Hengelliset lehdet

PetyinPahasti

Minulle tulee muutamia hengellisen herätys liikkeen lehtiä, kuten helluntaiseurakunnan jakamia.
Olen niitä lukenut ja niitä on tullut säästettyä.
Ajattelin, että vien osan niistä paikalliseen Baptistien kirpputorille, niin saavat sieltä ihmiset niitä sieltä mukaansa lukemiseksi ottaa ilmaiseksi.
Yllätys oli kyllä suuri, enkä odottanut tällaista suhtautumista tuomiini lehtiin.
Kirpputorin pitäjä hetken lehtiä selailtuaan totesi tylysti.
"Emme me näin vanhoja lehtiä ota vastaan, vie pois!" ei kelvanneet hengelliset lehdet siellä.
Sinne kelpaa ilmeisesti vain uudet lehdet ja kirjallisuus.
Tuli vaan ensimmäiseksi mieleen. että onko hengellisellä sanomallakin viimeinen eräpäivä, jonka jälkeen se menee vanhaksi.
Minä olen ollut siinä ymmärryksessä, että hengellisen lehden hengellinen sisältö on ajatonta ja ajankohtaista ilman eräpäivää.
Kirpputorin pitäjän mielestä näille hengellisille lehdille parempi paikka on laittaa ne suoraan paperin keräykseen, kun lehti on kerran luettu ja sen jälkeen vanha.
En olisi odottanut tällaista suhtautumista herätys liikkeen kirpputorilta.
Samanlaista suhtautumista en ole saanut, kun olen vienyt hengellisiä lehtiä Yhteiskristillisen lähestyskeskuksen kirpputorille.
Siellä on lehdet otettu vastaan hyvillä mielin.

12

463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin se maailma muuttuu.

Vanhoja jo unohdettuja tai melkein unohdettuja jumalia on tuhansittain.

Kristinuskon kummallinen kolmiomainen epäjumaluus joutuu tuonne jumaluuksien hautausmaalle pakostakin, koska hänet luoneet ihmiset eivät kirjoittaneet fiktiotaan kunnolla.

• Huomio on vain yksi elävä jumala,muut jumalat ovat epäjumalia,kuoleita.

• tammi23 kirjoitti:

Huomio on vain yksi elävä jumala,muut jumalat ovat epäjumalia,kuoleita.

Ihan todennäköisyyden ja varsinkin todisteiden valossa viittaamasi jumala on ihan varmasti epäjumala.

En sulje pois oikean jumalan olemassaoloa, muttabse on varmaa, ettei abrahamilainen jumala ole oikea jumala.

Tämä tosiasia on surullista herkkäuskoisten kristittyjen ja muslimien kannalta, koska molemmat syyllistyvät epäjumalanpalvontaan. Oikea epätodennäköinen jumala ehkä kovin suopeasti suhtaudu epäjumalaa palvoviin ressukoihin.

• he-ma kirjoitti:

Ihan todennäköisyyden ja varsinkin todisteiden valossa viittaamasi jumala on ihan varmasti epäjumala.

En sulje pois oikean jumalan olemassaoloa, muttabse on varmaa, ettei abrahamilainen jumala ole oikea jumala.

Tämä tosiasia on surullista herkkäuskoisten kristittyjen ja muslimien kannalta, koska molemmat syyllistyvät epäjumalanpalvontaan. Oikea epätodennäköinen jumala ehkä kovin suopeasti suhtaudu epäjumalaa palvoviin ressukoihin.

Abraminjumala joka johdatti pois kaldean uurista,on edelle joka johtaa kansoja.
        kuoleetjumalat onvat ihmisen kätten tekoja jota sitten palvovat.

• tammi23 kirjoitti:

Abraminjumala joka johdatti pois kaldean uurista,on edelle joka johtaa kansoja.
        kuoleetjumalat onvat ihmisen kätten tekoja jota sitten palvovat.

Jepjep.

Käytitkö paljonkin älyllistä kapasiteettiasi tuon lausunnon muotoilemiseen? Taisi olla verensokerit pikkuisen alhaalla?

• he-ma kirjoitti:

Jepjep.

Käytitkö paljonkin älyllistä kapasiteettiasi tuon lausunnon muotoilemiseen? Taisi olla verensokerit pikkuisen alhaalla?

Jumala älyllisyys on moninverroin suurempi kuin ihmisen,olen vain välikappale hänen työssään.
        jos sulta puuttu ymmärrystä asositä.

• tammi23 kirjoitti:

Jumala älyllisyys on moninverroin suurempi kuin ihmisen,olen vain välikappale hänen työssään.
        jos sulta puuttu ymmärrystä asositä.

Ymmärrän sen verran, että pilkkaat mielikuvitusjumalaasi kuvittelemalla hänen tarvitsevan sinun apuasi.

• he-ma kirjoitti:

Ymmärrän sen verran, että pilkkaat mielikuvitusjumalaasi kuvittelemalla hänen tarvitsevan sinun apuasi.

En tunne mielikuvitus jumaalaa,todellisen kylläkin.

• tunnista.harhat

Ei kannata pettyä, näissä lehdissä on liian paljon harhaista opetusta.

• PetyinPahasti

Onhan niistä oma vaivansa kuskata niitä noihin kirpputoreille, joten paperinkeräys laatikkoon on ne vaivattomampaa viedä muun mainospostin kanssa.

• pitkäänhellari

Baptistit ovat aika tarkkoja opistaan. Suurin syy lienee ollut pelko väärästä opista.

• Kaikki uskonto perustuu rahaan, raha on Jeesus ja Jumala!!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2801
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2554
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      431
      2217
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1692
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1477
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      26
      1283
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      18
      1165
    Aihe