Minulle tulee muutamia hengellisen herätys liikkeen lehtiä, kuten helluntaiseurakunnan jakamia.
Olen niitä lukenut ja niitä on tullut säästettyä.
Ajattelin, että vien osan niistä paikalliseen Baptistien kirpputorille, niin saavat sieltä ihmiset niitä sieltä mukaansa lukemiseksi ottaa ilmaiseksi.
Yllätys oli kyllä suuri, enkä odottanut tällaista suhtautumista tuomiini lehtiin.
Kirpputorin pitäjä hetken lehtiä selailtuaan totesi tylysti.
"Emme me näin vanhoja lehtiä ota vastaan, vie pois!" ei kelvanneet hengelliset lehdet siellä.
Sinne kelpaa ilmeisesti vain uudet lehdet ja kirjallisuus.
Tuli vaan ensimmäiseksi mieleen. että onko hengellisellä sanomallakin viimeinen eräpäivä, jonka jälkeen se menee vanhaksi.
Minä olen ollut siinä ymmärryksessä, että hengellisen lehden hengellinen sisältö on ajatonta ja ajankohtaista ilman eräpäivää.
Kirpputorin pitäjän mielestä näille hengellisille lehdille parempi paikka on laittaa ne suoraan paperin keräykseen, kun lehti on kerran luettu ja sen jälkeen vanha.
En olisi odottanut tällaista suhtautumista herätys liikkeen kirpputorilta.
Samanlaista suhtautumista en ole saanut, kun olen vienyt hengellisiä lehtiä Yhteiskristillisen lähestyskeskuksen kirpputorille.
Siellä on lehdet otettu vastaan hyvillä mielin.
Hengelliset lehdet
12
441
Vastaukset
Niin se maailma muuttuu.
Vanhoja jo unohdettuja tai melkein unohdettuja jumalia on tuhansittain.
Kristinuskon kummallinen kolmiomainen epäjumaluus joutuu tuonne jumaluuksien hautausmaalle pakostakin, koska hänet luoneet ihmiset eivät kirjoittaneet fiktiotaan kunnolla.tammi23 kirjoitti:
Huomio on vain yksi elävä jumala,muut jumalat ovat epäjumalia,kuoleita.
Ihan todennäköisyyden ja varsinkin todisteiden valossa viittaamasi jumala on ihan varmasti epäjumala.
En sulje pois oikean jumalan olemassaoloa, muttabse on varmaa, ettei abrahamilainen jumala ole oikea jumala.
Tämä tosiasia on surullista herkkäuskoisten kristittyjen ja muslimien kannalta, koska molemmat syyllistyvät epäjumalanpalvontaan. Oikea epätodennäköinen jumala ehkä kovin suopeasti suhtaudu epäjumalaa palvoviin ressukoihin.he-ma kirjoitti:
Ihan todennäköisyyden ja varsinkin todisteiden valossa viittaamasi jumala on ihan varmasti epäjumala.
En sulje pois oikean jumalan olemassaoloa, muttabse on varmaa, ettei abrahamilainen jumala ole oikea jumala.
Tämä tosiasia on surullista herkkäuskoisten kristittyjen ja muslimien kannalta, koska molemmat syyllistyvät epäjumalanpalvontaan. Oikea epätodennäköinen jumala ehkä kovin suopeasti suhtaudu epäjumalaa palvoviin ressukoihin.Abraminjumala joka johdatti pois kaldean uurista,on edelle joka johtaa kansoja.
kuoleetjumalat onvat ihmisen kätten tekoja jota sitten palvovat.tammi23 kirjoitti:
Abraminjumala joka johdatti pois kaldean uurista,on edelle joka johtaa kansoja.
kuoleetjumalat onvat ihmisen kätten tekoja jota sitten palvovat.Jepjep.
Käytitkö paljonkin älyllistä kapasiteettiasi tuon lausunnon muotoilemiseen? Taisi olla verensokerit pikkuisen alhaalla?he-ma kirjoitti:
Jepjep.
Käytitkö paljonkin älyllistä kapasiteettiasi tuon lausunnon muotoilemiseen? Taisi olla verensokerit pikkuisen alhaalla?Jumala älyllisyys on moninverroin suurempi kuin ihmisen,olen vain välikappale hänen työssään.
jos sulta puuttu ymmärrystä asositä.tammi23 kirjoitti:
Jumala älyllisyys on moninverroin suurempi kuin ihmisen,olen vain välikappale hänen työssään.
jos sulta puuttu ymmärrystä asositä.Ymmärrän sen verran, että pilkkaat mielikuvitusjumalaasi kuvittelemalla hänen tarvitsevan sinun apuasi.
he-ma kirjoitti:
Ymmärrän sen verran, että pilkkaat mielikuvitusjumalaasi kuvittelemalla hänen tarvitsevan sinun apuasi.
En tunne mielikuvitus jumaalaa,todellisen kylläkin.
- tunnista.harhat
Ei kannata pettyä, näissä lehdissä on liian paljon harhaista opetusta.
- PetyinPahasti
Onhan niistä oma vaivansa kuskata niitä noihin kirpputoreille, joten paperinkeräys laatikkoon on ne vaivattomampaa viedä muun mainospostin kanssa.
- pitkäänhellari
Baptistit ovat aika tarkkoja opistaan. Suurin syy lienee ollut pelko väärästä opista.
Kaikki uskonto perustuu rahaan, raha on Jeesus ja Jumala!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2184559
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.283290Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1082453Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek342055- 1861748
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut341715Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131423Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs71350Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211276- 421272