sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukse

Väkevä-Jumala-

1 kor 1 1:18-> Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi." Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi? Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

52

2353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todella-väkevä

      Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
      Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista, vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaakseen sen, mikä väkevää on, häpeään,
      ja sen, mikä maailmassa on halpaa ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäkseen mitättömäksi sen, joka jotakin on, ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä. Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."

      • Anonyymi

        ”Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.”


      • Anonyymi

        Aamen!


      • Jumalan hulluus on väkevämpi kuin ihmisen viisaus, ne sanat eivät pelasta ihmistä ,syntien anteeksi anteeksi saaminen tuo pelastuksen.


      • Anonyymi
        kotipuu kirjoitti:

        Jumalan hulluus on väkevämpi kuin ihmisen viisaus, ne sanat eivät pelasta ihmistä ,syntien anteeksi anteeksi saaminen tuo pelastuksen.

        "Jumalan hulluus on väkevämpi kuin ihmisen viisaus, ne sanat eivät pelasta ihmistä ,syntien anteeksi anteeksi saaminen tuo pelastuksen."

        Vastaan tuohon eksytyksen hengen tekstiin.
        KR 1933/-38, 2Piet. 3:16 b -18
        niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja [kotipuut ym muut] vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia,
        omaksi kadotuksekseen.
        Koska te siis,
        rakkaani,
        tämän jo edeltäpäin tiedätte,
        niin olkaa varuillanne,
        ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
        ja kasvakaa meidän Herramme
        ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa
        ja tuntemisessa.
        Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jumalan hulluus on väkevämpi kuin ihmisen viisaus, ne sanat eivät pelasta ihmistä ,syntien anteeksi anteeksi saaminen tuo pelastuksen."

        Vastaan tuohon eksytyksen hengen tekstiin.
        KR 1933/-38, 2Piet. 3:16 b -18
        niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja [kotipuut ym muut] vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia,
        omaksi kadotuksekseen.
        Koska te siis,
        rakkaani,
        tämän jo edeltäpäin tiedätte,
        niin olkaa varuillanne,
        ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
        ja kasvakaa meidän Herramme
        ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa
        ja tuntemisessa.
        Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

        Jumalan hulluus on ihmisiä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi. On 1.Kor 1:25 mutta kutsutuille, niin juutalaisille kuin kreikkalaisillekin, ristiinnaulittu Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus. jae 24


      • Anonyymi
        kotipuu kirjoitti:

        Jumalan hulluus on väkevämpi kuin ihmisen viisaus, ne sanat eivät pelasta ihmistä ,syntien anteeksi anteeksi saaminen tuo pelastuksen.

        noin kirjoittaa Teuvo sunin sikalaumasta kotipuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        noin kirjoittaa Teuvo sunin sikalaumasta kotipuu

        He huusivat: "Mitä sinä meistä tahdot, Jumalan Poika? Oletko tullut tänne kiduttamaan meitä jo ennen määräaikaa?"
        Pahat henget pyysivät Jeesukselta: "Jos ajat meidät pois, niin lähetä meidät sikalaumaan."
        Menkää!" Jeesus sanoi. Silloin henget lähtivät miehistä ja menivät sikoihin, ja koko lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen ja hukkui.


    • Väkevä-Jumalan-Sana

      Jos tämä on totta, niin Jumalan voima alkaa toimia keskuudessa myös nyt.
      Mark. 16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla,
      ja Herra vaikutti heidän kanssansa
      ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

      • Siunausta-kaikille

        Kun tämä on totuutta, niin Jumalan voima alkaa toimia meidän keskuudessa myös nyt.
        Mark. 16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla,
        ja Herra vaikutti heidän kanssansa
        ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.


      • Valitse-elämä-
        Siunausta-kaikille kirjoitti:

        Kun tämä on totuutta, niin Jumalan voima alkaa toimia meidän keskuudessa myös nyt.
        Mark. 16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla,
        ja Herra vaikutti heidän kanssansa
        ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

        Luk 4:40-42 Auringon laskiessa kaikki,
        joilla oli sairaita,
        mikä missäkin taudissa,
        veivät ne hänen luokse.
        Ja hän pani kätensä heidän päälle
        ja paransi heidät.
        Myös lähtivät riivaajat ulos monesta,
        huutaen
        ja sanoen:
        "Sinä olet Jumalan Poika!"
        Mutta hän nuhteli niitä eikä sallinut niiden puhua,
        koska ne tiesivät hänen olevan Kristuksen.

        On se kumma. kun kaikki uskonnot, jotka kieltävät sen, että Jeesus on lihaan tullut (ihmiseksi tullut) Jumalan Poika. On kuollut Golgatalla noin 2017 vuotta sitten. Otti kasteen kautta päällensä kaikkien niiden synnit jotka toimivat näin:

        Mar 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Joh. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        Joh. 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
        Ap.t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        Room. 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        1Piet. 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,


      • Anonyymi

        Ja kaikesta saa Jumala kunnian, ei ihminen.


      • Anonyymi

        Täällä pimeällä pohjanmaalla on yksi tyyppi joka naulitsee kuvitellun jeesuksensa lähes joka aamu ennen klo 7 ristille. Kiittelee sitten jostain ihmeellisestä sovitusverestä.😲


      • Anonyymi
        Valitse-elämä- kirjoitti:

        Luk 4:40-42 Auringon laskiessa kaikki,
        joilla oli sairaita,
        mikä missäkin taudissa,
        veivät ne hänen luokse.
        Ja hän pani kätensä heidän päälle
        ja paransi heidät.
        Myös lähtivät riivaajat ulos monesta,
        huutaen
        ja sanoen:
        "Sinä olet Jumalan Poika!"
        Mutta hän nuhteli niitä eikä sallinut niiden puhua,
        koska ne tiesivät hänen olevan Kristuksen.

        On se kumma. kun kaikki uskonnot, jotka kieltävät sen, että Jeesus on lihaan tullut (ihmiseksi tullut) Jumalan Poika. On kuollut Golgatalla noin 2017 vuotta sitten. Otti kasteen kautta päällensä kaikkien niiden synnit jotka toimivat näin:

        Mar 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Joh. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        Joh. 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
        Ap.t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        Room. 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        1Piet. 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

        Jumalan pojan usko.


      • Anonyymi

        Uusi liitto . Vanha vanheni .


    • liiankin-helppoa

      Paavalin sanojen taakse on liiankin helppo mennä, jolloin ei tarvitse miettiä omaa sanomaansa tai perustelujaan, vaan voi sysätä vastuun kuulijoille, jotka vain eivät ymmärrä "Jumalan viisautta".

      • Tämän-lut-papit-ei-ymmär

        Apt 26:8 Miksi on teistä uskomatonta, että Jumala herättää kuolleet? Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan, ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta. Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka. Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella, näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä, ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä:

        'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.' Niin minä sanoin:
        'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi:
        'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        Mutta nouse ja seiso jaloillasi;
        sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt,
        että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi,
        mitä varten sinä olet minut nähnyt,
        niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä,
        joitten tykö minä sinut lähetän avaamaan heidän silmänsä,
        että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen
        ja saa-ta-nan vallasta Jumalan tykö
        ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi
        ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä, vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja. Tämän tähden juutalaiset ottivat minut kiinni pyhäkössä ja yrittivät surmata minut. Mutta Jumalan avulla, jota olen saanut tähän päivään asti, minä seison ja todistan sekä pienille että suurille, enkä puhu mitään muuta, kuin minkä profeetat ja Mooses ovat sanoneet tulevan tapahtumaan, että nimittäin Kristuksen piti kärsimän ja kuolleitten ylösnousemuksen esikoisena julistaman valkeutta sekä tälle kansalle että pakanoille."
        Mutta kun hän näin puolustautui, sanoi Festus suurella äänellä: "Sinä olet hullu, Paavali, suuri oppi hulluttaa sinut." Mutta Paavali sanoi: "En ole hullu, korkea-arvoinen Festus, vaan puhun totuuden ja toimen sanoja


      • Jeesus-on-Ovi-vapauteen-

        Apt 19:11-> Ja Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta, niin että vieläpä hikiliinoja ja alusvaatteita hänen iholta vietiin sairasten päälle, ja taudit lähtivät heistä ja pahat henget pakenivat pois.

        Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa." Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa; mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?" Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta.


      • todistakaa_niin_uskon

        Meillä ei ole kuolleista herättämisiä tms. todisteena. Silti pitäisi uskoa? Ja tuntea syyllisyyttä, jos ei löydä tätä mainostettua "Jumalan viisautta"?


      • Ja-totuuteen-et-usko

        Joh 21:1 Sen jälkeen Jeesus taas ilmestyi opetuslapsilleen Tiberiaan järven rannalla; ja hän ilmestyi näin:
        21:2 Simon Pietari ja Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, ja Natanael, joka oli Galilean Kaanasta, ja Sebedeuksen pojat sekä kaksi muuta hänen opetuslapsistaan olivat yhdessä. >> Jakeen lisätiedot
        21:3 Simon Pietari sanoi heille: "Minä menen kalaan." He sanoivat hänelle: "Me lähdemme myös sinun kanssasi." Niin he lähtivät ja astuivat venheeseen; mutta eivät sinä yönä saaneet mitään.
        21:4 Ja kun jo oli aamu, seisoi Jeesus rannalla. Opetuslapset eivät kuitenkaan tienneet, että se oli Jeesus.
        21:5 Niin Jeesus sanoi heille: "Lapset, onko teillä mitään syötävää?" He vastasivat hänelle: "Ei ole."
        21:6 Hän sanoi heille: "Heittäkää verkko oikealle puolelle venhettä, niin saatte." He heittivät verkon, mutta eivät jaksaneet vetää sitä ylös kalojen paljouden tähden.
        21:7 Silloin se opetuslapsi, jota Jeesus rakasti, sanoi Pietarille: "Se on Herra." Kun Simon Pietari kuuli, että se oli Herra, vyötti hän vaippansa ympärilleen, sillä hän oli ilman vaatteita, ja heittäytyi järveen.
        21:8 Mutta muut opetuslapset tulivat venheellä ja vetivät perässään verkkoa kaloineen, sillä he eivät olleet maasta kauempana kuin noin kahdensadan kyynärän päässä.
        21:9 Kun he astuivat maalle, näkivät he siellä hiilloksen ja kalan pantuna sen päälle, sekä leipää.
        21:10 Jeesus sanoi heille: "Tuokaa tänne niitä kaloja, joita nyt saitte."
        21:11 Niin Simon Pietari astui venheeseen ja veti maalle verkon, täynnä suuria kaloja, sata viisikymmentä kolme. Ja vaikka niitä oli niin paljon, ei verkko revennyt.
        21:12 Jeesus sanoi heille: "Tulkaa einehtimään." Mutta ei kukaan opetuslapsista uskaltanut kysyä häneltä: "Kuka sinä olet?", koska he tiesivät, että se oli Herra.
        21:13 Niin Jeesus meni ja otti leivän ja antoi heille, ja samoin kalan.
        21:14 Tämä oli jo kolmas kerta, jolloin Jeesus noustuaan kuolleista ilmestyi opetuslapsillensa.
        21:15 Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas." Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani."
        21:16 Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas." Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun lampaitani."
        21:17 Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas." Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani.
        21:18 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: kun olit nuori, niin sinä vyötit itsesi ja kuljit, minne tahdoit; mutta kun vanhenet, niin sinä ojennat kätesi, ja sinut vyöttää toinen ja vie sinut, minne et tahdo."
        21:19 Mutta sen hän sanoi antaakseen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla Pietari oli kirkastava Jumalaa. Ja tämän sanottuaan hän lausui hänelle: "Seuraa minua."
        21:20 Niin Pietari kääntyi ja näki sen opetuslapsen seuraavan, jota Jeesus rakasti ja joka myös oli aterioitaessa nojannut hänen rintaansa vasten ja sanonut: "Herra, kuka on sinun kavaltajasi?"
        21:21 Kun Pietari hänet näki, sanoi hän Jeesukselle: "Herra, kuinka sitten tämän käy?"
        21:22 Jeesus sanoi hänelle: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua."
        21:23 Niin semmoinen puhe levisi veljien keskuuteen, ettei se opetuslapsi kuole; mutta ei Jeesus sanonut hänelle, ettei hän kuole, vaan: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee?"
        21:24 Tämä on se opetuslapsi, joka todistaa näistä ja on nämä kirjoittanut; ja me tiedämme, että hänen todistuksensa on tosi.
        21:25 On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin, luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.

        Ethän ole nähnyt onko kehitysoppi totta ja kuitenkin uskot tuohon satuun.


      • Anonyymi
        Tämän-lut-papit-ei-ymmär kirjoitti:

        Apt 26:8 Miksi on teistä uskomatonta, että Jumala herättää kuolleet? Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan, ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta. Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka. Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella, näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä, ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä:

        'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.' Niin minä sanoin:
        'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi:
        'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        Mutta nouse ja seiso jaloillasi;
        sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt,
        että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi,
        mitä varten sinä olet minut nähnyt,
        niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä,
        joitten tykö minä sinut lähetän avaamaan heidän silmänsä,
        että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen
        ja saa-ta-nan vallasta Jumalan tykö
        ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi
        ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä, vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja. Tämän tähden juutalaiset ottivat minut kiinni pyhäkössä ja yrittivät surmata minut. Mutta Jumalan avulla, jota olen saanut tähän päivään asti, minä seison ja todistan sekä pienille että suurille, enkä puhu mitään muuta, kuin minkä profeetat ja Mooses ovat sanoneet tulevan tapahtumaan, että nimittäin Kristuksen piti kärsimän ja kuolleitten ylösnousemuksen esikoisena julistaman valkeutta sekä tälle kansalle että pakanoille."
        Mutta kun hän näin puolustautui, sanoi Festus suurella äänellä: "Sinä olet hullu, Paavali, suuri oppi hulluttaa sinut." Mutta Paavali sanoi: "En ole hullu, korkea-arvoinen Festus, vaan puhun totuuden ja toimen sanoja

        Saul juutalainen Saul .


      • Anonyymi
        Jeesus-on-Ovi-vapauteen- kirjoitti:

        Apt 19:11-> Ja Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta, niin että vieläpä hikiliinoja ja alusvaatteita hänen iholta vietiin sairasten päälle, ja taudit lähtivät heistä ja pahat henget pakenivat pois.

        Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa." Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa; mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?" Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta.

        Kristitty Paavali teki ihmeitä .


      • Anonyymi
        todistakaa_niin_uskon kirjoitti:

        Meillä ei ole kuolleista herättämisiä tms. todisteena. Silti pitäisi uskoa? Ja tuntea syyllisyyttä, jos ei löydä tätä mainostettua "Jumalan viisautta"?

        Jeesus nousi kuolleista. ( Vielä tänäkin päivänä on peite ).


      • Anonyymi

        Sanoma Jeesuksesta on hyvin yksinkertainen. Sen voi lapsikin ottaa vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoma Jeesuksesta on hyvin yksinkertainen. Sen voi lapsikin ottaa vastaan.

        Niinpä, Lapsille ja lapsentasolla olevillehan se on tarkoitettukin.😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, Lapsille ja lapsentasolla olevillehan se on tarkoitettukin.😁

        Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.” 😁
        Matt 11:25


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saul juutalainen Saul .

        Saul juutalainen Saul .
        Eikä siinä kaikki Jeesus oli ja on edelleenkin Juutalainen.
        KR 1933/-38, Joh. 4:22
        Te kumarratte sitä,
        mitä ette tunne;
        me kumarramme sitä,
        minkä me tunnemme.
        Sillä pelastus on juutalaisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saul juutalainen Saul .
        Eikä siinä kaikki Jeesus oli ja on edelleenkin Juutalainen.
        KR 1933/-38, Joh. 4:22
        Te kumarratte sitä,
        mitä ette tunne;
        me kumarramme sitä,
        minkä me tunnemme.
        Sillä pelastus on juutalaisista.

        Jeesus on just kristitty noustuaan kuolleista .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristitty Paavali teki ihmeitä .

        Jeesus hänen kauttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoma Jeesuksesta on hyvin yksinkertainen. Sen voi lapsikin ottaa vastaan.

        Mikä se sanoma on? Onko se ilta-sanoma?


    • JSK2017

      Kukaan ihminen ei voi toista käännyttää oikeaan uskoon. Parhaimmillakin aivopesuilla ja myyntipuheilla saisimme ihmiset korkeintaan luulemaan jotain ja epäröimään vaan lisää. Uskovan tehtävä on todistaa Herrasta ja uskostaan Häneen, ei pakkokäännyttää ketään kun eihän siitä mitään todellista synny. Oikea usko on Jumalan lahja, Hän kutsuu ihmistä ja antaa ihmisen Poikansa Jeesuksen huolehdittavaksi ja vain Jeesuksen kautta ihminen voi pelastua. Ihmisen omaa ansiota usko ei ole, vaan Herran työtä ihmisen sydämessä. Kukaan ei pääse kerskumaan että olisi itse itsessään synnyttänyt uskon, vaan kunnia uskosta kuuluu Herralle.

      Uskoa Jumalaan ei voi nostaa pöydälle ja mitata ja mallintaa tai havainnollistaa sitä eri tavoin kuin empiirisissä tutkimuksissa tehdään. Usko on tunne sisimmässä, luottamus sydämessä, toivo ajatuksissa, kaipuu perille taivaan kotiin Herran kirkkauden ääreen, toisten huomioimista heidän hyväkseen ja Herran kunniaksi. Kiitos Jumalalle uskosta, jonka Hän on antanut. Kiitos Jumalalle Hänen Pojastaan Jeesuksesta, jossa meillä on armo ja elämä.

    • Anonyymi

      Ristiin naulittuna saarnaamme.

    • Anonyymi

      Alkukielessä ei esiinny lainkaan sanaa "kadotus", saatikka nyt sitten ilmausta "joutua (olemattomaan) kadotukseen".

      Oikea suomennos kuuluu "Sana rististä on hullutus niille, jotka ovat KADOKSISSA"

      Mutta tätähän ei voi ymmärtäää, jollei tätä ymmärrä.

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, 1Kor. 1:18
        Sillä sana rististä on hullutus niille,
        jotka kadotukseen joutuvat,
        mutta meille,
        jotka pelastumme,
        se on Jumalan voima.

        KR 1933/-38, 2Kor. 4:3
        Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa,
        niin se peite on niissä,
        jotka kadotukseen joutuvat


      • Anonyymi

        KR 1933/-38, 1Tim. 1:8-15
        Mutta me tiedämme,
        että laki on hyvä,
        kun sitä lain mukaisesti käytetään
        ja tiedetään,
        että lakia ei ole pantu vanhurskaalle,
        vaan laittomille
        ja niskoitteleville,
        jumalattomille
        ja syntisille,
        epähurskaille
        ja epäpyhille,
        isänsä tappajille
        ja äitinsä tappajille,
        murhamiehille,
        haureellisille,
        miehimyksille,
        ihmiskauppiaille,
        valhettelijoille,
        valapattoisille
        ja kaikelle muulle,
        mikä on tervettä oppia vastaan -
        autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti,
        joka on minulle uskottu.
        Minä kiitän häntä,
        joka minulle on voimaa antanut,
        Kristusta Jeesusta,
        meidän Herraamme,
        siitä,
        että hän katsoi minut uskolliseksi
        ja asetti palvelukseensa
        minut,
        entisen pilkkaajan
        ja vainoojan
        ja väkivallantekijän.
        Mutta minä sain laupeuden,
        koska olin tehnyt sitä tietämättömänä,
        epäuskossa;
        ja meidän Herramme armo oli ylen runsas,
        vaikuttaen uskoa
        ja rakkautta,
        joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        Varma on se sana
        ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen,
        että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan,
        joista minä olen suurin.


      • Anonyymi

        Eksyneet ja kadonneet mutta kuoleman jälkeen. On kadotus tai pelastus .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, 1Kor. 1:18
        Sillä sana rististä on hullutus niille,
        jotka kadotukseen joutuvat,
        mutta meille,
        jotka pelastumme,
        se on Jumalan voima.

        KR 1933/-38, 2Kor. 4:3
        Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa,
        niin se peite on niissä,
        jotka kadotukseen joutuvat

        Peitossa . Peite . Peitossa . Peite .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eksyneet ja kadonneet mutta kuoleman jälkeen. On kadotus tai pelastus .

        KR 1933/-38, Hebr. 9:27-28
        Ja samoinkuin ihmisille on määrätty,
        että heidän kerran on kuoleminen,
        mutta senjälkeen tulee tuomio,
        samoin Kristuskin,
        kerran
        uhrattuna
        ottaakseen
        pois
        monien
        synnit,
        on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille,
        jotka
        häntä
        odottavat.


    • Anonyymi

      lehdistö on hiljaa ongelmista, on ostettu lehdistötuella hiljaiseksi......
      Suomessa mm. massa-työttömyys ongelma... töitä ei ole kun lopetetaan kokonaisia tehtaita, ja ajetaan alas alueita, esim jämsä, kemi, kymenlaakso voikkaa, myllykoskin, kemijärvi, jne, jne.. '
      oma energian tuotanto ei riitä, velkarahalla ostetaan ulkomailta sähköä, haketta, turvetta... ..ullatys, ullatys työt loppuu!!

      tällä poliiikalla ja meiningillä ollaan eu-talous kurjistuksessa, nettomasajina, ollaan kehitysmaa, kuin pohjolan kongo. tai zimbabwe jossa ymmärtämättömät mugabet hoitaa taloutta !
      Kaivosoikeuksiakin annetaan ilmaiseki ulkomaalasille yhtiöille,,,... jne.. aitoa kehitysmaa meininkiä ! Lisänä politiikalla ja väestön siirroilla tehty turvattomuus, tori teurastuksetr, lasten raiskaus ja silvonta, yms. alasjo... e-suomen lähiöt on jo täynnä lepäävää "työvoimaa" joka oireilee... ilmaisilla kela lomilla Suomessa.

      ullatus ullatys, töitä ei ole.
      Lisäksi maa köyhtyy kun aiotaan siirtää rahaa eu peliin rikkaalle välimerelle maksetaan selvää rahaa !! maksetaan verot välimerellekin!!
      Nettomaksajana se Kylmä, Routainen arktinen maa näin kurjistuu lisää.

      • Anonyymi

        Onpa ihme, että noin järkevää kommenttia ei ole poistettu tältä huuhaa palstalta.


      • Anonyymi

        Jeesuksessa ei ole yhtään kysymys maallisista . Eikä maallisista kadotuksista . Kristitty ei ole koskaan kadonnut eksynyt maallisessa mielessä sillä tämä maailma ei ole kristityn koti. Vain käymässä . Kyse on kuoleman jälkeisestä kadotuksesta .


    • Anonyymi

      Kadotukseen menevät pilkkaavat . Lestadiolaiset on laittanut saatanalle Jeesukseen uskovia . Myös ilmeisesti hellarivaparit . Myllynkivi.

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Gal. 5:16-21
        Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
        Mutta lihan teot ovat ilmeiset,
        ja ne ovat:
        haureus,
        saastaisuus,
        irstaus,
        epäjumalanpalvelus,
        noituus,
        vihamielisyys,
        riita,
        kateellisuus,
        vihat,
        juonet,
        eriseurat,
        lahkot,
        kateus,
        juomingit,
        mässäykset
        ja muut senkaltaiset,
        joista teille edeltäpäin sanon,
        niinkuin jo ennenkin olen sanonut,
        että ne,
        jotka semmoista harjoittavat,
        eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        https://www.tv7.fi/arkki/pastori-ock-soo-parkin-raamattuseminaari/osa-1-8-vanhurskaiksi-kutsutut-mark-1124_p78521/


    • Vuosisatojen vieriessä on moni kristitty fiksoitunut tiukasti kiinni krusifiksiin . Kuin rakkaimpaansa, kuin jonkin todellisen korvikkeeseen. Tutti vauvalle, risti kristitylle.

      Eivät he millään osaa päästä irti tästä lumoavan kidutusvälineensä kirouksesta. "Vera Crux", "Sancta Crux", he humaltuneina toistelevat. Tuskaa, hekumaa, pitkittynyttä odotusta. Kaikkea tätä; yhtä aikaa, kaiken aikaa ja aina vaan.
      Kaulakoru, tatuointi, käsimerkki ja kotialttari... Ristin Varjo on valtaisa. Se peittää pimentoonsa jokaisen, joka uskoo.

      Naulatusta itsestään ei näy vilaustakaan.

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, 1Kor. 1:18-25
        Sillä sana rististä on hullutus niille,
        jotka kadotukseen joutuvat,
        mutta meille,
        jotka pelastumme,
        se on Jumalan voima.
        Onhan kirjoitettu:
        "Minä hävitän viisasten viisauden,
        ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
        Missä ovat viisaat?
        Missä kirjanoppineet?
        Missä tämän maailman älyniekat?
        Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        Sillä kun,
        Jumalan viisaudesta,
        maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa,
        niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne,
        jotka uskovat,
        koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja
        ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta,
        joka on juutalaisille pahennus
        ja pakanoille hullutus,
        mutta joka niille,
        jotka ovat kutsutut,
        olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia,
        on Kristus,
        Jumalan voima
        ja Jumalan viisaus.
        Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset,
        ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.


      • Anonyymi

        näyttää tämäkin olevan teuvo sunin sikalaumasta, niinkuin on kotipuu

        Todella harmillista että Jumalan sanaa halveksitaan julkisesti.


    • Jotka eivät usko jeesukseen ovat menossa kadotukseen, se on heidän osansa viimeisellä tuomiolla avataan myös elämän kirja, tuomio tulee sen mukaan kuin kirjaan on kirjoiettu.

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Joh. 3:36
        Joka uskoo Poikaan,
        sillä on iankaikkinen elämä;
        mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle,
        se ei ole elämää näkevä,
        vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."


      • Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, Joh. 3:36
        Joka uskoo Poikaan,
        sillä on iankaikkinen elämä;
        mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle,
        se ei ole elämää näkevä,
        vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

        Joka uskoo poikaan hän on siirtynyt kuolemasta elämään, Jeesuksen veren kautta on ikuinen elämä jokaisella.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuten on kirjoitettu luopumuksen hetket on meneillään alttiiksi ja ilmiantamisen merkein jokaisessa lahkossa.

    • Anonyymi

      luterilaisuus on room.kat. irronnut lapsikaste lahko.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe