SYRJÄYTYNYT!?

kerro kokemuksesi!

Hei!

Jos olet 16-25 vuotias ja sinulla on oma kokemus syrjäytymisestä yhteiskunnassa(tai kaverisi kokemus) ja olet avulias, kerrotko elämäntarinasi minulle. Olen 24-vuotias luokanopettajaopiskelija ja tarvitsisin tämänkaltaista materiaalia erääseen kurssitehtävään. Tarinasi tulisi olla n.500 sanan mittainen ja se saa käsitellä syrjäytymistä ja sen uhkia ja auttamismahdollisuuksia. Jos edes sivuaa aihetta ja sinulla riittää intoa, olisi erittäin kiva jos jaksaisit sepustaa. Tarina saa olla muuten vapaamuotoinen..joten en latele tässä enempää rajoituksia. SUURKIITOS etukäteen SINULLE, joka uhraat aikaasi!Aurinkoista kevättä kaikille!

ps.en löytänyt parempaakaan palstaa, jonne voisin kirjoitella tästä asiasta, joten ...

4

698

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P.S.

Olen iältäni 31,minulla on kokemusta syrjäytymisestä,olen ihan tavallinen naimisissa oleva,kahden lapsen äiti,
      ja minulla on työpaikka.en tiedä kelpaisko tarinani sinulle...ja mieluummin sen olisi lähettänyt sähköpostilla.

• Syrjäytetty

Kukaan ei tässä yhteiskunnassa syrjäydy, vaan on SYRJÄYTETTY. Kuka nyt haluaa joutua paitsi kaikesta hyvästä omavalintaisesti. Se että joku on tullut syrjäytetyksi yhteiskunnasta on tämän yhteiskunnan vika, ei todellakaan yksilön, ketä siitä nyt syytetään yksinomaan. Kaikki eivät ole niin tehokkaita ja hyviä ruudinkeksijöitä, että pääsisivät mukaan tähän aina vaan vaativampaan ja raaempaan menoon. Täytyy olla ilkeä kyynärpäätaktikko, joka pärjää tässä kieroutuneessa systeemissä, joka ei heikompia enää huomioi. Oikea termi on siis SYRJÄYTETTY, käytä sitä työssäsi, niin alat olla oikeilla jäljillä, jos se sinua oikeasti kiinnostaa.

• Fenring
        Syrjäytetty kirjoitti:

Kukaan ei tässä yhteiskunnassa syrjäydy, vaan on SYRJÄYTETTY. Kuka nyt haluaa joutua paitsi kaikesta hyvästä omavalintaisesti. Se että joku on tullut syrjäytetyksi yhteiskunnasta on tämän yhteiskunnan vika, ei todellakaan yksilön, ketä siitä nyt syytetään yksinomaan. Kaikki eivät ole niin tehokkaita ja hyviä ruudinkeksijöitä, että pääsisivät mukaan tähän aina vaan vaativampaan ja raaempaan menoon. Täytyy olla ilkeä kyynärpäätaktikko, joka pärjää tässä kieroutuneessa systeemissä, joka ei heikompia enää huomioi. Oikea termi on siis SYRJÄYTETTY, käytä sitä työssäsi, niin alat olla oikeilla jäljillä, jos se sinua oikeasti kiinnostaa.

> Kukaan ei tässä yhteiskunnassa syrjäydy, vaan on SYRJÄYTETTY

No jaa..

Itse olen kyllä syrjäytynyt tästä sosiaalisesta ringistä. En puhu juurikaan kenenkään kanssa, olen kaiken vapaa-aikani yksin.

Ainoa läheinen kontakti ihmisiin on se kun sanon kaupan kassalla kiitos ja näkemiin.

Tämä on kuitenkin oma valintani

En ole kuitenkaan mikään drop-out vaan laajan ammattitaidon ja tiedon omaava inssi.

• Anonyymi
        Fenring kirjoitti:

> Kukaan ei tässä yhteiskunnassa syrjäydy, vaan on SYRJÄYTETTY

No jaa..

Itse olen kyllä syrjäytynyt tästä sosiaalisesta ringistä. En puhu juurikaan kenenkään kanssa, olen kaiken vapaa-aikani yksin.

Ainoa läheinen kontakti ihmisiin on se kun sanon kaupan kassalla kiitos ja näkemiin.

Tämä on kuitenkin oma valintani

En ole kuitenkaan mikään drop-out vaan laajan ammattitaidon ja tiedon omaava inssi.

Mutta työelämässä edelleen?

• Anonyymi

voisin kertoa ajatuksiani jollekin joka voisi hyötyä siitä, mutta en oikein lämpene ajatukselle että joku anonyymillä keskustelualueella tällaista perää. todennäköisesti vain sinä hyötyisit kertomastani ja käyttäisit sitä esimerkiksi graduun. ei kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      79
      4014
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      47
      3409
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      51
      2471
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      344
      2031
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      140
      1779
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1685
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      13
      1491
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      12
      1309
    9. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1307
    10. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      45
      1224
    Aihe