Mitä päässäni tapahtuisi

Herran.jesta

Jos se niksahtaisi uskovaiseksi, tällä hetkellä se toimii normaalisti ja järkevästi.

14

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taidatpohtiaasiaa

      Kyllä pääsi toimisi senkin jälkeen normaalisti ja jopa paremmin kun et tarvitsisi päihteitä ja muita korvikkeita. Ei sitä ymmärrä ennen kuin kokee - niin uskoontulon!

    • Oho! Asiallinen kommenttini päävammoista on poistettu sääntöjen vastaisena.

    • tätä_tarkoittaisi

      Alkaisit uskoa satuihin ja pitää itseäsi muita parempana. Kumpaakaan et toki itsellesi tai toisille myöntäisi.

      • pohditasiaa

        Ei tarvitse uskoa satuihin ja uskoon tullut kokee olevana vain armahdettu syntinen, ei sen parempi muita.


      • tätä_tarkoittaisi
        pohditasiaa kirjoitti:

        Ei tarvitse uskoa satuihin ja uskoon tullut kokee olevana vain armahdettu syntinen, ei sen parempi muita.

        Jos kristinuskoa tarkoitamme (kuten palstan aihepiiri on), onko meillä mitään todisteita siitä, että Raamatussa kerrotut tai luvatut asiat olisivat totta?

        Ja yleensä uskovat katsovat edustavansa ainoaa oikeaa uskontoa tai yhtä oikeaa muutamista harvoista. Kovin suosittu ajatus ei ole esim. se, että kaikki uskonnot veisivät saman Jumalan luo, vaikka silläkin on kannattajansa. Mielestäni tuokin on yhdenlaista elitismiä: kuvitella olevansa oikeammassa kuin ihmiskunnan enemmistö. Tosin kuvittelenhan itsekin olevani oikeammassa kuin uskovat, joten sikäli pata kattilaa soimaa.


      • ei.muuta
        tätä_tarkoittaisi kirjoitti:

        Jos kristinuskoa tarkoitamme (kuten palstan aihepiiri on), onko meillä mitään todisteita siitä, että Raamatussa kerrotut tai luvatut asiat olisivat totta?

        Ja yleensä uskovat katsovat edustavansa ainoaa oikeaa uskontoa tai yhtä oikeaa muutamista harvoista. Kovin suosittu ajatus ei ole esim. se, että kaikki uskonnot veisivät saman Jumalan luo, vaikka silläkin on kannattajansa. Mielestäni tuokin on yhdenlaista elitismiä: kuvitella olevansa oikeammassa kuin ihmiskunnan enemmistö. Tosin kuvittelenhan itsekin olevani oikeammassa kuin uskovat, joten sikäli pata kattilaa soimaa.

        Kysymys on uskosta, ja uskostani.


      • pohditasiaa kirjoitti:

        Ei tarvitse uskoa satuihin ja uskoon tullut kokee olevana vain armahdettu syntinen, ei sen parempi muita.

        Siinä on tämän tämän Jumalan lähettämän rajun eksytyksen ihanan kaunis helmi, kun saa elää synnin syöväreissä ja olla silti armahdettu syntinen:

        "Minun sydämestäni ei ainakaan löydy muuta kuin syntiä ja saastaa, mutta silti saan olla Jeesuksen verellä puhtaaksi pesty syntinen."

        Julisti saatanallista ilosanomaansa nyt jo edesmennyt ihmeliimakauppias ja exoduslahkon johtaja.


    • Tavallinen.tapaus

      En uskovainen, pitäisi niksahtaa pahasti entä sitten, tuskin olisin omaitseni, höpisisin luomisesta 6000 vuotta sitten tapahtuneesta, vedenpaisumuksesta.
      Hirveä huoli syntisyydestä pääsenkö taivaaseen vai joudunko kadotukseen, hö ja hö onneksi niin ei käy.

      • kaikkea....hyvää

        kaikkea hyvää sinulle, minulla on usko, ja voit saada sen vain jos pyydät että Jumala lahjoittaa sen sinulle, Jumala antaa uskon lahjan kenelle itse haluaa uskon lajoittaa, se ei ole ihmisellä kun ihminen syntyy.


    • vainyksiseurakunta

      Vastaan omalta osaltani kysymykseesi:
      -saisit iänkaikkisen elämän
      -erottaisit totuuden valheesta
      -alkaisit ajattelemaan muitakin kuin omaa itseäsi
      -alkaisit kunnioittamaan ja rakastamaan lähimmäisiäsi
      -ymmärtäisit elämän tarkoituksen
      - erottaisit totuuden valheesta
      - kokisit elämässäsi päämäärän ja Jumalan johdatuksen
      Ym...

      Voisiko joku jatkaa..?
      Lisää kokemuksia?...

      • harkitsevainen_

        Millainen takuu näillä lupauksilla on?

        Saako ajasta, rahasta, mielipahasta ym. hyvitystä jälkeenpäin, jos ikuista elämää, valheen erottamisen kykyä ym. ei toimitetakaan?


      • harkitsevainen_ kirjoitti:

        Millainen takuu näillä lupauksilla on?

        Saako ajasta, rahasta, mielipahasta ym. hyvitystä jälkeenpäin, jos ikuista elämää, valheen erottamisen kykyä ym. ei toimitetakaan?

        Jos Kristukselta Hengen ja tehtävän saisit, ei ympärilläsi olisi ketään joka sinua uskoisi vaan kaikki vihaisivat ja herjaisivat. Tästä olen malliesimerkki, joten seuraa kirjoituksiani.


    • Päättele tästä itse, mitä minun päässäni tapahtui 32 vuotta sitten, kun Kristus ilmestyi ensimmäisen kerran:



      Tuli vuosi 1985. Kesällä Ritvan isä sai iäisyyskutsun Lappeenrannassa, jonne he olivat muuttaneet, kun olivat luovuttaneet maatilan vanhimmalle pojalleen. Hautajaiset olivat lauantaina 10. elokuuta. Siinä avoimen arkun äärellä tulin miettineeksi tätä: tässäkö on kaikki, mitä ihmisestä jäljelle jää? Missä on se, mikä sai tämänkin, nyt ruumiina olevan ihmisen elämään?

      Sunnuntaina menimme Lappeenrannan kirkkoon jumalanpalvelukseen, jossa luettiin viikon aikana siunattujen vainajien nimet. Olin hieman hengästynyt, kun tulimme kirkkosalin ovelle. Sinnehän noustaan monta porrasta, joista Jaana oli pyörätuolin kanssa vedettävä. Näin seinällä virsitaulun, josta loisti silmiini numero 456. Tuo ihmeen antanut virsi vuosikymmenien takaa. Nykyisessä virsikirjassa sen numero on 307. Kun tämän näin, ajattelin, että onpa mukava pitkästä aikaa kuulla tuo virsi kaukaa lapsuudesta.

      Missä jumalanpalveluksen osassa tuo virsi oli, sitä en muista. Kun se alkoi, tuli sellainen tunne kuin minut olisi kääritty lämpimään pumpuliin. Tönäisin Ritvaa kylkeen: "Tämä on minun virsi." Koskaan aikaisemmin en ollut tästä mitään puhunut.

      Sen jälkeen meni kirkon alttariseinä silmissäni täysin mustaksi. Siihen oli vedetty kuin musta samettiverho, johon suurin kultakirjaimin ilmestyi sanat: RAAMATTU ON TOTTA. Minua alkoi hävettää, koska en ollut tuota kirjaa juurikaan lukenut. Monta kertaa olin sen alusta aloittanut ja aina sen lukeminen oli kesken jäänyt.

      Sitten koin aivan kuin pääni päälle olisi laskettu raskas paino, mutta siitä huolimatta tunsin, kuinka aloin kohota penkistä kohti korkeuksia. Virttä en enää kuullut, urkujen äänikin oli poissa ja oli aivan hiljaista. Katselin ympärilläni olevaa valtavaa kirkkautta, ja tunsin pääni yläpuolella olevan jotakin hyvin puoleensa vetävää, jota en kuitenkaan nähnyt. Mieleen palautui se ihana tunne siellä järven rannalla kalliolla, kun se valonsäde täytti sylini.

      Hetken tätä kirkkautta katsellessa ja ihmetellessä, kuulen sen keskeltä jostakin miehen äänellä lausutut sanat: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, ja älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi!" Siinä tulivat itsekkäälle ihmiselle ihmiselle kovat sanat.

      Hetken kuluttua sama ääni jatkoi: "Ei ole mitään väliä sillä, onko sinulla isä tai ei, oletko rikas tai köyhä, terve tai sairas, kunhan elät elämäsi niin, että kerran saavutat tämän kirkkauden! Tämän jälkeen päässäni käytettiin ajatuksenjuoksu: oli verrattava tätä tunnetta, joka minut ympäröi, tunteeseen vaimoani kohtaan. Tämä meni kirkkaasti edelle. Sitten olivat vuorossa kaikki viisi tytärtä. Toiseksi jäivät hekin. Sitten kirkonmäellä oleva auto ja siellä oleva kameralaukku, nekin kun olivat silloin vielä hyvin rakkaita. Toiseksi jäivät nekin, samoin vielä pohjoisessa oleva koti, kun sekin lopuksi ajatuksiin johdatettiin.

      Tämän tajuttuani tulin sen ihanuuden keskellä luvanneeksi, vaikka mitään ei minulta kysyttykään. "Tämän takia, mitä nyt olen saanut nähdä ja kokea, tahdon lähteä minne vain haluat minut lähettää!" Silloin en totisesti tiennyt, mitä tuona hetkenä tulin luvanneeksi. Paljon tiedän tänään, vaikkakaan en vielä kaikkea sitä mitä tulevaisuus tullessaan tuo.

      Näky päättyi siihen, kun ympäröivän kirkkauden keskellä katsoin taakseni, ja huomasin selkäni takana syvän mustan rotkon, jonka reunalla istuin. Mistä tuon jumalanpalveluksen saarnassa puhuttiin, sitä en muista, mutta tämä näky ja sen seuraukset eivät tule koskaan silmistäni katoamaan.

      Välittömät seuraukset sain kokea heti, kun kirkon rappusia alas astelimme. Oli kuin päältäni olisi riisuttu pakkopaita ja raskaat kahleet. Kaikki vuosikymmenien aikana koetut tuskat olivat poissa. Melkein nauraen ihmettelin, miten olivatkaan nuo kolme elämäni kipeintä kohtaa - isättömyys, köyhä koti ja vammainen esikoinen - lähes koko siihen asti eletyn elämäni pilanneet. Ja nyt, 48-vuotiaana, olin kuin uuden elämän alussa.

      Suurin ihme oli tuon isättömyyden tuskan ja sen tuottaman häpeän pois ottaminen. Se oli siihen asti ollut niin kipeä asia, ettei siitä voinut kenellekään puhua. Kukaan ulkopuolinen ei ollut koskaan saanut tietää, että olin syntynyt aviottomana. Kun täällä Ruukissa tutustuimme uusiin ihmisiin, niin heille piti valehdella, että vanhempani olivat kuolleet. Ritvakin kun tämän kipeyden tiesi, niin hänkin vaikeni.

      Koko sen päivän olin kuin pumpulipilvessä. Oltiin surutalossa ja sisälläni oli ilojuhla. En voinut siellä tuosta näystä mitään puhua. Se päivä oli Sanna-myrskyn päivä, 11. elokuuta 1985. Se yli 30-asteinen lämmin tuuli, joka Lappeenrannassa silloin puhalsi, oli kuin Pyhän Hengen valtavaa syleilyä.

      Jatkuu

    • Jatkuu

      Illalla läksimme ajamaan kotiin, Ruukkiin. Matkan aikana ei montaa sanaa vaihdettu. Päässäni pyöri jatkuvana nauhana tuon päivän suurin tapahtuma. Vasta yöllä, kotona vuoteessa, kerroin Ritvalle tämän ja kysyin: "Voiko Saatana antaa ihmisille tällaisia näkyjä?" "Ei, kyllä sinua on Pyhä Henki koskettanut", hän vastasi ja jatkoi: "Koko matkan ajan tunsin, että sinulle on tapahtunut jotakin."

      Heti aamulla muistui mieleeni Uusi testamentti, jonka olin Lappeenrannan seurakunnalta rippilahjaksi saanut. Vielä sen pölyttyneenä kirjahyllystä löysin. Milloin lienen sen viimeksi avannut? Etulehdeltä löytyi täydellinen yllätys; Herkko Kivekkään kirjoittama muistolause elämäni matkalle:

      Ps.43:3: "Lähetä valkeutesi ja totuutesi, ne minua johdattakoot, viekööt minut sinun pyhälle vuorellesi, sinun asuntoihisi."

      Ihmeiden aika ei ollut ohi, kun tajusin, miten saumattomasti nuo sanat liittyivät siihen, mitä edellisenä päivänä olin saanut nähdä ja kokea. Minut oli johdatettu hänen pyhälle vuorelleen. Jos ei vielä asuntoihin asti, niin ainakin suurelle valkeuden ja vapauden esipihalle, ja vihdoinkin olin saanut kuulla Jumalani äänen.

      Neljänkymmenen vuoden koettelemusten jakso, syksystä 1945 syksyyn 1985, oli päättynyt. Mutta mitä vielä oli edessä, sitä en tiennyt."

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      66
      3193
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      548
      3026
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2295
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1992
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1815
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1805
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1592
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      102
      1302
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe