Turun tapahtumat ja voimankäyttö

ex_turkulainen

Kuten muutkin niin minäkin tuomitsen tapahtuman ja annan kaiken tukeni ja myötätuntoni uhreille, omaisille ja kaikille jota tapaus koskettaa.

Nyt ei pidä ymmärtää kritiikkiäni väärin. Itsekin olen sitä mieltä että saunan takana on tilaa. Mutta koska elämme sivistysvaltiossa ja kannatamme ihmisoikeuksia yms. arvoja tulee meidän suhtautua kriittisesti poliisin toimintaan.

Jos tekijä oli aseistautunut ainoastaan teräaseella niin eikö sähkölamautin tai pippurisumute olisi riittänyt? Kasittääkseni poliisilla oikeus oikeus äärimmäiseen voimankäyttöön vain jos muut keinot ei riitä. Nyt tapahtumapaikka oli julkinen joten se toi omat riskinsä. Myös alaraajaan ampumista on vähätelty. Jalassa on isoja suonia joten menehtyminen verenvuotoon oli mahdollinen. Poliisilla tai yleensä virainomaisilla ei myöskään ole oikeutta kostaa tekijälle tämän tekoa.

4

680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anonyymi666

      kyllä poliiseil on oikeus ampua jos äijäl on veitsi kädessä eikä suostu pudottamaan sitä jne.

      • Potkupalloolija

        Tilanne oli käsittääkseni sellainen, että ampuneen poliisin pari oli sanonut ampuneelle autoa pysäyttäessä, että pitää ottaa virka-ase esiin. Käsittääkseni tilanne oli sellainen, että jos poliisi olisi laittanut virkaaseen koteloon ja ottanut sähkölamauttimen (mikäli hänellä oli sellainen) tai pippurisumutteen käteen, olisi tällä välin puukottaja jo tappanut naisen, jonka kaulalle ehti laittaa veitsen.

        Etälamauttimen tarkkuus ei olisi tilanteessa ilmeisesti riittänyt, vaan helposti ainakin toisen osumista olisi saanut puukottajan pitelemä nainen. Pippurisumute olisi vaatinut pääsemistä aivan lähietäisyydelle, ja tuskin olisi ollut riittävän tehokas. Samalla puukottajan uhri olisi saanut sumutetta varmuudella.


    • VAIkannatsinä

      Huolta tuommosen pirua palvovan petoelukan ampumisesta. Eiköhän tuo hurskahtelu ala mennä jo horroskoopin piiriin.

    • malttijavoima

      Voimankäyttö on suhteellinen käsite

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3330
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2872
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2720
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2648
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2534
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2365
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1833
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1767
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1640
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1496
    Aihe