Miten Sammonkadun liikkeet selviävät ratikkatyömaasta.
Ei liikkeillä varmaan mennyt hyvin ennen tätä, mutta kai
nyt tulee sitten viimeinen naula arkkuun.
Ehkä viiden vuoden päästä kadulla on uudet liikkeet.
Esim. vegaanikahvilat, falafelkieoskit ja homeopatiahoitolat.
Se Prisman pään risteys on kyllä myllätty aivan ihme moodiin.
Kukaan ei kai kehtaa väittä, että se piti muuttaa koska ei se
toiminut kunnolla ja oli jo niin vanha. Paljon tuli maksamaan,
mutta ei tehty tietenkään ratikan takia.
Sammonkadun ratikkatyömaa
43
460
Vastaukset
- kaikki-hyväksi-kääntyy
Hyvin. Pitkää päivää painaneet yrittäjät voivat pitää nyt ansaittua vapaata, ja palata muutaman vuoden päästä uudelle ehommalle Sammonkadulle, jonne asiakkaita virtaa ratikalla jopa Hervannasta saakka.
- ffdsfdsfds
Ihan yhtälailla ne asiakkaat on tähän asti kulkeneet tuosta läpi bussilla. Ohi ajamalla ei kaupat paljon menesty. Sen sijaan pyöräreittejä kehittämällä saadaan sellaisia asiakkaita, jotka voivat pysähtyä asioimaan. Tietenkin paras keino on asuntokannan lisääminen. Kalevaan saataisiin paljon lisää tilaa asunnoille, kun poistettaisiin iso hautausmaa ja täytettäisiin kerrostaloilla. Aivan järjetöntä, että vielä vuonna 2017 pitää säästää maapinta-alaa mätääntyville ruumiille ja luurangoille. Kaikki vain polttohautaukseen.
- iha.just.nii
ffdsfdsfds kirjoitti:
Ihan yhtälailla ne asiakkaat on tähän asti kulkeneet tuosta läpi bussilla. Ohi ajamalla ei kaupat paljon menesty. Sen sijaan pyöräreittejä kehittämällä saadaan sellaisia asiakkaita, jotka voivat pysähtyä asioimaan. Tietenkin paras keino on asuntokannan lisääminen. Kalevaan saataisiin paljon lisää tilaa asunnoille, kun poistettaisiin iso hautausmaa ja täytettäisiin kerrostaloilla. Aivan järjetöntä, että vielä vuonna 2017 pitää säästää maapinta-alaa mätääntyville ruumiille ja luurangoille. Kaikki vain polttohautaukseen.
Noin on, sitten siellä on muutaman turha urheilukenttä ja ihan turhaa puistoakin, jäähallin parkkipaikankin voisi rakentaa täyteen kerrostaloja samalla kun niillä täyttäisi puistot ja urheilukentät ja turha se on Hakamettäkin, ei kun betonia vaan päälle.
Talvipyöräilykin on kivaa, ihme että niin harva harrastaa sitä vaikka talvea meillä on enemmän kuin kesää ja välissä sitten osa vuodesta on kurakelejä. - Tyhjia.liiketiloja
ffdsfdsfds kirjoitti:
Ihan yhtälailla ne asiakkaat on tähän asti kulkeneet tuosta läpi bussilla. Ohi ajamalla ei kaupat paljon menesty. Sen sijaan pyöräreittejä kehittämällä saadaan sellaisia asiakkaita, jotka voivat pysähtyä asioimaan. Tietenkin paras keino on asuntokannan lisääminen. Kalevaan saataisiin paljon lisää tilaa asunnoille, kun poistettaisiin iso hautausmaa ja täytettäisiin kerrostaloilla. Aivan järjetöntä, että vielä vuonna 2017 pitää säästää maapinta-alaa mätääntyville ruumiille ja luurangoille. Kaikki vain polttohautaukseen.
Nii ja eiköhän ne hävitä ne talouskaistatkin sieltä Sammonkadulta, ne joihin Sammonkadun liikkeiden asiakkaat ajoivat ja parkkeerasivat liikkeissä asioidessaan.
- NäinOnNäkyleipä
Tyhjia.liiketiloja kirjoitti:
Nii ja eiköhän ne hävitä ne talouskaistatkin sieltä Sammonkadulta, ne joihin Sammonkadun liikkeiden asiakkaat ajoivat ja parkkeerasivat liikkeissä asioidessaan.
Muulle liikenteelle jää pelkät talouskaistat kun ratikka vie keskikaistat.
- paharatikka
NäinOnNäkyleipä kirjoitti:
Muulle liikenteelle jää pelkät talouskaistat kun ratikka vie keskikaistat.
Taitaa jäädä pelkät kapeat pyörätiet sinne ratikan ja jalkakäytävien väliin. Kukahan siellä jää ensimmäisenä ratikan alle tietä ylittäessään...
- Trollijuna
paharatikka kirjoitti:
Taitaa jäädä pelkät kapeat pyörätiet sinne ratikan ja jalkakäytävien väliin. Kukahan siellä jää ensimmäisenä ratikan alle tietä ylittäessään...
Toivottavasti ei ole ainakaan kukaan lapsi.
- ssddpp
Meitä demareita ei kiinnosta pätkääkään yrittäjät. Aivan sama mitä heille tapahtuu. Pääasia, että saadaan ratikka ja Tampereen veroäyri ylös. Hyvätuloiset maksakoon ratikan meille.
- Kyl.kyl
No kyl siä on muutkin puolueet samaa tekemässä.
- osta.halpa.pikaratikka
Kyl.kyl kirjoitti:
No kyl siä on muutkin puolueet samaa tekemässä.
Hyvä veli, niinhän myö ollaan.
- Kuppi.nurin
Tuolla toisessa ketjussahan siitä on juttua, joku ainakin lopettaa , eikä kaikki oikein muutenkaan tykkää.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14962567/epatoivoista#comment-91073376
Muutenkin näyttäsi liikkeet lähtevän Tampereelta ympäristökuntiin, ehkä liikenne kohta meneekin niin, että Tampereelta käydään muissa kunnissa hommissa ja tää jää vain jonkinlaiseksi tuppukyläksi jonka läpi ajetaan tai koko kylä kierretään ja josta asukkaat joutuu myös asioimaan muualla ostoksilla, ainakin pois keskustasta. Nyt jo on paljon liikennettä myös Pirkkalan ostoskeskuksille Ideaparkista ja sivummalla olevasta Ikeasta puhumattakaan.- PeeJiiPee
Tampere liitetään paloina ympäristökuntiin, jos huolitaan
- HaitatIkuisia
Ratikkatyömaan haitat yritetään esittää väliaikaisiksi. Kuitenkaan ratikan viemä tila ei koskaan palaudu muun liikenteen käyttöön eli haitat ovat ikuisia. Kuten myös ratikan katastrofaalinen vaikutus Tampereen talouteen pysyy sukupolvesta toiseen.
- korjaussuunnitelma
Ei tule enää koskaan olemaan mitään "muuta liikennettä", koska asiakkaat siirtyvät sinne jonne he pääsevät helposti, ja josta he saavat kaiken tarpeellisen myös mukaansa vaivattomasti.
Jo tässä vaiheessa vahinkoa pitää perustaa Tampereen maalaiskunta, eli ns. reikäleipäkunta, koska taloudellinen toiminta tulee hajautumaan nykyisen keskustan ulkopuolelle.
Uudessa ympäryskunnassa asuvan väestön ei tarvitse maksaa epäonnistuneen ja pystyyn kuolleen "modernin ratikkakaupungin" velkoja, vaan velanmaksu jää vannoutuneimpien kiskoromantikkojen harteille. He maksavat ketkä halusivat – he ketkä halusivat korkeat verot. - KadonnutKeskusta
korjaussuunnitelma kirjoitti:
Ei tule enää koskaan olemaan mitään "muuta liikennettä", koska asiakkaat siirtyvät sinne jonne he pääsevät helposti, ja josta he saavat kaiken tarpeellisen myös mukaansa vaivattomasti.
Jo tässä vaiheessa vahinkoa pitää perustaa Tampereen maalaiskunta, eli ns. reikäleipäkunta, koska taloudellinen toiminta tulee hajautumaan nykyisen keskustan ulkopuolelle.
Uudessa ympäryskunnassa asuvan väestön ei tarvitse maksaa epäonnistuneen ja pystyyn kuolleen "modernin ratikkakaupungin" velkoja, vaan velanmaksu jää vannoutuneimpien kiskoromantikkojen harteille. He maksavat ketkä halusivat – he ketkä halusivat korkeat verot.No, tämähän olikin se, mihin pyrittiin? Kun on seurannut keskustelua, siellä puhutaan jatkuvasti "Meidän Keskustasta asuinalueena", "olohuoneesta, jossa oleskellaan, mutta ei ostella", "Keskustan alueen poliittisesta viheriöitymisestä ja edistyksellisyydestä", "Muodikkaasta asuinalueesta järvinäkymillä" ja nuorekkaista ruokayrityksistä, jotka tarjoavat luomulatteja ja -punkkua ja mitä lie design-gurmee-hyönteisruokaa.
Eli lyhyesti rivien välistä on luettavissa, että kaupungin kehittäjien visioissa Keskusta ei ole autojen, kauppojen eikä muutenkaan perinteisten elinkeinoharjoittajien valtakuntaa, eikä edes kaupungin solmukohta, vaan jonkinlainen überkallis asuinkeidas, jossa oleskellaan ja nautitaan ihmeellisestä vihreästä utopiasta.
Kokoomuslaisen asuntogrynderikapitalismin ja vihreän elintapa-utopian hybridi, jolla on urbaanit vihreät kulissit. Kun ajat 2 kilometriä suuntaansa, niin totuus paljastuu viimeistään, että kyseessä on pelkkä maakuntakeskus, mutta idea on kuin länkkäreissä rakentaa kokonainen kylä, jolla on komeat kulissit, joissa voi elellä "kuplissa". Tampere saa oman Kallionsa, jonka tuleva sukupolvi voi kerskua sillä, ettei ole koskaan elänyt 2 kilometriä kauempana kotikulmiltaan. Siellä kun on kaikki, mitä tarvitsee!
Keskusta ei ole tässä visiossa enää kaupungin keskusta sen perinteisessä merkityksessä. Ei tässä rakenneta vain ratikkaa, vaan tarkoitus on pistää kerrasta uusiksi koko keskusta asujaimistoa, rakennuskantaa, elintapaa ja toimintaa myöten. Veronmaksaja saa kustantaa utopian.
Kun tässä ei enää eletä mitään neukkula-aikoja, niin eihän sitä enää mitään keskuskomitean määräyksiä anneta pakkosiirroista, vaan homma hoidetaan 2000-luvun tyyliin hankaloittamalla liikenneyhteyksiä, nostamalla kulurakennetta jne. Jääkööt ne, joilla homma pelittää, mutta muut saavat kaikota, eli moni joutunee vetämään ihan itse johtopäätökset. Päättäjät nostelevat olkapäitään tai saattavat tarjota ilmaisia ruokakuponkeja ja ilmaista pysäköintiä tjsp. lohdukkeeksi. - pieleen.meni
KadonnutKeskusta kirjoitti:
No, tämähän olikin se, mihin pyrittiin? Kun on seurannut keskustelua, siellä puhutaan jatkuvasti "Meidän Keskustasta asuinalueena", "olohuoneesta, jossa oleskellaan, mutta ei ostella", "Keskustan alueen poliittisesta viheriöitymisestä ja edistyksellisyydestä", "Muodikkaasta asuinalueesta järvinäkymillä" ja nuorekkaista ruokayrityksistä, jotka tarjoavat luomulatteja ja -punkkua ja mitä lie design-gurmee-hyönteisruokaa.
Eli lyhyesti rivien välistä on luettavissa, että kaupungin kehittäjien visioissa Keskusta ei ole autojen, kauppojen eikä muutenkaan perinteisten elinkeinoharjoittajien valtakuntaa, eikä edes kaupungin solmukohta, vaan jonkinlainen überkallis asuinkeidas, jossa oleskellaan ja nautitaan ihmeellisestä vihreästä utopiasta.
Kokoomuslaisen asuntogrynderikapitalismin ja vihreän elintapa-utopian hybridi, jolla on urbaanit vihreät kulissit. Kun ajat 2 kilometriä suuntaansa, niin totuus paljastuu viimeistään, että kyseessä on pelkkä maakuntakeskus, mutta idea on kuin länkkäreissä rakentaa kokonainen kylä, jolla on komeat kulissit, joissa voi elellä "kuplissa". Tampere saa oman Kallionsa, jonka tuleva sukupolvi voi kerskua sillä, ettei ole koskaan elänyt 2 kilometriä kauempana kotikulmiltaan. Siellä kun on kaikki, mitä tarvitsee!
Keskusta ei ole tässä visiossa enää kaupungin keskusta sen perinteisessä merkityksessä. Ei tässä rakenneta vain ratikkaa, vaan tarkoitus on pistää kerrasta uusiksi koko keskusta asujaimistoa, rakennuskantaa, elintapaa ja toimintaa myöten. Veronmaksaja saa kustantaa utopian.
Kun tässä ei enää eletä mitään neukkula-aikoja, niin eihän sitä enää mitään keskuskomitean määräyksiä anneta pakkosiirroista, vaan homma hoidetaan 2000-luvun tyyliin hankaloittamalla liikenneyhteyksiä, nostamalla kulurakennetta jne. Jääkööt ne, joilla homma pelittää, mutta muut saavat kaikota, eli moni joutunee vetämään ihan itse johtopäätökset. Päättäjät nostelevat olkapäitään tai saattavat tarjota ilmaisia ruokakuponkeja ja ilmaista pysäköintiä tjsp. lohdukkeeksi.Hyvin argumentoitu. Tuoltahan se touhu näyttää. Tässä suhteessa vas-vihr-kok on jotenkin löytäneet toisensa. Tavoitteet ovat hiukan erilaiset, mutta lehmänkauppojen kautta tulos juuri tuo. Epäpyhä allianssin poliittinen toiminta johtaa tuohon.
Kuka uskoo, että ilmaisjakelulehtin jakaja, kaupan kassa ja poliisi ovat parhaita asiantuntijoita Tampereen kehittäjinä? - kokoomussekoomus
Tampereesta ei tule ikinä Kalliota, sillä tamperelaiset ovat juntteja. Ne haluavat ostaar rilliruokaa ja kaliaa eli näille keskustaan tulee uusia halpoja juottoloita. Keskustassa vaeltavat enää juopot ja nistit ja työttömät. Näin myös tulevaisuudessa. Vihreät ihmettelevät.
- Merihaka.rules
kokoomussekoomus kirjoitti:
Tampereesta ei tule ikinä Kalliota, sillä tamperelaiset ovat juntteja. Ne haluavat ostaar rilliruokaa ja kaliaa eli näille keskustaan tulee uusia halpoja juottoloita. Keskustassa vaeltavat enää juopot ja nistit ja työttömät. Näin myös tulevaisuudessa. Vihreät ihmettelevät.
Merihaan kanssa kilpailee samoista asioista, kuten rumuudesta.
- green.is.best
Meidän vihreiden mielestä kerkakulutukseen perustauvien yritysten pitääkin lopettaa. Tilalle tuelee kestävään kulutukseen perustuvia uusia yrityksiaä, joihin pääsee ratikalla hyvin.
