Minulla on 3 kpl ns. pöytälaatikko-osakeyhtiöitä, joilla ei ole toimintaa, mutta joilla on olemassa pankkitili ja ovat ennakkoperintärekisterissä. Mihinkä hintaa noi kannattaisi myydä pois? Olen saanut ostotarjouksia? Osakepääomaa on kaikilla 2500 euroa.
Yrityksen myyminen?
3
230
Vastaukset
- Eipä_paljoa_saa
Firman pystyy perustamaan suit-sait sukkelaan netissä. Pankkitilin saa auki helposti, kunhan viitsii käydä pankissa. EP-rekisteröinti on pelkkä ilmoitusasia. Oy:n perustaminen maksaa 330 euroa. Jos se mainitsemasi osakepääoma on ihan oikeana rahana yrityksen pankkitilillä, niin noiden firmojen arvo on 2.500 330 vähän vaivanpalkkaa. Eli eipä paljoa yli 3.000 euron.
Useimmiten noiden pöytälaatikkoyhtiöiden tilit ovat nollilla, joten firman arvo on about 500 euroa. Sillä, mitä on merkitty yhtiön osakepääomaksi ei tietenkään ole merkitystä.
Jos perustaa uuden yhtiön, tietää että se on aina "puhdas". Sinun firmoistasi on ensin selvitettävä niiden historia. On vähintäänkin otettava laaja raportti asiakastiedosta, no ei se maltaita maksa.- afdaytwfqw
Ostin pari vuotta sitten Oy:n tuolla tavalla, ja kaikin puolin vaikutti kaikki olevan kunnossa. Ei verovelkaa eikä Helsingin ulosottovirastossa mitään. Kun uusi hallitus ilmoitettiin kaupparekisteriin, tulikin jostain pohjois suomen perukoilta 46000 euron vaatimuksia jotka makailivat siellä "passiivisessa perinnässä".
Ei siis tullut kyselyissä esille vaikka taustoja tarkastettiinkin.
Aika riski ottaa laatikoissa olevia firmoja haltuunsa. Menetin 500 euroa kauppasummana, sekä vaivat päälle.
46000 euroa ei tullut itselle maksuun koska oli kauppasopimuksessa riittävän tiukasti ehdot kirjattu.
En suosittele kenellekään ostaa "käytettyä" osakeyhtiötä, vaan aina pitää olla alusta perustettu uusi firma.
- kaupatHeti
Yritysvälittäjä. Satoja yrityksiä. soita 0404694188.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä891829Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2761687Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2921470Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1751369- 58955
- 51947
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em70927- 66904
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40891Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤51876