Miten pian mahtaa akku tyhjentyä auton seisoessa parkkipaikalla? Lueskelin tuossa autoni käyttöohjekirjaa ja siellä neuvottiin ottamaan akusta johto irti, jos auto on pidempään käyttämättä, koska muun muassa ajonesto laite syö virtaa koko ajan. En käytä autoa ihan päivittäin. Kannattaako johto irroittaa, jos on vaikka muutama päivä väliä ajojen välillä? Viikko? Tai millaisista aikamääristä on kyse, että akku uhkaa tyhjetä? Toisaalta: millaisia matkoja pitäisi ajaa, että akku ehtisi latautua kunnolla?
Akun tyhjeneminen ilman ajoa
5
682
Vastaukset
- Lataaja
V70 tdi -98 kuluttaa 15 mA. Puoli akullista kuluu 36Ah / 0,015A = 2400 tunnissa = 100 vuorokautta.
Tyhjä akku on täynnä kesälämpötilassa noin 3 tunnin moottorin käytöllä, nollakelillä noin 6 tunnin ajolla ja 20 asteen pakkasessa parin vuorokauden yhtämiottaisella ajolla. Tämä edellyttää, että akun napoihin tulee pakkasella 14,5 V ja kesälämpötilassa 14,3 V. - itse
Ei muuta kuin ostoksille, halpa yleismittari, ei ole kuin muutaman euron halvimmillaan, se keltainen mittari, ihan riittävän hyvä
siinä on alue 10A, eli mitataan ampeereina paljonko kulutttaa
Akun johto irti, mittarin toinen johto akun napaan, ja toinen irroitettuun kaapeliin, mittari näyttää paljonko kuluu virtaa
Siitä voi päätellä miten on, jos on kulukki vaikkapa, milli Ampereja, se normaalia(0,04- 0,004 A),
Ja voi vaikka pienellä lampulla katsoa kiiluuko, se vain akun ja kaapelin väliin(sarjaan), mikäli kiiluu(palaa himmeästi) silloin kulukkia vähän juu omasta tyhjeni akku omija aikojaan kun se seiso noin parviikkoo kun siinä on kaukolukitus ja varashälytin et ne vähän syö virtaa mutta kun sillä ajaa vähintään kolmenpäivän välein 2-3h niin kyl starttaa näin talvellakin mut kannattaa pitää lämmitykses säästää bensaa, konetta ja starttia kun pitää autoa lämmitykses jo 0 asteesta eteenpäin niin starttaa vähemmälläkin virrallakin
- 1000hv
http://www.ctek.com/Manualer/manual_XC800_FI_001.pdf
Ton voi asentaan vaikka pysyvasti pellin alle.Akku voi olla latauksessa vaikka vuoden , ei kiehuta akkua.Ylläpitää varausta.
Tollakun lataa aina sillontällön ei ole ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 522165
- 49856
- 85854
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!9755- 67703
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35701Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27610- 43497
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap78490Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28479