Miksi kuulua tähän nykyisen jumalattomaan kirkkoon.
Uskoa voi ilman kirkon jäsenyyttäkin.
Kirkosta eroamisella säästää rahaa.
Helposti eroaminen käy nettisivujen kautta:
http://www.eroakirkosta.fi
Nyt ei edes tarvitse lähettää postissa mitään. Ero käy suoraan noiden sivujen kautta.
Ero kirkosta kannattaa
8
195
Vastaukset
- Vihdissä
Lohjan käräjäoikeudessa purettiin eilen yhden suomalaisen perheen taakkaa, kun esillä oli Vihdin kirkkoherran Pertti Sistosen, 59, pahoinpitelysyyte.
Johtava kihlakunnansyyttäjä Ahti Hirvonen vaatii Sistoselle rangaistusta yhdestä vaimoon kohdistuneesta pahoinpitelystä.
Sistonen kiistää pahoinpitelyn jyrkästi ja arvelee vaimonsa lyöneen päänsä huonekaluihin, kun tämä kompuroi yöllä unissaan.
Seurauksena vaimon toinen silmä musteni ja toinen muurautui umpeen. Silmäkulma jouduttiin tikkaamaan, nenä murtui ja meni vinoon. Huuleen ja leukaan tuli haavat, päälaelle kuhmu ja ranteisiin sekä rintakehään puristusjälkien kaltaisia mustelmia.
Pahoinpitelystä syytetyn poika kertoi käräjillä, että kirkkoherra löi vaimoaan Raamatulla. Vaimo kertoi alistamisesta, joka ilmeni sekä fyysisenä että henkisenä väkivaltana. Miestään hän pelkäsi, mutta piti silti kulissia yllä, koska ajatteli aina, että "jospa Pertti muuttuu".- jamma
Pidätettynä virantoimituksestaan toistaiseksi.
- Voi olla
Kepulaiset ovat aggressiivisia.
Voi olla kirjoitti:
Kepun Pirkanmaan piirin puheenjohtaja Hannu Kopola sai viime syksynä kenkää siviilivirastaan Ahlmanin maatalousoppilaitoksen apulaisrehtorin virasta väkivaltaisuuden takia.
Hannu Kopola löi opiskelijaa päin näköä.
Väkivaltaista porukkaa...- Otsikossa lähes kaikki
Voi olla kirjoitti:
Kokoomuslaisethan niitä vaimojensa hakkaajia ovat..
- kuulumisia
Erosin kirkosta noin puoli vuotta sitten, ja sen jälkeen elämänlaatuni on kohonnut huomattavasti!
Olen huomattavasti itsevarmempi kuin aikaisemmin, enkä enää välitä niin paljon mitä ihmiset ajattelevat tekemisistäni, pitävätkö he niitä oikeina tai normien mukaisina, tms. ihan tarpeetonta huolehtimista.
Tämä on heijastunut kaikille elämän osa-alueille, minulla on vihdoin vapaus toteuttaa itseäni! Olen onnistunut saamaan paljon uusia ystäviä, ja loistavan työpaikan, kiitos uuden itseluottamukseni!
Huomaan, että ottamalla vastuuta itsestäni, ajatuksistani ja teoistani, pääsen parempaan lopputulokseen, ja tiedostan paremmin tekoni ja niiden seuraukset!
Huomaan myös pohtivani asioita useammasta näkökulmasta, ja koen enemmän empatiaa muita ihmisiä kohtaan!
Aiemmin kirkko kahlitsi suuresti arvomaailmaani ja käyttäytymistäni, joten on kuin olisin päässyt eroon valtavasta riippakivestä!
Enää en kirkkoa kaipaa, toivon kaikille vähänkään epävarmoille rohkeutta alkaa toteuttamaan itseänne!- Näin se vaan on.
"Olen huomattavasti itsevarmempi kuin aikaisemmin, enkä enää välitä niin paljon mitä ihmiset ajattelevat tekemisistäni, pitävätkö he niitä oikeina tai normien mukaisina, tms. ihan tarpeetonta huolehtimista. "
:::::::::::::::::::::::::
Minä taas koin aikoinaan kirkosta eroamiseni niinpäin, että se juuri todisti, että en ole riippuvainen siitä, mitä muut ihmiset tekemisistäni ajattelevat.
(Siihen aikaan ei kirkosta erottukaan netin kautta, vaan piti käydä pappilassa ja lähtiessä sai uhkailut ja haukkumiset mukaansa.)
Minä olen minä ja teen mitä haluan.
Jos teoillani rikon vastoin yhteiskunnan lakeja, niin minä kannan teoistani myös vastuun.
Enpä muuten katso olevani yhtään huonompi ihminen kuin joku pikkukunnan lestadiolaisuutta edustava kepulaisvaltuutettu, jollaiset ovat mielellään syyllistämässä meitä syntisiä.
Meillä on kunnassamme muutamia tällaisia tapauksia (kepulestadiolaisia valtuutettuja), joista yksi on erityisen kuuluisaksi tullut siitä, että kukaan ei ole koskaan nähnyt hänen huulillaan edes pientä hymynkaretta, saati, että hänen olisi koskaan nähty nauravan.
Mahtaa se olla synkkää puuhaa tuo kiihkouskovaisuus, uskoipa sitten Lars Leevin oppeihin tai kepu-uskontoon tai, mikä pahinta, kumpaankin.
- En jopparia tarvitse
Olen eronnut kirkosta heti täysi-ikäiseksi tultuani, elikkä lähes 30 vuotta sitten. Syy on kirkon läpitunkeva ahneus ja ulkokultaisuus. Omakohtainen kokemukseni lapsena oli nälkäjoulu, jonka -60 luvun alussa perheemme vietti. Isältäni oli sotavammoista johtuvan sairauden vuoksi jäänyt kirkollisverot maksamatta. Ne ulosmitattiin jostakin rahaerästä, joka piti tulla köyhälle perheellemme jouluksi. Vanhempani kävivät kyselemässä maksulykkäystä: turhaan. No siitä joulusta ja kaikesta muustakin selvittiin, mutta meidän lasten mieliin asia jäi kuitenkin. Kirkko on armoton, aina, kun voi. Pirun kallis joppari jumalan ja ihmisen välille. Koetan pärjäillä jotenkin niin, että juttelen itsekseni jumalan kanssa. Joskus hän antaa minulle vastauksiakin, toisinaan ei. Kirkko ei ole minulle kuitenkaan mitään koskaan antanut. Miksi siis minä antaisin kirkolle ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t3211263Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r357467V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!813848Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1063799- 423298
Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.6113227Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳453106- 913088
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul322033Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee
Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul251785