Usein suora vastaus ei ole oikea vastaus

VastauksenLöytäminen

Vastaukset tulee oivaltaa näennäisvastauksen herättämänä. Näennäisvastaus on se, mikä sanotaan suoraan ja mihin voi tarttua. Se mikä voidaan kirjoittaa. Oikean vastauksen löytäminen on elämän asettama juoni meidän opettamiseksemme.

Mitä on kuoleman jälkeen, kysymme? Tarkoittaa sitä, että mitä on, kun kaikki näkyvä on poistunut. Myös ns taivaiden ilmiöt ja muodot ovat poistuneet.

Vastaus on: Minä olen. Minä on kuoleman jälkeen, kun kaikki on poistettu. Tätä voi tutkia. Mihin Minällä viitataan? Älä tutki jotain ulkonaista minää, tutki Itseäsi. Mikä tuo Itse on ?

Kun sanon: Minä olen, Itse olen, niin vastaus on suora näennäisvastaus. Suora vastaus on se, mihin teksti ja puhe pystyvät. Löydä oikea vastaus tuon takaa kokemalla ja havainnoimalla. Oikea vastaus on aina koettavissa Itse.

Oikea vastaus ei ole kirjaviisautta, se elää ja on elämää.

1

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VastauksenLöytäminen

Vinkki käsittämisen helpottamiseksi:

jos löydät jonkun Minän/Itsen, mihin voit tarttua ja erotella Itseksi/Minäksi tyyliin "tuo on Minä" ja samaan aikaan on jotain todellista ei-Itseä/ei-Minää, niin se ei ole oikea Minä/Itse.

Tämä Minä, joka ehdottomasti olet, mutta jota et saa kiinni käsin etkä muutenkaan voi siihen takertua edes ajatuksen avulla, on oikea. Jos voit havaita että se on vain jossain tietyssä paikassa ja eroteltavissa erilleen jostakin toisesta, on väärä Minä.

Minä/Itse on aina kaikkena kaikessa, jos joku paikka sille pitää määrittää.

Eräs henkisen harjoituksen muoto onkin ajatella edes joskus, että olemme kaikki oikeasti kaikkialla läsnäolevia. Näin voi päästä jyvälle siitä, mistä kuolemassa on kyse.

"Ihminen ei ole yhtään mitään korkeimmalla tasollaankaan - ihminen on kokonaisuudessaan kuin unta"

"Et ole siis mitään, mutta olet kuitenkin kaikkena kaikessa"
      - näennäinen paradoksi, mikä on ymmärrettävissä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      363
      3812
    2. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1423
    3. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      94
      1267
    4. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      65
      1064
    5. Perjantaita!

Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔
      Ikävä
      58
      877
    6. Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?

The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass
      Tv-sarjat
      14
      877
    7. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      38
      860
    8. Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"

Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise
      Suomalaiset julkkikset
      11
      847
    9. Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua

Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään
      Ähtäri
      60
      839
    10. Ei sua mies varmaan kauheasti haittaa

Jos otan sut omakseni, tässä lähiaikoina ❤️
      Ikävä
      65
      831
    Aihe