Miltton ja Tahdon2013

Muutama vuosi sitten ihmettelin sitä valtavaa innostusta, jolla ajettiin ns. tasa-arvoista avioliittolakia. Mukana oli kymmeniä tuhansia ihmisiä ja satoja yrityksiä. Kaiken näytti saaneen aikaan Tahdon2013-kansanliike.

Nyt, ihan muita asioita etsiskellessäni, törmäsin viestintä- ja markkinointiyritys Milttonin verkkosivuilla tällaiseen hehkutukseen:
--------------------------------------------------------------------------------------
Milttonilla oli kunnia olla mukana suunnittelemassa ja toteuttamassa yhdessä Tahdon 2013-kansanliikeen kanssa tätä uudenlaista ja rohkeaa haastetta, jonka kautta tuhannet suomalaiset ja yli 950 yritystä osoittivat tukensa tasa-arvoiselle avioliittolaille ratkaisevalla hetkellä ennen eduskunnan äänestystä. Tahdon2013-kansanliikkeen pitkä työ palkittiin lopulta, kun tasa-arvoisesta avioliittolaista tuli ensimmäinen Suomen eduskunnan kansalaisaloitteesta laiksi säätämä laki.
-------------------------------------------------------------------------------------------

"Kansanliikkeen kanssa"? Tahdon2013-sivuilta, jotka vielä ovat olemassa, en kuitenkaan löydä mainintaa Milttonin osuudesta.

Mikä minua tässä ihmetyttää, on: kuka maksoi Milttonille? Sehän on yksityinen yritys, jonka pitää kannattaa taloudelllisesti, ja joka siis perii palveluksistaan maksun. Mitä maksoi Milttonin "suunnittelu ja toteutus"? Mistä rahat tulivat?

Ja tietysti sekin ihmettyttää, mikä osuus Milttonin "suunnittelulla ja toteutuksella" oli lain läpimenoon eduskunnassa. Mitä vaikutti tuhansien ihmisten spontaani liikehdintä? Ja mitä vaikutti Milttonin - kai ammatillinen ja ammattitaitoinen - markkinointi ja lobbaus?

12

670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäinkinVoiOllaVAI

      Oletko kuullut koskaan sponsoroinnista? Siinä yritys antaa rahaa, tuotteita tai palveluksia jonkun muun hyväksi ilman korvausta?
      Nykyään tietyt yritykset haluavat tukea myös muuta kuin perinteisiä asioita kuten urheilua tai kulttuuria ja ne saattavat antaa rahaa tai työpanostansa myös erilaisten hankkeiden tai projektien hyväksi.

    • Siis sponsoriyritykset antoivat rahaa kansanliikkeelle, joka sitten sillä rahalla palkkasi Miltton Oy:n kampanjoimaan/lobbaamaan puolestaan? Kampanjalla, josta Miltton jälkeenpäin tuli palkituksi ainakin neljässä mainosfirmojen välisessä kilpailussa (mtl 2014 communications AWARDS, VUODEN HUIPUT, THE SABRE AWARDS EMEA ja GRAND ONE 2015)?

      Jotenkin tämä ei minusta kuulosta "kansanliikkeen" toiminnalta.

      • DianaPalmer

        Mitä sinä nyt enää tuollaisella päätäsi vaivaat? Itsekin allekirjoitin sen aloitteen netissä; sponsoreista viis. Aivan omasta halustani ja kannatuksen vuoksi. Silloin lukioikäinen tyttärenikin luokkatovereineen oli mukana liikkeessä; mitään sponsorirahaa ei meillä kylläkään näkynyt:)

        Suomen eduskunta äänesti lain voimaan selvällä enemmistöllä ja hyvä niin! Olikin jo korkea aika.


      • TotuusSattuuQ

        "Siis sponsoriyritykset antoivat rahaa kansanliikkeelle, joka sitten sillä rahalla palkkasi Miltton Oy:n kampanjoimaan/lobbaamaan puolestaan? "

        Eiköhän se ollut ihan Miltonin omaa sponsorointia jossa se siis antoi ilmaiseksi työpanostaan, Yritys toki halusi sillä sitten profiloitua tietynlaisten arvojen kannattajaksi joiden se sitten ajatteli tuovan jatkossakin maksavia asiakkaita.


      • Fantomen
        DianaPalmer kirjoitti:

        Mitä sinä nyt enää tuollaisella päätäsi vaivaat? Itsekin allekirjoitin sen aloitteen netissä; sponsoreista viis. Aivan omasta halustani ja kannatuksen vuoksi. Silloin lukioikäinen tyttärenikin luokkatovereineen oli mukana liikkeessä; mitään sponsorirahaa ei meillä kylläkään näkynyt:)

        Suomen eduskunta äänesti lain voimaan selvällä enemmistöllä ja hyvä niin! Olikin jo korkea aika.

        Eli kyse ei ollutkaan kansanvallan toteutumisesta, vaan kulissien takana tapahtuneesta tiettyjen valtapiirien tietoisesta vaikuttamisesta tiettyyn suuntaan. Tasa-arvoinen avioliittolaki ei siis ollut kansan todellinen tahto, vaan laki saatiin läpi manipulaatiolla. Se voittaa jolla on eniten rahaa. Ja sinusta tämä on ok, kunhan vain lakimuutos on sinun mielesi mukainen? Missä demokratia? Missä läpinäkyvyys? Toteutuiko kansan tahto?


      • DianaPalmer kirjoitti:

        Mitä sinä nyt enää tuollaisella päätäsi vaivaat? Itsekin allekirjoitin sen aloitteen netissä; sponsoreista viis. Aivan omasta halustani ja kannatuksen vuoksi. Silloin lukioikäinen tyttärenikin luokkatovereineen oli mukana liikkeessä; mitään sponsorirahaa ei meillä kylläkään näkynyt:)

        Suomen eduskunta äänesti lain voimaan selvällä enemmistöllä ja hyvä niin! Olikin jo korkea aika.

        Mutta oletko varma, että sinä ja lukioikäinen tyttäresi luokkatovereineen osallistuitte kansanliikkeeseen "aivan omasta halustanne"? Että teihin ei mitenkään vaikuttanut Milttonin ammattitaitoinen ja palkittukin kampanja? Tiesittekö Milttonin mukanaolosta?


      • TotuusSattuuQ
        Fantomen kirjoitti:

        Eli kyse ei ollutkaan kansanvallan toteutumisesta, vaan kulissien takana tapahtuneesta tiettyjen valtapiirien tietoisesta vaikuttamisesta tiettyyn suuntaan. Tasa-arvoinen avioliittolaki ei siis ollut kansan todellinen tahto, vaan laki saatiin läpi manipulaatiolla. Se voittaa jolla on eniten rahaa. Ja sinusta tämä on ok, kunhan vain lakimuutos on sinun mielesi mukainen? Missä demokratia? Missä läpinäkyvyys? Toteutuiko kansan tahto?

        "Tasa-arvoinen avioliittolaki ei siis ollut kansan todellinen tahto, vaan laki saatiin läpi manipulaatiolla."

        Millä ihmeen manipulaatiolla? Lobbausta ta kampanjointia oli molempiin suuntiin. Yritä nyt vain elää sen kanssa että sinä et enää edusta mitään kansan enemmistön kantaa vaan suurin osa ihmisistä ei enää välitä siitä millaisia muiden parisuhteet ovat.


      • Fantomen
        TotuusSattuuQ kirjoitti:

        "Tasa-arvoinen avioliittolaki ei siis ollut kansan todellinen tahto, vaan laki saatiin läpi manipulaatiolla."

        Millä ihmeen manipulaatiolla? Lobbausta ta kampanjointia oli molempiin suuntiin. Yritä nyt vain elää sen kanssa että sinä et enää edusta mitään kansan enemmistön kantaa vaan suurin osa ihmisistä ei enää välitä siitä millaisia muiden parisuhteet ovat.

        "Yritä nyt vain elää sen kanssa että sinä et enää edusta mitään kansan enemmistön kantaa vaan suurin osa ihmisistä ei enää välitä siitä millaisia muiden parisuhteet ovat. "

        Tietenkin Fantomen elää nyt ja ikuisesti. Se on viidakon laki. Noin muuten, kuten sanoit, enemmistö ei enää pidä moraalia missään arvossa. Se on kuitenkin tekopyhää, koska esim. eläimiin sekaantujat ei saa mennä naimisiin oman rakkaansa kanssa. Tai aikuiset ihmiset muutenkaan, jos ovat esim. sisaruksia. Miksi näin, kysyy viidakon valtias.


      • TotuusSattuuQ
        Fantomen kirjoitti:

        "Yritä nyt vain elää sen kanssa että sinä et enää edusta mitään kansan enemmistön kantaa vaan suurin osa ihmisistä ei enää välitä siitä millaisia muiden parisuhteet ovat. "

        Tietenkin Fantomen elää nyt ja ikuisesti. Se on viidakon laki. Noin muuten, kuten sanoit, enemmistö ei enää pidä moraalia missään arvossa. Se on kuitenkin tekopyhää, koska esim. eläimiin sekaantujat ei saa mennä naimisiin oman rakkaansa kanssa. Tai aikuiset ihmiset muutenkaan, jos ovat esim. sisaruksia. Miksi näin, kysyy viidakon valtias.

        "Noin muuten, kuten sanoit, enemmistö ei enää pidä moraalia missään arvossa."

        Ei vaan he eivät pidä enää arvossa sellaista moraalia jossa kontrolloidaan kahden aikuisen ihmisen välisiä intiimejä asioita joiden ei siis pitäisi mitenkään kuulua muille.
        .
        "Se on kuitenkin tekopyhää, koska esim. eläimiin sekaantujat ei saa mennä naimisiin oman rakkaansa kanssa. Tai aikuiset ihmiset muutenkaan, jos ovat esim. sisaruksia. Miksi näin, kysyy viidakon valtias."

