Vanhemmat, ne tunneköyhät

Ylerminvarjossa

Olen jo 31-vuotias ja äiti 3vuotiaalle mutta vieläkin vanhempani vaikuttavat minuun.
Olen nuorena miettynyt, että minut on pakko olla adoptoitu, koska vanhempani ja siskoni ovat niin tunneköyhiä, kylmiä ihmisiä.
Meillä ei ole ollut mitään kosketusta paitsi kun olin pienempi isäni iltaisin rapsutti selkääni kun kutitti.
Meillä ei ole halailtu, ei kiitelty, ei naurettu yhdessä, paitsi siskon kanssa joskus, useimmiten kyllä riidelty. En ole koskaan nähnyt vanhempieni koskettavan toisiaan.
Pienenä muistan että tuli remmiä takapuolelle ainakin kerran. Meillä aina korostettiin reippautta, vanhemmat eivät ole koskaan olleet sairaslomalla, aina tehtävä töitä.
Olen aivan kypsä vanhempiini, he kyllä auttavat rahallisesti ja tiedä että he rakastavat mutta eivät osaa sitä muuta kun rahalla näyttää.
Minulla on häpeä ongelma, kotioloista johtuen, en luota itseeni ja häpeän kaikkea. Olen vaan suoraan niin s......n vihainen vaikka tiedän ettei vanhempiaan kannata syyttää kun itse voi elämänsä muuttaa mutta p.....e kun ottaa päähän. Isä on häpeän verkossa myös, huomaan. Tiedän että hän haluaa hyvää mutta on h......n raskas kun suuttuu ja märisee kaikesta. Haluaisin sanoa suoraan että hän on esim tehnyt vaikka jonkun asian huonosti mutta säälin häntä niin en sano. Äitini on täydin tunnekylmä mitään ei näytä ulospäin.
Muutun myös sellaiseksi heidän kanssaan.
Raivostuttavaa. Kiitos kun luit, halusin vaan sanoa että kiitos kaikesta avusta mutta olette silti h.....n tunnevammaisia ja murkyllisimpiä ihmisiä mitä tiedän. Rakastan heitä silti mutta onneksi asun eri kaupungissa!
Ja en jaksanut laittaa pilkkuja.
Miten muut olette päässeet yli näistä?

6

1103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murheellista

      Luin surullisena tarinasi. Kerroit että muutut samanlaiseksi,tunnekylmäksi heidän kanssaan. Sinulla on pieni 3-vuotias,ethän voi olla tunnekylmä omaa lastasi kohtaan.Hän tarvitsee kaiken lämmön ja huolenpidon ,minkä äiti pystyy antamaan..Älä siirrä katkeria lapsuuskokemuksiasi omaan lapseesi , vaan yritä antaa hänelle mahdollisimman hyvä elämä..
      Hae ammattiapua itsellesi että pääsisit paremmin yli raskaista kokemuksista.

    • Ylerminvarjossa

      En siis lapselleni ole tunnekylmä, päinvastoin, mutta siis vanhempiani kohtaan. Eli siis jatkamme keskenämme sitä samaa ei iloa, ei suruja-linjaa siis tietyllä tapaa.
      Omalle lapselleni haluan opettaa läheisyyden, normaalin kosketuksen, lämmön ja halailun ja ilon ja myös muut tunteet, suuttuakin saa.
      Minua vaan suunnattomasti ottaa päähän vanhempani, vaikka siis hyvää haluavat ja auttavat mutta tämä asia ärsyttää ja heidän joka paikkaan mielipide (ainoa oikea) vaikka ei kysytäkkään. Ajattelin tänne purkaa vähän, että saa mielestä pois.
      Ymmärrän, että he tekivät parhaansa niillä (huonoilla) eväillä mitä itse saivat mutta ärsyttää vaan.

    • oppeliini1

      Sinulla on vihdoinkin oma elämä. Tee siitä juuri sellainen kuin itse halauat.
      Historiaasi et voi muuttaa joten vain anna sen olla.
      Miksi autojen tuulilasi on isompi kuin taka-ikkuna? Siksi että kuljettajan on arvokkaampaa nähdä ettenpäin kuin taaksepäin.
      Sinä olet nyt oman elämäsi kuljettaja, katso eteenpäin ja jätä aivan rauhassa historiasi sinne minne se kuuluukin. Taakse.
      Muita sinä et voi muuttaa. Se on tosiasia. He ovat sellaisa kuin ovat, tiedät miten olla mahdollisimman vähän heidän kanssaan (halutessasi).
      Vain keskittäydy perheeseesi kuten olet tehnytkin ja anna aivoillesi tärkeämpää tehtävää kuin tunnekoyhien ihmisten ruotiminen.

    • Kehity

      Ongelman nimi kuulostaa sinulta, ts. omena ei ole kauas puusta pudonnut. Miksi etsit vain huonoja asioita ja juttuja läheisistäsi? Etsi muunlaisia.

    • Piikanummo

      Kyllä asia voi olla toisinkinpäin. Aikuinen lapsi käyttää vanhempaansa kuin piikaa! Odottaa että kaikki on valmiina kun hän tulee ovesta, mitään ei itse tee käydessään, kiitosta ei edes ääneen lausuta. Olenko ikuisesti velvollinen toimimaan tyttäreni piikana???? Onneksi asuu 150km etäisyydellä!

    • sinäteetmuutoksen

      Sama tuli minulle mieleen, aloittaja ruikuttaa vanhempiensa puutteista

      Mitäpä jos täällä ruikuttamisen sijaan sinä halaisit vanhempiasi ja siskoasi aina kun näet heidät. Kiittäisit ja sanoisit, että oli kiva nähdä, keskustelisit heidän kanssaan, kysyisit miten jaksat, oletko ollut terveenä, tarvitsetko apua, saanko auttaa. Olisit iloinen ja aurinkoinen ja postiivinen.

      Nyt olet kuin vanhempasi, annat lapsellesi sellaisen esimerkin, että on ok kohdella vanhempia ihmisiä ja hänen tätiään kylmästi ja ikävästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe