Onko tietoa, saako mistään pankista 30 vuoden lainoja? Nordean asuntolainalaskuri näyttää 30 vuotta, mutta saako sellaista oikeasti? Ja en kaipaa vastauksia korkojen määrästä yms. vain faktaa siitä saako 30 vuoden lainan jostain.
Asuntolainan pituus
7
319
Vastaukset
- elokuu_867
Hyposta nyt ainakin.
- harkinnassasunto
Saako sieltä oikeasti ihan yksittäinenkin ihminen lainaa?
- nospeedlimi
Kait pankki nyt katsoo lainaottajan iän kun jos aintaa 30v lainan... 30 on oikeestaan alle 30v ikäsen juttu ja ne kyllä vaatii jo aika vahvaa omarahoitusosuutta..... ei taida riittää edes 30% käteinen vakuutena eikä sen päälle ord i mamma och pappa.
Siit aikuisen oikeesti mikä tahansa sopimus ja suunnitelma 30v ajalle on järjetön. - vedän.kuonoon
Voi, olisin niin mielelläni ottanut edes 20 vuoden lainan, mutta pankkitäti katsoi nenänvarttaan ja arveli elinikääni melko häijysti. Sanoi, ettei myönnä kuin max 5-10 vuotta.
Ah, olen juuri täyttänyt 60v.
Ja terve, hoikka ja nätti nuorekas nainen :D- eläkeläiselleasunto
jos on kyse asuntolainasta kannattaisi hyposta kysyä. Sieltä saa periaatteessa bullettinakin jos asunto on hyvä ja helppo myydä. Sen kyllä ymmärtää ettei 60vlle mielellään vakuudetonta luottoa myönnetä, pitkiä lainoja, mutta jos sentään on vakuus. No OP ei myös suostunut kulutusluottoa myöntämään pidemmäksi ajaksi kuin 7 vuotta, vaikka oli vakuutena sama asunto jolle pankki myönsi 15 v maksuaikaa. ja ikää siis 64 v kun nämä otin.
- elokuu_867
Varsin rajoittunut tapa ajatella että 30 vuoden laina-ohjelma = maksan lainaa 30 vuotta.
Pidempi asuntolaina antaa itselle enemmän pelivaraa. Ylimääräiset rahat mieluummin sijoituksiin kuin nopeaan lainan lyhentämiseen, koska korot on alhaalla. Sitten jos/kun alkaa korkotaso nousta voi tarvittaessa realisoida sijoituksia ja tehdä niillä ylimääräisiä lainalyhennyksiä. Itse olen aina ottanut pisimmän mahdollisen laina-ajan, mutta todellisuudessa lyhentänyt lainaa paljon maksu-ohjelmaa nopeammin ylimääräisillä lyhennyksillä.- lainaakoikuissu
Nimenomaan näin, hyvä että joku ymmärsi pointin. En varmasti tule siinä asunnossa asumaan 30 vuotta, mutta ei ole myöskään mitään tarvetta kituuttaa ja olla 15 vuoden päästä ehdottomasti asuntolainan suhteen velaton.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1951496Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231258- 50988
- 70940
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52853Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 56832
- 102814
- 82810
- 32745