Lähes 30-vuotiaana oikikseen hakevia?

Kisumisu12344

Nyt 29-vuotiaana olen vasta viimein keksinyt mitä haluan elämässäni tehdä. Oikeustieteen opinnot ja lain parissa työskentely ovat pyörineet ajatuksissa pari viimeistä vuotta. Ensi keväänä olisi määräaikaisen työsopimuksen loputtua aikaa keskittyä reilu pari kuukautta lukemiseen ja oikikseen hakemiseen. Onko muita vähän "vanhemmalla" iällä hakeneita? Onko tämmöisellä ylioppilaskirjoitukset aikoinaan M:n papereilla kirjoittaneella mahdollisuuksia jos motivaatio ja lukuintoa riittää? Takana on jo kandin tutkinto kauppatieteistä sekä paljon työkokemusta mielenkiintoiselta alalta.

5

1222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mark89

      Itse hain 26v oikikseen Helsinkiin. 0,5p päähän jäi paikka, mutta ei jäänyt harmittamaan kun koin samalla valaistuksen, että ei se mua varten ois ollu. Lukiosta oli siis jo aikaa ja M paperit itsellä kanssa. Motivaatiossa olis ollu tsempattavaa mulla paljonkin vielä, joten ei yhtään mahdoton ajatus päästä sisään.
      Jos haet Helsinkiin niin Pykälä ry:llä oli erittäin kohtuuhintaisia valmennuskursseja, joista koin ainakin itse olevan hyötyä, varsinkin kun aikaisemmista opinnoista oli paljon aikaa.

      Itse keksin vasta viime vuonna oman alani, olen 28v ja opiskelen nyt ensihoitajaksi (4v koulutus). Jos tuntuu siltä että oikis on sun juttu niin hae ihmeessä, älä anna iän estää. Parempi tehdä jotain mistä tykkää, kun viettää loppuelämä töissä mitä ei halua tehdä.

      • Kannattaa-kyllä

        Hain oikikseen reilusti yli kolmekymppisenä, pääsin ekalla yrittämällä, sain alan töitä jo opiskeluaikana ja nyt olen unelmieni työpaikassa. Olen myös edennyt työssäni nopeasti. Vaihdoin siis alaa kokonaan. Eli en voi kuin suositella, mutta motivaatiota täytyy löytyä ja olla valmis tekemään töitä unelmansa eteen. Juridiikka on erittäin mielenkiintoinen ala, koulutus hyvätasoista ja aiemmasta elämän- ja työkokemuksesta on hyötyä.


    • eivielärobotti

      Jaa. Olen kuullut että oikikseen voi kyllä hakea ja varmaan johonkin hallinnollisiin tehtäviin voi "yletä" paperit saatuaan. Mutta sitäkin olen kuullut että nuorilla oikislaisilla teetätetään ilmaista työtä asianajotoimistoissa ja sinne halutaan nimenomaan nuoria piristämään ja vitsailemaan. Tietenkin varmaan paljon on kyse myös uskottavuudesta mikäli haluaa alalle. Persoonasta ym. Töitä ei taida olla kauppatietelijöillekään ja tuntuu että kaikki tappelevat samoista paikosta.

      • Kisumisu12345

        Varmasti myös aika paljon itsestä kiinni mitä opinnoillaan tai työllään tekee...? Itsellä ei ole koskaan ollut vaikeuksia työllistyä, ei ennen kauppatieteitä tai kandin tutkinnonkaan jälkeen. En ole myöskään koskaan tehnyt ilmaistöitä. En tosin ajattele että opinnot tai tutkinto automaattisesti avaisia mitään epärealistisia työmahdollisuuksia. Hakemuksia ja vaivaa saa laittaa työpaikan löytämiseen, mutta monelle nykyajan nuorelle se tuntuu olevan vaikeaa. Kaikki pitäisi tarjoilla kuin Manulle illallinen koska olethan sä oikeen oikiksessa. :D


    • ei_kannata

      Työllistyminen ja palkka on huono.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe