Jos puusta ei oltaisikaan syöty

666666666

Jos puusta ei oltaisi koskaan syöty, emme nyt kirjoittaisi täällä.
Puuhan oli tiedon puu.

Käärme eli itse Saatana houkuttelu syömään siitä puusta.
Eli saamme kiittää Saatanaa kaikesta tästä, autoista, tietokoneista, netistä, älypuhelimista.
Eli oikeastaan meidän tulisi ylistää Saatanaa. Minä ainakin. Jumala ei ole herrani enää.

19

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saatanallisetsäkeet

      Käärme puussa, Jeesus ristillä.

    • Katso-mooses1

      Sallitko ajatella että omena oli vertaus HYVÄN ja PAHAN tiedon puusta

      kaikkea mainitsemaasi:
      " Eli saamme kiittää Saatanaa kaikesta tästä, autoista, tietokoneista, netistä, älypuhelimista."
      Tietenkin kaikkea mainitsemaasi käytetään milloin mihinkin välittämättä seurauksista. Ei siihen saatanaa tarvitse

      • Lue-1-Ms-3-luku-oikein

        Eeva siis halusi tulla jumalan kaltaiseksi, että hän, itse tulisi tietämään hyvän ja pahan.
        Ja tämän vuoksi hän suostui viettelijän houkutuksesta seksuaaliseen suhteeseen viettelijän kanssa ja sen jälkeen hän antoi Aatamille.


      • Lukekaa-uudelleen
        Lue-1-Ms-3-luku-oikein kirjoitti:

        Eeva siis halusi tulla jumalan kaltaiseksi, että hän, itse tulisi tietämään hyvän ja pahan.
        Ja tämän vuoksi hän suostui viettelijän houkutuksesta seksuaaliseen suhteeseen viettelijän kanssa ja sen jälkeen hän antoi Aatamille.

        Ja heti he molemmat huomasivat olevansa alastomat ja pukeutuivat viikunanlehti pukuihin.


    • oletväärässä

      Ei meillä olisi noita vempeleitä, mutta olemassaolo ja elämä olisi kuitenkin huippuhyvää. Jumalan valtakunnassa ei tarvita apuvälineitä.

      • me-emme-ole-te

        Se tieto ei ole saatanasta vaan ihmisen kehityksestä.


      • onneksi-Jeesus-voitti
        me-emme-ole-te kirjoitti:

        Se tieto ei ole saatanasta vaan ihmisen kehityksestä.

        Roomalaiskirje: 5:12-13 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet - Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin syntiseksi käskysanan kautta.

        Kalliit ovat olleet syntiemme lunnaat.


    • 12___13

      "Jos puusta ei oltaisi koskaan syöty, emme nyt kirjoittaisi täällä.
      Puuhan oli tiedon puu."

      Puu oli hyvän ja pahan tiedon puu. Sen kautta meillä oli mahdollisuus oppia tuntemaan myös paha, niin kuin Jumala sen tuntee.

      Monelta kärsimykseltä olisi vältytty ilman sitä.

    • Meillä olisi kaikki hyvin emmekä tarvitsisi tuota roskaa mitä luettelit perässä. Emme tuomitsisi asioita hyviksi tai huonoiksi ....kaikki olisi "harmonista" ilman mielen tuomitsemista .

    • Saatanallisetsäkeet

      Lahkoja on monenlaisia. On myös kristillinen tiede, jonka edustajat ovat väittäneet henkeä todemmaksi kuin tilapäistä maailman materiaa. Että synti, sairaus ja kuolema ovat pohjimmiltaan epätodellisia.

      Espanjan kielessä sanoja käytetään tavalla, että hyvä saattaa jossain asiayhteydessä tarkoittaa kelvollista. Siis kelvollisen ja kelvottoman tiedon puu voisi olla yksi tapa ymmärtää puun merkitys.

      Toinen tapa on, että puusta tuli ihmiselle väärä syyllisyys. Joka olisi kuulunut Jumalalle. Jumala tekee hyvän ja pahan. Vrt. Jes 45. Mutta ihmiseen jäi soimaan "MINÄ tein", "MINÄ otin", "MINÄ söin" jne. Tämä minä-tietoisuus olisi kuulunut Jumalalle vain, ja siihen liittyvä "syyllisyys" on Hänelle irrelevanttia. Mutta ihmiselle väärä syyllisyys oli turmiollista.

      Hankalammaksi asian tekee, jos tätä näkökulmaa verrataan Jeesuksen puuhun ja evankeliumiin. Kun evankeliumia julistetaan, että syntejä ihmisille annetaan anteeksi, jne. niin samalla heitä syyllistetään vastaavalla tavalla kun tuon tiedon puun tapauksessa.
      Vanha vitsi kysyi, millä lehmänpaskan hajun saa pois. Jos laitetaan päälle sianpaskaa.

      Jumala näyttää heitelleen ihmisille ensin yhdenlaista paskaa. Sitten toisenlaista. Mutta kuinka moni ns. kristitty koskaan pääsee sille asteelle asti, että ymmärtää tämän väärän syyllisyyden asian, ettei syyllisyys oikeasti alun perin olisi ihmisille kuulunut. Vrt. Heb 4, Joh 15 ja Room 11.

      Raamatunkohtia
      Jesaja:
      45:5 Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa. Minä vyötän sinut, vaikka sinä et minua tunne,
      45:6 jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskemille asti, että paitsi minua ei ole yhtäkään: minä olen Herra, eikä toista ole,
      45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.

      Kommentti: jae 5 voidaan tulkita jopa monismin tavalla.

      Hebrealaiskirje:
      4:9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
      4:10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.

      Johanneksen evankeliumi:
      15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi MITÄÄN tehdä.

      Roomalaiskirje:
      11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.

      Kommentti: tämä tottelemattomuuteen sulkeminen tarkoittanee nimenomaan tuota väärää syyllisyyttä, puusta saatua, perisyntioppia, jne.

    • luumupuunkäärme

      Matosia ovat kristityn omenapuun hedelmät.

    • Behehehe

      Aatu ja Ewe eivät lisääntyneet paratiisissa.
      Meitä ei olisi jos omppu olisi jäänyt syömättä.

      • syy-ja-seuraus

        1.Mooseksen kirja:
        3:1-> Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle:
        "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"

        Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
        mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia,

        on Jumala sanonut: ( Eeva lisäsi oman tulkintansa älkää antautuko seksiin) Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi.'"

        Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole; vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan."

        Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä (Eeva antautui ensin viettelijälle) ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.

        Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot. Ja he kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.

        Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"

        Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin."

        Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"

        Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin."

        Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme (=saa-ta-na) petti minut, ja minä (annoin) söin."

        Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle: "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän koko elinaikasi. Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se Jeesus) on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."
        Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva."

        Ja Aadamille hän sanoi: "Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi;


      • lankeem-seur-jatkuu-yhä

        Näin synti tuli maailmaan ja tosiaan:

        Aatu ja Ewe eivät lisääntyneet paratiisissa.
        Meitä ei olisi jos omppu olisi jäänyt syömättä


    • Jobinpostia

      1Moos.1:21 Biblia (1776). Ja Jumala loi suuret valaskalat..... 1Moos,1:25 Biblia. Ja Jumala teki pedot maalle lajinsa jälkeen.....Valaat (Cetacea) on vedessä elävien nisäkkäiden lahko.

    • Saatanallisetsäkeet

      Nämä lisääntymisen puheet ovat Raamatussa ennen tiedon puusta syömistä. Joten puusta syöminen ei ollut välttämättä ollenkaan mikään seksin vertauskuva. Ei tuossa lisääntymispuheen vaiheessa seksiä synniksi nimitetty. Mistä olette sellaista keksineet?

      1.Mooseksen kirja:
      1:22 Ja Jumala siunasi ne sanoen: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä."
      1:28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet."

    • Hienosti

      Melkein heti Eevan "luomisen" jälkeen tapahtui Eevan lankeemus, eli suunnilleen 30-40 vuotta 
      heidät karkotettiin pois Eedenin puutarhasta. 1 Ms 1:22 ja 28 jakeissa Luojamme Isä ja Poika ja 
      Pyhä Henki ilmoittivat vain sen mitä he yhdessä olivat päättäneet toteuttaa. Jos Adam ei olisi langennut
      1.Timoteuksen kirje:
      2:14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.
      2Kor. 11:3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.

    • Jobinpostia

      Raamatussa on puhuva käärme, puhuvia puita, aaseja ja kaloja. Tuom.9:8-15. Job.12:8. Onko Raamattu kaikkien aikojen suurin "kusetus"?

      • puhuvat-puut-oli-vertaus

        Tuomarien kirja:
        9:1 Mutta Abimelek, Jerubbaalin poika, meni Sikemiin äitinsä veljien luo ja puhui heille sekä kaikille, jotka olivat sukua hänen äitinsä isän perheelle, ja sanoi:
        9:2 "Puhukaa kaikkien Sikemin miesten kuullen: Kumpi teille on parempi, sekö, että teitä hallitsee seitsemänkymmentä miestä, kaikki Jerubbaalin pojat, vai että teitä hallitsee yksi mies? Ja muistakaa, että minä olen teidän luutanne ja lihaanne."
        9:3 Niin hänen äitinsä veljet puhuivat hänen puolestaan kaikkien Sikemin miesten kuullen kaiken tämän. Ja heidän sydämensä taipui Abimelekin puolelle, sillä he sanoivat: "Hän on meidän veljemme."
        9:4 Ja he antoivat hänelle seitsemänkymmentä hopeasekeliä Baal-Beritin temppelistä. Niillä Abimelek palkkasi tyhjäntoimittajia ja huikentelijoita, ja ne seurasivat häntä.
        9:5 Sitten hän lähti isänsä taloon Ofraan ja surmasi veljensä, Jerubbaalin pojat, seitsemänkymmentä miestä, saman kiven päällä; mutta Jootam, Jerubbaalin nuorin poika, jäi henkiin, sillä hän oli piiloutunut.
        9:6 Sen jälkeen kokoontuivat kaikki Sikemin miehet ja koko Millon väki, ja he menivät ja tekivät Abimelekin kuninkaaksi Muistomerkkitammen luona, joka on Sikemissä.
        9:7 Kun se kerrottiin Jootamille, niin hän meni, asettui seisomaan Garissimin vuoren laelle ja korotti äänensä, huusi ja sanoi heille: "Kuulkaa minua, te Sikemin miehet, että Jumalakin kuulisi teitä.
        9:8 Puut lähtivät voitelemaan itsellensä kuningasta. Ja he sanoivat öljypuulle: 'Ole sinä meidän kuninkaamme.'
        9:9 Mutta öljypuu vastasi heille: 'Jättäisinkö lihavuuteni, josta jumalat ja ihmiset minua ylistävät, mennäkseni huojumaan ylempänä muita puita!'
        9:10 Niin puut sanoivat viikunapuulle: 'Tule sinä ja ole meidän kuninkaamme.'
        9:11 Mutta viikunapuu vastasi heille: 'Jättäisinkö makeuteni ja hyvät antimeni, mennäkseni huojumaan ylempänä muita puita!'
        9:12 Niin puut sanoivat viinipuulle: 'Tule sinä ja ole meidän kuninkaamme.'
        9:13 Mutta viinipuu vastasi heille: 'Jättäisinkö mehuni, joka saa jumalat ja ihmiset iloisiksi, mennäkseni huojumaan ylempänä muita puita!'
        9:14 Niin kaikki puut sanoivat orjantappuralle: 'Tule sinä ja ole meidän kuninkaamme.'
        9:15 Ja orjantappura vastasi puille: 'Jos todella aiotte voidella minut kuninkaaksenne, niin tulkaa ja etsikää suojaa minun varjossani; mutta ellette, niin tuli lähtee orjantappurasta ja kuluttaa Libanonin setrit.'
        9:16 Jos te nyt olette menetelleet uskollisesti ja rehellisesti tehdessänne Abimelekin kuninkaaksi ja jos olette kohdelleet hyvin Jerubbaalia ja hänen perhettänsä ja jos olette palkinneet häntä siitä, mitä hänen kätensä ovat hyvää tehneet -
        9:17 sillä sotihan minun isäni teidän puolestanne ja pani alttiiksi henkensä ja pelasti teidät Midianin käsistä,
        9:18 mutta te olette tänä päivänä nousseet minun isäni perhettä vastaan ja surmanneet hänen poikansa, seitsemänkymmentä miestä, saman kiven päällä ja tehneet Abimelekin, hänen orjattarensa pojan, Sikemin miesten kuninkaaksi, koska hän on teidän veljenne -
        9:19 jos te siis olette tänä päivänä menetelleet uskollisesti ja rehellisesti Jerubbaalia ja hänen perhettänsä kohtaan, niin olkoon teillä iloa Abimelekista ja myöskin hänellä olkoon iloa teistä;
        9:20 mutta ellette ole, niin lähteköön tuli Abimelekista ja kuluttakoon Sikemin miehet sekä Millon väen; ja samoin lähteköön tuli Sikemin miehistä ja Millon väestä ja kuluttakoon Abimelekin."
        9:21 Sitten Jootam lähti pakoon ja pääsi pakenemaan Beeriin; hän asettui sinne suojaan veljeltään Abimelekilta.
        9:22 Kun Abimelek oli hallinnut Israelia kolme vuotta,
        9:23 lähetti Jumala pahan hengen Abimelekin ja Sikemin miesten väliin, niin että Sikemin miehet luopuivat Abimelekista,
        9:24 jotta Jerubbaalin seitsemällekymmenelle pojalle tehty väkivalta tulisi kostetuksi ja heidän verensä tulisi Abimelekin, heidän veljensä, päälle, joka oli heidät surmannut, ja Sikemin miesten päälle, jotka olivat auttaneet häntä surmaamaan veljensä.
        9:25 Ja Sikemin miehet asettivat vuorten kukkuloille väijyjiä, ja nämä ryöstivät jokaisen, joka kulki sitä tietä heidän ohitsensa. Se kerrottiin Abimelekille.
        9:26 Mutta Gaal, Ebedin poika, tuli veljineen, ja he poikkesivat Sikemiin; ja Sikemin miehet luottivat häneen.
        9:27 Ja he menivät kedolle ja korjasivat sadon viinitarhoistaan, polkivat rypäleet ja pitivät ilojuhlan; he menivät jumalansa huoneeseen ja söivät ja joivat ja kirosivat Abimelekia.
        9:28 Ja Gaal, Ebedin poika, sanoi: "Mikä on Abimelek, ja mikä on Sikem, että me häntä palvelisimme? Eikö hän ole Jerubbaalin poika, eikö Sebul ole hänen käskynhaltijansa? Palvelkaa Hamorin, Sikemin isän, miehiä. Miksi me palvelisimme häntä?
        9:29 Olisipa minulla tuo kansa vallassani, niin minä toimittaisin pois Abimelekin; ja Abimelekista hän sanoi: 'Lisää sotajoukkoasi ja tule!'"
        9:30 Mutta kun Sebul, kaupungin päällikkö, kuuli Gaalin, Ebedin pojan, sanat, syttyi hänen vihansa.
        9:31 Ja hän lähetti salaa sanansaattajia Abimelekin luo sanomaan: "Katso, Gaal, Ebedin poika, ja hänen veljensä ovat tulleet Sikemiin, ja nyt he yllyttävä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1342
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe