Tälläkin saitilla näyttää liikkuvan kaikkien muiden "pervojen" joukossa kumisaappaista kicksejä saavia ihmisiä. Itselleni väristyksiä aiheuttavat Nokian Kontiot - etenkin kääntövartisina. Saapassaitteja löytyy netistä sieltä täältä, mutta missäs näkyisi kuvia kääntövartisista kontioista. Siellä täällä kääntövartisia on alkanut näkyä mainoksissa yms. mutta "tuolla ulkona" ei niitä näe. Itselläni on käytössä useammatkin ko. saappaat - ekat oli jo 80-luvulla...
Käyttääx vielä moni tällasii kontioita ja jos niin missä????
Kääntövarret kontioissa
60
9205
Vastaukset
- ...käytä
Kääntövarsikontiot ovat rumia ja pilaavat nätit kumpparinvarret!
- Kontiot rules
Täytyy tunnustautua "kaappi"- kääntövarsikontioiden ystäväksi. Toisin sanoen tavallisessa ulkokäytössä olevissa Kontioissani varret ovat ylhäällä. Vanhat jo eläkkeellä arkipäivän käytöstä olevat Kontiot ovat sensijaan kääntövarsikontiot. Joskus näilläkin kääntövartisilla tulee käytyä ulkonakin, mutta pääasiassa ne ovat sisäkäytössä. Jotenkin kääntövarret ovat vain poissa muodista ja niitä ei uskalla pitää julkisesti. "Luulevat vielä perverssiksi".
- Asiaan perehtynyt
Varsien kääntäminen ei todellakaan pilaa saappaita, jos varsia ei pidä säilytyksessäkin jatkuvasti käännettyinä.
- Kontiot ok!
Kontiot rules kirjoitti:
Täytyy tunnustautua "kaappi"- kääntövarsikontioiden ystäväksi. Toisin sanoen tavallisessa ulkokäytössä olevissa Kontioissani varret ovat ylhäällä. Vanhat jo eläkkeellä arkipäivän käytöstä olevat Kontiot ovat sensijaan kääntövarsikontiot. Joskus näilläkin kääntövartisilla tulee käytyä ulkonakin, mutta pääasiassa ne ovat sisäkäytössä. Jotenkin kääntövarret ovat vain poissa muodista ja niitä ei uskalla pitää julkisesti. "Luulevat vielä perverssiksi".
Mullakin on käytössä kahet kontiot - toiset uudemmat, joita käytän silloin kun pitää kahlata syvemmässä vedessä tms. ja sit toiset vanhemmat, mitä käytän muuten.
Oon tietoinen siitä, et jotkut pitää kääntsäreitä pervoina, mut mun mielestä ne on vaan yksinkertaisesti hyvän näköiset ainaski kuluneina ja varret jo vähän rahjääntyneinä.
Ja silloin kun on kahet kontiot, ei ole niin väliä sillä, jos vaikka toisista meneekin varret "pilalle", mitä ne kyllä ei tosiaankaan käännettäessä tee.
- Kääntövarsikontiot
Rubberboots123-sivuilla näkyy paljon hyviä kuvia suorista Kontioista, mutta ei yhtään kääntövartisista.
Olen samaa mieltä kanssasi, että kuvia pitäisi saada myös kääntövarsikontioista. Naisten jaloissa kääntövartiset ovat ehdottomasti seksikkäimmät.- Nokia
Ihastuin "kääntövarsityttöihin" kouluaikoina -80- luvulla. Kumisaappaat kuuluivat silloin vielä normaaliin vaatetukseen ainakin syksyllä ja keväällä. Kauniit tytöt näyttivät tietysti kumisaappaissa vielä kauniimmilta. Jostain syystä kuluneet saappaat näyttivät paremmilta, kuin uuden kiiltävät. Kuluneissa on ehkä jotain maanläheistä ja sopivan karheaa. Muuten kumisaappaat saisivat kyllä olla kiiltäviä naisella (esim. Ratsut ja muut pitkävartiset), kunhan niitä vain näkisi jossain.
- saapas
Mainosta että ottavat kuvaehdotuksia vastaan? Mallit ovat sen verran nuoren näköisiä että tuskin tietävät mitään koko "kääntövarsi-ilmiöstä"?
- kääntispoika
Nokia kirjoitti:
Ihastuin "kääntövarsityttöihin" kouluaikoina -80- luvulla. Kumisaappaat kuuluivat silloin vielä normaaliin vaatetukseen ainakin syksyllä ja keväällä. Kauniit tytöt näyttivät tietysti kumisaappaissa vielä kauniimmilta. Jostain syystä kuluneet saappaat näyttivät paremmilta, kuin uuden kiiltävät. Kuluneissa on ehkä jotain maanläheistä ja sopivan karheaa. Muuten kumisaappaat saisivat kyllä olla kiiltäviä naisella (esim. Ratsut ja muut pitkävartiset), kunhan niitä vain näkisi jossain.
Mulla on samanlaisia kokemuksia muinaiselta 80-luvulta. Silloin "melkein kaikilla" oli kontiot jalassa koulussakin ja useimmilla myös alaskäännetyt varret. Yläasteella tuli heilasteltua useammankin tytön kanssa ja melkein kaikilla oli silloin kääntikset - "kovimmilla" vielä varret kirjoitettu mustalla tussilla täyteen bändien nimiä yms. Suurin ihastus oli yks erityisluokalla ollut tyttö, jolla oli mustat pillifarkut, musta prätkänahkarotsi ja mustat tosi kuluneet ja tussilla täyteen kirjaillut kääntikset. Valitettavasti ihastus oli vain yksipuolista...
Nykyisin nähdessäni kääntiskontiot (aivan liian harvoin) mieleen tulee aina omat kouluajat. - Kovisgimma
kääntispoika kirjoitti:
Mulla on samanlaisia kokemuksia muinaiselta 80-luvulta. Silloin "melkein kaikilla" oli kontiot jalassa koulussakin ja useimmilla myös alaskäännetyt varret. Yläasteella tuli heilasteltua useammankin tytön kanssa ja melkein kaikilla oli silloin kääntikset - "kovimmilla" vielä varret kirjoitettu mustalla tussilla täyteen bändien nimiä yms. Suurin ihastus oli yks erityisluokalla ollut tyttö, jolla oli mustat pillifarkut, musta prätkänahkarotsi ja mustat tosi kuluneet ja tussilla täyteen kirjaillut kääntikset. Valitettavasti ihastus oli vain yksipuolista...
Nykyisin nähdessäni kääntiskontiot (aivan liian harvoin) mieleen tulee aina omat kouluajat.Tuosta tuli omakin nuoruus 80-luvulla hyvin elävästi mieleen. Kääntövartiset kontiot oli mulle ja parille muullekin meidän koulun tytölle ikäänkuin tavaramerkki. Lisäksi tietysti mainitsemasi pillifarkut, mieluummin mustat.
Kaiken kruunasi musta nahkarotsi. Ihan huippua oli kun sai hommattua oikean prätkärotsin. Ne vetoketjut taskuissa ja hihansuissa ja vyö solkineen näytti niin reteiltä. Tottakai rotsiin laitettiin vielä itse lisää niittejä. Oltiin tosi kovia mimmejä ...ainakin omasta mielestämme.
Kyllähän kääntövartiset mustat kontiot vieläkin säväyttää meikälikkaa vaikka nykyään jalassa on aika usein mustat prätkäsaappaat, selalset bikerit. - Kääntis
Kovisgimma kirjoitti:
Tuosta tuli omakin nuoruus 80-luvulla hyvin elävästi mieleen. Kääntövartiset kontiot oli mulle ja parille muullekin meidän koulun tytölle ikäänkuin tavaramerkki. Lisäksi tietysti mainitsemasi pillifarkut, mieluummin mustat.
Kaiken kruunasi musta nahkarotsi. Ihan huippua oli kun sai hommattua oikean prätkärotsin. Ne vetoketjut taskuissa ja hihansuissa ja vyö solkineen näytti niin reteiltä. Tottakai rotsiin laitettiin vielä itse lisää niittejä. Oltiin tosi kovia mimmejä ...ainakin omasta mielestämme.
Kyllähän kääntövartiset mustat kontiot vieläkin säväyttää meikälikkaa vaikka nykyään jalassa on aika usein mustat prätkäsaappaat, selalset bikerit.Nykyään, kun/jos laitat kumisaappaat jalkaasi, ovatko ne vielä kääntövartiset kontiot niinkuin ennen vai oletko siirtynyt muihin saappaisiin?
- Kovisgimma
Kääntis kirjoitti:
Nykyään, kun/jos laitat kumisaappaat jalkaasi, ovatko ne vielä kääntövartiset kontiot niinkuin ennen vai oletko siirtynyt muihin saappaisiin?
Joo, kyllä multa vielä löytyy kääntövartiset kontiot. Eihän niitä näin talvella tule käytettyä mutta viime syksynä ne oli jalassa muutamaan otteeseen farkkujen ja nahkarotsin kanssa.
Vaikka itse sanonkin, ihan hyvältä ne "kääntikset" näyttivät ja tuntuivat edelleen meikäläisen jaloissa. Kyllähän porukat hiukan tuijottelivat saappaita yhdessä baarissa, eihän sellasia enäää juurikaan näe. - Tuijottelija
Kovisgimma kirjoitti:
Joo, kyllä multa vielä löytyy kääntövartiset kontiot. Eihän niitä näin talvella tule käytettyä mutta viime syksynä ne oli jalassa muutamaan otteeseen farkkujen ja nahkarotsin kanssa.
Vaikka itse sanonkin, ihan hyvältä ne "kääntikset" näyttivät ja tuntuivat edelleen meikäläisen jaloissa. Kyllähän porukat hiukan tuijottelivat saappaita yhdessä baarissa, eihän sellasia enäää juurikaan näe.Tuijottelun syy oli varmaankin vain se, että kääntikset vain yksinkertaisesti näyttävät niin hyvän näköisiltä, että niitä katselee mielellään ja jää suorastaan tuijottelemaan.
- Kummastelija
Tuijottelija kirjoitti:
Tuijottelun syy oli varmaankin vain se, että kääntikset vain yksinkertaisesti näyttävät niin hyvän näköisiltä, että niitä katselee mielellään ja jää suorastaan tuijottelemaan.
Syy tuijotteluun se että joku menee lantajatsarit jalassa baariin? Vai olikohan kyseessä joku kirkonkylän keskikaljakuppilla (sitten moisen varustuksen toki ymmärtäisi)?
- Kovisgimma
Kummastelija kirjoitti:
Syy tuijotteluun se että joku menee lantajatsarit jalassa baariin? Vai olikohan kyseessä joku kirkonkylän keskikaljakuppilla (sitten moisen varustuksen toki ymmärtäisi)?
Tässä minun tapauksessa kyseessä oli tosiaan kirkonkylän kuppila kuten nimimerkki Kummastelija ihan oikein arveli.
Toisaalta taas, miksi olla niin rajoittunut. Jos kääntövartiset saappaat näyttää ja tuntuu hyvältä jalassa, miksi välittää kummastelijoista ? - Kääntis
Kovisgimma kirjoitti:
Tässä minun tapauksessa kyseessä oli tosiaan kirkonkylän kuppila kuten nimimerkki Kummastelija ihan oikein arveli.
Toisaalta taas, miksi olla niin rajoittunut. Jos kääntövartiset saappaat näyttää ja tuntuu hyvältä jalassa, miksi välittää kummastelijoista ?Itse käytän kääntövartisia kontioita usein kostealla kelillä ja sateella. Mäkin oon huomannu sen, että osa ihmisistä kattoo pitkään mun kääntiksiä. Toiset ihan varmaan kateellisena märissä lenkkareissaan, toiset kai vaan muuten kateellisena kun eivät uskalla tai kehtaa laittaa jalkaan kelinmukaisia jalkineita.
Siinä "kovisgimma" on oikeassa, että miksi välittää kummastelijoista - mun mielestä ainaski kääntikset näyttää ja tuntuu hyvältä jalassa enkä mieti sitä, mitä joku "urpo" niistä ajattelee.
Välillä tosiaan tuntuu, ettei järjen kanssa oo mitään tekemistä ihmisten jalkinevalinnoissa. Kaikilla muilla ilmoilla on 'asianmukaiset' jalkineet, mutta sateella kuljetaan koko päivä märissä pikkukengissä. OK - kaupungilla on tietty hieman hankala käyttää saappaita, jos koko päivän kulkee eestas ulos-sisälle ja muuten menee ykköset päällä.
Peruslähtökohta on tässä ilmeisesti se, mitä muut ajattelevat vaatevalinnoista. Se tuntuu olevan paljon painavampi asia kuin se, mikä itsestä tuntuu mukavimmalta ja käytännöllisemmältä. - Kovisgimma
Kääntis kirjoitti:
Itse käytän kääntövartisia kontioita usein kostealla kelillä ja sateella. Mäkin oon huomannu sen, että osa ihmisistä kattoo pitkään mun kääntiksiä. Toiset ihan varmaan kateellisena märissä lenkkareissaan, toiset kai vaan muuten kateellisena kun eivät uskalla tai kehtaa laittaa jalkaan kelinmukaisia jalkineita.
Siinä "kovisgimma" on oikeassa, että miksi välittää kummastelijoista - mun mielestä ainaski kääntikset näyttää ja tuntuu hyvältä jalassa enkä mieti sitä, mitä joku "urpo" niistä ajattelee.
Välillä tosiaan tuntuu, ettei järjen kanssa oo mitään tekemistä ihmisten jalkinevalinnoissa. Kaikilla muilla ilmoilla on 'asianmukaiset' jalkineet, mutta sateella kuljetaan koko päivä märissä pikkukengissä. OK - kaupungilla on tietty hieman hankala käyttää saappaita, jos koko päivän kulkee eestas ulos-sisälle ja muuten menee ykköset päällä.
