Supo on kerotnut, että isku Suomessa oli odotettu ja tekijä sopi heidän profiiliin. Supo oli kesäkuussa kuluvaa vuotta nostanut uhka-arviota asteikollaan 1-4 kohtaan 2: kohonnut uhka.
Itse arvioin myös keväällä, että Helsingissä, Tampereella tai Turussa tapahtuu lähiaikoina terrori-isku. Tekotavoiksi arvelin ajoneuvo, veitset tai räjähde. Todennäköisimpänä pidin rautatieasemalla tai Helsingissä metroasemalla tehtävää iskua. Tapahtumat Turun torilla veitseä käyttäen oli melko lähellä yskityiskohdiltaan arviotani.
Barcelonassa terroristien tarkoitus oli räjäyttää jonkinlainen propaanikaasupommi. Se kuitenkin räjähti tekijöidensä käsiin asunnossa.
On selvää, että tällainen helposti rakennettavan pommin rjayttäminen on hyvin todennäköinen iskutapa seuraavaksi jossakin päin Eurooppaa. Todennäköisin tapahtumapaikka on jälleen Ranska, jossa on paljon radikalisoitunutta väestöä. Suomessakin räjähteitä voidaan käyttää, mutta se edellyttäisi suurempaa joukkoa tekijöitä, mikä tekee sen epätodennäköisemmäksi Suomessa kuin muualla Euroopassa.
Turun isku oli odotettu uhka-arviossa
uhka-arvio
0
55
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792168
- 951976
- 361793
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329