Olen oppinut inhoamaan helluntalaisia

Rampevaa61

Asun alueella jolla suurin osa on helluntalaisia. Nuorempana lahko ei häirinnyt, mutta asuttua 8 v toisaalla, ovat nämä lahkolaiset alkaneet tympiä enemmän ja enemmän. Joka paikassa saa kokouskutsuja, tungetaan kotiinkin hokemaan "siunausta", työtä annetaan vain uskossa oleville sisarille ja veljille. Avokki etsinyt 2 vuotta turhaan työtä , kun ei ole uskossa, niin ei hän saa työtä. Menneenä keväänä avokki teki eläinsuojelurikosilmoituksen helluntalaisesta miehestä, ( asunnosta poistettiin sairas koira ja miehen kissa vaeltaa nyt jossakin kulkukissana.) Soitti helluntalainen viranomainen ja käski poistaa avokin julkaiseman kissan etsintäilmoitukset, koska se oli väärin uskonveljeä kohtaan. Oltaisiin annettu kissalle koti, mutta nyt se vaeltaa nälkäisenä ja villiintyy. Palattiin, koska ajateltiin, saadaan asua kauniin luonnon keskellä ja viettää eläkepäivät täällä, mutta se taitaa olla mahdotonta. Kertokaas paikkakunta missä noita helaripirulaisia olisi mahdollisimman vähän.

7

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saatteollarauhassa

      Muuttakaa Pohjois-Koreaan tai Saudi-Arabiaan niin helluntailaisia ei häiriöksi asti ole.

    • Tiitikkä

      Oikein teitte kun pyritte auttamaan kärsiviä lemmikkejä, se oli oikea teko.
      Eikö ne usko jos sanoo että on oma tapa uskoa, ettei niiden kokoukset kiinnosta? Yleensä tuo tepsii vaikka olisi mikä uskonsuunta kyseessä.

      Itseä on aina huolettanut helluntailaisten tapa manipuloida nuorten ja elämän kriisissä olevien mieltä. Ajetaan esim syytöstä synnistä joka sitten aiheuttaa ahdistusta ja syyllisyyttä omasta ''pahuudesta''.
      Tiedän joitakin omasta tuttavapiiristä jotka eivät ole toipuneet vanhoilla päivilläänkään hurmoksellisista kokouksista joihin heitä lapsesta saakka vietiin.

    • UneliasEspoossa

      Missä ihmeen alueella Suomessa on helluntailainen enemmistö? Ja helluntailaisia viranomaisia?

      • Juu, aika mahdoton uskoa, että missään.


    • Hellua

      No, enoni oli helluntalainen, saivat saarnamiehet ja naiset hänet lahjoittamaan omaisuutensa pois.
      Meni yhteiseen hyvään, sinänsä kaunis ajatus, mutta kun katsoo näiden saarnamiesten ja naisten omaisuutta, niin mukavasti kertyy, on hienot talot ja kesämökit.
      Miksi eivät itse lahjoittaneet?
      Miksi saarnata toiselle lahjoittamisesta, jos ei itse ole valmis samaan?

      • eikannatakadehtia

        Tuloni ovat alhaiset. Viikolla päätin antaa pienen summan synttärilahjana henkilölle joka varmasti tarvitsee sitä tällä hetkellä enemmän kuin itse. Sitten menin kirpputorille ja sain sieltä mahtavan sopivia ja hienoja vaatteita syksyä ja talvea vartaan. Jospa näillä jo elämässään varoistaan luopujilla on siunaus. Kun annan rahaa Jumalan valtakunnan asiaan, niin saan edullisesti vaatetta, ruokaa, lukemista ja olen saanut olla terve. Jos terveys alkaa reistailla, niin sitten ei ole enää sijoitusongelmia.


    • " työtä annetaan vain uskossa oleville sisarille ja veljille."

      Vähän kuin suomenruotsalaiset siis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe