Mitä Jehovan todistajat ajattelevat eettisistä periaatteista?
Onko sellaisilla mitään merkitystä?
Vai onko niin että sitä kannatetaan jos on kysymys Jehovan todistajien suojelusta, mutta sillä ei ole mitään merkitystä jos se kohdistuu esim. entisiin Jehovan todistajiin, erotettuihin tai eronneisiin.
Luterilaisillehan tässä ei ole mitään ongelmaa. He kunnioittavat eettisiä periaatteita.
Onko eettiset periaatteet Jehovan todistajille paholaisen juoni?
Jehovan todistajat ja eettiset periaatteet
20
392
Vastaukset
Eettiset periaatteet jt ovat yhtäkuin rahuskia lahkolle, kaikki muu on Saatanan juonia. Sillä aivan kuten jeesus sanoi raamatussa marialle Ketsemanen öljypuulehdossa:
- Annatkos sitä reppua, vai muutanko moisen pihtarin rupisammakoksi?- sellaista_eettisyyttä
Jehovan todistajien uskonnollinen yhdyskunta on osallistunut "uskonnollisten yhteisöjen eettisten periaatteiden" laatimiseen.
http://johanneksenpoika.fi/dokumentit/eepe.htm
Näitä periaatteita Jehovan todistajilla ei liene ollut aikomustakaan itse noudattaa, sillä sanotaanhan periaatteissa mm., että uskontokunnasta tulee voida erota joutumatta minkäänlaisen painostuksen tai syrjinnän kohteeksi, mikä on suoraan vastoin Jehovan todistajien karttamissääntöä.- Paipapum
Tänään kuuluisin taikuri James Randi esittelee , miten kuuluisa " ennaltanäkevä " joukkosaarnaaja paljastui Uu S s , Eissä huijariksi , ja miten aik, Suomessakin tuttu lusikantaivuttaja paljastui temppujentekijäksi , ; ,
Tää maailmanloppu saarnaus on sikäli tehokas , että aina joku villiintyy sen perään , , sama on tuon ylöstempauksenkin laita , ;
annetaan mielikuva , että on sota ; että olet jossain punkkerissa , ja juuri Sinä olet johtamassa sitä , raamattu on se kartta , jolla johdat taistelua , ja kohta kohdalta pakotat vihollisen tahtoosi , luet etukäteen , mitä V; ajattelee , ja suunnittelet Pelastuksen kaikkiin kavaliin juoniin ,
Toimi on sama , kuin maailmanhistorian Suurin sotapäällikkö , ..( ::SKryfax ) A , hitler viime sodassa teki ;
Hän , ihan oikeesti , valvoi karttahuoneessaan yöt päivät , ja täytti kartat pienillä lipuilla , ja vakuutti etukäteen marsalkkansa siitä , että .._ Noin , sen vihollisen TÄYTYY toimia , Sen _täytyy tulla tuolta , ja sitten me liiskataan se kuin torakan ,
Vain yksi pieni yksityiskohta petti stratekiassa , ;
Ne Ei Tulleetkaan Tuolta !
Näin on jatkuvasti käynyt maailmanloppuennusteissakin , -
SE ei tullutkaan tuolta ! - Uotsalonulla
Sinulleko täytyy löytyä taikuri kertomaan ettei se maailmanloppu tullutkaan v. 1975 ?
Vai onko se sanottava hienommin lahkoslangilla järjestelmäasioiten päättäjäiset ? - Paipapum
Uotsalonulla kirjoitti:
Sinulleko täytyy löytyä taikuri kertomaan ettei se maailmanloppu tullutkaan v. 1975 ?
Vai onko se sanottava hienommin lahkoslangilla järjestelmäasioiten päättäjäiset ?Taikuri James Randi ei usko Järjestelmäasioiden päättäjäisiisi , vann tarjoaa oliko se nyt miljoonan , jos teet yhden pienenkin yl'luonnollisen tempun , -hänen läsnäollessaan ,
siis sellaisen , jota Randi apulaisineen ei pysty toistamaan , kymmeniin vuosiin ei kukaan ole noutanut tuota rahnaa ,
Randi onnistui joku vuosi sitten hömpöttämään joukkoa tunnettuja tiedemiehiä , , kokeessa , jossa tutkijat vakuuttuivat , että Yl'luonnollinen on olemassa , kunnes Randin ja ameriikan taikurien liiton edustajat paljastivat tehneensä silmänkääntötempun ,
taikuri Houdini jo aikoinaan paljasti joukon aikansa meedioita ja spiritistejä , ja sai siittä uskontoväen vihat niskaansa , kun siis paljasti , ettei sitä henkimaailmaa oikeesti olekaan ; - Untonen
"Randi ei usko Järjestelmäasioiden päättäjäisiisi"
-Ne ovat sinun edustamasi lahkon päättäjäiset. Olen saanut surun lukea niistä vartiotorneista, Herätkäästä, ja mainintoja myös yleisestä tietokirjallisuudesta, kirjallisuudenlaji, joka sinun tulee uskontokuntasi sääntöjen mukaan kieltää siltä osin kuin se kirjoittaa uskontokunnastasi.
" tarjoaa oliko se nyt miljoonan , jos teet yhden pienenkin yl'luonnollisen tempun "
-Niinpä. Sinun uskontokuntasi puolestaan kehuu onnistumattomalla maailmanloppuennustuksellaan saaneensa miljoonia jäsentensä myymien omien asuntojensa kauppahintojen tilityksistä, kuten lehtesi Valtakuntamme palvelus, kesäkuu 1974 vahvistaa.
"Todistajaveljiesi sielu huutaa minulle asunnottomien jonoista" olisi Raamattu kirjoittanut.
-Terveisiä Ullallekin. - Paipapum
Untonen kirjoitti:
"Randi ei usko Järjestelmäasioiden päättäjäisiisi"
-Ne ovat sinun edustamasi lahkon päättäjäiset. Olen saanut surun lukea niistä vartiotorneista, Herätkäästä, ja mainintoja myös yleisestä tietokirjallisuudesta, kirjallisuudenlaji, joka sinun tulee uskontokuntasi sääntöjen mukaan kieltää siltä osin kuin se kirjoittaa uskontokunnastasi.
" tarjoaa oliko se nyt miljoonan , jos teet yhden pienenkin yl'luonnollisen tempun "
-Niinpä. Sinun uskontokuntasi puolestaan kehuu onnistumattomalla maailmanloppuennustuksellaan saaneensa miljoonia jäsentensä myymien omien asuntojensa kauppahintojen tilityksistä, kuten lehtesi Valtakuntamme palvelus, kesäkuu 1974 vahvistaa.
"Todistajaveljiesi sielu huutaa minulle asunnottomien jonoista" olisi Raamattu kirjoittanut.
-Terveisiä Ullallekin.Härtti Jee , " Sinun skontokuntasi,..." En tiennytkään , että james Randilla on uskontokunta ; .. Onpas ovela heppu , tähän asti olen kuullut , että Tseims on Maailman Skeptikkojen ja Ameriikan taikurienliiton puheenjohtaja ,
ja mitä hiiskattia minun uskontokuntani mainitesenminen Randin miljoonnaan kuuluu? Ei minulla ole uskontokuntaa ; paras olisi olla , kun ei muuten saa Ferrari Californiaa alle , ja rolexia ranteisiin ,
Mitä ; eikö California kelpaa ? maksaa se sentään pari milj, puntaa ,
On se miljoonakin sentään pieni apu umpiköyhälle perheelle ,
"yleisestä tietokirjallisuudesta ; " uutiset kertovat juuri suuresta ns , luututkimuksesta , joilla kivikauden ihmisistä todistetaan , että , -ja voihan Rähmä , - naiset ovat , ympäri maailman , johtaneet muinaisia yhteisöjä , ja vain naiset ovat matkustaneet , ja valinneet kumppaninsa ,
Aattele , vain miehet on sunnuntaisin pistetty , siis kivikaudella , kirkonmäelle jalkapuuhun , ja Madonna , siis nykyMadonnan -isoisoisomummi kaveritäteineen on käynyt kutittelemassa miespolojen paljaita jalkapohjia Haahkan sulalla ,
" ; ... Kuti kutii ja vinkanneet pikkusormella, " , Tuletänne , tulee tulee tulee , " i kuutii,.. kuti kutii .."
kauheeta rääkkäystä ,
Eettisesti toimiva uskonharhainen ei ainakaan eteenpäin julistaisi harhaansa, vaikka itse olisi kärpäsloukkuun jäänyt.
- yhb12
Kuolemanloukku on paljon pahempi. Eettisesti toimiva varoittaa siitä.
yhb12 kirjoitti:
Eettisesti toimiva ei valehtele, vaan etsii todisteet jumalastaan.
Jäämme näin odottamaan tuota suurta päivää, jolloin ensimmäinen ihmisen luoma jumala todistetaan ihan aikuisten oikeasti oikeaksi jumalksi.
Näin on kirjoitettu juuri äsken.- yhb12
yhb12 kirjoitti:
Lisään tähän Hesekielin 3: 18, 19
yhb12 kirjoitti:
Lisään tähän Hesekielin 3: 18, 19
(KR38) "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
18. Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
19. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
Toi sun lisäys on jo surkean ja säälittävän välimaastosta:
A) Hesekiel oli väärä profeetta, jonka ennustukset Tyrokseen ja Egyptiin liittyen olivat huuhaata. Miksi lainailet Raamatun määrittämää väärää profeettaa auktoriteettina?
B) Jos unohdetaan se, että Hese laitteli omiaan, niin Hesen sanat olivat israelilaisille, oletko israelilainen?
C) Jos edelleen unohdetaan Hesen luikuri ja viittaat Jeesuksen antamaan saarnauskäskyyn, niin Paavali on Raamatun mukaan ilmoittanut aikaa sitten täytetyksi (Ko. 1:23 KR38): "...jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut. " Oletko sinä sellaisessa asemassa, että kykenet määrittämään Paavalin tehneen huonoa työtä, jonka korjaamiseen sinua tarvitaan?
- yhb12
He_ma, löytää ei voi mitään, jos ei etsikään. Se on jokaisen yksilön ratkaistava itse. "Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. " luvataan Raamatussa.
- Verenluovuttaja
Ootkos etsijä löytäny perustelut niille kartettavan veren sallituille fraktioille?
- ei_ole_talossa_tapana
Verenluovuttaja kirjoitti:
Ootkos etsijä löytäny perustelut niille kartettavan veren sallituille fraktioille?
Ei tule, voin luvata. Sen sijaan sinua voidaan moittia siitä, että kysyt liian vaikeita.
- eiristiämutta
ei_ole_talossa_tapana kirjoitti:
Ei tule, voin luvata. Sen sijaan sinua voidaan moittia siitä, että kysyt liian vaikeita.
I S. ?? ?? ???? K. ?? ?? ???? I
I Urho Jehovantodistaja I
I I
L____________________________________________I
Alan valmistamaan seuraavanlaisia messinkisiä kylttejä Jehovan todistajille laitetaavaksi haudoilleen. Tilauksia otetaan vastaan. - Kanavanvaihto
Se fraktio- ja muut määräykset antava johtoryhmä sanoo itseään jehovakanavaksi.
Rokotuskiellon se antoi aikoinaan erehtyessään siinä, että ne valmistetttaisiin verestä.
Muutosta ei tehty siksi että erehdys olisi havaittu, vaan koska kansainvälinen viisumikäytäntö oli muuttumassa, hakemukseen tuli liittää rokotustodistuksia.
Nykyään johtoryhmä vaatii todistajia kiistämään aikoinaan antamansa rokotuskiellon.
Johtoryhmä on asiayhteydestään irrottaen ottanut Raamatun jakeesta "uskollisen orjan" käsitteen, ja sanoo itseään uskolliseksi orjaksi, joka jakaa ruokaa ajallaan, millä se tarkoittaa vartiotornia, "jehovan pöytää".
(Lahkojohdon eri rokotusmääräyksistä on Turusessa lähdeviitteet, Turunen on itse etsinyt ne lahkokirjallisuudesta).
- suoraatekstiä
Kaikenlaista sinun päässäsi pyörii, rokotuskiellot ja viisumit. Eikö Turusellakaan ole muuta tekemistä, kuin tutkia todistajien rokotuksia? Mitä ihmeitä se Turusen pöytä oikein tarjoileekaan, kuulostaa aika epätoivoiselta. Ehkä hän voisi raotella myös oman uskontonsa ovia sen historian valossa.
Ainakin kun katselee kiivasta keskustelua uskontonne sivustolla, näkee miten saarnaajia kehutaan ja teilataan vuoron perään, ihmisiä seurataan ja välillä siirrytään toisen saarnaajan leiriin. Välillä helvetin tuomio odottaa jotakuta ja toiset pitävät taas, että hän on Jumalan lahja. Mitä sellaiselta uskonnolta voi odottaa? Pelkkä katsaus jo osoittaa sekasortoa ja kiistelyä vallasta ja myöskin kilpailua kuka heistä on suurin. Ihmisten seuraamista. Kenen pöytä se on. Tuskin Jumalan.- Kumokuumov
suoraatekstiä 6.9.2017 12:49
"Kaikenlaista sinun päässäsi pyörii, rokotuskiellot ja viisumit"
-Ei, vaan vartiotorniseuran johdon päässä, sen joka sanoo itsensä jehovakanavaksi. Nimim. Kanavanvaihto toi vain esiin. sinulle lahkolaisena sen olettaisi olevan pyhää, mutta tiedossa on että lahkojohto haluaa vaieta ja saada muutkin vaikenemaan pois vissiin kaiken entisen tuotantonsa, sillä täällähän on kirjoitettu kuinka paljon on havaittu muutoksia vartiotorneissa.
Ulkopuolisen on tämä hyvä tietää, koska hän voi huomata sinusta esimerkkinä, että sitten vaan sätkytteleepi lahkon narujen marionettina, eikä muuta osaa, toiseen pysty.
" Eikö Turusellakaan ole muuta tekemistä, kuin tutkia todistajien rokotuksia"
-Kysy Turuselta. Arvaan että on.
"Mitä ihmeitä se Turusen pöytä oikein tarjoileekaan, kuulostaa aika epätoivoiselta"
-Todistajien silmien auki saaminen on työlästä, mutta ei epätoivoista, sitä tapahtuu.
" Ehkä hän voisi raotella myös oman uskontonsa ovia sen historian valossa."
Kysy häneltä. Tai eikös hänellä ole oma fooruminsakin, jos oma uskonto, kuten sanot.
Mutta esim. verensiirtokiellolla murhaaminen on ainutlaatuista, juuri lahkosi oma juttu
" helvetin tuomio odottaa"
-Niin. Herätkää n:o 23 v. 1968 esitteli lahkon ylitsepursuavat todisteet, kuten lehti itse sanoi, maailmanlopusta vuodelle 1975.
Sitten 5 Moos. 18:20-22 osoittaa lahkojohdon vääräksi profeetaksi, ja ikuisuuskohtalonsa ilmoittaa Ilm. 20:10. - Eikysyvätieltäeksy
Kumokuumov kirjoitti:
suoraatekstiä 6.9.2017 12:49
"Kaikenlaista sinun päässäsi pyörii, rokotuskiellot ja viisumit"
-Ei, vaan vartiotorniseuran johdon päässä, sen joka sanoo itsensä jehovakanavaksi. Nimim. Kanavanvaihto toi vain esiin. sinulle lahkolaisena sen olettaisi olevan pyhää, mutta tiedossa on että lahkojohto haluaa vaieta ja saada muutkin vaikenemaan pois vissiin kaiken entisen tuotantonsa, sillä täällähän on kirjoitettu kuinka paljon on havaittu muutoksia vartiotorneissa.
Ulkopuolisen on tämä hyvä tietää, koska hän voi huomata sinusta esimerkkinä, että sitten vaan sätkytteleepi lahkon narujen marionettina, eikä muuta osaa, toiseen pysty.
" Eikö Turusellakaan ole muuta tekemistä, kuin tutkia todistajien rokotuksia"
-Kysy Turuselta. Arvaan että on.
"Mitä ihmeitä se Turusen pöytä oikein tarjoileekaan, kuulostaa aika epätoivoiselta"
-Todistajien silmien auki saaminen on työlästä, mutta ei epätoivoista, sitä tapahtuu.
" Ehkä hän voisi raotella myös oman uskontonsa ovia sen historian valossa."
Kysy häneltä. Tai eikös hänellä ole oma fooruminsakin, jos oma uskonto, kuten sanot.
Mutta esim. verensiirtokiellolla murhaaminen on ainutlaatuista, juuri lahkosi oma juttu
" helvetin tuomio odottaa"
-Niin. Herätkää n:o 23 v. 1968 esitteli lahkon ylitsepursuavat todisteet, kuten lehti itse sanoi, maailmanlopusta vuodelle 1975.
Sitten 5 Moos. 18:20-22 osoittaa lahkojohdon vääräksi profeetaksi, ja ikuisuuskohtalonsa ilmoittaa Ilm. 20:10." Kysy häneltä , ..."
Että silleen , Kysy häneltä , ..- Sinähän täällä Turusta kauppaat ,
ja jos nyt oikein tarkkana ollaan , niin turusenhan siinä tapauksessa pitäisi ensin käydä kysymässä Russellilta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793