Maailmanhistorian neron Leninin kansallinen itsemääräämisperiaate oli uraauurtava ja ainutlaatuinen aikanaan. Ilman sitä ei suomalaiset olisi edes uskaltaneet anoa ja saada itsenäisyyttä 31.12.1917. Olisimme siirtomaa edelleen - vieläkin EU- ja NATO-kiihkoilijat haluavat sitä.
ELÄKÖÖN V.I.LENIN !!!
V.I. Lenin on Suomen isä
13
208
Vastaukset
- KiitosJaYlistys
Vileniä vaivasi pahalaatuinen kuppa ja siihen hän hän sitten kuoli 1924. Aivothan ukolla pehmeni ja voi lla, että ilman sitä emme olisi päässeet itsenäisiksi! Kannattaa siis ennemmin kiitelläTÄTÄ mainiota itse hankittua tautia!
Vilenin onni oli kuoleminen 1924. Jos hän olisi elänyt pidempään, olisi Stalin teloituttanut hänet kiduttamisen ja näytösoikeudenkäynnin jälkeen.
Teloitustuomion pääperustelut olisivat olleet:
1 / Neuvostovaltion hajoittaminen höpinöillä kansallisesta itsemääräämisoikeudesta.
2 / Kapitalismin palauttaminen NEP -päätöksillä, joiden oli tarkoitus olla pysyviä bolsevismin
paljastuttua 1921 mennessä turmiolliseksi Venäjän kansoille.
- Leninillä.oli.puutteensa
Lenin oli sinisilmäinen = suomalaiset olivat vuosisataisen germaani-ikeen orjia. Ja päästivät jatkossakin germaanilaumat hyökkäämään Suomen kautta Venäjää vastaan. Ja taas kerran EU:n tultua on fasisti-NATO operoimassa ja harjoittelemassa Suomen maaperällä. Vaikka kansa vastustaa , on ulkomainen rahavalta sodan ja agression asialla. Kuten on jo vuosisatoja ollut....
- Solidaarinen.suomalainen
EU-valhe on ohimenevä - Suomella on perinne:
https://www.youtube.com/watch?v=zwjZgKf-ddo - Per-kel
Jospa olisivat tappaneet Leninin kun oli läpikulkumatkalla :)
- Bror-Erik1974odin
Presidentti Kekkonen pelasi loistavasti kylmän sodan aikana Suomen hyväksi niin länteen kuin itäänkin päin jättäen rähisevät revisionistit sivuun maamme ulko- ja turvallisuuspoli-
tiikan tieltä koska oli varma että debatissa hän kyllä pärjää kenen kanssa tahansa. :)- BupiHävetkööt
Urkki pelasi omaan pussiinsa ja siten mahdollisti pahan Suomettumiskauden 70-luvulla!
Vain Bupin kaltainen stallari voi iloita sellaisesta demokratian pohjanoteerauksesta, että ulkopuolinen taho saneli meille täysin vaalituloksesta riippumatta ketä oli mukana hallituksessa ja ketkä ei! Ei sellainen touhu ole ominaista itsenäiselle valtiolle!
Toisin kuin Bupi ajattelee niin tuota ajanjaksoa saamme hävetä lopun ikää! Olen tätä mieltä täysin riippumatta siitä, mitä puolueita menettely hyödytti ja keitä ei! - Naakanketale
BupiHävetkööt kirjoitti:
Urkki pelasi omaan pussiinsa ja siten mahdollisti pahan Suomettumiskauden 70-luvulla!
Vain Bupin kaltainen stallari voi iloita sellaisesta demokratian pohjanoteerauksesta, että ulkopuolinen taho saneli meille täysin vaalituloksesta riippumatta ketä oli mukana hallituksessa ja ketkä ei! Ei sellainen touhu ole ominaista itsenäiselle valtiolle!
Toisin kuin Bupi ajattelee niin tuota ajanjaksoa saamme hävetä lopun ikää! Olen tätä mieltä täysin riippumatta siitä, mitä puolueita menettely hyödytti ja keitä ei!Voi voi, ihan nyyhkytyttää puolestasi. Saiko pieni äärioikeistolainen ikuisen vamman sieluunsa siitä kun Suomella pyyhki niin hyvin, että sodan tuhoista huolimatta saimme jopa Ruotsin kiinni BKT/nenä-arvossa. Kyllä (pikku?) sota ja vähintäin tuollaiset 30 000 kaatunutta ja 60 000 haavoittunutta neukun kanssa 1960-70 luvuilla olisi oikeistoa paljon enemmän tyydyttänyt kuin tuottava kaupankäynti. Sodalla kun saa aikaan sankareita ja mahtipontisia pönötyspuheita.
- hermoromahdusko
Naakanketale kirjoitti:
Voi voi, ihan nyyhkytyttää puolestasi. Saiko pieni äärioikeistolainen ikuisen vamman sieluunsa siitä kun Suomella pyyhki niin hyvin, että sodan tuhoista huolimatta saimme jopa Ruotsin kiinni BKT/nenä-arvossa. Kyllä (pikku?) sota ja vähintäin tuollaiset 30 000 kaatunutta ja 60 000 haavoittunutta neukun kanssa 1960-70 luvuilla olisi oikeistoa paljon enemmän tyydyttänyt kuin tuottava kaupankäynti. Sodalla kun saa aikaan sankareita ja mahtipontisia pönötyspuheita.
Kasinotaloudessa ja sulle mulle-idänkaupassa ei ole mitään ylpeilemistä. Kasinotaloudessahan sinäkin sen vähäisen järkesi menetit.
- Rinta.rottingilla
Venäjä on ollut jo kaksi vuosisataa Suomen taloudellisen kasvun tukija ja perusta. Vain Suomen ulkomaisperustaisen äärioikeiston sotaseikkailupolitiikka on ollut ajoittain ohimenevästi tämän esteenä. Viimeisimpänä EU-militarismi ja ekpansiohalu Ukrainan ym. suunnilla.
- KetaleTiukkana
Naakanketale kirjoitti:
Voi voi, ihan nyyhkytyttää puolestasi. Saiko pieni äärioikeistolainen ikuisen vamman sieluunsa siitä kun Suomella pyyhki niin hyvin, että sodan tuhoista huolimatta saimme jopa Ruotsin kiinni BKT/nenä-arvossa. Kyllä (pikku?) sota ja vähintäin tuollaiset 30 000 kaatunutta ja 60 000 haavoittunutta neukun kanssa 1960-70 luvuilla olisi oikeistoa paljon enemmän tyydyttänyt kuin tuottava kaupankäynti. Sodalla kun saa aikaan sankareita ja mahtipontisia pönötyspuheita.
" Saiko pieni äärioikeistolainen ikuisen vamman sieluunsa siitä kun Suomella pyyhki niin hyvin, että sodan tuhoista huolimatta saimme jopa Ruotsin kiinni BKT/nenä-arvossa. "
Nimittelysi on turhaa kun Suomessa ei ole edes olemassa äärioikeistoa. Eipä juuri äärivasemmistoakaan ellei ketale halua itseään sellaiseksi tunnustaa.
Taloudellinen edistyminen on aina hyvästä eikä sitä kukaan kiistä. MUTTA minähän en siitä edes puhunut vaan 60- ja 70-lukujemme demokratian alennustilasta, jossa ulkopuolinen valtio saneli ja puuttui Suomen asioihin!
"Kyllä (pikku?) sota ja vähintäin tuollaiset 30 000 kaatunutta ja 60 000 haavoittunutta neukun kanssa 1960-70 luvuilla olisi oikeistoa paljon enemmän tyydyttänyt kuin tuottava kaupankäynti."
Olet täydellinen sekopää ja sepität asioita omasta päästäsi. Sinä ole ainoa, joka uusista sodista puhuu ja kaipa sellainen olisi ollut vasureille mieleen?
" Sodalla kun saa aikaan sankareita ja mahtipontisia pönötyspuheita."
Aiva oikein! Vuosittain näemme 9.5. mahdottomat pönötysjuhlat, jossa sotajoukot marssivat polvia heitelle aidosti natsi-Saksan tapaan ja kenraaleilla on koppalakit ja pari kiloa mitaleja rinnuksissa.! Arvaako Ketale mitä maata tarkoitan? Ei ole Suomi eikä Saksa! Hauska tietää, että sinua pönötysmilitarismi sieppaa:-D - niihköö
Rinta.rottingilla kirjoitti:
Venäjä on ollut jo kaksi vuosisataa Suomen taloudellisen kasvun tukija ja perusta. Vain Suomen ulkomaisperustaisen äärioikeiston sotaseikkailupolitiikka on ollut ajoittain ohimenevästi tämän esteenä. Viimeisimpänä EU-militarismi ja ekpansiohalu Ukrainan ym. suunnilla.
Minun tietääkseni Suomi oli 1939 lähes kokonaan velaton ja oli jopa olympiakisat tulossa ennen 'taloudellisenkasvun takaajan' hyökkäystä.
- keisarille.kiitos
Kuppakasa teki mitä Saksa käski. Onneksi ei ollut enää voimia riehua sillä 1919. Mielisairas tarkkis pitää kuppakasaa 'isänä'. Suomi on velkaa niille itärintamalla kaatuneille unkarilaisille ja saksalaisille joidenka pomot olivat myös kuppakasan pomoja jouluun 18 asti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511