Lasten psykiatria oulu

Totuuus

olen ollut joskus lasten psykiatrisella osastolla turhaan.
jouduin sinne koska muka "oireilin".

"oireiluni" oli ihan luonnollista lapsen reagointia ankeisiin kotioloihin ja koulukiusaamiseen.

oastolla minut lääkittiin hiljaiseksi koska itkin koti-ikävää.
minua myös painotettiin ikäänkuin tunnustamaan että olen joutunut osastolle omaa syytäni, koska en muka pärjää kotona ja koulussa.

minua myös moitittiin koti-ikävän itkemisestä, ja huudettiin, ja sanottiin pilkalliseen sävyyn, että meneppä katsomaan itseäsi peilistä, kuinka huvittavan näköinen olet kun olet taas märissyt.

kun pääsin pois osastolata, olin laitostunut ja "hoidettu" ja manipuloitu pilalle osastolla, niin etten enää pärjännyt arjessa.. koulussa yms.

sitten psykiatrian avohoitotaholta minulle järjästettiin lastensuojeluilmoitus ja minut otettiin huostaan.

13

2004

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äölljlölkö

      Yleensähän se aina meneekin niin, että kotioloista ja/tai koulukiusamisesta kärsivä lapsi ja nuori, joutuu kärsimään itse, vaikka on täysin syytön.

      kaltoinkohdeltu ja kiusattu lapsi/nuori joutuu kokemaan vain lisää alistamista, ja sitä että kohdellaan kuin olisi itse tehnyt jotain väärin.

      olisi oikeudenmukaista että kiusaajat joutuisivat vastuuseen teoistaan, ja että kiusatut saisivat oikeanlaista apua.

      kotona kaltoinkohdelluille lapsille ja nuorille myös tulisi olla tarjolla oikeanlaista apua,
      eikä niin, että kotona kaltoinkohdeltu joutuu kärsimään kuin olisi itse tehnyt jotain pahaa.

      lasten ja nuorten, (varmasti myös aikuistenkin) psykiatriassa useasti hoidetaan
      vain oireita, tai oletettua sairautta, vaikka kyseessä on potilas, joka on kokenut kaltoinkohtelua, ja "oireilee" traumojensa takia.

      en väitä että jokaisen kohdalla olisi niin,
      mutta on kuitenkin totta, että hyvin useasti sitä tapahtuu, kuten itsekkin olen henkilökohtaisesti kokenut.

    • äökläjl

      lastenpsykiatrian osaston yhteydessä toiminut sairaalakoulu, oli hyvin ahdistava.
      usein virttyneessä villapaidassa ollut miesopettaja oli hyvin pahantuulinen, ja suuttui jos esim: matikassa joku tehtävä meni väärin.
      sitten opettaja korotti ääntä uhmakkaasti.

      opettaja myös raahasi oppilaita lähes muiluttaen kädestä toiseen tyhjään luokkaan "rangaistukseksi", ilman mitään syytä.
      usein syynä oli keskittymiskyvyn puute, ja surusta johtuva itkuisuus.
      opettaja vaikutti usein aika epäsiistiltä, kun kuljeskeli kahvikuppi kädessä ympäri luokkaa hörppien siitä välillä, ja röyhtäillen.

      opettaja usein laski kahvikupin oppilaiden pulpetille, neuvoessaan tehtäviä.
      näkyin aina jälki jokapuolella luokkaa, missä opettaja on pitänyt kahvikuppia.

      itse ainakin myös pelkäsin opettajaa.
      kerran hän uhkaili minua, sanoen että tulet näkemään ettei hänelle kannata vittuilla.
      olin 10-vuotias itse.

    • Alas.Valtio

      Ihmisoikeusrikos nimeltä Valtio tulisi tuhota ja hävittää perin pohjin!

    • oikeusmurha

      psykiatriselle osastolle turhaan joutumine, sijoittaminen on oikeusmurha. myös terveen lapsen ja nuoren psykiatrinen hoitaminen ja manipuloiminen, tuollaisilla tavoilla on oikeusmurhaamista.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Oikeusmurha

    • uteliasz

      Näyttää siltä että täällä on ollut aika huonoja kokemuksia psykiatrisesta hoidosta. Millaista hoitoa konkreettisesti olisitte toivoneet?

      • skuuppiduu

        ihmisarvoista kohtelua ja ettei lasta lääkitä hiljaseksi sen takia jos itkee koti ikävää ankeassa laitoksessa joka ahistaa jo itsessään. ja sitte se että laitokseen jotumisen syy ja taustatekijänä oli oireilu joka johtui koulukiusaamisesta ja muusta normaalista arki huolista. toki arki huoletkin voi jopa jonku tehä jopa hulluksi jos ne kasaantuu ja ne rupeaa kuormittamaan jo psyykettä. ja psyiatrian ei pitäis nähdä vain diaknoosina potilasta vaan kaltoinkohdeltunu mikäli kyseessä ihan oikeasti on kaltoinkohtelu taustalla


    • Erika12

      Tiedänkin tuon tosi hyvin kantapään kautta että jos ajaudut lastensuojelun asiakkaaksi niin perhetyö , lastensuojelu, neuvola ja lääkäri ja päiväkoti tekevät yhteistyötä ja aiheuttavat normaali perheelle vaikeuksia valehtelemalla paperit täynnä paskaa. Tälle ei ole lakia olemassa ollenkaan vaan lastensuojelun toimia puolustellaan koko ajan , viranomaiset valehtelevat ja puolustelevat toisiaan. Näin Espoon Leppävaarassa.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe