Muutamia kasvaneen kristityn ominaisuuksia...

Eekki

armahtavaisuus - Matt. 5: 7, 12: 7, Kol. 3: 12-13
harkitsevaisuus - 1. Kor. 9: 25-27
kunnioitus - Room. 12: 10, 1. Piet. 2: 17
kärsivällisyys - Room. 8: 25, Kol. 3: 12-14, 2. Tim. 2: 3
lempeys - Gal. 5: 23, Fil. 4: 5, 2. Tim. 2: 24
maltillisuus - Jaak. 1: 19-20
myötätuntoisuus - 1. piet. 3: 8-9
nöyryys - Fil. 2: 3-11, Jaak. 4: 6-10, 1. Piet. 5: 5
oikeudenmukaisuus - Room. 13: 7-8, Kol. 4:1
rakkaus - Kol. 3: 14, 1. Piet. 4: 8, 1.Joh. 4: 7-8, 16
rauhallisuus - Room. 12: 18, 1. Tess. 4: 11
rehellisyys - Fil. 1: 9-10
totuudellisuus - Ef. 4: 15, 2. Tim. 2: 15
tyytyväisyys - 1. Tim. 6: 6-8
vilpittömyys - Room. 12:9, 17, 1. Piet. 1: 22
ystävällisyys - Room. 12: 15-16, Gal. 5: 22, Ef. 4: 32

12

582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totuuden torvi

Raamatun perusteella kuuluvat myös nämä:

 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi. Markus 16:17
       Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava. Lk 10:19
       Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. (Jeesuksen ohjeet seuraajilleen) Mt 10:8
       Totisesti minä sanon teille: jos joku sanoisi tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', eikä epäilisi sydämessään, vaan uskoisi sen tapahtuvan, minkä hän sanoo, niin se hänelle tapahtuisi. Mk 11:23
       Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa. Jh 8:51
       Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua. Markus 10:21
       Anna jokaiselle, joka sinulta anoo, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinun omaasi ottaa. Lk 6:30
       Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Gal 5:24
       Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta, että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa, ei himon kiihkossa niin kuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne… 1 Ts 4:3-5
       Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi; ja että jos vaimolla on pitkät hiukset, se on hänelle kunniaksi? 1 Kor 11:14-15
       Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat, siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat. Luukas 6:27-28
       Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni. Lk 14:26
       Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään. Johannes 12:25
       Olkaa siis te täydelliset, niin kuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on." Matteus 5:48
       Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena; mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa. Tim2:11-12
       Näin sanoo Herra: "Älkää totutelko itseänne pakanain menoon älkääkä kauhistuko taivaan merkkejä, sillä pakanat niitä kauhistuvat. Sillä kansat noudattavat turhia jumalia; sillä ne ovat puuta, joka hakataan metsästä, puusepän kätten tekemiä, työaseella tehtyjä. Ne koristetaan hopealla ja kullalla sekä kiinnitetään nauloilla ja vasaroilla, niin etteivät ne horju. Jeremia 10:2-4

Uskovaisten pitäisi siis olla kykeneviä parantamaan kaikki sairaudet, he eivät omista mitään, eikä heillä ole seksuaalisia tarpeita. Todennäköisesti he olisivat vapaat kaikista mahdollisista taudeista, koska uskova sisar tai veli olisi heidät parantanut. Edes allergiaa ei heillä olisi. Lisäksi kuolleista herättämisiä pitäisi tapahtua jatkuvasti. Ilmeisesti nämä herätettävät olisivat syntisinä kuolleita, koska uskovaiset eivät ikinä näe kuolemaa, ei edes tässä maailmassa. Uskovaisella miehellä on oltava lyhyet ja naisella pitkät hiukset (Jeesuksella oli pitkät hiukset, mutta hänhän ei ollutkaan kristitty). Lisäksi heidän kuuluu rakastaa vihamiehiään, mikä on absurdi ajatus. Eihän vihamies ole enää vihamies, jos häntä rakastaa. Se kuulostaa samalta kuin; ”Vihatkaa rakastamianne ihmisiä”. Koska edellinen ei ole ihmiselle mahdollista, ei se ole sitä myöskään käännettynä. Kaikkein uskomattominta on, että vihamiestään kuuluu siis rakastaa, mutta vanhempiaan, lapsiaan ja sisaruksiaan pitää vihata. Uskovaisten pitää vihata elämäänsä tässä maailmassa. Tämä viha välittyy varmasti myös muihin lähimmäisiin vihana.

• Eekki

Jatka totuuden etsimistä, se on löydettävissä. Meitä on moneksi, minäkin tälläinen vähäinen yritin tuohon edelliseen jotain jollekin ohjeeksi laittaa. Siunausta sinulle :-)

• Janos
        Eekki kirjoitti:

Jatka totuuden etsimistä, se on löydettävissä. Meitä on moneksi, minäkin tälläinen vähäinen yritin tuohon edelliseen jotain jollekin ohjeeksi laittaa. Siunausta sinulle :-)

Onneksi meillä on hyvä Isä...Väkevä ja voimallinen Auttaja...Kun me emme jaksa, tai kun me emme ymmärrä...Jumala jaksaa, ja Hän ymmärtää...
        siunattua viikonloppua teille, vointeja myös...
        terv.janos

• YKX

Kyllä sulle on opetus kylvetty nahkaan, ihan iho piirroksina. Hemmetin erikoista olisi nähdä, onko sulla sian piirteitä niin kuin jutustasi ilmi tulee?

• siltä, että olet hengellisesti heräämässä sinäkin, Totuuden torvi! Kun vertailin kirjoitustasi Raamatun ja apostolien opetuksiin, siinä on samoja aineksia esim. Ef.2:1 olevaan Paavalin kirjoitukseen synnin kuolemasta herätetyille: "Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiin ja synteihinne." Jotta kyllä niitä kuolleista heräämisiäkin aina silloin tällöin tapahtuu, vaikka vähän tyhmempi ei sitä aina huomaa.

Kyllä lainaamasi Raamatun neuvot ovat ihan hyviä ja hyödyllisiä. Kun yrität niitä jonkin aikaa noudattaa, niin tulet huomaamaan, että on helpompi antaa toisille anteeksi kuin olla itse täydellinen. Valitettavan harvat vain tämän tärkeän asian elämässään huomaavat.

Mielesi näyttää olevan vielä "torkku"-tilassa, mutta kyllä se siitä vielä herää, kun kointähtesi koittaa ja armonaurinko sydämesi valaisee. Erään iskelmän sanoissa todetaan; "Tulivuoren kaltainen, on myös sydän ihmisen. Kerran vielä rauha saapuu myös tulivuoren sydämeen."

• Psyko

Uskovaiset edustavat kaikkea mahdollista pahaa; tyhmyttä, taikauskoisuutta, sinisilmäisyyttä, vainoharhaisuutta, tekopyhyyttä, itsekkyyttä, epärehellisyyttä.

Heidän taipumuksensa ja halunsa vääristellä asioita on todella pöyristyttävää. TT:n joskus käyttämä rinnastus alkoholisteihin on todella osuva; kaikenlaisia selityksiä heiltä löytyy, jotta voivat jatkaa taikauskossa peuhtaamista.

• Janos
        Psyko kirjoitti:

Uskovaiset edustavat kaikkea mahdollista pahaa; tyhmyttä, taikauskoisuutta, sinisilmäisyyttä, vainoharhaisuutta, tekopyhyyttä, itsekkyyttä, epärehellisyyttä.

Heidän taipumuksensa ja halunsa vääristellä asioita on todella pöyristyttävää. TT:n joskus käyttämä rinnastus alkoholisteihin on todella osuva; kaikenlaisia selityksiä heiltä löytyy, jotta voivat jatkaa taikauskossa peuhtaamista.

Jeesus rakastaa sinua...On hyvä merkki, että"pässittelet"vastaan...Jumala kutsuu sinua...Hän rakkaudessaan vetää sinua luokseen...

voi hyvin...
        terv.janos

• Psyko
        Janos kirjoitti:

Jeesus rakastaa sinua...On hyvä merkki, että"pässittelet"vastaan...Jumala kutsuu sinua...Hän rakkaudessaan vetää sinua luokseen...

voi hyvin...
        terv.janos

en tunne ketään Jeesus-nimistä miestä. Sitä paitsi olen naimisissa, enkä kaipaa toisen miehen rakkautta. Oletko yllyttämässsä minua tekemään huorin?

Tuon "jumalan kutsun" saat poistettua päästäsi hakeutumalla hoitoon. Rakkaus ... vetää ....luokseen... olet todella psyykkisesti häiriintynyt.

• Totuuden torvi
        Eekki kirjoitti:

taikauskossasi vaellat.

Etsipä käsiisi esim. T.P.Laineen kirja "Kuka hän oli?" ja lue se.

Yritä hyväihminen jo tajuta, mihin olet uskomassa: tuhansia vuosia vanhoihin, taikauskoisten ihmisten horinoihin.

• Janos
        Psyko kirjoitti:

en tunne ketään Jeesus-nimistä miestä. Sitä paitsi olen naimisissa, enkä kaipaa toisen miehen rakkautta. Oletko yllyttämässsä minua tekemään huorin?

Tuon "jumalan kutsun" saat poistettua päästäsi hakeutumalla hoitoon. Rakkaus ... vetää ....luokseen... olet todella psyykkisesti häiriintynyt.

Voisimme mennä ihan yhdessä psykiatrille...Jospa sinä"alan asiantuntijana ja ammattilaisena",tulisit"suosittelemaan",hoitoa(???)...Ne sanat, jotka Jeesus siellä Golgatan ristillä lausui...Koskevat sinuakin:"Isä...Anna heille anteeksi...sillä he eivät tiedä...mitä he tekevät"...Sinäkään et pilkallisesta kirjoituksestasi päätellen todellakaan tiedä, mitä teet...Sinunkin edestäsi Jeesus Nasaretilainen on Isältä pyytänyt..."Anna heille anteeksi"....
        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi Ainokaisen Poikansa, ettei yksikään...joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"...Psyko...Tämä koskee sinuakin, piditpä siitä tai et(tällä hetkellä)...On ihana asia huomata, että sinä koetat"potkia tutkainta vastaan"...Siitä voi huomata, että käyt sisäistä kamppailua...
        Siunatkoon Jumala sinua poluillasi, missä ikinä kuljetkin...Kunnia kiitos Herralle...

terv.janos

• Psyko
        Janos kirjoitti:

Voisimme mennä ihan yhdessä psykiatrille...Jospa sinä"alan asiantuntijana ja ammattilaisena",tulisit"suosittelemaan",hoitoa(???)...Ne sanat, jotka Jeesus siellä Golgatan ristillä lausui...Koskevat sinuakin:"Isä...Anna heille anteeksi...sillä he eivät tiedä...mitä he tekevät"...Sinäkään et pilkallisesta kirjoituksestasi päätellen todellakaan tiedä, mitä teet...Sinunkin edestäsi Jeesus Nasaretilainen on Isältä pyytänyt..."Anna heille anteeksi"....
        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi Ainokaisen Poikansa, ettei yksikään...joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"...Psyko...Tämä koskee sinuakin, piditpä siitä tai et(tällä hetkellä)...On ihana asia huomata, että sinä koetat"potkia tutkainta vastaan"...Siitä voi huomata, että käyt sisäistä kamppailua...
        Siunatkoon Jumala sinua poluillasi, missä ikinä kuljetkin...Kunnia kiitos Herralle...

terv.janos

taikauskoisiin oppeihin?

Ota selvää mistä kristinuskossa on kysymys ja lopeta moinen pelleily.

• ja Anteeksiantavaisuus!
      joka puhdistaa ja kasvattaa
      ensimmäiseen Hengen hedelmään:
      Rakkauteen.

"Jumala, joka on antanut teille uuden elämän
      on valinnut teidät ja rakastaa teitä syvästi.
      Rakastakaa tekin muita ihmisiä ja osoittakaa se käytännössä. Älkää tavoitelko omaa etuanne
      vaan olkaa kärsivällisiä ja nöyriä.

Olkaa jalomielisiä ja ANTAKAA ANTEEKSI -
      älkää elätelkö katkeruutta toista ihmistä kohtaan.
      Muistakaa että Herra on antanut teille anteeksi
      ja siksi teidänkin on annettava muille anteeksi."
      Kol.3:12-13
      Elävä uutinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10430
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3575
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      54
      3331
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2885
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      211
      2255
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2213
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2043
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1648
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1466
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1386
    Aihe