Peruslähtökohta on tässä ilmeisesti se, mitä muut ajattelevat vaatevalinnoista. Se tuntuu olevan paljon painavampi asia kuin se, mikä itsestä tuntuu mukavimmalta ja käytännöllisemmältä.Noinhan se juuri on. Ihmiset miettivät liikaa mitä muut ajattelevat vaatevalinnoista. "Kääntiksellä" sentään tuntuu olevan oikea asenne asiaan, päinvastoin kuin monilla muilla.
Onneksi meikälikka on aina ollut oman tiensä kulkija. Kyllähän se usein herättää huomiota kun tälläinen kohta nelikymppinen muija käy ruokakaupassa kuluneessa prätkärotsissa ja bikerit jalassa, useimmiten mulla on farkut mutta joskus myös nahkahousut. Mä viihdyn tollasissa vaatteissa joten siksi myös käytän niitä.
Kukaan ei tietenkään uskalla tulla sanomaan suoraan, mutta usein takanapäin kuulee itseään mainittavan huoraksi, raggariksi, rokkariksi, prätkämimmiksi tai joksikin muuksi....
Itse en koe olevani mikään näistä, no kauan sitten nuoruudessani olin kyllä raggari. - Kääntis
Kovisgimma kirjoitti:
Noinhan se juuri on. Ihmiset miettivät liikaa mitä muut ajattelevat vaatevalinnoista. "Kääntiksellä" sentään tuntuu olevan oikea asenne asiaan, päinvastoin kuin monilla muilla.
Onneksi meikälikka on aina ollut oman tiensä kulkija. Kyllähän se usein herättää huomiota kun tälläinen kohta nelikymppinen muija käy ruokakaupassa kuluneessa prätkärotsissa ja bikerit jalassa, useimmiten mulla on farkut mutta joskus myös nahkahousut. Mä viihdyn tollasissa vaatteissa joten siksi myös käytän niitä.
Kukaan ei tietenkään uskalla tulla sanomaan suoraan, mutta usein takanapäin kuulee itseään mainittavan huoraksi, raggariksi, rokkariksi, prätkämimmiksi tai joksikin muuksi....
Itse en koe olevani mikään näistä, no kauan sitten nuoruudessani olin kyllä raggari.Ollaan näköjään kovisgimman kanssa melkein samaa ikäluokkaa...
Se on jännä, miten ihmiset pelkäävät leimautumista pelkästään vaatteiden perusteella. Itse kun meen tuolla 'ykköset' päällä, niin ei mitään. Sitten laitan nahkarotsin, farkut tai mustavalkoiset metro-housut ja mustat sopivasti likaantuneet kääntövarsikontiot niin johan katotaan pitkään ja ihmetellään, et mikä toikin on...
Eniten hämmennystä saa aikaan se, kun esim. kesällä on jossain 'ojankaivuuhommissa' ja sitten tulee asiaa kauppaan tai 'kylille'. Päällä t-paita ja shortsit ja jalassa kääntiskontiot - ja huomioarvo on taattu. No onpahan ihmisillä jotain katseltavaa. Samanlaista meininkiä on kun laittaa sateella kaupungille kääntikset jalkaan. Ei montaa kontioparia näe, puhumattakaan kääntiksistä. Jospa toi oma esimerkki kaikesta huolimatta innostais muitakin ottaan kääntikset pois kaapista... - Kiinnostunut
Kääntis kirjoitti:
Ollaan näköjään kovisgimman kanssa melkein samaa ikäluokkaa...
Se on jännä, miten ihmiset pelkäävät leimautumista pelkästään vaatteiden perusteella. Itse kun meen tuolla 'ykköset' päällä, niin ei mitään. Sitten laitan nahkarotsin, farkut tai mustavalkoiset metro-housut ja mustat sopivasti likaantuneet kääntövarsikontiot niin johan katotaan pitkään ja ihmetellään, et mikä toikin on...
Eniten hämmennystä saa aikaan se, kun esim. kesällä on jossain 'ojankaivuuhommissa' ja sitten tulee asiaa kauppaan tai 'kylille'. Päällä t-paita ja shortsit ja jalassa kääntiskontiot - ja huomioarvo on taattu. No onpahan ihmisillä jotain katseltavaa. Samanlaista meininkiä on kun laittaa sateella kaupungille kääntikset jalkaan. Ei montaa kontioparia näe, puhumattakaan kääntiksistä. Jospa toi oma esimerkki kaikesta huolimatta innostais muitakin ottaan kääntikset pois kaapista...Käytättekö te kaksi kontioita ilmeisen ahkerasti käyttävää oikeaoppisesti villasukkia saappaissanne?
- Kääntis
Kiinnostunut kirjoitti:
Käytättekö te kaksi kontioita ilmeisen ahkerasti käyttävää oikeaoppisesti villasukkia saappaissanne?
Kyllä ainaski mä käytän villasukkia. En nyt ehkä ihan kesäkuumalla, mutta muuten kyllä. Oon tietoinen siitä, että osa käyttää kesälläkin villasukkia kumppareissaan, ei mullekaan villasukkien käyttö kesällä kontioissa outoa ole, mutta mulle riittää kyllä villasukkien käyttöön muut vuodenajat ihan hyvin - tottumiskysymys suurimmaksi osaksi...
- poju
Tallisaapas säkkikin löyty ollaan ilmeisesti heitetty roskiin käätövarsi kontioita useammatkin.
Eipä löytynyt enää kun 3 paria kontioita yhet siniset ja kahdet mustat joissa toisissa varsia tekstailtu ihan on hyvän näkösii ! - Kääntövarsi
poju kirjoitti:
Tallisaapas säkkikin löyty ollaan ilmeisesti heitetty roskiin käätövarsi kontioita useammatkin.
Eipä löytynyt enää kun 3 paria kontioita yhet siniset ja kahdet mustat joissa toisissa varsia tekstailtu ihan on hyvän näkösii !No nyt ei sit muuta kuin digikameralla hyvät kuvat kääntövartisina ja myyntiin huuto.net'tiin. Vois ehkä olla, et muutama ostajakin vois löytyä...
- on out
Kääntövarsi kirjoitti:
No nyt ei sit muuta kuin digikameralla hyvät kuvat kääntövartisina ja myyntiin huuto.net'tiin. Vois ehkä olla, et muutama ostajakin vois löytyä...
Ei missään nimessä kääntövarsisina: varret suoraksi ja kiiltoa pintaan - siten niistä saa parhaan hinnan!
- on in
on out kirjoitti:
Ei missään nimessä kääntövarsisina: varret suoraksi ja kiiltoa pintaan - siten niistä saa parhaan hinnan!
harmiksesi meitä on "täällä ulkona" myös sellaisia, joita kiinnostavat myös käytetyt ja kääntövartiset kontiot. Kirppareilla kun niitä ei niin paljoa näy, niin huuto.net voisi olla hyvä(kin) vaihtoehto päästä eroon ylimääräisistä saappaista
- Kumppareissa
Kääntis kirjoitti:
Kyllä ainaski mä käytän villasukkia. En nyt ehkä ihan kesäkuumalla, mutta muuten kyllä. Oon tietoinen siitä, että osa käyttää kesälläkin villasukkia kumppareissaan, ei mullekaan villasukkien käyttö kesällä kontioissa outoa ole, mutta mulle riittää kyllä villasukkien käyttöön muut vuodenajat ihan hyvin - tottumiskysymys suurimmaksi osaksi...
Kyllähän villasukat ovat oikeastaan kumisaappaiden vakiovaruste, silloin saappaita jaksaa pitää vaikka koko päivän ja niiden käytöstä suorastaan nauttii !
- sukka
Kumppareissa kirjoitti:
Kyllähän villasukat ovat oikeastaan kumisaappaiden vakiovaruste, silloin saappaita jaksaa pitää vaikka koko päivän ja niiden käytöstä suorastaan nauttii !
pitkävartiset,käsinkudotut. JESS.
- poju
sukka kirjoitti:
pitkävartiset,käsinkudotut. JESS.
Ei kun valkoset aerobic sukat likasen hikisenä saappaissa eli valkosis kontioissa !
- saapas
Enontekiön kunnan nettisivujen kuvagalleriasta löytyy kuva jossa tyttö keittelee kahvia nuotiolla mustissa kääntövarsikontiossa.
Ei kai niitä kääntövarsikontioita enää kukaan muu muistakaan kuin "asiaan vihkiytyneet henkilöt"? Muutenkin tuo kumisaapasbuumi jota oikein telkkarissakin mainostettiin jäi aika torsoksi.- Nirppanokka
Kuvagallerian tytössä ei mitään vikaa, mutta pahana tyylivirheenä Kontion varsia oli käännetty liikaa. Liian vähäinen käännös ei näytä pahalta, mutta liika on aina liikaa.
Nirppanokkaisena voisi toivoa, että löysät maastokuvioiset housut olisivat olleet mustat tiukat farkut tai trikoot, mutta kaikkeahan ei voi saada.
Pitäähän mielikuvituksellekin jättää tilaa. - Kontiofani
Nirppanokka kirjoitti:
Kuvagallerian tytössä ei mitään vikaa, mutta pahana tyylivirheenä Kontion varsia oli käännetty liikaa. Liian vähäinen käännös ei näytä pahalta, mutta liika on aina liikaa.
Nirppanokkaisena voisi toivoa, että löysät maastokuvioiset housut olisivat olleet mustat tiukat farkut tai trikoot, mutta kaikkeahan ei voi saada.
Pitäähän mielikuvituksellekin jättää tilaa.Kontiot etsivät lähes itsestään ainakin kolme asentoa. Ns. yläasento, jossa varren reunaresoria ja vartta näkyy saman verran. Toinen, ehkäpä yleisin asento on keskiasento, jossa käännetty varren yläosa ulottuu varren etuosan vahvikkeen korkeudelle. Viimeisin asento on ala-asento, jossa varsi käännetään niin alas, kuin se menee. Mikä näistä asennoista miellyttää teidän silmäänne eniten? Itsäni miellyttää eniten kultainen keskitie, eli keskiasento, vaikka nykyisin myös yläasento on alkanut näyttää entistäkin miellyttävämmältä. Ala-asento näyttää jollakin tavalla jopa pahalta. Näyttävät paremmilta jopa ilman kääntämistä, kuin käännettyinä liian alas.
- kääntis
Kontiofani kirjoitti:
Kontiot etsivät lähes itsestään ainakin kolme asentoa. Ns. yläasento, jossa varren reunaresoria ja vartta näkyy saman verran. Toinen, ehkäpä yleisin asento on keskiasento, jossa käännetty varren yläosa ulottuu varren etuosan vahvikkeen korkeudelle. Viimeisin asento on ala-asento, jossa varsi käännetään niin alas, kuin se menee. Mikä näistä asennoista miellyttää teidän silmäänne eniten? Itsäni miellyttää eniten kultainen keskitie, eli keskiasento, vaikka nykyisin myös yläasento on alkanut näyttää entistäkin miellyttävämmältä. Ala-asento näyttää jollakin tavalla jopa pahalta. Näyttävät paremmilta jopa ilman kääntämistä, kuin käännettyinä liian alas.
Itselläni on toisissa kääntiksissä varret käännetty "alas asti". Se on tietty makuasia ja ainaski joskus teininä suurimmalla osalla oli varret näin käännettynä.
Toisissa kontioissani on varsilla kaksi asentoa; sama kuin näissä toisissakin, mutta myös asento, jossa käännös on noin reilu 5cm eli ns. yläasento. Molempien taitosten kulmissa on kunnon reiät ja taitokset ovat sen verran muotoutuneet (saappaat ovat jotain yli 10 vanhat), että ei tee tiukkaakaan vaihtaa käännöksen korkeutta (mielialan mukaan).
Välillä käännös alas asti tuntuu hyvältä, mutta välillä taas sitä haluaa varsien puristavan pohkeita; ainakin silloin, kun jalassa on kontioiden lisäksi rukan sadehousut... - Kontiofriikki
kääntis kirjoitti:
Itselläni on toisissa kääntiksissä varret käännetty "alas asti". Se on tietty makuasia ja ainaski joskus teininä suurimmalla osalla oli varret näin käännettynä.
Toisissa kontioissani on varsilla kaksi asentoa; sama kuin näissä toisissakin, mutta myös asento, jossa käännös on noin reilu 5cm eli ns. yläasento. Molempien taitosten kulmissa on kunnon reiät ja taitokset ovat sen verran muotoutuneet (saappaat ovat jotain yli 10 vanhat), että ei tee tiukkaakaan vaihtaa käännöksen korkeutta (mielialan mukaan).
Välillä käännös alas asti tuntuu hyvältä, mutta välillä taas sitä haluaa varsien puristavan pohkeita; ainakin silloin, kun jalassa on kontioiden lisäksi rukan sadehousut...Kontioiden käännöksen suuruus on makuasia. Käännöksen suuruus vaihtelee myös mielialan ja käytön mukaan. Yläasento on "maastokelpoisin", jos on esimerkiksi upottavalla suolla tai kosteikolla. Keski-ja alaasennot ovat lähinnä katukäyttöön parhaiten sopivia.
- Lösse
Ittellä on seittemän paria erillaisia kumppareita joista on kolme paria kontioita ja niistä eniten käytetyistä on aina varret käännettynä, ne vetasen jalkaan aina ko on semmoset oikein kunnon rapa kelit, niin ja siihen sopii kans oikein haalistuneet vanhat farkut, niitä muita mie käytän vain sunnuntaisin tai muina juhla jalkineina, silloin on tyylikkäät punaiset kiiltävät kontiot, mutta toisinaan on hienot myöskin siniset tai punaiset hai-original kumpparit ja kovilla pakkasilla jos semmosta joskus vielä on, niin silloin nokian talvihai on lämpöinen, että semmosta tässä nyt ensi hätään.
- tyyppi
Joo , tyttö kaverilla on tollasii kontiosaappaita kahet valkoset joista toisista se on kääntänyt varret alas ja sit yhet mustat tallisaappaat käännettyinä.Mun mielestä kyl ne sen valkoset kontiot varret ylhäällä on parhaimman näköset !
- sami
Muistan minäkin että joskus muinoin (parikymmentä vuotta takaperin) silloisella tyttökaverilla oli mustat kontiot varret alas käännettyinä. Joskus kysyin syytä ihkauusien saappaiden kääntelyyn ja muistaakseni vastaus oli että kaikilla muillakin oli (mikä kyllä paikkansa pitikin) samanlaiset.
- hän niistä?
Mahtaisikohan tyttökaverisi luopua niistä valkoisista kontioista? Hyväkuntoisista hyvä hinta!
- tyyppi
hän niistä? kirjoitti:
Mahtaisikohan tyttökaverisi luopua niistä valkoisista kontioista? Hyväkuntoisista hyvä hinta!
Joo,kerroin sille et kiinnostusta olis mutta ei luovu kun ei saa kuulemma saman värisii sitten tilalle ja ne on landella varasaapas käytössä vieraille ,vaikka onhan sillä kotonakin yhdet valkoset kontiot vielä, ei käänetyillä varsilla.
Hyväkuntosiihan ne on vaikka se pitää niitä landella tosi useesti tosin aina niitä yksii samoja vain ja ne ei ole enää tosin kovin valkoset ! Onhan se myöskin punasista kontioista puhunut vaan eipä niitä meille vielä on ilmaantunut,niin ja valkoset on iltasella muutaman kerran sängyssäkin vieraillut yllättäen tosin liian harvoin..... - Ihmettelevä
60 euroa paljon käytetyistä saappaista?! Pinttymää ja pientä halkeilua kesti olla. Kieltämättä kuvassa näyttivät ihan OK näköisiltä. Siltikin pitää ihmetellä, että joku on valmis maksamaan markoissa lähes 400 hikisistä saappaista, kun upouudetkin saisi halvemmalla.
- luulisi
Ihmettelevä kirjoitti:
60 euroa paljon käytetyistä saappaista?! Pinttymää ja pientä halkeilua kesti olla. Kieltämättä kuvassa näyttivät ihan OK näköisiltä. Siltikin pitää ihmetellä, että joku on valmis maksamaan markoissa lähes 400 hikisistä saappaista, kun upouudetkin saisi halvemmalla.
Valkoisia Kontioita ei muuten enää saa kaupoista!
- Sanna
Mulla on muutamat kumisaappaat käytössä - lähinnä kontioita. Vanhimmista mustista oon välillä kääntänyt varret alas kun käyn esim, tossa "ostarilla". Jännä huomata, miten jotkut miehet/äijät kattoo perään... Muutaman kerran oon melkein "yllättänyt" jonkun kattomassa mua - Kaipa niissä kontioissa on jonkun mielestä sitä jotain.
Ne muutamat kerrat, kun oon ollu kaupungilla sateella jalassa joko punaiset tai "kääntikset" ei muita saappaita oo näkyny. *sääli*
Itse olen sitä ikäluokkaa, että omistin nuoruudessani kääntövartiset kontiot, joita silloin näkyi muutenkin enemmän.
Kun oon lukenu näitä viestejä täällä, niin mulle ainaski kääntövartisten kontioiden pitäminen tuo nuoruuden elävästi mieleen - siinä ei kait oo mitään pahaa?- miku
Kunpa muutkin naiset olisivat sinunlaisiasi Sanna. On harmillista kun kumisaappaita pidetään nykyään jotenkin juntteina. Omasta mielestäni Kontio-kumpparit ovat seksikkäimmät ja kauneimmat jalkineet, mitkä nainen voi jalkaansa laittaa! Kyllä siinä väkisinkin tulee tuijotettua.
Tiedoksi naisille, jotka tämän lukevat: pukeutukaa rohkeasti kumisaappaisiin kaupungille lähtiessänne. Saatte varmasti monia ihailevia katseita.
- Kääntis
Onko täällä nykyään kääntövarsikontioista kiinnostuneita vai missä oikein luuraatte?
- S.Aapas
Taitaa olla enempi menneiden aikojen juttu. Kovasti aiheuttivat kyllä muisteloita ainakin naamakirjassa eräässä ryhmässä.
- Kontsut
En ole naamakirjassa, mutta näkeeköhän muistelot? Minkähän niminen ryhmä kyseessä?
Asia kyllä kovasti kiinnostaa ainakin itseäni ja herättää nostalgisia muistoja 80- luvun puolelta. - Anonyymi
Täytyy tunnustaa etten osaa oikein vieläkään kulkea varret suorina. Vanhemmat kontiot ovat edelleen varret käännettyinä.
- S.Aapas
Strömsöön camillalla on kääntövarsikontiot useammassa jaksossa. Naamakirjan keskusteluita ei kai näe kuin kirjautuneena.
- Kontsut
Missä jaksoissa ne Camillan kääntövarsikontiot näkyvät? Areenassa näkyy Strömsöön jaksoja, mutta en löytänyt oikeita.
- S.Aapas
Strömsö puutarha.
- Kontsut
Löytyi tosiaankin ja oli lähikuviakin. Mutta pienillä fiksauksilla näky olisi ollut vieläkin kauniimpi. Farkut olivat aivan liian löysät. Kumppareita käytettäessä, olivatpa ne sitten suorilla tai kääntövarsilla, saappaat pääsevät paremmin esille, kun housut on tiukat. Makuasioista ei tietenkään voi kiistellä, mutta omasta mielestäni kyseiset saappaat olivat aavistuksen verran liian alas käännetyt. Mielestäni pari senttiä ylempi asento näyttäisi paremmalta, mutta kaikkea ei voi saada. Suuri plussa oli villasukkien käyttö ja vieläpä siten, että sukkien vartta hieman näkyi käännöksen yläpuolelta. Ihan nättiä katseltavaa kuitenkin kokonaisuutena. Kiitti vinkistä.
- K.Ontio
Minun mielestä nuo saappaat olisivat voineet olla käännetyt enemmänkin.
- Makuasioita
Makuasioita ja makuasioista ei kannata kiistellä.
Jokainen kääntäköön sen verran, kuin itsestä hyvältä tuntuu. Tai jättäköön kääntämättä. Yhtä oikein sekin. - Anonyymi
Kontsut kirjoitti:
Löytyi tosiaankin ja oli lähikuviakin. Mutta pienillä fiksauksilla näky olisi ollut vieläkin kauniimpi. Farkut olivat aivan liian löysät. Kumppareita käytettäessä, olivatpa ne sitten suorilla tai kääntövarsilla, saappaat pääsevät paremmin esille, kun housut on tiukat. Makuasioista ei tietenkään voi kiistellä, mutta omasta mielestäni kyseiset saappaat olivat aavistuksen verran liian alas käännetyt. Mielestäni pari senttiä ylempi asento näyttäisi paremmalta, mutta kaikkea ei voi saada. Suuri plussa oli villasukkien käyttö ja vieläpä siten, että sukkien vartta hieman näkyi käännöksen yläpuolelta. Ihan nättiä katseltavaa kuitenkin kokonaisuutena. Kiitti vinkistä.
Kyllä Kontiot ovat parhaimmillaan kiiltävät varret suorina tiukkojen farkkujen kanssa. Ja kunnon paksut villasukat saappaissa, jopa helteellä. Kuten tänään pihahommissa, farkkusortsit, t paita ja uudet Kontiot paksuilla villasukilla.
- Vyp
Kyllä kääntövarsikontiot edelleenkin säväyttää.
Harmi, että nykyään näkee niin harvoin. - Kääntis
Kyllä niitä aina silloin tällöin hyvällä tuurilla näkyy.
- Voi-ku-kiva
Voi-ku-kiva
- Anonyymi
Löytyykö vielä täältä nykyisinkin kääntövarsisaapasfaneja?
- Anonyymi
Löytyy, ittelläkin on sellaiset (kontiot) vieläkin.
- Anonyymi
Kerro tarkemmin, millaiset? Onko vanhat kouluajoilta peräisin olevat vai uudempaa tuotantoa? Koko? Tuleeko käytettyä nykyään?
- Anonyymi
Toki tenavana/teininäkin oli varret käännetty mutta nämä ovat vuosituhannen vaihteesta ja mökillä edelleen ahkerassa käytössä.
- Anonyymi
Mökillä käytössä edelleen vanhat kontiot (ostettu ehkä 25 vuotta sitten) varret käännettyinä.
- Anonyymi
Laita huutonettiin hyvällä hinnalla myyntiin. Nykyiset saappaat eivät läheskään yhtä hyviä, kuin tuon aikaiset. Paikattuinakin vanhat uusia parempia. Helposti hyvää vuosikertaa olevista saa yli satasen.
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde283151Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän352874- 1502358
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542299Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti261970Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3961778Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1101723- 3231630
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151492- 1351489