kuka loi jumalan

jumalaonvale

Jos jumala on koko maailmankaikkeuden luonut, kuka loi jumalan.

14

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskovauskookaiken

      Uskova voi väistää tämän kysymyksen sanomalla se on ollut aina olemassa.

      • Kyllä, Mark5in tapaan. JC:läinen koulukunta taas lienee sitä mieltä, ettei ihmisen ole tarpeen tuntea kaikkia maailmankaikkeuden salaisuuksia.


    • Nogodsinheaven

      Ihminen on luonut jumalansa !

      • OikeaOliVastaus

        Aivan oikein. Ihminen on luonut ne miljoonat jumalat, joihin ihmiset ovat uskoneet. Ennen jokaisella kylälläkin oli omat jumalansa.


    • oipoi

      Sattuma on suurin kaikkivaltias - pitää vain ymmärtää aikaikkuna.
      Miksi jumalien muuten piti luoda 13,8 miljardia vuotta sitten noin 2000 galaksia jos se kerta haluaa vain rääkätä ihmisiä tällä syrjäisellä kuulalla pienen hetken. Ei kyllä merkkiäkään älykkäästä suunnittelusta.

    • Jobinpostia

      Sananl.8:22.

      • 1392017

        Kello on. 14.04


    • Kirjojen.kirja

      Kukaan ei voi luoda itse Luojaa, Kaikkivaltiasta, suvereenia Jumalaa joka on kaiken A ja O, alku ja sen loppu! Niin myös sinun elämäsi alku ja loppu.
      Kaikkivaltias Luoja joka itse loi kaiken kun maa oli autio ja tyhjä ja kylmä pimeys peitti maan. Jumala sanoi: Tulkoon valkeus ja valkeus tuli..........
      Katso tätä maailmaa, näet vain näkyväisen, et näkymätöntä silmilläsi näe. Näkyvä maailma on sellainen ihme kaikkineen että et voi järjelläsi sitä koskaan käsittää. Tiedät siitä vain murto-osan. Näkymätön maailma on sitäkin suurempi ihme, henki ja sielu joka sinussa asuu lähtee ruumiistasi kun sen aika on. Ruumiisi ilman henkeä on pelkkä kotelo, kuori josta sielusi erkanee ikuisuuteen.

      Pieni siemen jossa on jo kätketty koko sen elämä on näkymättömänä siemenen sisällä niin kauan kun sille annetaan sopivat kasvuolosuhteet. Se kertoo sinulle ihmisenkin elämän synnyn jos haluat sen nähdä. Alussa Jumala loi.........ja tuo luomistyö jatkuu ikuisuuksiin hänen voimalla ja viisaudella, ei ihmisen viisaudella. Jumalaa ei ole kukaan luonut, hän on ollut ikuisesti. Ikuisuutta on vaikea käsittää ja siksi kysyt kuka Jumalan loi. Jumala ei ole ihmisen järjellä selitettävissä koska ihminen on se luotu ja Jumala Luoja. Kuinka järki voi järkensä luojaa ymmärtää miten hän tämän kaiken ja järjen loi? Jumala Luoja on järkesi yläpuolella ja hänen viisauttaan ei ihminen voi koskaan täydellisesti käsittää.
      Jumalan paikalle et voi asettua ja hänen järjellistä maailman kaikkeutta selittää. Lue Jobin kirjaa niin jotakin ymmärrät omista kysymyksistäsi Jumalalle.

      Lopulta kysymys on vain omasta halusta tai sen myöntämisestä että maailmankaikkeus on niin suuri ja ihmeellinen jota ei voi ihminen koskaan täysin selittää. Kysymys on myös siitä että et halua myöntää Jumalan olemassaoloa vaan haluat aina kyseenalaistaa, jopa kieltää Jumalasi ja taistella häntä vastaan vaikka hän on sinutkin luonut etkä siitä todellisuudesta koskaan irti pääse. Se ei raukea koskaan tyhjiin vaikka ihminen Jumalansa kieltää.
      Luojamme osoittaa pienessä siemenessä jo ihmisen tulevan elämän alusta loppuun asti. Olisitko ihmisenä keksinyt pukea pienet siemenet yhtymään niin että sinäkin kehityit ja synnyit tähän näkyväiseen maailmaan juuri sellaisena kuin olet.
      Jos et tiedä Jumalastasi, lue se Raamatustasi niin alat tuntemaan häntä ja hänen kaikkivaltiasta viisautta joka on käsittämätön. Henkesi kanssa voit kommunikoida tämän Jumalan kanssa. Ruumis ilman henkeä on kuollut ja ruumiisi ei kestä hänen tulemuksensa ilmestyksessä, koska maasta sinut on luotu ja maaksi ruumiisi muuttuu kuoleman tullessa.

      • vanhempienluoma

        Missä se jumala on liirumlaarum.


      • kerrony

        "Kysymys on myös siitä että et halua myöntää Jumalan olemassaoloa vaan haluat aina kyseenalaistaa, jopa kieltää Jumalasi ja taistella häntä vastaan vaikka hän on sinutkin luonut etkä siitä todellisuudesta koskaan irti pääse"

        Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää että kun on tuhansia eri jumalia eikä mitään havaintoa muuta kuin saarnamiesten ja hihhuleiden jumala on luonut kaiken ei voi tarttua kiinni mikä jumala on. Myönnän sen heti kun saan jonkin todisteen ihan missä tahansa muodossa se sitten onkaan. Miksi se on niin vaikea antaa muussa muodossa kuin lapsen tason teksteissä sinun pitää vain uskoa?


    • y8n28

      Katsos kun hullut vain kokevat jumalan niin sitä ei todellisuudessa löydy mistään.
      Tyhmä loi ja vielä tyhmempi uskoi.

    • Kirjakääröt

      Jes.43:10. Loppuosat: Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule. Biblia (1776). Ei yhtään Jumalaa ole minun edelläni tehty, ei myös kenkään tule minun jälkeeni. 2Moos.15:11. Herra, kuka on sinun vertaisesi jumalien joukossa. Biblia (1776). Herra, kuka on sinun vertas jumalien seassa.

      • mvcxmmv

        Miten määrittelet jumalan mikä se on joka sopii noihin lauseisiin?


    • näinsimppeliä

      Jumalan isä ja äiti samalla tavalla kuin ihmiset luo itse uusia ihmisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikkunoitten takana tirkistelijä

      Kyllä! Itseänsä vielä alapäästä esittelee..Hiljattain tuli ilmi että syksyllä ahistellu ikkunoitten takana taskulampun
      Suomussalmi
      17
      3468
    2. En ollut varma

      Tunnistiko/hoksasiko kuka olen niin siksi en viitsinyt sanoa mitään 😔🫣😂 yleensä kyllä tervehdin tuttuja, paitsi sillo
      Ikävä
      16
      3358
    3. Mitä sanoisit kaivatullesi juuri nyt?

      Mitä sanoisit hänelle?
      Ikävä
      202
      2434
    4. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      90
      1926
    5. Kuvaile nainen itseäsi

      Niin katsotaan, oletko kaivattuni. Kiitos. 💛
      Ikävä
      87
      1700
    6. Mä haluun et et....

      Sä näyttäydyt mulle... Nyt on sen hetken aika:)
      Ikävä
      61
      1549
    7. Sä olet nainen niin

      Loistava ihminen että en muista ketään kuka pääsisi samalle tasolle kanssasi. Piristystä päivääsi. T:J
      Ikävä
      39
      1156
    8. IS Viikonloppu 6.-7.7.2024

      2½- merkitytty" Aulis-ristikko" Teemu Palloselta - todennäköisesti kuitenkin erinomaisin ratkaisusanoin. Kun on näin haa
      Sanaristikot
      104
      1082
    9. Työn takiako et uskalla

      Sekö se syy on että kaikki junnaa paikallaan?
      Ikävä
      93
      1078
    10. Kirjota tähän että oot kunnossa

      Vaikkei meistä mitään tullutkaan.
      Ikävä
      85
      1061
    Aihe