeillut jo monia puhdistusaineita yms niin testaapa jotain luonnollisempia aineita. Itse oon saanut apua suolasaippuasta ja teepuuöljystä :) Ja kookosöljyllä pystyy puhdistamaan myös vedenkestävää meikkiä! Tässä vielä lisää vinkkejä: https://kuinka.fi/terveys/kuinka-paasta-eroon-finneista/

      • 132456

        Kiitos vinkistä! Mulla on ollu täs n. 1kk ajan ollu käytös the body shopin tea tree sarja ja on kyllä ollu koittamistani puhdistus sarjoista parhain mutta en oo suolasaippuasta oikeen kuullukkaa, pitääpäs koittaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8009
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4552
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe