Mitä minä saan jumalalta, onko jumalaa edes olemassa.
mitä minä teen jumalalla
11
166
Vastaukset
Jokkaise uskovaise pääs o pien jumal jonka hää on sinne ite luont. Tietyst juttui ja kertomuksii avul.
Ne o ain sellasii, jot ne o sammaa mielt ko se uskovainekii ja jokaisel se o vähä erilain. Jonku jumal sallii naispapitkii ja se ei oo vihhai homoil ko taas toise ihmise samanimmiin jumal o iha toist mielt.
Onk semmoset jumalat todellissii onkii vaikeemp kysymys. Oha ne olemas mielikuvitukses, mut sen ulkopuolel niist ei oo mittää jälkee.
Onks niist sitte mittää hyötyy?
Kyl varmaaki, jos tovellisuuvel ei oo mittää vällii ja ihmine halluu vaa saaha itellee hyvän mielen. Oha se lustii, jot joku o iha siu puollellais vai haukkuuki sinnuu syntiseks ja mihikää kelvolliseks (ja kuitekii halluu antaa siul anteeks).
Miust o kuitekii mukavampaa ellää tääl iha oikees maailmas ilma mittää henkiolentoloit.
Nii ois kyl siustkii, jos sie vaa uskaltasit avata silmäs ja mieles.- 12___13
"Mitä minä saan jumalalta, onko jumalaa edes olemassa."
Sait tämän elämän. Toivottavasti käytät sen viisaasti. :)- q.v
Onko toinen vanhemmistasi Jumala? Vai jopa molemmat`?
- tärkeäkysymys
Jumala on luonut aloittaja sinutkin. Syntiinlankeemuksen jälkeen päästään Jumalan yhteyteen ottamalla Jeesus Kristus henkilökohtaisesti vastaan Herrana ja pelastajana. Iankaikkisuuskohtalosi riippuu täysin siitä, miten suhtaudut Jeesukseen Kristukseen.
- Affekus
Uskallan väittää että vanhempani ovat minut luoneet. Ei siihen mitään yliluonnollista tarvita.
En ole vieläkään saanut vastausta siihen mitä uskovaiset tekevät sen iankaikkisuuden? Vai onko se koko ajatus liian vaikea käsittää?
Tähän kun ottaa huomioon sen mikä jumalista on oikea niin asia menee vielä vaikeammaksi. Mitä jos juuri sinä palvot väärää ja vain suututat elämäsi oikeaa?
Ateistilla tuokin on niin paljon helpompi kokonaisuus. Sen kuoleman jälkeen kun ei tule mitään. - kaikellaontekijänsä
Vanhemmat ovat ketju Jumalan luomassa ihmiskunnassa. Älylaitteen jolla tekstin kirjoitit on jonkun tekemä, maailma missä elämme on Suuren tekijän käden jälki.
Vain Jumalassa ei ole alkua eikä loppua. - ytryxgxvb
Nykytieteen ansiosta kirjoitamme täällä, emme minkään yliluonnollisen suuren käden takia.
- PowerWolfie
kaikellaontekijänsä kirjoitti:
Vanhemmat ovat ketju Jumalan luomassa ihmiskunnassa. Älylaitteen jolla tekstin kirjoitit on jonkun tekemä, maailma missä elämme on Suuren tekijän käden jälki.
Vain Jumalassa ei ole alkua eikä loppua.Mitä monikansallista suuryritystä tässä pitäisi ruveta palvomaan...? Oi Suuri Tekijä (lisää haluamasi laitevalmistaja) minä rukoilen sinua...
- juutajaata
Uskovainen taas ei ymmärrä, että Jumalaa ei ole olemassakaan eikä heillä ole mitään todisteita mistään mitä Jumalasta väittävät. Se on ihan sama onko se luterilainen vai harekrisna, joka näitä juttuja väittää. Heillä ei mitään näkemyksiensä tueksi ole.
- vm41
Heppoisen helppoja, sekä vailla järkeä on uskovaisen selitys olemassaolollemme.
Sanoisin jopa että todella naivistisia juttuja !
Luultavasti syntyneet aivojen vajaatoiminnan tuloksena, kun muuhun ei ole yltänyt.
Sitä paitsi, miksi tuota jumalaanne joka paikkaan tuputatte, sillä sanotaanhan "sanassakin",
>Oma apu paras apu<. Jumala on puutarhuri, joka hoitaa omaa tonttiaan ja sinä olet pienviljelijä, joka hoitaa omaa tonttiaan. Sinä aika harvoin puutut Jumalan toimiin, mutta Jumalalla on tapana puuttua muiden toimiin. Hän haluaa, että kaikki sybolisesti hukutetaan veteen ja että heitä kehotetaan luopumaan kaikesta omaisuudesta ja ihmissuhteistaan. Jos he tottelevat niin he löytävät tilalle uuden omaisuuden ja uudet ihmissuhteet. Niin väitetään, mutta se harvoin on totta.
Mene ja myy kaikki mitä sinulla on ja anna rahat köyhille. Niin sinulla on aarre taivaassa, tule sitten ja seuraa minua. (Jeeusta vai egoa?). Eräät seuraavat Jeesusta, mutta minä itse esimerkiksi luovuttuani omaisuudesta olen yhä enemmän seurannut EGOA. Sen jälkeen kun on luopunut omaisuuden sidonnaisuudesta voi alkaa tehdä mitä mielii ja mitä EGO tahtoo tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi694620Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D1004068- 553629
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul382891Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!272639Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa612572- 512501
- 391957
- 471928
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2521776