miten elämä on tälläistä

dooraline

ei ole ketään joka kaipaisi ja eikä ketää joka kiinnostaisi tämä minun elämäni, olen 30 ..olen niin lopussa, en nuku, en syö valvon vaan päivät pitkät, en syö lääkkeitä enkä käy juttelemassa kenenkään kanssa, toisin vaan heille huonoa jos kävisin, minun pitää olla yksin, tuotan vaan toisille pahaa jos näkisin toisia..kohta loppuvat kyyneleet, en jaksa enää..eilen yöllä käväisin sillalla ja melkein hyppäsin, mutta rohkeus petti, jospa tänään onnistuisi paremmin...en tiedä miksi kirjoitin,anteeksi kaikille...

19

450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nappianaamariin

      Hae hyvä ihminen lääkkeet. Alkaa sen jälkeen ruusut kukkimaan taas ja aurinko paistamaan ja kyyneleet loppuu oikeasti, hymyn ja rentouden kautta tulee niihin ihmisiinkin tutustuttua. Masentunuthan karkoittaa kaikki ympäriltään.

      • Höpöni

        Mulla on lääkkeet ja silti masentaa. Joka aamu vaan mietin että pitipä taas herä, kulisimpa vaan poi. Olen yrittänyt hakea apua laihoin tuloksin. Mielenterveys toimistossa vain syytellään. En osaa edes masennusta sairastaa oikein. En jaksa enää näytellä muille iloista ja jaksavais.


      • effefef

        Lääkeresistenttiin masennukseen on monilla toiminut "California Rocket fuel", eli mirtatsapiinin ja venlafaksiinin yhdistelmä.


      • Älä saatana sano että masentunut karkottaa kaikki ympäriltään! Typerys! Tuo on juuri niiden pelkurimaisten hyvinvoivien salainen ajatus, kun eivät uskalla kohdata pimeämpää puolta itsestään! Tuo typerä lause syyllistää masentuneet entistä enemmän!


    • Kaikki_hyvin
    • Blub.blub

      Rohkeesti vaan, kerran se vaan kirpasee. 😖

      • jtjejt

        Jos hän sen oikeasti tekee olet rikosoikeudellisessa vastuussa.


    • Katopulu

      Saat anteeksi. Tavallaan olet oikeassa. Mikään ei masenna masentunutta enemmän kuin toinen todella masentunut. Myös onnelliset ovat masentavia. Kaikenlainen toiminta on hyväksi kuitenkin, vaikka vaikuttaisikin joutavalta puuhastelulta. Paras tietenkin jos se suuntaisi huomion pois ulospäin omasta surkeudesta. Tosi syvällä se ei käy helposti.

      • Kaikki_hyvin

        En ole samaa mieltä. Pyörin parissakin masentuneiden vertaisryhmässä. Useammankin diagnoosina on keskivaikea - vaikea masennus, ja puhuminen vertaisten kanssa on ainakin minua auttanut suhteuttamaan omaa tilannettani. Juuri se toisten kuuntelu suuntaa huomiota pois omasta surkeudestani.


    • Hei,

      On olemassa erilaisia auttavia tahoja, joista voi halutessaan hakea keskusteluapua ja vertaistukea. Ulkopuolinen tuki voi olla hyvä voimavara ja helpottaa jaksamista. Asioista keskusteleminen saattaa auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja tarjoaa myös uusia näkökulmia.

      Apua voi saada netin välityksellä, puhelimitse tai kasvokkain. Tässä muutamia vaihtoehtoja:

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/ Tukinetistä saat halutessasi itsellesi tukihenkilön, jonka kanssa voit keskustella kahden kesken. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea ja ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri.

      - Jos haluat keskustella tilanteestasi mieluummin soittamalla, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      - Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Pilha

      Kuin omasta elämästään lukisi. Minulla sama tilanne. Ei jaksa innostua mistään. Koko ajan ajattelen, ettei kukaan minusta väliltä eikä kukaan kaipaa. Perheeseen kuuluu mies ja pari kissaa. Lapset ovat jo aikuisia ja heillä oma elämä. Olen aina kuunnellut muiden murheita, mutta kukaan ei kysy miten minä voin. Itkettää päivittäin, huolestuttaa ja masentaa. Kuolla en halua, pelkään sitä, mutta tuntuu kuin haluaisi kadota johonkin. Lääkärin määräämät lääkkeet eivät ole sopineet, tulee kaikenlaista sivuoireita. Ymmärrän sinua ja murehdin puolestasi, koska olet niin nuori vielä ja elämäsi pitäisi olla iloista ja onnellista. Itseä helpottaa ulkoilu ja metsässä kävely, pakotan itseni ulos, joka päivä se ei onnistu, mutta vähitellen ja pienin askelin . Pitäisi saada uusia ystäviä, jotka olisivat tosi ystäviä eivätkä sellaisia hyväksikäyttäjiä, jotka ottavat yhteyttä, kun tarvitsevat jotain. Mutta mistä kaupasta niitä hyviä ystäviä voi ostaa?

    • lähelläkävikuolema

      miettikää TE jotka haudotte itsemurhaa tms,AJATELKAA NIITÄ IHMISIÄ JOILLA ON JOKIN PARANTUMATON SAIRAUS,HE EIVÄT HALUA KUOLLA,MUTTA HEILLE SE ON PAKKO.TE ITSESÄÄLISSÄ RYPEVÄT,RYHDISTÄYTYKÄÄ!!!!

      • Tititau

        No voi hyvä tavaton. Meinaat, että kaikkien pitää pystyä olemaan iloisia ja tyytyväisiä koska jotkut toiset ovat sairaita? Onnea vaan sinullekin elämääsi. Älä parka pety, jos et siihen itsekään jossain elämän vaiheessa pysty.
        Ps. Opettele kirjoittaa pienillä kirjaimilla, isoilla kirjoittaminen on jotenkin lapsellista.


      • Höpöni

        Anteeksi vain, mutta kaikkiin parantumattomiin sairauksiin ei kuole (itellä 3), vaan ne voi rajoittaa hyvinpaljon elämää ja tuottaa kipua, jonkatakia ihminen voi sairastua masennukseen tai alkoholismin (parantumaton sairaus). Ite haluaisin vain kadota tai kuolla, että pääsis fyysisestä ja henkisestä tuskasta. Niin kaunaa kuin minun pitää vielä kärsiä täällä haluaisin kokoajan olla nuppi sekaisin, että edes vähän aikaa olisi helpompaa.


      • taatananmyhmät

        hei,lapsellisuutta osoitatte itse jotka vingutte,että teenkö ja miten teen itsarin.tappakaa ittenne kaikessa hiljaisuudessa,mitä täällä vikisette.täähän on teiltä n.s.hätähuuto,hakeutukaa hoitoon.


    • Mummopupu

      Pariisissa olen, kuuntelen skandimusaa ja olen onnesssani. Joku auttaa mm. Matkat, musa. .

    • Steeemppiä

      Masennus ei parane hetkessä eikä se myöskään maagisesti parane lääkkeillä, mutta lääkkeet auttavat sen kanssa elämisessä.

      Ongelma sinulla on se, että olet kaivautunut niin syvälle itsesääliin, että olet siellä turvassa ja siksi et pääse eteepäin. Kuten itse kirjoitit, koet että mielenterveystoimistossa syytetään sinua ja varmasti koet tämänkin kirjoituksen syyllistämiseksi. Tämä on vaarallista itsesääliä ja uhriksi heittäytymistä. Ymmärrän kuitenkin, että se on vaikea kaivaa itsensä ulos sieltä, jos on siihen tottunut eikä myöskään muuten tiedä, mutta olisiko aika kuitenkin tulla pois ja yrittää parantaa omaa oloa ja elämää?
      Sinuna ottaisin yhteyttä jälleen mielenterveystoimistoon ja sinne mentäessä en enää ajattelisi, miten sinua syyllisestään, vaan että ihmiset yrittävät antaa sinulle kritiikkiä ja avata silmiäsi siinä, missä ehkä teet väärin omassa elämässäsi ja miten voisit muuttaa sitä. Haututumalla peiton alle ja laittamalla silmät kiinni kaikilta ongelmita ei auta niiden kanssa kamppailussa. Sinun pitää myös antaa itsellesi anteeksi, olet ehkä tehnyt virheitä, et ehkä ole ollut täydellinen, mutta kaikki tekee virheitä..
      Masennuksen voittaminen lähtee todella paljon omasta asenteesta ja masennus helposti syö henkilön sisältäpäin täysin jättäen usein sen itsesääliin hautautuneen henkilön joka ei suostu kuuntelemaan ulkoapäin tulevaa apua. Jotta myös pääset eteenpäin elämässäsi sinun tulisi asettaa jonkinlaiset päämäärät. Mitä haluat elämältä? Yksinkertaisia asioita, kuten haluatko, että sinulla olisi ystäviä? se on hyvä päämäärä, mistä lähteä.

    • Tänäpäivänä ei enää tiedä mikä on aitoa ja mikä on feikkiä. Aloittaja saattaa olla älykäs trollaaja, tyytyväinen vastauksiin. Mutta ellei ole, haluan sanoa tämän. Sinulla on toivoa. Miksi? Koska kirjoitit tänne. Joku muu olisi jo hypännyt. Mutta sinä et. Miksi? Kysy sitä itseltäsi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2689
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      236
      2577
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2337
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      191
      1808
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1318
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1297
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      21
      1259
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1128
    Aihe