        Jos itsekin hetken mietit asiaa niin se ero kahden täysivaltaisen ja oikeustoimikelpoisen aikuisen ihmisen väliseen avioliittoon saattaa selvitä sinullekin.


      • TotuusSattuuQ kirjoitti
        "Lobbausta ta kampanjointia oli molempiin suuntiin. Yritä nyt vain elää sen kanssa että sinä et enää edusta mitään kansan enemmistön kantaa vaan suurin osa ihmisistä ei enää välitä siitä millaisia muiden parisuhteet ovat."

        Äänestys lainmuutoksesta tapahtui käsittääkseni eduskunnassa. Kansanäänestystä asiasta ei järjestetty, eikä "kansan enemmistön kantaa" siis minun mielestäni selvitetty. Luullakseni kyllä Miltton Oy yritti parhaansa mukaan luoda sitä mielikuvaa, että "kansan enemmistö" kannatti lainmuutosta.

        Jos muuten "lobbausta...oli molempiin suuntiin", niin oliko lainmuutoksen vastustajillakin apunaan Milttonin kaltainen ammatillinen, isohko yritys?


      • TotuusSattuuQ
        Kuurni kirjoitti:

        TotuusSattuuQ kirjoitti
        "Lobbausta ta kampanjointia oli molempiin suuntiin. Yritä nyt vain elää sen kanssa että sinä et enää edusta mitään kansan enemmistön kantaa vaan suurin osa ihmisistä ei enää välitä siitä millaisia muiden parisuhteet ovat."

        Äänestys lainmuutoksesta tapahtui käsittääkseni eduskunnassa. Kansanäänestystä asiasta ei järjestetty, eikä "kansan enemmistön kantaa" siis minun mielestäni selvitetty. Luullakseni kyllä Miltton Oy yritti parhaansa mukaan luoda sitä mielikuvaa, että "kansan enemmistö" kannatti lainmuutosta.

        Jos muuten "lobbausta...oli molempiin suuntiin", niin oliko lainmuutoksen vastustajillakin apunaan Milttonin kaltainen ammatillinen, isohko yritys?

        "Äänestys lainmuutoksesta tapahtui käsittääkseni eduskunnassa."

        Luonnollisesti koska eduskunta on ainoa paikka Suomessa jossa lakeja voidaan säätää. Edes mikään kansanäänestys ei tätä kumoa.

        "Kansanäänestystä asiasta ei järjestetty, eikä "kansan enemmistön kantaa" siis minun mielestäni selvitetty."

        Ei äänestyksellä kuten ei oikeastaan mistään yksittäisestä laista. Mutta kyllä oli aikoinaan melko monta kyselytutkimusta jossa kannatusta selvitettiin ja ne olivat melko vahvasti mutoksen puolella.

        "Luullakseni kyllä Miltton Oy yritti parhaansa mukaan luoda sitä mielikuvaa, että "kansan enemmistö" kannatti lainmuutosta."

        Jokainen toki kampanjoi niillä "aseilla" joiden katsoo toimivan. Aivan samoin Aito Avioliitto ratsasti jatkuvasti "lasten parhaalla" vaikka ei oikein kyennyt edes kertomaan miten lakimuutos lapsiin vaikuttaa. Kaikenlaisia kauhukuvia kyllä osattiin maalailla.

        "Jos muuten "lobbausta...oli molempiin suuntiin", niin oliko lainmuutoksen vastustajillakin apunaan Milttonin kaltainen ammatillinen, isohko yritys?"

        Jos ei ollut niin se on ihan heidän oma vikansa. Hyvä kampanja vaatii ammattitaitoa mutta Aito Avioliitto halusi hoitaa asiat itse ja olikin kyllä sitten varsin amatöörimäinen ja sahasi moneen otteeseen ihan omaa oksaansa.


      • Anonyymi
        Fantomen kirjoitti:

        Eli kyse ei ollutkaan kansanvallan toteutumisesta, vaan kulissien takana tapahtuneesta tiettyjen valtapiirien tietoisesta vaikuttamisesta tiettyyn suuntaan. Tasa-arvoinen avioliittolaki ei siis ollut kansan todellinen tahto, vaan laki saatiin läpi manipulaatiolla. Se voittaa jolla on eniten rahaa. Ja sinusta tämä on ok, kunhan vain lakimuutos on sinun mielesi mukainen? Missä demokratia? Missä läpinäkyvyys? Toteutuiko kansan tahto?

        Mainitsemasi tiettyjen valtapiirien tietoinen vaikuttaminen tiettyyn suuntaan on edelleen vallitseva toimintatapa Milttonissa:
        https://www.is.fi/politiikka/art-2000008187883.html

        Miltton on lobbausten luvattu organisaatio. Eiköhän rekrytointikin toteuteta korruptioilla, joten voidaan puhua laittomuuden organisaatiosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1003
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      917
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      298
      798
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      658
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      599
    Aihe