- nimenomaan.niitä
Niin, niitä aineettomam hyödykeen myyjiä, ja huuhaakauppiata sun muita samanlaisia.
- nyt_vasta_puhutaan
Nyt on selvinnyt, että ratikan toimivuus on kyseenalainen Hervannan pitkässä ja jyrkässä nousussa. Tämän vuoksi ratikkaa ei voi rakentaa eritasoon vilkasliikenteisten ramppien kanssa. Rampithan ovat aina ajosuunnassaan erittäin jyrkkiä. Minkähänlaisia kuolemanloukkuja siitäkin tulee varsinkin liukkailla keleillä?
- voe.vitsi
Toivottavasti siihen älytään tehdä pitkä siirtymiskaista Hervannan valtaväylälle. Muuten ratikka tukkii sen toisen kaistana ja peltiä menee ruttuun. Tai voihan olla, että tähän vihreät juuri pyrkivätkin.
Höpöjuttuja. Ainoa jyrkkä mäki olisi Lukonmäestä Hervantaan nouseva rinne, mutta Mansu ei tule kulkemaan sitä kautta.
- täys.tuho
Ajoin Sammonkatua eilen autolla. Ei voi muuta sanoa, kun herran jestas. Ja miten se Prisman risteyskin onnistuttiin tuhoamaan täysin. Pimeällä sen ajaminen on oikein ekstriimi kokemus. Katuvalot kun puuttuvat kokonaan.
- Eieiei33
Onhan tuo sammonkatu aivan hanurista autoilijan kannalta. Kun keskustasta päin ajaa sammonkatua niin vasemmalle ei saa kääntyä alussa ainakaan mistään. Oikeallekkaan ei pääse ainakaan teboilin kohdasta, mistä olisi hyvä kääntyä ja ylittää tie suoraan uimahallille. Pitää ilmeisesti jostain teiskontieltä poukkoilla että pääsee uimahallille järkevästi.
- Tuuripeliä.se
Se vaihtelee lähes päivittäin, ne ylitys ja kääntymispaikat, välillä et enää päivällä pääse siitä, mistä aamulla pääsit, illalla sitten voi olla että pitää mennä jostain ihan muualta ja huomisesta ei voi kuin arvailla... Myös pysäkit ja kävelyreitit vaihtelee, joutuu keppimummotkin kierteleen kauppareissuillaan.
- liikenne.kaaos
Se Prisman luona oleva uusi liikenneympyrä on yksi suunnittelun kukkanen. Sitä ei jotenkin mielletä liikenneympyräksi. Jos ajat siinä niin ympyrään tulijat ajavat suoraan eteen. Varsinkin TKL:n bussit tulevat Sammonkatua pitkin suuremman oikeudella. Hyvin on kuskit opetettu noudattamaan liikennesääntöjä.
- ei.hyvä
Koko itäpään liikennejärjestelyt ovat sekavat. Varsinkin kaistojen suhteen. Nyt pitää arvata miten ne menee.
- liikennerytö
Mikä ihmeen liikenneympyrä? Eihän siellä ole kuin aitoja ja monttuja ja kaivureita ja kuorma-autoja.......Kauppiksen alapuolella on joku halli jonne ei saa ajaa, sinne ei saa edes parkkerata ja siellä on joka päivä autoja paljon parkissa.
- ei.kannata
Sammonkadulla Teboili lopetti jo. Nyt kuulemman pillit pussiin pistää Neste ja RTV.
- ruokakauppa.tarvitaan
Toivottavasti Seston Etujätti vai mikä Eurospari siinä nyt onkaan ei lopettaisi.
- nej.till.rasismus
järkyttävää että tuottavat bisnekset täytyy lopettaa, ratikan lasku paisuu koko ajan kauhistuttaviin mittoihin
- luomusähkön.voimalla
nej.till.rasismus kirjoitti:
järkyttävää että tuottavat bisnekset täytyy lopettaa, ratikan lasku paisuu koko ajan kauhistuttaviin mittoihin
Saastuttavat bensiiniasemat joutavatkin pois, koska raitiovaunut kulkevat puhtaalla Tammerkosken sähköllä.
- OlisikoNoin
luomusähkön.voimalla kirjoitti:
Saastuttavat bensiiniasemat joutavatkin pois, koska raitiovaunut kulkevat puhtaalla Tammerkosken sähköllä.
Sitten kun Tammerkoskessa ei riitä vettä niin ratikat seisovat...
- eihuolta
OlisikoNoin kirjoitti:
Sitten kun Tammerkoskessa ei riitä vettä niin ratikat seisovat...
Varmana riittää. Nässystä ei lopu voda.
- ydin.voimaa
luomusähkön.voimalla kirjoitti:
Saastuttavat bensiiniasemat joutavatkin pois, koska raitiovaunut kulkevat puhtaalla Tammerkosken sähköllä.
Ydinvoimalan tuottamalla sähköllä se kulkee.
- OlisikoNoin
eihuolta kirjoitti:
Varmana riittää. Nässystä ei lopu voda.
Olen itse omin silmin nähnyt montaa kertaa tilanteen jossa ei Tammerkoskesta lasketa lainkaan vettä tai se on kokonaan kuivillaan.
- Yö-taksi
OlisikoNoin kirjoitti:
Olen itse omin silmin nähnyt montaa kertaa tilanteen jossa ei Tammerkoskesta lasketa lainkaan vettä tai se on kokonaan kuivillaan.
Se oli ennen. Jatkossa koski kuivatetaan ainoastaan silloin, kun ratikka ei kulje. Eli käytännössä yöaikaan.
- juytujg
ruokakauppa.tarvitaan kirjoitti:
Toivottavasti Seston Etujätti vai mikä Eurospari siinä nyt onkaan ei lopettaisi.
Ei varmaan se S- marketti lopeta kun asuin taloja rakennetaan niin paljon. Pikemminkin luulisi Iskun huonekaluliikeen lopettavan . Siihen isolle tontille mahtuisi monta kerrostaloa.
- OlisikoNoin
Yö-taksi kirjoitti:
Se oli ennen. Jatkossa koski kuivatetaan ainoastaan silloin, kun ratikka ei kulje. Eli käytännössä yöaikaan.
Linkki sinne missä tuo sanotaan?
- Äläs.sano
juytujg kirjoitti:
Ei varmaan se S- marketti lopeta kun asuin taloja rakennetaan niin paljon. Pikemminkin luulisi Iskun huonekaluliikeen lopettavan . Siihen isolle tontille mahtuisi monta kerrostaloa.
Voi se lopettaakin, jos se talo puretaan korkeemman tieltä pois. Sellattia juttuja on kuulunut, mutta pianhan sitä pääseen sitten ratkalla Prismaan tai fillarilla ja kävellenkin, kunnon ostoskärryt kannattaa hommata jos joutuu eväät ja sellaiset hakeen pitemmän matkan päästä.
- hyt65rfd
Mitä muuta Sammonkadun itäpäässä tehdään kun ratikkaa. Kaikki paikat mullin mallin?
- kulutuslisää
Kuulin puhuttavan että vesiputket ainakin pitää uusia, kun vanhat putket ei riitä kuskaamaan vettä enää riittävästi vanhojen talojen lisäksi ahtaasti lähes toisiinsa kiinni tungettujen uusien talojen ja niihin ahdettujen pikkuasuntojen tarpeeseen, taitaa olla sama sähkönkin kanssa, viemäröinnistä ei tiedä, ehkä jo ensi keväänä tulvii kaduilla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.359814- 415354
- 434993
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk2033841- 133373
- 443158
- 312926
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise692582- 442573
- 562473