Työkyvyttömyys

Epätietoine

Kysymys. Kartutaako tyomarkkinatuki työeläkettä. Olen ollut kohta 13 vuotta työmarkkinatuella kelan ja kevan kielteisillä työkyvyttömyyseläke päätöksillä. Vanhuuseläkeelle pääsemiselle aikaa vielä 10 vuotta, todenäköisesti työmarkkinatuella työkyvyttömänä tämän koko ajan. Niin paljonko 23 vuotta työmarkkinatuella olevalla tämä aika kartuttaa työeläkettä.

31

857

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työttömyysajalta eläkettä karttuu vain työttömyyskassan maksaman ansiopäivärahan perusteella. Työmarkkinatuki ei kartuta eläkettä, eikä myöskään Kelan maksama työttömyyspäiväraha.

      • vääryysmikävääryys

        Eihän se kartuta eläkettä koska ammattiyhdidtys ei heistä piittaa paskan vertaa jotka on pudonneet työmarkkinatuelle.Ja ammattyhdistys pitää myös sen huolen ,että työmarkkinatukea ei koroteta ilman, että ensin korotetaan liiton päivärahoja.
        Siis täysin kahdenkerroksenväkeä, vaikka valtio on nuiden kummankin tukien pääasiallinen maksaja.


    • Epätietoine

      Reilua vai mitä. Eikö vastarinta luo vastarintaa. Voi olla jos härmän Janne (suomalainen) kokee kodenneena yhteiskunnan kiusatuksi tulemista, niin voi olla että maahantulijoiden tuoma terrorismi alkaa tuntua sen jälkeen pineltä harmilta. Vai mitä olette mieltä siellä turvattomissa eläkeväkuutuslaitoksissa tasa- arvon nimissä.

    • liikuntavammaa

      Tämä on iso epäkohta. Peruspäiväraha ja työmarkkinatuki eivät saisi olla epätasa-arvoisia työttömyyden tukimuotoja. On paljon ihmisiä, jotka eivät ole kuuluneet ammattiliittoon ja -kassaan, itsekin toiminimiyrittäjänä harvinaisella alalla olen ollut tämän kaiken ulkopuolella.

      Kun aloitin ammattityön, edes yrittäjien kassaa ei silloin ollut olemassa. Kuitenkin työuraa on ollut vuodesta 1975 alkaen vaativan opiskelun ohessa ja siitäkin eläkerahat "varastettiin" alle 23-vuotiaana tehdystä työstä. Oma yrittäjyyskauteni kesti yli 25 vuotta.
      Kun toiminimi loppui sairauteen ja ammatin raskaus vei työkyvyttömäksi, putosin työmarkkinatuelle heti kahden kuukauden karenssin jälkeen, koska työkyvyttömyyseläkettä ei hyväksytty. Ei ole hyväksytty jälkeenpäinkään.

      Eläkeyhtiöt pelaavat tätä peliään, koska ainoastaan työkyvyttömyyseläkeläiset ovat omien rahojensa edunsaajia. Jos/kun eläke estetään, hakija kärsii taloudellisesti aivan kohtuuttomasti. Jo se, ettei omia eläkerahojaan saa käyttöönsä ja ettei niillä pysty elämäänsä helpottamaan, on valtakunnallinen häpeä. Kenen etu on kurjistaa sairaan vähäosaisen kansalaisen elämää entisestään?
      Ainakin itse yli 60-vuotiaana etenevän tule-sairauden kanssa elävänä en ymmärrä tätä menoa enää. Työmarkkinatuki yksielävälle on 518,40 euroa kuussa ja sillä pitäisi vielä kyetä hoidattamaankin pitkäaikaissairauden akuuttitulehdukset ja jopa erikoissairaanhoito. Vitamiineista, ravinteikkaasta ruuasta ja kunnon ylläpidosta puhumattakaan.

      • selkosuomea

        Kassaan liittyminen ja siihen kuuluminen on ihmiselle vapaaehtoista. Jos ei halua noihin kuulua, ei halua sitä etua, minkä ne tullessaan tuottavat. Aika, jonka sitä saa on noin kaksi vuotta, tältä ajalta joko karttuu tai ei kartu eläkettä, riippuen omasta valinnasta. Epätasa-arvoa ei ole, on vain oma valinta.


      • liikuntavammaa
        selkosuomea kirjoitti:

        Kassaan liittyminen ja siihen kuuluminen on ihmiselle vapaaehtoista. Jos ei halua noihin kuulua, ei halua sitä etua, minkä ne tullessaan tuottavat. Aika, jonka sitä saa on noin kaksi vuotta, tältä ajalta joko karttuu tai ei kartu eläkettä, riippuen omasta valinnasta. Epätasa-arvoa ei ole, on vain oma valinta.

        On paljon aloja, joissa työttömyyskassaa ei edes ole. Itsekin kulttuurialalla ja taidekäsityöläisenä kuulun tähän joukkoon. On paljon työtätekeviä, joiden työsuhde on väliaikainen tai pätkätyömuoto, ja monet vaihtavat alaa useasti yms. On myös taloudellinen seikka monesti mukana: pienestä tuntityöstä tai keikkaluonteisesta työpanoksesta ei sitouduta ammattiliittoon, se tuntuu vieraalta.
        Jos esimerkiksi nyt itse sairaana ja vanhana joutuisin ottamaan jonkun muutaman viikon puhelinmyyntityön, en varmasti edes ajattelisi liittyä kassaan. En kokisi olevani sen alan ammattilainen, vain TE:n pakottamana luurissa.

        Yrittäjien kassa oli silloin aikoinaan sen tullessa jo niin kallis yksinyrittäjälle, ettei siihen liittyminen ollut edes mahdollista. Kassa palveli hyvätuloisia "yrittäjiä", ei ammatinharjoittajia joiden tulot menivät kädestä suuhun. Jo toiminimiyrityksen rahoitus tilaustöillä otti koville, lakisääteiset maksut ovat iso menoerä ja niiden maksuun ei voi vaikuttaa. Jo eläkemaksu on 23% työtulostasi, palkansaajan prosentti on 6.

        Ei tämä ole oma valinta kuin normiporukalle. Ja epätasa-arvoinen on erottelu.
        Edellisen kirjoittajan on hyvä muistaa, että työttömyyskorvaus tulee pääsääntöisesti AINA valtion pussista, kuulut liittoon tai et. Ei ammattiliitto etkä sinä itse rahoita tukeasi kuin muutamalla prosentilla koko summasta. Ota selvää asioista.


      • selkosuomea
        liikuntavammaa kirjoitti:

        On paljon aloja, joissa työttömyyskassaa ei edes ole. Itsekin kulttuurialalla ja taidekäsityöläisenä kuulun tähän joukkoon. On paljon työtätekeviä, joiden työsuhde on väliaikainen tai pätkätyömuoto, ja monet vaihtavat alaa useasti yms. On myös taloudellinen seikka monesti mukana: pienestä tuntityöstä tai keikkaluonteisesta työpanoksesta ei sitouduta ammattiliittoon, se tuntuu vieraalta.
        Jos esimerkiksi nyt itse sairaana ja vanhana joutuisin ottamaan jonkun muutaman viikon puhelinmyyntityön, en varmasti edes ajattelisi liittyä kassaan. En kokisi olevani sen alan ammattilainen, vain TE:n pakottamana luurissa.

        Yrittäjien kassa oli silloin aikoinaan sen tullessa jo niin kallis yksinyrittäjälle, ettei siihen liittyminen ollut edes mahdollista. Kassa palveli hyvätuloisia "yrittäjiä", ei ammatinharjoittajia joiden tulot menivät kädestä suuhun. Jo toiminimiyrityksen rahoitus tilaustöillä otti koville, lakisääteiset maksut ovat iso menoerä ja niiden maksuun ei voi vaikuttaa. Jo eläkemaksu on 23% työtulostasi, palkansaajan prosentti on 6.

        Ei tämä ole oma valinta kuin normiporukalle. Ja epätasa-arvoinen on erottelu.
        Edellisen kirjoittajan on hyvä muistaa, että työttömyyskorvaus tulee pääsääntöisesti AINA valtion pussista, kuulut liittoon tai et. Ei ammattiliitto etkä sinä itse rahoita tukeasi kuin muutamalla prosentilla koko summasta. Ota selvää asioista.

        Olen asioista ihan selvillä, ei syytä sen enempää asiaan perehtyä.

        YTK:n jäsenyys maksaa muistaakseni 118€ vuodessa, ei jää montaa euroa maksettavaksi kuukausitasolla. Jos sitä ei voi maksaa, olemme jälleen 'oma valinta'-asian äärellä. Ymmärrän, että 118€:lla ei rahoiteta millään muotoa omaa tukea. Toteamus on absurdi.

        Eläkemaksut lie yrittäjällä ja toisella töissä olevalla saman suuruinen. Vastuu sen maksamisesta on vain jaettu työnantajan kanssa ja tämän voidaan olettaa näkyvän myös palkassa.

        Jos itse voin valita, teenkö 118€:lla sopimuksen, joka takaa minulle työttömyyden kohdatessa usein huomattavasti paremman toimeentulon, kuin se työmarkkinatuella olisi ja tästä vielä eläke karttuisi, toki sen otan.

        Nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten asia ei minua enää koske millään tavalla, mutta aiemmin se koski.


      • totus_on_tämä
        selkosuomea kirjoitti:

        Kassaan liittyminen ja siihen kuuluminen on ihmiselle vapaaehtoista. Jos ei halua noihin kuulua, ei halua sitä etua, minkä ne tullessaan tuottavat. Aika, jonka sitä saa on noin kaksi vuotta, tältä ajalta joko karttuu tai ei kartu eläkettä, riippuen omasta valinnasta. Epätasa-arvoa ei ole, on vain oma valinta.

        Täyttä epätasa-arvoa se on.Koska hyvin monella ilman omaa syytä on liiton maksamat päivät kuluneet loppuun.He on olleet liiton maksavia jäseniä niin kauan kun liitonpäivät on riittäneet.
        Niiden loputtua ammattiyhdistys on totaalisesti heidät hylännyt.


      • Syrjäytetty
        totus_on_tämä kirjoitti:

        Täyttä epätasa-arvoa se on.Koska hyvin monella ilman omaa syytä on liiton maksamat päivät kuluneet loppuun.He on olleet liiton maksavia jäseniä niin kauan kun liitonpäivät on riittäneet.
        Niiden loputtua ammattiyhdistys on totaalisesti heidät hylännyt.

        Allekirjoitan lisäksi myös sen ettei yhteiskunta hoida toimeentuloa työkyvyttömäksi töistään tulleita syntymäperäisiä suomalaisia.


      • liikuntavammaa
        selkosuomea kirjoitti:

        Olen asioista ihan selvillä, ei syytä sen enempää asiaan perehtyä.

        YTK:n jäsenyys maksaa muistaakseni 118€ vuodessa, ei jää montaa euroa maksettavaksi kuukausitasolla. Jos sitä ei voi maksaa, olemme jälleen 'oma valinta'-asian äärellä. Ymmärrän, että 118€:lla ei rahoiteta millään muotoa omaa tukea. Toteamus on absurdi.

        Eläkemaksut lie yrittäjällä ja toisella töissä olevalla saman suuruinen. Vastuu sen maksamisesta on vain jaettu työnantajan kanssa ja tämän voidaan olettaa näkyvän myös palkassa.

        Jos itse voin valita, teenkö 118€:lla sopimuksen, joka takaa minulle työttömyyden kohdatessa usein huomattavasti paremman toimeentulon, kuin se työmarkkinatuella olisi ja tästä vielä eläke karttuisi, toki sen otan.

        Nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten asia ei minua enää koske millään tavalla, mutta aiemmin se koski.

        YTK on eri asia kuin yrittäjien SYT.
        Ei yrittäjän uralle lähtenyt ajatellut joutuvansa edes työttömäksi, en minäkään. Vain työkyvyttömäksi ja ammattitaudin johdosta loppuelämäkseni sairaaksi. Siksi tämä asia on tärkeä, koska omaa eläkettään ei saa käyttöönsä. Sitä on todella maksettu!
        Jos ei ole toiminimiyrittäjän taustaa, on turha laukoa jälkiviisaita ja epätosia neuvoja.


      • selkosuomea
        liikuntavammaa kirjoitti:

        YTK on eri asia kuin yrittäjien SYT.
        Ei yrittäjän uralle lähtenyt ajatellut joutuvansa edes työttömäksi, en minäkään. Vain työkyvyttömäksi ja ammattitaudin johdosta loppuelämäkseni sairaaksi. Siksi tämä asia on tärkeä, koska omaa eläkettään ei saa käyttöönsä. Sitä on todella maksettu!
        Jos ei ole toiminimiyrittäjän taustaa, on turha laukoa jälkiviisaita ja epätosia neuvoja.

        En neuvonut ja toiminimiyrittäjä tausta löytyy.
        Jatkoja.


    • Ent._ammattiliiton_jäsen

      Yrittäjän kannattaa liittyä työttömyyskassaan. Itse ainakin maksan maksun mielelläni. Jäsenmaksut eivät ole järin suuret, jos miettii että ne on vähennyskelpoisia henkilökohtaisessa verotuksessa. Muistaakseni SYT:n jäsenmaksu on halvimmillaan alle 15 €/kk. Kaikki riippuu tietenkin mistä summasta itsensä vakuuttaa eli kuinka korkea YEL-tulo on. Maksan mielelläni turvasta, koska tulevaisuudessa voi tapahtua mitä vain. Palkansaajankin kannattaa liittyä kassaan. Suomen edullisin kassa, johon kuka tahansa voi liittyä, taitaa nykyisin olla JATTK. Jäsenmaksu on noin 70 € vuodessa.
      Huom. Ammattiliitot eivät maksa työttömyyskorvausta, vaan korvauksen maksaa työttömyyskassa.

    • Vanhh

      Kukaan ei tunnu ymmärtävän ilmiselvää korrelaatiota: jos työmarkkinatuesta tms. maksettaisiin eläkekertymää, se vähentäisi merkittävästi yli 50-vuotiaiden halua tehdä töitä. Mikäs siinä sitten olisi eläkettä odotellessa. Ns. eläkeputki on paljon reilumpi ratkaisu. Silloin ihminen on todistetusti ollut pitkään työelämässä.

      • liikuntavammaa

        No olipas mielipide. Miksi luulet että työmarkkinatukea saavat ovat laiskempaa sakkia kuin muut? Onpas varsinaista loanheittoa tämä.


      • Epätietoine

        Työistään työkyvyttömäksi tulleita työkyvyttömiä työnhakijoita kutsutaan laiskoiksi. Miten niin olisi rasistista. No ei ole rasismia sairastuneita kohtaan, kun sen toteaa myös kelan eläkeasiantuntijat.


      • Kiukuttaa

        50-vuotiaana työttömäksi jäävä ei ole laiska. Häntä ei vaan yksinkertaisesti kukaan halua enää palkata. Hänellä on ikälisät ja hän tulee kalliimmaksi, mitä se nuori ihminen, joka ei mitään mistään tiedä, mutta saa anteeksi asiakaspalvelussakin tekmänsä virheensä, koska hymyilee kauniisti ja on nätti.
        Toinen pointti on se, että työpaikkoja ei ole. Miten sinä koulutat vaikkapa viisvitosen ikänsä konttoritöitä tehneen, sanotaan nyt esimerkiksi vaikkapa palkanlaskijan tai kirjanpitäjän, levyseppähitsariksi? Ja palkaako häntä kukaan? Ja ennen kaikkea: pystyykö hän muuntautumaan, kestääkö fyysisen työn paineet? Sairastuisiko hän henkisesti pakotettuna alalle, jonne hän ei todellakaan kuulu?
        Sama se on jos hänet koulutettaisiin joksikin perushoitajaksi. Tuskin hän kykenisi fyysisesti edes siihen. Ja en itse ainakaan hyväksy, että minua/läheisiäni tulisi hoitamaan henkilö, joka on pakotettu siihen. Tietää sen milnkälaista kohtelua avuton hoidokki voisi saada. Toinen vaihtoehto, että se hoitaja sairastuisi vakavasti itse.

        Kaikista suurin pölhöys on se, että sipilät yms hyväosaiset suomea kuntoon panevat höpöttävät vaan, että "kaikille pitää saada töitä". No, niin pitää, mutta unohdetaan se, ettei kukaan pelkästä työnilosta töissä käy. Kyllä siitä pitää saada korvaus rahallisesti siten, että palkalla saa jääkaapin täyteen ruokaa, autoon bensaa, kaaton päänsä päälle ja pitää jäädä jotakin ylikin, että voi vapaa-ajalla toteuttaa asioita, joista nauttii ja joista nauttiakseen rahaa pitää tienata. Ei kai kukaan töissä kävisi, jos ei tarvitsisi rahaa elääkseen.
        Jos ammattihitsarille sanotaan, että matkustappa nyt toistatuntia sivu vanhalla autonrämälläsi sata km suuntaa uuteenkaupunkiin kolmivuorotyöhän liukuhihnalle ja saa siitä palkkaa 11 euroa tunti lisineen, niis lasketaanpa nyt, mitä siitä jää:
        54 vuotias ammattimetallimies
        päiväpalkka 8 *11=88
        leikitään, että kuukauteen tulisi työpäiviä 21
        21*88=1848 €
        siitä sivukulut 357,22 €( Työeläkemaksu 322,48
        Sairausvakuutusmaksu 19,96
        Muut pakolliset vakuutukset 0
        Työttömyysvakuutusmaksu 14,78 )
        ennakonpidätys esimerkki 20% 369,60 €
        palkasta siis pidätetään
        - Ennakonpidätys 369,60
        - Työeläkemaksu 141,37
        - Työttömyysvakuutusmaksu 29,57
        = Nettopalkka 1307,46
        Kun tästä vähennetään sen vanhan autonrotiskon kulut mm polttoaine, huollot, renkaat ja otetaan huomioon, että se auto sanoo sopimuksensa irti koska tahansa
        tai vaihtoehtoisesti ajellaa jollakin kimppabussilla, jolloin työmatkoihin hurahtaa helpostikin mennen tullen 3 tuntiakin riippuen, mistä sen kimppakyydin pysäkille matkustaa...
        Pitääkö ihmisen ottaa VELKAA KÄYDÄKSEEN TÖISSÄ? ostaa kallis auto, että voi käydä töissä saadakseen siitä palkkaa, jolla ei elä?
        Ei kai elämän ainut tarkoitu ole se, että on työpaikka! Elämä on tarkoitettu elettäväksi ja töitä tehtäväksi sen verran, että voi sitä elämää elää.
        Missään ei muuten kerrota, miten iso vaihtuvuus esim tuossa esimerkinomaiesti esille otetussa tapauksessa on. Asuntoautossako pitäisi asua? elää sinkkuna ilman perhettä. Sillä autotehtaan hommat on nähty. Pari vuotta menee lujaa ja töitä on ja sitten se taas loppuu kuin kananlento. Jos ne mersut ei mene kaupan, ei niitä kannata valmistaa. Ei kai kukaan ala noin epävarman työn ja huonosti palkatun vielä, vuoksi muuttamaan koko elämäänsä?


    • Epätietoinenpoistolaltan

      Voi olla ettei työkyvytön jaksa enää odottaa työnantajaa joka ottaisi töihin sairastamaan, vaan tekee omat lakipykälät kumoamaan eläkevakuutuslaitosten lakipykälät. Vittumaisinta siinä uudessa laissa on ettei se suojele vakuutuslääkäreitä, eikä heidän perheitään. Koska näitä sairaita kiusaavia ei ole vakuutettu.

    • eijatkooon

      Vakuutuslääkärit ovat yhteiskuntamme vapaamatkustajia siis varsinaisia mätäpaisepaperinvatkaajia.
      Pthyi helvata.

      • Vittujooo

        Voi olla että kohta niiltä puristetaan ihmisoikeuksiin vedoten mätäpaise olkapäidenvälistä. Sekin voi olla sen jälkeen näiden itse joutuvan työkyvyttömäksi työnhakijoiksi.


      • Kostaja1

        Kuollut kelantyöntekijä on hyvä työntekijä. Vai mitä sanoo siihen tyoelaketietaja.


    • Kostaja1

      Suosittelisin kelan lääkäreiden suhtautumaan asiaan vakavasti. Ette ole kelassa ainoita pyöveleitä jotka voivat käyttää harkinnanvaraista mielivaltaa.

    • Pyöveli1

      Onko työeläketietäjä taas koulutuksessa kun ei ole antamassa neuvoja. Ajattele tietäjä voisit olla henkilö joka voisi pelastaa kelan/ kevan viranhaltijoiden henkiä viisailla neuvoilla. Jälkiviisaus on turhaa päätökset on tehtävä tässä ja nyt. Joten otappa esimiehiisi yhteyttä jos et näe asian kuuluvan pelkästään sinulle.

    • Pyöveli1

      Kysymys kelan ja kevan vakuutuslääkäreille. Saako teistä tapettuna saman tuomion kuin ihmisistä. Laskiskelen tässä vaan pääseväni puolella tuomiolla ensikertalaisena ja päästessäni linnasta, olisi todenäköisesti sairauseläke valmiiksi kirjoitettuna odottamassa siviillissä. Joten miten on?

    • PorinpoikaPorista

      Onko todellakin niin että pitää tehrä riko saadakseen oikeutta.

    • PorinpoikaPorista

      Rikos piti kirjoittaa. Tätäkö varten on työeläkelaitokset vakuutusmaksuilla perustettu. Vakuutuksen maksajan pitää tosiaan tehdä rikos, kun ei kuuden lääkärin lausunnot kelpaa sairaueläkeratkaisuun josta ei vakuutusoikeuden mukaan vielä voi valittaa ???

      • PorinpoikaPorista

        Päivitys. Tänään seitsämäs, lääkäri joka kirjoittaa lausunnon pysyvästä työkyvyttömyydestäni.


    • PorinpoikaPorista

      Rikokset käsitellään käräjäoikeudessa jossa tuomari voisi halutessaan vaativa käännenäistä todistelua . Nyt vakuutuseläkelaitokset nauttivat kyseenalaista syytesuojaa jossa heikompiosaiset sairaat joututuvat kiusatun rooliin. Lisäksi vielä on härskiä eläkevakuutuslaitosten käyttävän lausumaa sairaan mahdollisuuksista saada toimeentulonsa työtätekemällä , työstä josta hoitavat lääkärit ovat nimenomaan todenneet B lausunnolla olevan mahdoton yhtälö, yhtälö jotka useat työnantajat ovat myös allekirjoitaneet sen olevan. mm, minun kohdallani edellinen ja viimeinen työnantaja irtisanoi sairauttani syynä käyttäen. Silloinen irtisanoja tuönantajana vieläpä on iso työnantaja itse Porin kaupunki.

    • kidivövj

      Pori on puosta.

    • PorinpoikaPorista

      Pori on hyvä paikka porilaiselle, Poriin muualta tulleet päättäjät johtajina on puosta. Luokkaa epäpätevyydessään kelan ja kevan lääkärien kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe