Tämä kertomus perustuu mielikuvitukseen, mutta en menisi vannomaan, etteikö jotain jossain liene totta, hivenen verta. Kuulin, että jossain päin kaukoitää ja kiinaa on vuosituhansia sitten kerätty ruhtinaille ja keisareille sekä kuninkaille jalokivikokoelmia. Nämä ovat tiettävästi kallisarvoisia, mutta kuten faaraoiden haudat, niin jotain näistäkin on ryövätty. Jotkut kerää nykyäänkin kokoelmiinsa rahojen lisäksi jalokiviä ja niitäkin on tuotu suomeen ja jopa kokoelma on suomessa. Joku keräillyt jostain päin maailmaa.
juorun arvoinen kokoelma
kuninkaidenkruunut
4
2855
Vastaukset
- kouluenglanti
Niinhän se on, että mitä ei ole, sitä ei kaivata, varsinkaan jos ei tiedetä, että niitä saa myös kansainvälisiltä liikkeiltä postimyynnistä, eikä tarvitse kultasepänliikkeestä hakea, kun itse netin kautta tilaa. Ottaa sivut esille ja valitsee, tilaa ja maksaa. Ei ole vaikeaa, jos on kouluenglantia vähänkään lukenut.
- IltalehdestäPäivää
Tunge kuninkaat hanuriis ole hyvä.
- YllättävänTyhmä
haiista vittu!
- Mielisairaspotilas
painu helvetiin jo. tämä on minun palstani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082545
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo411701Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1431315Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2971151Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3221129Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen231073Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571063- 55946
Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H12885Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21853