Turku Kurjenmäkikoti

Rautalinko

Minkäköhänlainen paikka on Kurjenmäkikoti Turussa? Onko kenenkään omainen siellä hoidettavana ja millaisia ovat hoitajat? Olen ymmärtänyt, että hoitajat saattavat olla kovinkin koppavia.

11

7459

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoitajatkoppavia

Tarkoitatko Kurjenmäkikodissa on koppavat hoitajat?

• Rautalinko

Omien sairaalakokemusteni mukaan yleisesti ottaen on sekä koppavia hoitajia että inhimillisiä. Halusin tietää, miten Kurjenmäkikodissa on?

• Jussituruust

Minun kokemuksen mukaan hoitajat siellä ovat inhimillisiä - sellaisia kuin kuuluukin vanhusten parissa työskentelevien olla.

• Turkulainen1

Aivan ihana paikka:)

• Tarkastuskäynnille

Jo kaksikymmentä vuotta sitten kuulin ikäviä asioita. Kannattaa tehdä yllätystarkastuksia. Tuskin on muuttunut parempaan suuntaan.

• Anonyymi00007

Ongelma on se että kun potilaat ovat usein muistisairaita dementoituneita vanhuksia heitä voi kohdella miten vain koska eivät voi eikä osaa valittaa kohtelusta.
        Omaisten kannattaa pitää silmät ja korvat auki ja mielensä avoimena havannoilleen

• Anonyymi00006

Oikein olet kuullut

• Anonyymi00008

Paikasta riippumatta kuulet kertojasta riippuen asioita laidasta laitaan.

• Anonyymi00009

Jää pois töistä ja vaihda ne vaipat itse.......Se ei ole mikään verike että on lapsia tai asuntovelkaa, se on laiskuutta kun ei jää hoitamaan Alzheimer äitiään.

• Anonyymi00010

Äitini oli Kurjenmäkikodissa viimeiset hetkensä. Kävin siellä häntä katsomassa ja hänellä oli Alzheimerin tauti. En nähnyt että siellä olisi ollut mitään, mistä voisi syyttää hoitajia. Ehkä asennoituminen muistisairauksiin on meillä jokaisella vaikea sillä emme aina tiedä miten meidän pitäisi toimia.

• Anonyymi00011

Vai niin eikös näiden hoitajien pitaisi olla juuri koulutuksen saaneita tähän muistisairaan ihmisen kohtaamiseen ja hoitamiseen, paremmin pitäisi osata kun tavan tallaajan. Se ainainen valitus kun on raskasta jos on alalle lähtenyt sen pitäisi olla tiedossa opiskelujen aikana on harjoittelujaksoja ja siinä jo luulisi saavan tiedon alan vaatimuksista. Jos lähtökohtaisesti ei pida ihmisen hoitamisesta oisko väärällä alalla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      597
      1471
    2. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      44
      807
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      472
      698
    4. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      6
      586
    5. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      41
      537
    6. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      35
      533
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      29
      508
    8. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      490
    9. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      29
      458
    10. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      152
      448
    Aihe