Suomi ei liity natoon

hyvältä_tuntuu

42

410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jipk

      No hyvä juttu. Ruotsi ja uusruotsalaisten vapaaliikkuvuus, muodostaa Suomen suurimman ulkoisen turvauhkan. Siihen on varauduttava jotenkin.

    • TiltujenIkäväPilleri

      Päinvastoin! Vielä hetki sitten avaajan mielestä kannatus oli vain 11 %. Nyt se on hetkessä kivunnut 11 --> 25 %!! Vielä yksi gallup lisää niin kannatus on enemmistönä!

      • avaaja

        Missä ja koska minä nyt noin olen kertonut että vain 11% suomalaisista kannattaa natoa?

        Laitahan nyt vaikkapa linkkiä näkyville tuosta asiasta. Niin palataan sitten sen jälkeen taas asiaan, jos siihen on jotain aihetta.


      • Musta..Tuntuu

        Se oli hiljakkoin Tiltujen avaama keskustelu, jossa riemuittiin ja väitettiin, että vain 11 % kannattaa. Joku teistä sen sanoi ja valtaosa sen keskustelun muistaa. En selaa sitä esiin. Jos kiinnostaa niin löydät sen itsekin. Luku 11 oil heti otsikossa!

        Sanoi nyt kuka sanoi niin korotus 11 --> 25 % on suuri... eikö totta:-D


      • Musta..Tuntuu kirjoitti:

        Se oli hiljakkoin Tiltujen avaama keskustelu, jossa riemuittiin ja väitettiin, että vain 11 % kannattaa. Joku teistä sen sanoi ja valtaosa sen keskustelun muistaa. En selaa sitä esiin. Jos kiinnostaa niin löydät sen itsekin. Luku 11 oil heti otsikossa!

        Sanoi nyt kuka sanoi niin korotus 11 --> 25 % on suuri... eikö totta:-D

        ...Ja siihen kannastaan epävarmat päälle ... taas pompsahti (jos tilanne huononee).

        IMHO.


      • avaaja
        Musta..Tuntuu kirjoitti:

        Se oli hiljakkoin Tiltujen avaama keskustelu, jossa riemuittiin ja väitettiin, että vain 11 % kannattaa. Joku teistä sen sanoi ja valtaosa sen keskustelun muistaa. En selaa sitä esiin. Jos kiinnostaa niin löydät sen itsekin. Luku 11 oil heti otsikossa!

        Sanoi nyt kuka sanoi niin korotus 11 --> 25 % on suuri... eikö totta:-D

        No todella hienoa, nyt te naton kannattajat varmaan haluatte innolla järjestää demokraattisen kansanäänestyksen mahdollisimman nopeasti mahdollisesta Suomen nato jäsenyydestä, koska voittonne on omasta mielestänne täysin varma. Sopii minulle, naton vastustajalle, olen valmis katsomaan sen, että bluffaatteko te nyt vain, vai ette.


      • Sulkija

        Ja miten tuo tähän asiaan liittyy. Kansanäänestyksen ehdoton edellytys on:

        - asia on merkittävä

        - asia on ajankohtainen eli Suomen johto harkitsee

        Suomi ei ole liittymässä mihinkään, joten äänestys on tarpeeton. Sinua varten on gallupeja asiasta useampi kappale vuodessa.


      • avaaja
        Sulkija kirjoitti:

        Ja miten tuo tähän asiaan liittyy. Kansanäänestyksen ehdoton edellytys on:

        - asia on merkittävä

        - asia on ajankohtainen eli Suomen johto harkitsee

        Suomi ei ole liittymässä mihinkään, joten äänestys on tarpeeton. Sinua varten on gallupeja asiasta useampi kappale vuodessa.

        No miksi ihmeessä sinä nyt sitten pidät täysin tarpeetonta mölyä ja meteliä tuosta kyseisestä asiasta ihan päivittäin? Jos se kerran ei ole nyt mitenkään ajankohtainen asia, eikä Suomi koskaan liity natoon.


    • JoBäckman

      Tietenkään Suomi ei liity terroristijärjestöön.11% kannatuksella ei kyllä voi liittyäkään.Suomalaiset ovatterrorismia vastustavia ihmisiä.

      • TerroristivaltioVenäjä

        Suomi ei liity eikä ole liittymässä terroristivaltio Venäjään, jonka kannatus ei siis sen kannatuksen totaalisen vähäisyyden vuoksi ole edes mitattavissa.


    • oipoi

      " Ei koskaan enää yksin"
      NATOON!

    • turha_tulkuttaa

      Ei kannettu vesi kaivossa pysy.

    • Natoisbest

      Toivoisi Suomalaisten olevan senverran fiksuja että ymmärtävät liittyä Natoon ajoissa .

    • 'Muuta nato ei ole mikään sotilasliitto se on puolustusliitto johon meihin on nyt heti liityttävä tai me kaikki kuolemme sillä Venäjä on niin pelottava ja ainoa oikea ratkaisu on liittyä puolustusliittoon Venäjää vastaan.'

    • Kyllä-liittyy

      Huomasitko muuten, että tuossa lähes vuosi sitten tehdyssä kyselyssä Naton vastustus ei ole kasvanut?
      Venäjän hyökkäys Ukrainaan ja Krimin miehitys nosti kannatuksen välittömästi. Epäilemättä sama tapahtuu uudelleen ja luultavasti vieläkin suurempana, jos Venäjä tekee vastaavan tempun jossain muualla.

      Hyvä on huomata, että Naton suora vastustus on suunnilleen samaa luokkaa kuin suora kannatus. Suurimmalla osalla suomalaisista ei ole asiasta mielipidettä tai ei halua sitä sanoa.

      Kyselyn tulos muuttuu heti, jos kysytään vaikkapa tilanteessa, jossa Ruotsi liittyisi Natoon. Silloinkin vastustus pienenee vähän, mutta kannatus nousee selvästi.
      Ja mitä tapahtuukaan, jos natokysymyksestä järjestettäisiin kansanäänestys vaalikampanjoineen. Tässä hyvä pitää mielessä EU-kansanäänestys a miten siinä kävikään.

      Minä olen jokseenkin varma, että Suomikin tulee liittymään Natoon jossain vaiheessa lähitulevaisuudessa. Muutoshan ei käytännössä ole merkittävä, koska jo nyt Suomi tekee hyvin tiivistä yhteistyötä ja harjoittelee Naton kanssa suurinpiirtein jokaisella mahdollisella foorumilla. Myös puolustusvoimien ase- ja ja johtamisjärjestelmät on yhteensovitettu Naton kanssa. Toisin sanoen Suomi on jo oikeastaan kaikessa toiminnassaan natomaa, mutta ilman Naton antamaa artikla 5:n mukaista konkreettista suojaa.

      • EInatoon

        Tuo nyt on sitä sinun omaa toiveajatteluasi, Suomi ei liity natoon lähitulevaisuudessa ja tuskin ylipäätään koskaan.
        Suomi on naton kumppani ja oman etunsa vuoksi siihen asemaan jää myös tulevaisuudessa.


      • Kyllä-liittyy
        EInatoon kirjoitti:

        Tuo nyt on sitä sinun omaa toiveajatteluasi, Suomi ei liity natoon lähitulevaisuudessa ja tuskin ylipäätään koskaan.
        Suomi on naton kumppani ja oman etunsa vuoksi siihen asemaan jää myös tulevaisuudessa.

        Minun toiveajattelun kanssa tuossa kirjoittamassani ei ole mitään tekemistä. Enhän edes kirjoittanut mitään toiveistani


      • ihanko_tosi

        "Minä olen jokseenkin varma, että Suomikin tulee liittymään Natoon jossain vaiheessa lähitulevaisuudessa."

        No kerrohan nyt sinä sitten meille kaikille muillekin se tarkka päivämäärä että koska nyt se Suomi liittyy natoon kun kerran kerrot sen tietävän.

        Vai ihan pelkkää mutuako nyt sinä vain kirjoittelet?


      • EInatoon
        Kyllä-liittyy kirjoitti:

        Minun toiveajattelun kanssa tuossa kirjoittamassani ei ole mitään tekemistä. Enhän edes kirjoittanut mitään toiveistani

        Ai jaa, et siis toivo Suomen liittyvän natoon? jutustasi sai aivan toisen käsityksen.


      • VenäjäInho

        Ei suomalaiset halua Suomea liitettävän Venäjään.

        Venäjää inhotaan sen kaikissa naapurimaissa.


      • Kyllä-liittyy
        EInatoon kirjoitti:

        Ai jaa, et siis toivo Suomen liittyvän natoon? jutustasi sai aivan toisen käsityksen.

        Toistan: Minun toiveajattelun kanssa tuossa kirjoittamassani ei ole mitään tekemistä. Enhän edes kirjoittanut mitään toiveistani

        Asioita voi pohtia ihan helposti ilman omien toiveiden tai mielipiteiden sekoittamista pohdintoihin. Etkö sinä kykene sellaiseen?


      • Kyllä-liittyy
        ihanko_tosi kirjoitti:

        "Minä olen jokseenkin varma, että Suomikin tulee liittymään Natoon jossain vaiheessa lähitulevaisuudessa."

        No kerrohan nyt sinä sitten meille kaikille muillekin se tarkka päivämäärä että koska nyt se Suomi liittyy natoon kun kerran kerrot sen tietävän.

        Vai ihan pelkkää mutuako nyt sinä vain kirjoittelet?

        En tiedä päivämäärää, tietenkään.
        Sen sijaan olen melkoisen varma, että liittyminen tapahtuu jossain vaiheessa.

        Tottakai se on mutua ja perusteluni tälle mutulleni kirjoitin edellä. Mutua voi kirjoittaa ihan perustellusti, kuten tein, ilman että tarkkaa päivämäärää tms osaa kertoa. Vai eikö sinusta?

        Olet ilmeisesti sitä kieltä, ettei liity koskaan? Eikö sekin ole mutua vai mitä?


      • Ei-mitään-päätöstä-ole
        Kyllä-liittyy kirjoitti:

        En tiedä päivämäärää, tietenkään.
        Sen sijaan olen melkoisen varma, että liittyminen tapahtuu jossain vaiheessa.

        Tottakai se on mutua ja perusteluni tälle mutulleni kirjoitin edellä. Mutua voi kirjoittaa ihan perustellusti, kuten tein, ilman että tarkkaa päivämäärää tms osaa kertoa. Vai eikö sinusta?

        Olet ilmeisesti sitä kieltä, ettei liity koskaan? Eikö sekin ole mutua vai mitä?

        Totta.
        Ei ole päätetty liittymisestä, joten ei tietysti liittymispäivämäärääkään ole olemassa.

        Ei myöskäön ole päätetty, ettei liitytä. Suomihan ylläpitää itse keksimäänsä 'nato-optiota' sitkeästi hengissä, joka merkitsee mahdollisuutta hakea natojäsenyyttä, jos se katsotaan tarpeelliseksi.


      • todella_erikoista
        Ei-mitään-päätöstä-ole kirjoitti:

        Totta.
        Ei ole päätetty liittymisestä, joten ei tietysti liittymispäivämäärääkään ole olemassa.

        Ei myöskäön ole päätetty, ettei liitytä. Suomihan ylläpitää itse keksimäänsä 'nato-optiota' sitkeästi hengissä, joka merkitsee mahdollisuutta hakea natojäsenyyttä, jos se katsotaan tarpeelliseksi.

        Minkä ihmeen takia nyt Suomen täytyisi ihan pakosti liittyä muka johonkin sotilasliittoon?


      • IteOotErikoinen

        Vain sinä puhut jostakin 'pakosta'? Maailmantilanne voi saada sellaisen rtajun käänteen, että Natojäsenyyden hakeminen tulee ajankohtaiseksi! Emme me tiedä tulevaisuudesta.


      • todella_erikoista
        IteOotErikoinen kirjoitti:

        Vain sinä puhut jostakin 'pakosta'? Maailmantilanne voi saada sellaisen rtajun käänteen, että Natojäsenyyden hakeminen tulee ajankohtaiseksi! Emme me tiedä tulevaisuudesta.

        Minkähänlaisesta rajusta käänteestä sinä nyt oikein taas kirjoitteletkaan?


      • NjetNjetNjet

        Kuka suomalainen haluaisi Suomen liitettävän osaksi Venäjää?

        Entä kuka suomalainen haluaisi Suomen armeijan olevan Venäjän kanssa sotilasliitossa?

        Minkälaiset prosentit näissä mielipidetiedusteluissa mahdettaisiin saada? :)


    • SBOSS

      Pelkona on, että Suomi viedään Natoon kysymättä kansalta mitään, edes eduskunnalta?

      Näinhän solmittiin hyvin sitova ja velvoittava isäntämaasopimus, josta ei juurikaan ole keskusteltu julkisesti, miksiköhän näin?
      Suurin osa kansasta ei edelleenkään tiedä sopimuksen merkittävyyttä, eikä sitä päättäjät mainosta.

      • aina-sama-laulu

        Jankuttaminen sopimuksesta on sairasta. Jankkaat ja jankkaat, vaikka kaikki höpötyksesi on kumottu kymmeniä kertoja. Oletko dementikko vai tyhmä trolli?

        Kansa taitaa tietää sopimuksen sinua paljon paremmin.


      • SBOSS

        Jankutan, koska asiaa ei tunnisteta edes Nato palstalla?
        Suomi on sidottu Natoon tällä sopimuksella ja se vaarantaa kansallista turvallisuutta, jota eivät TIETENKÄÄN asiasta vastuussa olevat mainosta?
        Miten sinä raukka pystyt kumoamaan tämän tosiasian?


      • Tasa-arvoinen

        Kuinka suuri osuus suomalaisista kannattaa, että Suomi ryhtyisi tekemään Venäjän kanssa tiivistä sotilaallista, taloudellista ja poliittista yhteistyötä?

        Jotain tasapuolisuutta tarvitaan näissä "keskusteluissa".


      • aina-sama-laulu
        SBOSS kirjoitti:

        Jankutan, koska asiaa ei tunnisteta edes Nato palstalla?
        Suomi on sidottu Natoon tällä sopimuksella ja se vaarantaa kansallista turvallisuutta, jota eivät TIETENKÄÄN asiasta vastuussa olevat mainosta?
        Miten sinä raukka pystyt kumoamaan tämän tosiasian?

        Sillä lailla, että sopimus ei sido yhtään mihinkään. Se on tekninen asiakirja, joka koskee joukkojen huoltoon jne. kuuluvia asioita. Sopimus ei anna NATO-maille minkäänlaista määräysvaltaa Suomea kohtaan.

        Ymmärrätkö, vai vieläkö teeskentelet että et ole kuullutkaan?


      • SBOSS

        Ymmärrän hyvin ja rauhanaikana minä viis veisaan koko isäntämaasopimuksesta, mutta sopimus eskaloituu, jos Nato ja Venäjä ovat napit vastakkain.
        Silloin vasta tajuamme sen merkityksen koko laajudessaan, eli isäntämaasopimus on sikäli 'pirullinen' sopimus?


      • NjetNjetNjet

        Moniko suomalainen haluaa sotilasliittoa Venäjän kanssa?

        Haluaisitko sinä?


      • NaiiviEiPidäOlla
        SBOSS kirjoitti:

        Ymmärrän hyvin ja rauhanaikana minä viis veisaan koko isäntämaasopimuksesta, mutta sopimus eskaloituu, jos Nato ja Venäjä ovat napit vastakkain.
        Silloin vasta tajuamme sen merkityksen koko laajudessaan, eli isäntämaasopimus on sikäli 'pirullinen' sopimus?

        Naton ja Venäjän 'napit ovat vastakkain' jo nyt. Tarkoittanet kuitenkin sotilaallista kriisiä tai pahempaa.
        Jos sellainen tulee tänne Suomen lähiympäristöön, niin ei Suomella ole tuolloin mitään mahdollisuutta pysyä siitä erossa. Ei mitään. Usko moiseen on lapsellisuutta lähinnä. Vaihtoehdot ovat puolustautuminen tai miehityksen hyväksyminen kokonaan tai osittain, kumpikin merkitsee sotaa Suomen alueella.
        Suomi on julkisesti ilmoittanut kuuluvansa länteen ja suomalaiset ovat tästä lähes 100%:a samaa mieltä. Ei siis ole epäselvää miltään osin kummalla puolella Suomi on.
        Tuo isäntämaasopimus onkin tämän vuoksi todennäköisesti suuri apu Suomelle tuossa tilanteessa. Ainakaan haittaa siitä ei ole, mutta se ei takaa Suomelle mitään sotilaallista apua. Se helpottaa tietysti monelta osin avunsaantiakin, kun asia on valmiiksi neuvoteltu ja valmiudet ovat jo olemassa.

        Sopimuksen kriisien ennaltaehkäisevä vaikustus ei ole kummoinen eikä sitä voi verrata tässä mielessä natojäsenyyteen.


      • Bror-Erik1974odin

        `Suomi on julkisesti ilmoittanut kuuluvansa länteen`,no varmaankin näin mutta läntisen sotilasdoktriinin periaatteista me pysymme visusti ja viisaasti erossa,samoin kuin län-
        tisestä sotilasliitosta.


      • Redrdrdr
        Bror-Erik1974odin kirjoitti:

        `Suomi on julkisesti ilmoittanut kuuluvansa länteen`,no varmaankin näin mutta läntisen sotilasdoktriinin periaatteista me pysymme visusti ja viisaasti erossa,samoin kuin län-
        tisestä sotilasliitosta.

        Viimeistään v. 2024 saamme Huhtasaaren presidentiksi ja sitten liitymme Venäjään. Natonisteiile tappio.


      • HölmöHölmömpiHölmöin

        Venäjän läntinen sotilaspiiri tuettuna suomalaisdivisioonalla on juuri aloittanut Ahvenanmaan saattamisen takaisin Venäjän rauhanomaiseen hallintaan.

        Venäjä on ilmoittanut käyttävänsä ydinaseitaan, mikäli Ruotsi yrittää estää Venäjän oikeutettua pyrkimystä taata Ahvenanmaan demilitarisointi fasistisista aineksista.


    • itepuolustetaajostarve

      Suomi kuuluu länteen, mutta meillä on pitkä raja Venäjän kanssa, joka kuuluu ilmeisesti itään.
      Venäjä on ihan hyvä naapurimaa.
      Ei mihinkään natoon.
      Suomella on jo riittävästi kaiken maailman turhia jäsenmaksuja.
      Elättäkööt Yhdysvallat itse natolaiset.

    • NjetNjetNjet

      Venäjä haluaisi Suomen elintason pystyvän elättämään heitäkin paremmin.

      Jyrkkä EI Venäjälle!

    • ne-tykkää
    • fiksuutta-taas

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe