Hengelliset lehdet

PetyinPahasti

Minulle tulee muutamia hengellisen herätys liikkeen lehtiä, kuten helluntaiseurakunnan jakamia.
Olen niitä lukenut ja niitä on tullut säästettyä.
Ajattelin, että vien osan niistä paikalliseen Baptistien kirpputorille, niin saavat sieltä ihmiset niitä sieltä mukaansa lukemiseksi ottaa ilmaiseksi.
Yllätys oli kyllä suuri, enkä odottanut tällaista suhtautumista tuomiini lehtiin.
Kirpputorin pitäjä hetken lehtiä selailtuaan totesi tylysti.
"Emme me näin vanhoja lehtiä ota vastaan, vie pois!" ei kelvanneet hengelliset lehdet siellä.
Sinne kelpaa ilmeisesti vain uudet lehdet ja kirjallisuus.
Tuli vaan ensimmäiseksi mieleen. että onko hengellisellä sanomallakin viimeinen eräpäivä, jonka jälkeen se menee vanhaksi.
Minä olen ollut siinä ymmärryksessä, että hengellisen lehden hengellinen sisältö on ajatonta ja ajankohtaista ilman eräpäivää.
Kirpputorin pitäjän mielestä näille hengellisille lehdille parempi paikka on laittaa ne suoraan paperin keräykseen, kun lehti on kerran luettu ja sen jälkeen vanha.
En olisi odottanut tällaista suhtautumista herätys liikkeen kirpputorilta.
Samanlaista suhtautumista en ole saanut, kun olen vienyt hengellisiä lehtiä Yhteiskristillisen lähestyskeskuksen kirpputorille.
Siellä on lehdet otettu vastaan hyvillä mielin.

12

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin se maailma muuttuu.

      Vanhoja jo unohdettuja tai melkein unohdettuja jumalia on tuhansittain.

      Kristinuskon kummallinen kolmiomainen epäjumaluus joutuu tuonne jumaluuksien hautausmaalle pakostakin, koska hänet luoneet ihmiset eivät kirjoittaneet fiktiotaan kunnolla.

      • Huomio on vain yksi elävä jumala,muut jumalat ovat epäjumalia,kuoleita.


      • tammi23 kirjoitti:

        Huomio on vain yksi elävä jumala,muut jumalat ovat epäjumalia,kuoleita.

        Ihan todennäköisyyden ja varsinkin todisteiden valossa viittaamasi jumala on ihan varmasti epäjumala.

        En sulje pois oikean jumalan olemassaoloa, muttabse on varmaa, ettei abrahamilainen jumala ole oikea jumala.

        Tämä tosiasia on surullista herkkäuskoisten kristittyjen ja muslimien kannalta, koska molemmat syyllistyvät epäjumalanpalvontaan. Oikea epätodennäköinen jumala ehkä kovin suopeasti suhtaudu epäjumalaa palvoviin ressukoihin.


      • he-ma kirjoitti:

        Ihan todennäköisyyden ja varsinkin todisteiden valossa viittaamasi jumala on ihan varmasti epäjumala.

        En sulje pois oikean jumalan olemassaoloa, muttabse on varmaa, ettei abrahamilainen jumala ole oikea jumala.

        Tämä tosiasia on surullista herkkäuskoisten kristittyjen ja muslimien kannalta, koska molemmat syyllistyvät epäjumalanpalvontaan. Oikea epätodennäköinen jumala ehkä kovin suopeasti suhtaudu epäjumalaa palvoviin ressukoihin.

        Abraminjumala joka johdatti pois kaldean uurista,on edelle joka johtaa kansoja.
        kuoleetjumalat onvat ihmisen kätten tekoja jota sitten palvovat.


      • tammi23 kirjoitti:

        Abraminjumala joka johdatti pois kaldean uurista,on edelle joka johtaa kansoja.
        kuoleetjumalat onvat ihmisen kätten tekoja jota sitten palvovat.

        Jepjep.

        Käytitkö paljonkin älyllistä kapasiteettiasi tuon lausunnon muotoilemiseen? Taisi olla verensokerit pikkuisen alhaalla?


      • he-ma kirjoitti:

        Jepjep.

        Käytitkö paljonkin älyllistä kapasiteettiasi tuon lausunnon muotoilemiseen? Taisi olla verensokerit pikkuisen alhaalla?

        Jumala älyllisyys on moninverroin suurempi kuin ihmisen,olen vain välikappale hänen työssään.
        jos sulta puuttu ymmärrystä asositä.


      • tammi23 kirjoitti:

        Jumala älyllisyys on moninverroin suurempi kuin ihmisen,olen vain välikappale hänen työssään.
        jos sulta puuttu ymmärrystä asositä.

        Ymmärrän sen verran, että pilkkaat mielikuvitusjumalaasi kuvittelemalla hänen tarvitsevan sinun apuasi.


      • he-ma kirjoitti:

        Ymmärrän sen verran, että pilkkaat mielikuvitusjumalaasi kuvittelemalla hänen tarvitsevan sinun apuasi.

        En tunne mielikuvitus jumaalaa,todellisen kylläkin.


    • tunnista.harhat

      Ei kannata pettyä, näissä lehdissä on liian paljon harhaista opetusta.

      • PetyinPahasti

        Onhan niistä oma vaivansa kuskata niitä noihin kirpputoreille, joten paperinkeräys laatikkoon on ne vaivattomampaa viedä muun mainospostin kanssa.


    • pitkäänhellari

      Baptistit ovat aika tarkkoja opistaan. Suurin syy lienee ollut pelko väärästä opista.

    • Kaikki uskonto perustuu rahaan, raha on Jeesus ja Jumala!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      453
      4907
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1752
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1488
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1367
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1020
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      904
    Aihe