Joka on jo lapsena kastettu, se kaste riittää, mutta jota ei ole, älköön sitä kastako, vaan ottakoon kasteen vasta aikuisena. Olkoon kukin kerran kastettu.
Uusi kaste -oppi kaikille kirkoille ja liikkeille
8
160
Vastaukset
- näinsemeneeaamen
Aikuiseksi tuleminen ei anna aihetta mihinkään rituaaleihin ja kasteisiin,
Kaste kuuluu vanhan aatun upotukseen sen jälkeen kun uusi Jumalan Hengen synnyttämä hengellinen ihminen on syntynyt uudestisyntymässä.
ennen sitä ei ole mitään kastettavaa- Eenokki12
ps. onko uskoon tullut upotuskastettu uusi luomus?
- eenokilleopetus
Eenokki12 kirjoitti:
ps. onko uskoon tullut upotuskastettu uusi luomus?
Uusi luomus syntyy uudestisyntymässä, kasteella ei ole siihen kohtaan mitään lisättävää.
- lkdjöxjhkjhf
"Kaste kuuluu vanhan aatun upotukseen"....
Missä noin on kerrottu?
Sitten on vanha aatu hukutettu? Kaste tuli uuden liiton seurausena,vanhan liiton aikan oli uhrieläimet joka ylimmäinen pappi uhrasi kansapuolesta,syntien anteeksi saamiseksi.
- Kauniimpi.sukupuoli
Kaunis kasteopetus viimein löytyi,
https://www.youtube.com/watch?v=AEHfwqSVQHU
Olen menossa.- Meingott
Onko lindroosilaisuus kristinuskoa? Sen opetus Jumalasta on hämärä. Ainakin Weijo itse näyttää kieltävän Kolmiyhteisen Jumalan ja se on taasen kristillisen uskon raamatullinen perustunnustus. Kannattaa olla varovainen lindroosilaisuuden kanssa. Todella varovainen. Sen liikkeen usko ei välttämättä ole kristillistä, vaan omarakenteista, muttei oikeaa apostolista kristillistä uskoa.
- vainyksiseurakunta
Suurin eksytyksen siemen joka vie ihmisiä kadotukseen on luulo, että he ovat kerran kastetut lapsena niin he ovat siten aina taivaskelpoisia (kaste kantaa taivaaseen) .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472